کونیگ‌زگ

رکورد خارق‌العاده 0-300-0 برای کونیگ‌زگ وان:1

کونیگ‌زگ وان:۱ در یک رکوردگیری غیررسمی توانست رکورد جهانی شتاب‌گیری تا سرعت ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت و سپس ترمز تا سکون کامل موسوم به ۰-۳۰۰-۰ را از آن خود نماید.

Koenigsegg One:1 breaking 0-300-0 record
Koenigsegg One:1 breaking 0-300-0 record
راننده تست شرکت کونیگ‌زگ، آقای رابرت سروانسکی در مسیر تست شرکت در Angelholm سوئد، برای این رکوردگیری انتخاب شد. زمان شتاب صفر تا ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت توسط وی ۱۱.۹۲۲ ثانیه ثبت شد و سپس برای توقف تا سکون کامل ۶.۰۳ ثانیه دیگر نیز زمان صرف گردید. وی حتی در طول تست، فرمان خودرو را نیز رها نمود. بدین ترتیب این عملیات دیوانه‌وار و پرفشار تنها ۱۷.۹۵ ثانیه زمان برد.
Koenigsegg One:1 breaking 0-300-0 record
Koenigsegg One:1 breaking 0-300-0 record
نکته جالب اینکه خودروی ۱۳۴۱ اسبی مورد آزمون حدود ۵۰ کیلوگرم سنگین‌تر از نسخه تولیدی کونیگ‌زگ وان:۱ می‌باشد و این رکورد غیررسمی همچنان جای بهبود دارد.
Koenigsegg One:1
Koenigsegg One:1
رکورد قبلی ۰-۳۰۰-۰ دنیا هم در اختیار کونیگ‌زگ آگرا R با زمان ۲۱.۱۹ ثانیه بود که در سال ۲۰۱۱ ثبت شده بود و با رکورد فعلی، تفاوتی فاحش دارد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۴۰ دیدگاه‌ها

  1. E 36

    ۲۸ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (917 ديدگاه)

    والا چی بگم؟!!

    1. Mostafa&S

      ۲۸ خرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (318 ديدگاه)

      خداییش بهترین سوپراسپرت دنیاست چه از لحاظ زیبایی و چه از لحاظ عملکرد
      یاد جنون سرعت افتادم…

  2. sina

    ۲۸ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (40 ديدگاه)

    کاش 0-100 رو هم تو این رکورد میگفت…

    1. PETROLHEAD

      ۲۸ خرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (84 ديدگاه)

      اگه به آخر ویدئو توجه کنید 0تا 100( 3.32 ثانیه) هم هست، که به نظر من اصن جالب نیس و می تونست خیلی بهتر از اینا باشه.

      1. ALL CARS

        ۲۸ خرداد ۱۳۹۴
        سوابق: (467 ديدگاه)

        درست میگی PETROLHEAD عزیز اما من خیلی به سفرتاصد دقت نمیکنم( البته نه اینکه هیچ اهمیتی نداشته باشه )چراکه قرار نیست دائم درحال صفرتاصد زدن باشیم بلکه شتاب ، بیشتر در حال حرکت بدرد میخوره ونه از سکون چون هرلحظه که وسط خیابون واتوبان نمیزنیم رو ترمز وبخوایم سفرتاصد بزنیم
        ناگفته نمونه صفرتاصد : سه ثانیه وکمتر ویا صفر تاسیصد و… کلا خیلی مورد استفاده قرار نمیگیرن مگر توپیست و این ارقام برای صاحبان بیشتر جنبه ی داشتن برترین ها و زندگی لوکس و روئیاییست که دارن
        خدا به همششون بیشتر بده ماپدالی ها رو هم ثروتمند کنه، هم ثروت مال وهم دانشی که بدرد دنیا وآخرتمون بخوره
        آمین

        1. PETROLHEAD

          ۲۸ خرداد ۱۳۹۴
          سوابق: (84 ديدگاه)

          حق با شماس دوست عزیز، ولی این رقابت علم و تکنولوژی خودروسازهاست که دارن به رخ هم میکشن و از سر و کول هم بالا میرن و همین حس رقابته که باعث پیشرفتشون شده و این تز شما برخلاف این مساله س که بنده فکر میکنم خودروسازان داخلی بیشتر از گفته شما استفاده می کنند. با آرزوی موفقیت

