حدود دو هفته تا برگزاری نمایشگاه ژنو ۲۰۲۰ باقی مانده و به همین خاطر شایعات زیادی درباره محصولات جدید خودروسازان که در این رویداد مهم پردهبرداری خواهند شد منتشر میشود. تصاویری جاسوسی از هایپرکار جدید بوگاتی منتشر شده و ظاهراً این خودرو نسخهی پیست محور از شیرون با پسوند R خواهد بود. ماه پیش نیز کونیگ زگ تصویری از ۵ سوپرکار زیر کاور را نشان میداد که احتمالاً ماه آینده روانه ژنو خواهند شد.
سه نمونه از این خودروها احتمالاً نسخههای سفارشی رگرا بوده و یکی دیگر نیز احتمالاً کانسپت جسکو ۵۰۰ است که قرار است رکورد سرعت ثبت شده توسط بوگاتی را بشکند.
اما تنها خودروی باقی مانده کاملاً مرموز بوده ولی برخی منابع خبری به جزئیاتی از آن دست یافتهاند. به نظر میرسد این خودرو هیچ شباهتی به ساختههای پیشین کونیگ زگ نخواهد داشت.
گفته میشود سوپرکار جدید کونیگ زگ با کد KG12 شناخته شده و از طراحی کاربردی ۲+۲ استفاده میکند. این در حالی است که محصولات کنونی همچون جسکو و رگرا خودروهایی ۲ نفره هستند. ظاهراً این خودرو دارای نمای جلوی کم ارتفاع و شیشهی جلوی خمیده و پوشش شیشهای پیشرانه در عقب است. همچنین دربهای دو سطحی خاص کونیگ زگ نیز در این مدل به چشم خواهند خورد اما پهنای بیشتری خواهند داشت تا ورود به کابین با سهولت بیشتری انجام شود.
از نظر قوای محرکه، KG12 دارای پیشرانه ۳ سیلندر ۲ لیتری هیبریدی خواهد بود و از تکنولوژی بدون سوپاپ و واحدی الکتریکی استفاده خواهد کرد. انتظار میرود قدرت ترکیبی این مجموعه حدود ۱۵۰۰ اسب بخار باشد که بیشتر از قدرت ۱۱۰۰ اسبی رگرا هیبرید است. برخی شایعات نیز بیان میکنند کونیگ زگ محصولی ارزانتر با پیشرانه ۸ سیلندر ۲.۹ لیتری ۱۰۵۰ اسبی تولید کرده و قیمت ۱.۱۴ میلیون دلاری برای آن تعیین خواهد کرد.
انتظار میرود هایپرکار KG12 قیمت حدود ۱.۵ میلیون دلاری داشته باشد که آن را به خودرویی ارزانتر از رگرا و جسکو بدل میکند اما خب هنوز هم خودرویی ارزانقیمت برای توده مردم نیست. ظاهراً تنها ۳۰۰ دستگاه از این خودرو تولید خواهد شد.
حمید
۳۰ بهمن ۱۳۹۸خبر خودرو های ملی جدید رو منتشر کنید تا دنیا بدونه ما میتوانیم کماکان ماشین های 30 سال پیش رو فیس لیفت کنیم و بفروشیم
Farzad
۳۰ بهمن ۱۳۹۸دوهفته دیگه باید صبر کنیم ، حوصلمون پوکید آخه .
Joker
۳۰ بهمن ۱۳۹۸اینم هر دفعه یه رنگ جدید میاره ژنو،۵ ساله از رگرا فقط رنگبندیش رو دیدیم، حداقل امسال آبروداری کن کچل خان یه محصول جدید بیار تا وینکلمن نخنده بهت…
OMID
۳۰ بهمن ۱۳۹۸احیانا بوگاتی چند تا محصول داره🤔
یکی😂
خوبه لااقل کوئنیگزگ دوتا محصول کاملا جدا داره
حالا کی باید به کی بخنده؟😂
عرفان
۳۰ بهمن ۱۳۹۸خخخ
رنگشم عوض کنه حداقل ماشینش کار میکنه ن مثل ماکت های بوگاتی ک حتی interior هم نداره ??
