کونیگ‌زگ

سر و صدای کونیگ زگ CCX در تست داینو

شاید کونیگ زگ CCX جزو اولین ساخته‌های این خودروساز سوئدی باشد اما نباید آن را دست‌کم گرفت. این خودرو اخیراً در تست داینو حضور یافته و به همگان نشان داده که پرفورمنس قابل‌توجهی دارد.

کونیگ زگ تنها ۲۹ دستگاه از CCX را تولید کرد و مدل‌های پایه به پیشرانه ۸ سیلندر ۴.۷ لیتری توئین سوپرشارژر با قدرت ۸۰۶ اسب بخار و ۹۲۰ نیوتون متر گشتاور مجهز بودند.

در تست داینوی این خودرو شاهد تولید قدرت ۶۵۳ اسب بخاری در چرخ های عقب بوده‌ایم و اگرچه گشتاور آن مشخص نشده اما نباید انتظار بسیار بالایی را داشته باشیم. اگرچه قدرت ۶۵۳ اسبی به خودی خود احساس‌برانگیز است اما کمی پایین‌تر از آن چیزی است که انتظار داشتیم. در واقع با وجود این قدرت، حدود ۲۴ درصد از قدرت پیشرانه تلف می‌شود.

Royalty Exotic Cars برای بهبود پرفورمنس این خودرو در حال برنامه‌ریزی برای ارتقای آن بوده و از جمله آپگریدهای آن می‌توان به نصب یک سیستم اگزوز افترمارکتی برای کمک به تنفس بهتر پیشرانه اشاره کرد.

این تنها قدرت نیست که CCX را به خودرویی پرفورمنس بدل می‌کند زیرا وزن آن نیز به لطف استفاده گسترده از فیبر کربن بسیار کم می‌باشد. در واقع این خودرو تنها ۱۴۵۶ کیلوگرم وزن دارد. قدرت پیشرانه نیز از طریق یک گیربکس دستی به چرخ های عقب فرستاده شده و کونیگ زگ ادعا می‌کند سقف سرعت CCX فراتر از ۳۹۵ کیلومتر در ساعت است.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۵ دیدگاه‌ها

  1. Khosrow

    ۲ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (2293 ديدگاه)

    و کونیگ ی که روز به روز جذاب تر میشه برام ..

  2. s.h

    ۲ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (712 ديدگاه)

    دوستان دقت کنید این اون موتور فورد هست که میگید تازه نه موتور فورد !!
    سفارش داده به فورد مثل بی ام و که به هیوندایی سفارش ساخت موتور میده چون سرش شولوغه البته این برای قدیم کونیک زگ فرق میکنده چون اون موقع خیلی کوچیک بود میشه گفت زیر پله ای بوده !!!
    این بار 10000000 بار

    1. ffff

      ۲ اسفند ۱۳۹۸
      سوابق: (1 ديدگاه)

      فکر کنم تاپیکش تو سایت موجوده. قضیه موتور اینطوری هستش کوئنیگزگ موتور رو انتخاب میکنه میاره برا ازمایش میبینه اصلا بدرد نمیخوره. بعد میره موتورای دیگه ایی رو هم مقایسه میکنه میبینه تو بازار اصلا موتوری که نیازهای کوئنیگزگ رو براورده کنه وجود نداره. فکرشو بکن شرکت تا کجا فکر میکرده که موتورش بازار اصلا موجود نبوده. پس میاد همین گزینه اولی رو که فورد هست یا جنرال موتور میگیره و کلا تغییرش میده. صفر تا ۱۰۰ رو تغییر میدن. تا یکی دو سال قالب از فورد میگرفتن و موتوری که خودشون طراحی کرده بودن رو رو قالب تراش میدادن. بعد این یکی دو سال حتی قالب هم از فورد نمیگرفتن. از یه شرکت بریتانیایی میگرفتن. این شرکت بریتانیایی برا شرکتای فرمول یک و مسابقه ایی قالب میسازه.

