کوئنیگزگ دو سال و نیم پس از رونمایی جسکو در نمایشگاه ژنو، با معرفی یک پروتوتایپ پیشتولید جدید، آغاز تولید این هایپرکار را اعلام کرده است. مجموعاً از جسکو و جسکو ابسلوت ۱۲۵ دستگاه تولید خواهد شد و به گفتهٔ کوئنیگزگ، تحویل آنها به خریداران از بهار ۲۰۲۲ آغاز میشود. نسخهٔ پیشتولید این خودرو با رنگ نارنجی مرواریدی رنگآمیزی شده که یادآور مدل CCR است. این رنگ در جسکو با تریم نقرهای و قطعات فیبر کربنی ترکیب شده است.
رنگ نارنجی در داخل خودرو هم ادامه پیدا کرده و در قسمتهای مختلفی از کابین همراه با تزئینات فیبر کربنی به چشم میخورد. نمایشگر اطلاعاتی-سرگرمی عمودی روی کنسول میانی، صفحه آمپر دیجیتالی مقابل راننده و دکمههای لمسی روی غربیلک فرمان هم از دیگر ویژگیهای کابین جسکو هستند.
برای یادآوری، جسکو به یک پیشرانهٔ ۵ لیتری V8 توئین توربو مجهز شده که توسط خود کوئنیگزگ توسعه یافته است. این موتور حداکثر ۱۶۰۰ اسب بخار قدرت را با استفاده از سوخت E85 تولید میکند اما در صورت استفاده از بنزین این عدد به ۱۲۸۰ اسب بخار کاهش میابد. انتقال نیروی این موتور به چرخهای عقب هم از طریق یک گیربکس چند کلاچهٔ انقلابی صورت میگیرد که گفته میشود سریعترین تعویض دندهها در دنیا را دارد. آئرودینامیک فعال و لاستیکهای چسبندهٔ میشلن هم از دیگر ویژگیهای این هایپرکار سوئدی هستند. هرچند جسکو هنوز آزمایش نشده اما انتظار میرود مثل سلف خود پرفورمنسی رکوردشکن داشته باشد.
RezaRs
۲۶ تیر ۱۴۰۰تبریک به خودمون 😎
zeg
۲۶ تیر ۱۴۰۰خوش آمدی قهرمان 😎🏎🏎🏎😃
NAVID۰۰۹۸
۲۶ تیر ۱۴۰۰به این میگن هیولا !!!!
مازیار
۲۶ تیر ۱۴۰۰چراغهای عقبش برخلاف سنت سوپرکارها گرد نیست و البته خیلی هم جذابه
خوشنام
۲۶ تیر ۱۴۰۰کدوم سنت؟
فقط فراری و نیسان گرد بودند که اون هم الان فراگیر نیست
مازیار
۲۶ تیر ۱۴۰۰اگه فقط هم درمورد فراری اینطور باشه اونقدر غالب هست که بشه بهش گفت سنت
ضمنا کوروت بوگاتی و نمونه های دیگه ای هم هست
Behnam
۲۶ تیر ۱۴۰۰من هنوز درگی از محصولات کونیگزگ ندیدم . نیست با اینکه هست و ما ندیدیم ؟
Angus_812
۲۶ تیر ۱۴۰۰کلن ۷۰ ۸۰ تا کوینگ زگ هستن که رفت و آمد دارن
بقیشون هنوز تولید نشده
و بقیشون صاحبشون فقط برای کلکسیون و سرمایه گذاری خریدن
این که درگش کمه چون همتعدادش کمه و هم کسایی که بوگاتی و پاگانی و کوینگ زگ دارن تو درگ شرکت نمیکنن به خاطر استهلاک بالای هایپرکار ها
مگر یه مجله معتبر که بیمه اینجور ماشین هارو قبول میکنه این درگ ها یا مقایسه هارو قبول میکنن
هزینه لاستیک و روغن هر کدوم از این سه تا ماشین هم قیمت یه تویوتا کرولا میشه
زیزیگولو
۲۶ تیر ۱۴۰۰کونیگ زگ هر سال داره یه تکنولوژیو رکورد جدید رو ثبت میکنه …. با سخت شدن استانداردای آلایندگی خیلیا فکر میکنن سوپرکارا و هایپرکارای پرفورمنس در نهایت با موتورای بنزینی خدافظی میکنن ولی از نظر من اینجوریا هم نیستش یا حداقل فعلاً اینجوری نیستش
مازیار
۲۶ تیر ۱۴۰۰همینجا در پدال شنیده بودم که تمامی مراحل طراحی و ساخت این هایپرکار در همون کارخونه کوچیک در سوئد انجام میشه که اگه همینطور باشه و با توجه به اینکه موتورش هم تماما کار خودشونه بسیار جای تحسین داره