OMID
۳۰ بهمن ۱۳۹۸احیانا بوگاتی چند تا محصول داره?
یکی?
خوبه لااقل کوئنیگزگ دوتا محصول کاملا جدا داره
حالا کی باید به کی بخنده؟?
behnam
۱ اسفند ۱۳۹۸محصول جدید؟
کوئنیگزگ تنها شرکت هایپرکار سازیه که محصولاتش ۱۰۰ درصد عوض میشه. نه مثل بوگاتی که یه فیس فیلت میکنه و موتور رو تیون میکنه
شرکتای هایپرکار ساز دیگه رو ببین که نه نواوری دارن و نه مثل کوئنیگزگ هر دفعه محصول جدیدی میسازه یا اگه محصول جدیدی بسازه مثلا ده سال طول میکشه پروسه ش
تنها شرکتی که با کوئنیگزگ میتونه رقابت کنه بوگاتی هست که با وجود منابع عظیم و پشتوانه ی فولکس واگن هنوز نمیتونه به کوئنیگزگ برسه. حتی تو همون رکوردی که زدن دیدی چقدر تغییر ایجاد کردن و حتی تو پیست بود. تازه رکور کوئنیگزگ رو هم نتونستن بزنن و هنوز رکورد دست کوئنیگزگه.
به اختراعات کوئنیگزگ نگاه کن. شرکتی که موتور امریکایی رو گرفت ولی پس فرستاد و اون موتور رو اونقدر تغییر دادن که ۹۸ درصد با موتور امریکایی فرق میکنه.
OMID
۳۰ بهمن ۱۳۹۸هیجان انگیز ترین غرفه میشه
ارشیا
۳۰ بهمن ۱۳۹۸۳ سیلندر ۲ لیتری۱۵۰۰ اسب!!؟؟؟??????مگه میشه مگه داریم
OMID
۳۰ بهمن ۱۳۹۸(هیبرید)
رامتین
۳۰ بهمن ۱۳۹۸احتمالا فناوری فرمول1 را تا حدی داره که از 2 لیتر 1500 اسب گرفته! کونیگزگ واقعا محشره..
آریا ماشین
۳۰ بهمن ۱۳۹۸مگه رگرا ۱۵۰۰ اسبی نیست؟
s.h
۳۰ بهمن ۱۳۹۸پدال چرا نظر های من رو منتشر نمیکنید این جند هفته ؟؟؟؟
مشکلی پیش اومده ؟؟
Abbas.Lambo
۱ اسفند ۱۳۹۸ینی تکنولوژی اون موتورت تو حلق بد خواهات،این لامصب ماشین نمیسازه،کوهه مهندسی میندازه تو جاده
سجاد
۳ اسفند ۱۳۹۸با سلام و احترام خدمت تمامی دوستان ؛ کریستین ون کونیگ زگ یکی از نوابغ دنیای اتومبیل می باشد و انسان بسیار قابل احترامی هست که با عشق و علاقه و پشتکار فراوان به ساخت اتومبیل هایی که بیشتر شبیه آثار هنری می باشد مشغول است. تعجب می کنم که چرا دوستان و خوانندگان مطالب سایت ، بیشتر از اینکه دنبال لذت بردن از عکس ها و مطالب باشند دنبال کل کل کردن و کری خوانی و مقایسه مهندسان و شرکت های مختلف هستند و تلاش دارند خواسته ها قلبی خودشان را به دیگران تحمیل کنند. مهندسان سوئدی ، آمریکایی ،ژاپنی ، آلمانی ، فرانسوی و … همه تلاش دارند بهترین محصول را تولید نموده و تحویل مشتری دهند . ولی تعجب از تعصب بیجای بسیاری از دوستان داخل کشور هست که انگار با طرفداری از یکی از این کمپانی ها با دیگران دشمنی خونی دارند ؛ در صورتی که همه این تلاش هاکه توسط کمپانی ها و افراد عاشق اتومبیل انجام می شود قابل احترام است.