    2. ffffff

      ۲ اسفند ۱۳۹۸
      سوابق: (1 ديدگاه)

      https://www.pedal.ir/%d9%88%db%8c%da%98%d9%87/%da%a9%d9%88%d9%86%db%8c%da%af-%d8%b2%da%af-%d9%be%db%8c%d8%b4%d8%b1%d8%a7%d9%86%d9%87%e2%80%8c-8-%d8%b3%db%8c%d9%84%d9%86%d8%af%d8%b1-%d9%81%d9%88%d8%b1%d8%af/

      ایناهاش. واقعا کوئنیگزگ شاهکار کرده. شرکتی که موتور رو کلا تغییر داده. اینقدر حرفه ایی شدن اینقدر چیز اختراع کردن که شبکه دیسکاوری به این شرکت میگه خلاق تر از بوگانی فراری لامبورگینی. واقعا درست میگن.

  3. Joker

    ۲ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (603 ديدگاه)

    همش ادعا…

    1. OMID

      ۲ اسفند ۱۳۹۸
      سوابق: (2171 ديدگاه)

      کدوم ادعا ؟:)

    2. Hamidreza

      ۲ اسفند ۱۳۹۸
      سوابق: (2464 ديدگاه)

      شما دوتا شماره همو بگیرین یجا پیدا کنین با هم دعوا کنین

    3. ffff

      ۲ اسفند ۱۳۹۸
      سوابق: (1 ديدگاه)

      حسودا حسودی میکنن.
      میدونی این ماشین مال چه سالیه؟ ۲۰۰۶.
      با مدلای اون موقع مقایسه کن نه الان. مدلای الانو با مدلای الان مقایسه کن

  4. OMID

    ۲ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (2171 ديدگاه)

    همین ccx قویترین ماشین دوران خودش بود

    1. fffff

      ۲ اسفند ۱۳۹۸
      سوابق: (1 ديدگاه)

      وقتی یسکو معرفی شد ferrari از روش اسکی رفت. این مطلبو چندجا خوندم. محصول فراری خیلی بعد یسکو معرفی شده بود. خیلی از کسایی که فراری رو دیده بودن میگفتن چرا اینقدر شبیه یسکو هست. اینه قدرت کوئنیگزگ دوست داشتی من و تو. کاش پولم برسه به اقا کچل مهربون سفارش یسکو بدم بیارمش تهران.

      1. ایمان

        ۲ اسفند ۱۳۹۸
        سوابق: (4063 ديدگاه)

        ببخشید کدام مدل فراری از جسکو کپی برداری کرده ؟؟؟؟

      2. OMID

        ۲ اسفند ۱۳۹۸
        سوابق: (2171 ديدگاه)

        واقعا
        این شرکت همش نوآوریه
        اولین رینگ تمام فیبر کربنی هم اختراع کوئنیگزگ بوده
        گیربکس سرعت نور که اولین توی جهانه
        اولین موتور تماما عملیاتی بدون میل سوپاپ(مستقل)
        اولین خودرویی که با یه دنده تا چهارصد تا می‌ره:)
        رکورد رسمی حداکثر سرعت هم هنوز ماله کوئنیگزگه تازه اونم توی خیابون نه پیست
        کلی اختراعات دیگه هم هست که حالشو ندارم بگم:)
        کاشکی شما هم یه یسکو بخری شاید منم توی خیابون دیدم ذوق مرگ بشم:)

  5. Carbonado Aventador

    ۲ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (4514 ديدگاه)

    بازی nfs هات پرسویت..
    .
    .
    مرحله آخر king of the ŕoad
    .
    .
    دوئل بین بوگاتی ویرون و ccx R
    .
    .
    همیشه کونیگزگو برمیداشتم بوگاتی رو میبردم..
    یادش بخیر

    1. Saeed

      ۳ اسفند ۱۳۹۸
      سوابق: (757 ديدگاه)

      دقیقا عین تو
      هنوزم هات پرسوت رو دارم
      مرحله‌ی پلیسی The End Of The Line که مرحله‌ی آخره کونیگ‌زگ آگرا ورمیداشتم میوفتادم به جون راننده ها???

  6. Farzad

    ۳ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (2568 ديدگاه)

    من هر وقت کوئنگزیگ میبینم یاد فیلم need for speed میفتم
    واقعا عشق♥️ میخواد این ماشین ، همه چیزش خاصه و منحصر به فرد حتی مدل باز شدن درب هاش …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا