تستهای تصادف بخش مهم فرایند توسعهی هر خودروی جدیدی در بازارهای مطرح جهانی هستند. برخی افراد شاید با خود فکر کنند این تستها موضوع ایمنی را خیلی جدی میگیرند اما به شما قول میدهیم، هر فردی که حتی تصادفی کوچک را تجربه کرده باشد از سرمایهگذاری زیاد در این بخش استقبال خواهد نمود. صرف میلیونها دلار توسط خودروسازان بزرگ برای تست ایمنی خودروها موضوع چندان سختی نیست اما زمانی که بحث خودروسازان تولید محدودی همچون کونیگ زگ میشود داستان فرق میکند.
کانال Apex One یوتیوب بخشی از این داستان را منتشر کرده است. این کلیپ حدوداً ۶ دقیقهای پشتصحنهی برخی تستهای اجباری را شامل میشود و در آن میتوانیم صحبتهای کارکنان و خود کونیگ زگ را بشنویم. جدای از برخی تستهای پرسرعت همچون عبور از دست اندازهای بزرگ و تصادف با لاستیکها، ما خودروهایی را میبینیم که مکرراً با ضربات بیرحمانه به درها و… روبرو میشوند و البته تست کیسههای هوا نیز با استفاده از آدمکهای داخل کاکپیت فیبر کربنی انجام میشود.
:::فرشاد:::
۸ اردیبهشت ۱۳۹۸وقتی سایه یکی از با وجدانترین، دوست داشتنیترین و نابغهترین مدیران صنعت خودروسازی رو سر تیمشونه و با عشق ماشین میسازن، تک تک دلارایی که از مشتری میگیرن، از شیر مادرشون هم حلالتره؛ کمپانیای که حمایت امثال فولکسواگن پشتش نیست اما با استعداد و یکدلی کارکنانش، پشت هر حریفی رو به خاک میماله
Amirferrari
۸ اردیبهشت ۱۳۹۸هر خودروسازی که چتر حمایت یه کمپانی بزرگ بالا سرش باشه دیگه نباید ازش تعریف کرد؟! اینجوری باشه نه تنها بوگاتی بلکه پورشه،لامبورگینی، بنتلی،آئودی و خیلی از خودروسازای به نام دیگه رو نباید ازشون تعریف و تمجید کرد چون پشتشون به کمپانی ثروتمندی مثل فولکس گرمه…
حالا خوبه یه تست تصادف از کونیگ زگ دیدین اینجوری جَو گرفتتون،انگار فقط تو دنیا همین یه خودروسازه که تست تصادف میگیره از محصولاتش?
:::فرشاد:::
۹ اردیبهشت ۱۳۹۸فعلا که شما رو جو گرفته که داری از جانب من حرف میزنی؛ من گفتم نباید از بقیه تعریف کرد؟؟؟ گفتم لامبورگینی و پورشه و بقیه بی ارزش هستن؟؟؟؟ دارم میگم ارزش کار این خودروساز خیلی بالاست که حمایت کمپانی بزرگی مثل فولکس واگن رو نداره اما به راحتی رقبا رو مغلوب میکنه
SeeKer of DynAmic
۸ اردیبهشت ۱۳۹۸نمیشه گفت از شیر مادر حلال تر . چندین بار اتفاق افتاد که کوئنگزگ ماشیناش تو پیست یهو منحرف میشدن و تصادف میکردن . و نمیشه گفت هیچ عیب و نقصی ندارن ماشیناش . میشه گفت وحشی ترین و قدرتمند ترین ماشین های تاریخ رو خودش میسازه .
s.h
۸ اردیبهشت ۱۳۹۸نه اینکه یهو میرفت تو پیچ
به خاطر طراحی برای حداکثر شتاب که هنوزم رو دست کونیک زگ وان نیومده و نبود طراحی دینامیک متحرک خیلی قوی اونم تو سال طراحی اگرا ها و وان(2008-2012) فقط یه خرده منحرف میشد و سری های 15-16 سال پیش cc که قدرتی بیشتر از یه لامبورگینی الان داشتند ( 900 اسب بخار حدود یه مک لارن پی وان ) با اون سیستم کنترل کشش اون موقع
وشتاب وحشتناک یدونه هم از اونا رفت تو تماشاچیا
خوب حالا اگر دنبال دلیل بودم میشه اینطوری توجیح کرد و راننده رو بی خیال شد و اینکه
خیلی از ماشینا و کمپانی ها ماشیناشون تو چیست تصادف میکنه حالا هر چه بامش بیش برفش بیش مثلا فرای سالی مثلا 20 تا چون سالی چند هزار تا ماشین میزنه و کونیک زگم کلا سه تا یا تهش جهار تا چون تا الان 400 تا ماشین نساخته
پس طبیعی به نظر میاد ؟؟ نه ؟؟
راننده میخواست با 1400 اسب بخار یهو بره تو پیچ در حالی که مثل SVJ که طراحی نشده بوده حتی واسه نیم نگاهی به پیست با توقعی اندازه یه هایپر کار کلاس پایین تر که پیست رو اتش میزنه واسه همینه با قدرت و گشتاورر دو برابری لامبورگینی تو پیست خوب عمل نکرد
Danial
۹ اردیبهشت ۱۳۹۸2 میلیون دلار ماشینو میبرن میکوبن به دیوار که تست کنن بعد سایپا پراید 40 میلیونی که براش در میاد 10 میلیونو نمیبره تست البته تست کردن که نداره خودشونم میدونن چی می سازن.