        2. ALL CARS

          ۲۸ خرداد ۱۳۹۴
          سوابق: (467 ديدگاه)

          ای بابا چرا بد برداشت کردین
          دراین که تو رقابت تکنولوژی وعلم بین خودروسازان رقابت هست که حرفی نیست وبه گفته ی خود شما تااین رقابت نباشه که پیشرفتی صورت نمیگیره
          منظورم این بود که فقط نباید به سفرتاصد یک خودرو تامام امتیازهارو داد. بلکه کلی چیز دیگه هم هست.ویکی ازاون موارد اینه که ببینیند کدوم کاربرد بیشتری داره. برای مثال گفتم سفرتاصد خیلی بکارنمیاد.چون شما تو طول روز که پشت هرچراغ منتظر نمیمونین که کی سبز میشه وبعد برا کل کل بخواین سفرتاصد بزنینو هنوز شمارش چراغ سبز شروع نشده به چراغ قرمز دیگه برسین. چون شتاب تو دنده های بالا کاربرد بیشتری داره
          بعدشم اگه قرار بود خودروسازان مثل من فکرکنن که مطمئن باش پرایدمون باید 0تا300 تو 10 ثانیه میزد
          یکمی عجولانه پاسخ دادین اما ایرادی نداره
          واینکه گفتین شتاب سفر تاصدش 3.32 و اصن جالب نیس هم میشه توجه داشت.چون تو خودروهای سوپراسپرت سفرتاصد اهمیت زیادی داره که باید بارقباش جدال سختی داشته باشه
          ونظر من این بود که سفرتا صد برای مصرف روزانه و خارج از پیست خیلی کاربردنداره.اما شتاب در سرعت های بالای سد کیلومتر خیلی کاربردی تره
          تنت سالم دلت شاد آرزوهایت روا باد(تقدیم به شما وهمه پدالی های عزیز)

        3. PETROLHEAD

          ۲۹ خرداد ۱۳۹۴
          سوابق: (84 ديدگاه)

          جناب ALL CARS سوئ تفاهم نشه، ببینید این ویدئو یک تست کاملا کنترل شده از طرف خود کمپانی و با رانندگی راننده حرفه ای تست ماشین های خود شرکت کوئینیخ زگ هست که به نظر بنده حقیر این شتاب گیری میتونست بهتر از این ارقام باشه، چون همانطور که میبینیم شرکت کوئینیخ زگ آن را یک رکورشکنی اعلام کرده است پس اینجا صفر تا صد یک ماشین (هایپرکار) مهمه و نمیشه کتمانش کرد و اینکه صفر تا صد تنها مساله مهم برای یک خودرو نیست صد در صد موافقم ولی برای چه خودرویی؟ برای خودرویی که شاید مالک آن در طول یک ماه حتی یک روز هم با آن بیرون نرود این مساله علاوه براینکه مهم هست بلکه حیاتیه، و مطمئن باشین که مالک همچین ماشینی از خودروی خود برای کاربری شخصی و روزانه داخل شهر استفاده نخواهد کرد و این خودروها برای صاحبانشان صرفا جنبه پز دادن و کری خوندن های طبقه سوپرپولدار ( دنیا) هستند، پس اینجاس که نباید با دید یک مصرف کننده عادی به قضیه نگاه کرد. موید باشید

        4. ALL CARS

          ۲۹ خرداد ۱۳۹۴
          سوابق: (467 ديدگاه)