مهراد
۲۶ تیر ۱۴۰۰ماشین جهنمی
Reza Waffen SS
۲۶ تیر ۱۴۰۰بریم واسه رکوردشکنی
مهراد
۲۶ تیر ۱۴۰۰آقا رضا شما در حوادث اردوگاه کار اجباری آشویتس هم نقش داشتی ؟
Reza Waffen SS
۲۶ تیر ۱۴۰۰شما تو بمباران درسدن نقشی داشتید ؟؟؟
امین
۲۶ تیر ۱۴۰۰شما تو بمباران اتمی و کشتار مستقیم ۲۰۰.۰۰۰ نفر و نشان دادن هیتلربه عنوان جنایتکار نقش داشتید؟ عزیز تاریخ را فاتحان مینویسند
R
۲۶ تیر ۱۴۰۰😂😂😂😂
Reza Waffen SS
۲۶ تیر ۱۴۰۰چقدر بهش میاد این رنگ
امیر
۲۶ تیر ۱۴۰۰عجب چیز خوبیه. کوئنیگ زگ همیشه خوب بوده الان هم هست. فقط خوشحال هستم
به ایران وارد نشد. چون طرف با این میره پمپ بنزین های ایران ، اونوقت از 1600 اسب
بخار با این بنزین های آشغالی که ما داریم می رسه به 60 اسب بخار
پیام
۲۶ تیر ۱۴۰۰امروز از اون روزاست که پدال زده تو خط سوپر اسپرت و هایپر کار دمت گرم ببینیم تا شب چکار میکنی
GT
۲۶ تیر ۱۴۰۰بی نظیره ❤️ از همه رقبا سر تره و اینکه ترکیب رنگ نارنجی و مشکی شده مثل ببر و این عالیه 👌
و چه کابین زیبایی
محمد امین
۲۶ تیر ۱۴۰۰ماشین واقعا خوشکل و جذابی هست مخصوصا با این رنگ و نقره ای، ولی کونیخزگ باید یه کاری برای قدرت خودش بکنه ، چون همه جا که مردم e85 ندارن
akrh78
۲۶ تیر ۱۴۰۰اونکه پول خرید این ماشینو داره زنگ میزنه بچه ها براش یه تانکر e85 از زیر سنگم شده پیدا کنن بیارن
PHILIPP
۲۶ تیر ۱۴۰۰دو برابر زیباتر شده با این رنگ و تریم
ارشیاsvj
۲۶ تیر ۱۴۰۰ابسولوت کی میخواد رکورد بزنه؟
حوصله مون سر رفت.
Silent
۲۶ تیر ۱۴۰۰می تونست ماشین ارزشمندی باشه ولی در زمان خودش! یک جورایی زمان و از دست دادن برا حضور در همچین عرصه ای. امروز مجدد ریماک رفت رو لاین استارت… کسایی که اهل توسعه موتور باشن خوب می دونن کلا دیگه با این دست موتورها نمی شه انتظار خاصی از زگ داشت. یک نکته کلی: هر برندی اگر چیزی توو چنته داشته باشه میاره میدون عمل مثل ریماک یا پلید بلافاصله بعد رونمایی. امثال همین زگ و پروجکت وان با وجود گذشت زمان زیاد توو میدون عمل و پیست چیزی ازشون ثبت نشده!
zeg
۲۶ تیر ۱۴۰۰کوئنیگ زگ با هر مدلی که تولید میکنه، تمام رکوردها رو جابجا میکنه.
مثل بوگاتی نیست که قمپز در میکنه ولی آخرش چیزی تو چنته نداره.
تو خودت مقایسه کن شیرون دو برابر جسکو سیلندر داره ولی پشت سر جسکو قرار میگیره.
کوئنیگ زگ آخر مهندسی هایپرکار است.
Amin
۲۶ تیر ۱۴۰۰وآله من که ندیدم کونیخزگ بره پیست ، ام خب مهندسی شون خیلی قوی هست ، و ماشین هاشون اگر خ دا هم خراب بشه ماشین اینا خراب نمیشه
Silent
۲۶ تیر ۱۴۰۰بین درون سوزها مهندسی ناب گیربکس ش عالی هست و بین شون یکی جلوتر از زمانش باشه همین زگ هست منظورم کلی هست این که میبینید دیگه عطشی برا پیست و تایم گیری ندارن علتش ورود نسل الکتریکی ها ست که خوب طبیعتا شانسی نخواهند داشت دیگه… حساب کن نکته قوتش همین گیربکسی هست که صرف هزینه و زمان شده ولی دیگه اصلا نیازی به بودن ش نیست نمونش همین پلید و تا حدودی ریماک بود.
مازیار
۲۶ تیر ۱۴۰۰اینکه دیگه عطشی برای پیست و تایم گیری ندارن علتش ورود نسل الکتریکی ها نیست دوست من
چون اینها قبل از فراگیر شدن الکتریکی ها هم تمایلی به پیست نداشتن
علتش _ بنظر من _ اینه که بوگاتی و فراری و کوئنیگ زگ و کلا “نامهای یزرگ” این عرصه :
اگه به پیست برن و تایم اول رو بزنن خوب کار خیلی بزرگی نکردن چون چیزی هست که ازشون انتظار میره ، اما اگه نتونن تایم اول رو بزنن خیلی چیزا رو از دست دادن به همین دلیل حاضر به این ریسک بزرگ و حیثیتی نمیشن
و صدالبته اگه مطمئن باشن که صددرصد تایم اول رو میزنن درنگ نخواهند کرد اما در دنیای فوق رقابتی امروز هیچ اطمینانی صددرصدی وجود نداره
porsche
۲۶ تیر ۱۴۰۰صبر کن وان و جانشینان مثلث عشق بیان تا بفهمی پلید😂 هیچی نیست
محمد امین
۲۷ تیر ۱۴۰۰کلا اقا مازیار بعضی برند ها نیازی به زمان زدن در پیست ندارن
کاوه
۲۲ فروردین ۱۴۰۲پیام اتو خوندم و بسی خندیدم.عطشی برای پیست و تایم ندارن چون نسل الکتریکی هاست الان؟؟؟؟😐😐😐😐😐کدوم الکتریکی توی پیست حرفی برای گفتن داره؟؟؟؟؟؟همون پلیدی که شتاب صفر تا صد زیر ۲ ثانیه داره توی پیست تایم اش در حد یاریس جی ار میشه برادر من!!!!!!!!اخه چه چیزایی میشنوه ادم.برقی ها تا وقتی باطریشون پر پره پرفورمنس خوبی دارن اونم فققققققققققققط توی مسیر مستقیم باطری که بعد از نصف دور پیست نصف شد پرفورمنس هم نصف میشه!!!.چون فکر کردی شتاب اولیه اشون بالاست پس تایم پیستشون هم از فراری ها مک لارن ها پورشه و کوئینگ زگ ها بالاتره؟؟؟؟؟تشریف ببر تاین نوربرگرینگ رو ببین و ببین کدومشون برقی ان؟؟؟کدومشون در حد پورشه ار اس ۲ تایم میزنن.
محمد امین
۲۷ تیر ۱۴۰۰سایلنت با همین موتور ها چهار صد متر رو در سه نیم ثانیه رکورد میزنن، منظورم موتور های درون سوز همی هست که تا ۱۱ هزار اسب بخار تقویت میشن ، حالا اگر یه ارمیچر با این قدرت داشته باشی ، اولا خیلی بزرگ هست ، و هیچ باتری نمیتونه تغذیه اش کنه در این ابعاد لازم
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۲۶ تیر ۱۴۰۰عجب چیزی دراومده!😍😍
محمد مختاری آذر
۲۶ تیر ۱۴۰۰واقعا من کونیگزگ فن هستم واین خودرو بی نظیر هستش بهترین هایپر کار جهان هستش فقط نمیدونم چرا تست و آزمایش نمیشه گه رکورد سرعت 500 کیلومتر را بزند!!!؟؟؟؟
سجاد
۲۶ تیر ۱۴۰۰با سلام و احترام خدمت مسئولین محترم سایت پدال و خوانندگان بزرگوار : شرکت گویینگ زگ یکی از پیشروترین و آقای کریستین فن گویینگ زک مدیر و مالک این کمپانی یکی از بااحترام ترین و متعهدترین شخصیت های دنیای اتومبیل و کلاس هایپرکارها می باشد.کمپانی که با وجود تعداد بسیار اندک مهندسین و متخصصین ولی با تعهد بالا سعی در تولید بهترین و باکیفیت ترین ترین هایپرکارهای دنیا دارند. کل پرسنل این شرکت کمتر از نیم درصد شرکت ایران خودرو و یا سایپا با منابع فراوان دولتی و بیت المال نمی شود ولی با تلاش ، تکیه بر تکنولوژی و تعهد مثال زدنی خود ، دنیای اتومبیل را به شگفتی وا داشته و باید به احترام شان کلاه از سر برداشت.