          نه دوست عزیز چه سوتفاهمی
          کلا کونیگزگ شتاب صفرتاصدش اگه دیده باشین در مقابل سوپر کارهای دیگه خیلی بالانیست وبیشتر توانش بعد شصت مایل نشون داده میشه که کلی کلیپ درهمین مورد تو یوتیوب هست پس دست هر راننده ی هم که باشه نمیتونه شتاب صفرتاصد بالایی داشته باشه اما بعد شصت مایل چنان شتابی میگیره که جبران اون چندصدم ویا یک ثانیه را میکنه برای مثال کلیپ درگ با پورشه 918 کم میاره اما تو پیست وقتی توسرعت شصت مایل به بالا رقابت صورت میدن براحتی پورشهو جا میزاره و…
          بعدشم از اسم کلیپ و موضوع مشخصه شتاب سفرتاسیصد ملاکه ونه شتاب صفرتاصد که بازهم یادآوری میکنم که این بدلیل اینه که شتاب سفرتاصد بالایی نداره درمقابل رقباش اما با شتابی که در سرعت های بالای شصت مایل میگیره براحتی جبران چندصدم ثانیه ویا حتی یک ثانیه را میکنه
          واینکه گفتین : این خودروها برای صاحبانشان صرفا جنبه پز دادن و کری خوندن های طبقه سوپرپولدار ( دنیا) هستند، پس اینجاس که نباید با دید یک مصرف کننده عادی به قضیه نگاه کرد
          که منم اینو تو نظر اولم گفتم پس کاملادرسته
          واینکه گفتین تو خیابوناسوار نمیشن را منم تا حدی قبول دارم، اما چرا تاحدی؟ چون بادیدن کلیپ خودروها توخیابونای موناکو و امارات و لندن که از بوگاتی ها تا پاگانیها و لافراری ها گرفته تا … در حال دور دور هستن پس خیلی هم شتاب براشون مهم نیست وطبق گفته ی خودتون وخودم فقط برای کری خونیست که میخوان نشون بدن برترین هارو دارن وحالا شاید در مواردی هم مثل شتاب صفرتا صد نتونه با سوپرکارهای دیگه رقابت داشته باشه اما چون صرفا یک خودرو وکالای لوکس محسوب میشه میخوان اونو داشته باشن
          پیروز باشید
          خوبه بیشتر از این کشش ندیم
          ممنونم از نظراتتون من که بشخصه استفاده کردم امیدوارم باعث ناراحتی پدالی ها نشده باشیم

      2. mehrzad

        ۲۴ مرداد ۱۳۹۴
        سوابق: (13 ديدگاه)

        آره از اونجایی که پراید 0-100 رو زیر 2 ثانیه میره این شتاب برای کانسگ واقعا افتضاحه
        خوب آخه مومن تو اول فکر کن بعد بگو بده این ماشین که مثل بوگاتی سنگین و 4WD نیست.
        کل فشار رو محور عقبه تو با یه پیکان هم که دیفرانسیل عقبه بخوای شتاب بگیری عقبش میسره چه برسه به این که اون همه نیرو رو داره منتقل میکنه حالا راننده بازم لاستیک هارو گرم کرد بهتر شد و در ضمن هر کاریش کنی ماشین های دیفرانسیل عقب مخصوصا سوپر اسپرت ها که خیلی وحشی هستن اولش یکم میسورن و همین امر باعث میشه یه کوچولو دیر به 0-100 یا 0-300 برسن شما به بزرگواری خودت ببخش
        PETROLHEAD

    2. نوید

      ۲۸ خرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (1525 ديدگاه)

      ولی خیلی جالبه 0-300 اش از 0-100 ماشینای ما کمتر
      البته بیشتر که دقت میکنم میبینم خیلی هم جالب نیست
      یک چیز روتین و عادیه

  3. wolf man

    ۲۸ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (72 ديدگاه)

    اینکه با این شتاب رفته یه طرف اینکه فرمون رو ول کرده رو . . . . !!!

  4. آرمان

    ۲۸ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (20 ديدگاه)

    آیا کسی از دوستان میدونه که موتورهای کونیگ زگ رو خودش میزنه یا کمپانی دیگه ای؟؟؟؟ اگر کسی میدونه لطف کنه بگه ما هم مطلع شویم……
    راستی پدال عزیز خبر رونمایی از نوزاد جدید مرسدس رو نمیذاری؟؟؟ ولی عجب چیزی شده این GLC

    1. PETROLHEAD

      ۲۸ خرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (84 ديدگاه)

      کوئنیخ زگ از معدود شرکتهای تولید محدودی هست که طراحی و ساخت موتورهاش رو خودش انجام میده.

    2. Reza.nur Deutschland.nur der Mercedes

      ۲۸ خرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (2283 ديدگاه)

      موتورها به صورت خام توسط Ford ساخته می شه اما از ریشه توسط کوئنیگزگ اصلاح میشه

    3. Carbonado Aventador

      ۲۸ خرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (4514 ديدگاه)

      فکر اینکه پشت فرمون یه ماشین بشینی و اون ماشین 0-300 رو در 11 ثانیه بره . مو به تن آدم سیخ میکنه…
      الکی نیست که بهش میگن mega car…

  5. شنتیا فراریه

    ۲۸ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (46 ديدگاه)

    چه سرعتی .

  6. فردین

    ۲۸ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (4 ديدگاه)

    واقعا شرکت کوئنیگ زگ رو دوست دارم خیلی داره پیشرفت میکنه حتما رگرا رکوردی بهتر از One:1 ثبت میکنه .
    اگر اشتباه نکنم فقط موتور مدلهای CC8S و CCR برای شرکت فورد بود . و موتور دیگر مدل ها ساخت خود Koenigsegg هست.

  7. امین

    ۲۸ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (6 ديدگاه)

    هدفش از اینکه نوشته بود در خانه امتحان نکنید چی بود؟
    منظورش این بوده که با پراید تو جاده های استاندارد ایران امتحان نکنیم
    ????????????

  8. فرید

    ۲۸ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (179 ديدگاه)

    عجب هیولایی شده ولی رگ مشکیش با دوتا خط زرد رو ماشین عالی میشه

  9. سعید

    ۲۸ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (1483 ديدگاه)

    فوق العادس این ماشین!
    ظاهرا هنگام شتابگیری چرخهاش هرزگردی داشت وگرنه 0 تا 100 رو به راحتی کمتر از 3 ثانیه میزد!!
    شیشه ماشین هم خیلی کثیف بود!!!

  10. نوید جهرمی

    ۲۸ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (3793 ديدگاه)

    من با طراحی های کوئنیخزگ کنار نمیومدم تا این که وان وان نظرمو عوض کرد.
    هر چند هنوزم ب نظرم پاگانی نسبت ب این یه چیز دیگس

  11. amir

    ۲۸ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (255 ديدگاه)

    تو فیلم که 300 رو بالا می زنه بعد ترمز میگیره

  12. kurdishlambo

    ۲۸ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (68 ديدگاه)

    از وقتی که اگرار ار رو دیدم عاشقش شدم.کلا من ایتالیا و سوئد رو خیلی دوس دارم.فقط یه چیز برام هضم نمیشه چ جوری کونگسگ با یه موتورv8 توربو 1341 اسب کشیده ولی بوگاتی با W16چهارتوربو 1200تا

    1. مهزیار

      ۲۸ خرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (5 ديدگاه)

      همینجاست که تفاوت ها احساس میشه دیگه

      1. احمد باقری

        ۲۸ خرداد ۱۳۹۴
        سوابق: (4717 ديدگاه)

        اگر فقط تعداد سیلندرها مهم بود که الان خیلی چیزها روی هوا بود. هم تعداد سیلندرها، هم حجم هر سیلندر، هم فرم سوپاپها و … همه نقش دارن. اینکه بگی چون این یکی 8 و اون یکی، 16 است پس آفرین به 8، حرف خنداره ری است.

        1. kurdishlambo

          ۲۹ خرداد ۱۳۹۴
          سوابق: (68 ديدگاه)

          خب اگه حجم هم در نظر بگیریم ویرون 8 لیتری و وان 5.1لیتری بازم هضم نمیشه.یعنی اگه تعداد سیلندر هردو هم یکی بود بازم وان با 3لیتر کمتر 140اسبی بیشتر میده و این یعنی تکنولوژی کونگسگی پس آفرین به 8. کلا من بازده موتوری کونگسگ و فراری رو دوس دارم.
          با این که رو لامبو تعصب دارم ولی وقتی میبینم فراری از موتورv8 تنفس طبیعی 600 اسب میکشه(458اسپشاله)لامبو از وی تن 600 اسب میکم آفرین به فراری!!(حالا با آفرین های من فردا کونگسگ و فراری برام لوح تقدیر میفرستن!ارزش نداره بابا وقت بذاریم واسه این چیزا)

  13. رضا

    ۲۸ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (1698 ديدگاه)

    عاشق اینطور رکوردگیری هام

  14. agera R

    ۲۸ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (3 ديدگاه)

    تنها هایپر کار دنیا که هیچ هایپر کاری نتونسته باهاش رقابت کنه agera r هست حالا one که دیگه وزن کمتر و قدرت بالاتری داره، اگه کسی از دوستان هایپر کاری میشناسه که بتونه agera r رو بزنه بگه! سایت gtboard لینک درگهای کونیگ زگ رو داره لطفا ببینین و لذت ببرین

    1. سیدحبیب اله افخمی

      ۸ خرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (25 ديدگاه)

      هایپرکارهایی که بتونن با کوئیز رگرا رقابت کنن سه تا شدکت هستند…هنسی،اس اس سی و بوگاتی…قطعا هنسی با مدل ونوم اف ۵،اس اس سی با مدل توتارا ۲۰۲۰ و بوگاتی با مدل شیرون سوپر اسپورت +۳۰۰ رقابت تنگاتنگی خواهند داشت…باید ببینیم کوئیز جسکو چگونه در آینده ظاهر میشود…رقابت بسیار سخت و غیر قابل پیش بینی است…ونوم اف ۵ ادعا کرده که ۰ تا ۳۰۰ را زیر ۱۰ ثانیه و ۰ تا ۴۰۰ تا را زیر ۲۰ ثانیه میزند…تا زمانی که ماشینها تست نگیرند چیزی مشخص نمیشود…اما قطعا کوئیز جسکو ابرخودرو قدرتمندی است و ضریب درگ پایینی دارد…باید منتظر بود…جنگ بر سر نهایت سرعت تازه شروع شده….

  15. Danial

    ۲۸ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (466 ديدگاه)

    در هــــــــــــاش فقط در هــــــــــــــــاش خودش یــــــــــــــه دنیاست لعنتی در نیست که لامصب خودش به اندازه یه کمپانی ارزش داره همه چیش تکه لعنتـــــــــی….

  16. msn

    ۲۸ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (6 ديدگاه)

    یاد جنون سرعت افتادم چطور تصادف کرد ولی هیچ قطعه ای ازش جدا نمیشد

    1. kurdishlambo

      ۲۹ خرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (68 ديدگاه)

      اون واقعیش نبود ماکت بود!بنظت میشه یه همچین ماشینی رو از بین ببرن با این قیمت؟؟

  17. علی

    ۲۸ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (105 ديدگاه)

    لامصب از هر نظری اوله.رقیب نداره

  18. ارمان

    ۲۸ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (1306 ديدگاه)

    یعنی چی اخه من نمیتونم رندر کنم این رکورد رو.!. . . .
    یعنی امکان نداره ماشینی تو دراگ 400 متر و 1 مایل بتونه ببرتش . همین میشه دیگه؟ :دی

  19. فردین

    ۲۸ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (4 ديدگاه)

    در کلیپ های GTBOARD کوئنیگ زگ با Porsche 918 – Ferrari 458 – Ferrari 599 GTB و Bugatti Veyron Vitesse درگ داشت که همگی هم نتیجه رو میدونیم ولی تا زمانی که Agera R یا One:1 با Venom GT و Bugatti Veyron Super Sport درگ نداشته باشه نمیشه گفت که هیچ هایپر کاری توانایی این رو نداره که Koenigsegg رو شکست بده !

  20. BMW4ever

    ۲۸ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (155 ديدگاه)

    یه دوربین با کیفیت تر نداشتند این چی بود من هیچی رو خوب ندیدم

  21. Archi KHAN

    ۲۹ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (2198 ديدگاه)

    عجب شتابی…

  22. Nissan GT-R LOVER

    ۲۹ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    باید منتظر بوگاتی شیرون موند و دید اون چیکار میکنه تا اوایل 2016 یهنی برای موتور شوی ژنو2016 میاد…فک کنم اون بترکونه…

  23. Aprtech

    ۲۹ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (7 ديدگاه)

    کسی میتونه تصور کنه 0 تا 300 رو ؟؟؟ اونم تو 11 ثانیه؟
    واقعا مغز من داغ شد.
    در ضمن من طرفدار پرو پا قرص لامبورگینی هستم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا