کوئنیگزگ قصد داشت در نمایشگاه ژنو محصول کاملاً جدیدی را رونمایی کند اما با لغو برگزاری این نمایشگاه به دلیل شیوع ویروس کرونا، رئیس این شرکت یعنی «کریستین فون کوئنیگزگ» شخصاً بهصورت آنلاین اقدام به معرفی این خودرو کرده است. محصول جدید کوئنیگزگ که جمیرا (Gemera) نام دارد، نخستین محصول چهارنفرهٔ این شرکت محسوب میشود و کریستین فون آنرا یک مگا جیتی توصیف کرده است.
جمیرا میتواند بهراحتی چهار سرنشین بزرگسال را در کابین خود جای دهد درحالیکه از فضای کافی برای حمل چمدانهای آنها نیز برخوردار است. دسترسی به کابین خودرو هم از طریق درهای بسیار بزرگی صورت میگیرد که به سمت بالا باز میشوند. فاصلهٔ محوری این مگا جیتی نیز ۳ متر است که فضای زیادی را در داخل آن ایجاد کرده است.
همانطور که از اولین محصول چهارنفرهٔ کوئنیگزگ انتظار میرود، کابین جمیرا مملو از تکنولوژیهای روز و ویژگیهای رفاهی است که ازجملهٔ آنها میتوان به نمایشگرهای مرکزی سیستم اطلاعاتی-سرگرمی در جلو و عقب، شارژرهای بیسیم در جلو و عقب، اپل کارپلی، اینترنت وای فای، سیستم صوتی پریمیوم با یازده بلندگو، دوربینهای داخلی و خارجی، چهار چراغ مطالعه، کنترل تهویهٔ سه منطقهای و دو نگهدارندهٔ لیوان با گرمکن و سردکن برای هر سرنشین اشاره کرد.
برجستهترین ویژگی جمیرا اما قوای محرکهٔ پلاگینهیبریدی آن است که از یک پیشرانهٔ ۲ لیتری سه سیلندر توئین توربو به همراه سه موتور الکتریکی تشکیل شده است. پیشرانهٔ بنزینی این خودرو که از نوع کارتل خشک و بدون میل بادامک است (Freevalve)، بسیار نوآورانه بوده و بهتنهایی خروجی بسیار چشمگیری برابر با ۶۰۰ اسب بخار قدرت و ۶۰۰ نیوتن متر گشتاور دارد. به گفتهٔ کوئنیگزگ، این موتور که پشت کابین سرنشینان قرار گرفته است، میتواند با هر سوخت تجدید پذیری از اتانول و متانول گرفته تا E85 و بنزینی معمولی کار کند.
از سه موتور الکتریکی این هایپرکار چهارنفره دو موتور برای چرخهای عقب در نظر گرفته شده (یک موتور برای هر چرخ) و موتور سوم برای محور جلو مستقیماً روی میللنگ پیشرانهٔ بنزینی نصب شده است. مجموع خروجی این سیستم ۱۷۰۰ اسب بخار قدرت و ۳۵۰۰ نیوتن متر گشتاور است درحالیکه به لطف باطریهای ۸۰۰ ولتی، جمیرا میتواند تا ۵۰ کیلومتر را بهصورت تمام الکتریکی طی کند و مهمتر از آن، میتواند در حالت تمام الکتریکی به سرعت ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت دست یابد.
به گفتهٔ کوئنیگزگ، هرچند جمیرا یک مگا جیتی است اما از اکثر هایپرکارهای دونفره، چه درونسوز و چه الکتریکی، پرفورمنس بالاتری دارد و در خط مستقیم میتواند بسیاری از آنها را مغلوب کند. به گفتهٔ این شرکت سوئدی، این هایپرکار چهارنفرهٔ هیبریدی ظرف تنها ۱.۹ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت میرسد. کوئنیگزگ همچنین وعدهٔ ثبت رکورد شتاب صفر تا چهارصد کیلومتر بر ساعت را هم توسط این ماشین داده است.
کریستین فون کوئنیگزگ در مورد جمیرا میگوید:
تاکنون پرفورمنس فوقالعاده متعلق به دنیای خودروهای دونفره با فضای بار بسیار محدود بود. جمیرا نوع کاملاً جدیدی از خودرو و جایی است که یک مگا کار افراطی با کابین جادار و سازگاری با محیطزیست ملاقات میکند. ما آنرا مگا جیتی مینامیم
جمیرا به سیستم فرمان گیری چرخهای عقب و همینطور سیستم کنترل گشتاور بُرداری در همهٔ چرخها مجهز شده تا قدرت عظیم آن بهراحتی قابلکنترل باشد. به لطف این ویژگیها، مگا جیتی کوئنیگزگ پایداری در بزرگراهها را با چابکی در پیچها ترکیب کرده است. این شرکت سوئدی تنها تعداد محدود ۳۰۰ دستگاه از جمیرا تولید خواهد کرد که انتظار میرود هرکدام از آنها حدود یک میلیون دلار قیمت داشته باشند.
ارشیا
۱۴ اسفند ۱۳۹۸?????
Hamidreza
۱۴ اسفند ۱۳۹۸بعد زدن حرفام تو پست مک لارن اومدم اینجا
خب چراغای جلوش منو یاد AMG one میندازه که زیباست همینطور خود ماشین منو یاد ماشینای آپدیت شده GTA V میندازه و ظاهر خاصی داره
حس میکنم ماشین خیلی به زمین نزدیکه انگار یه موشک داره رو زمین حرکت میکنه فقط چسبیده به زمین
راستش با کیلومتر شمارش حال نکردم انگار یه موبایله حالا شاید من اینطور حس میکنم
عاشق در هاشم کلا ماشینای این شرکت در هاشون خیلی باحاله
حسین
۱۴ اسفند ۱۳۹۸عاشق اون 3 سیلندرم که 600 تا اسب توش خوابیده . آخه چجوری لعنتی؟؟؟؟ ??
s.h
۱۴ اسفند ۱۳۹۸چهار سال پیش معرفیش کرد خیلیام گفتند دروغه و مثل وانکل مزدا بی خاصیته ولی نیست
گفته بود احتمالا هشت سیلندراهم از این نوع میشونداشتباه نکنم 15 درصد مصرف رو میاره پاییین 40 درصد قدرت رو افزایش میده اون مووقع رو یه موتور چهار سیلندر 1800 یا 2000 بود معرفیش کرده بود
حسین
۱۵ اسفند ۱۳۹۸و در تکمیل حرف شما با همه سوختی هم کار میکنه فقط با آب کار نمیکنه
خخخخ
s.h
۱۴ اسفند ۱۳۹۸اینم دایرکت درایوه
Farzad
۱۴ اسفند ۱۳۹۸کوئنگزیگ ، همیشه پر از خلاقیت ، استاد نو آوری ، سرشار از مهندسی و تکنولوژی و منحصر به فرد بودن و خیلی چیزای دیگه …
جمیرا ، برای همیشه …
سجاد
۱۴ اسفند ۱۳۹۸فقط جای اگزوز و زاویش عجیبه! اگه بارون بیاد و ماشین در سکون داخلش آب نمیره!؟ یعنی واقعا امکان داره که این مجموعه کار درست حواسشون نبوده باشه و سوتی داده باشن!؟
راستی پیشرفته ترین گیربکسم کونیگ زگ ساخته مقاله شو بخونید خیلی جالبه با این قدمت کم چقدر از امثال فراری و لامبورگینی جلوتره
OMID
۱۵ اسفند ۱۳۹۸918 هم همینطوری بود
مشکلی نداشت
سجاد
۱۵ اسفند ۱۳۹۸امید جان فقط نوشتی مشکلی نداشت انگار 918 داشتی ☺ البته ایشالله که داشتی باشی. ندیده بودم جالبه تو نت چیزی پیدا نکردم که همین 918 برای زمان مثلا بارندگی و سکون ماشین چه فکری براش کردن.
من زد این برند نیستم که سوتفاهم نشه اتفاقا حتی از همه سوپرکار سازها از همین برند بیشتر خوشم میاد. اینهای که نظرشون منفی دادن بنظرم فقط طرفدار کور و بدون منطقن. که سریع بهشون برمیخوره که از برند مورد علاقه من ایراد میگیری. شبیه همین طرفدارهای موبایل..
:::فرشاد:::
۱۴ اسفند ۱۳۹۸عالیه، مهندسی نابش رو یه بار دیگه به رخ کشید?
طراحی بدنش کمی منو یاد چند تا ماشین محبوب دیگه میندازه، نمای جلو مرسدس پروجکت وان، نمای عقب پورشه کیمن GT4 و کمی پانامرا فیس لیفت نسل قبل
سوئدیها بارها ثابت کردن که لقب شاهکار مهندسی، بیشتر از بوگاتی، برازنده خودشونه?
ساسان
۱۴ اسفند ۱۳۹۸https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2016/07/Lamborghini-Asterion-5.jpg
حسین
۱۴ اسفند ۱۳۹۸چکیده ای از ۱۳۰ سال صنعت اتومبیل سازی .
واقعا خارق العادست . شتابش در حد راکت هست لعنتی
علیرضا
۱۴ اسفند ۱۳۹۸رسما یه کلاس جدید رو عرضه کرده . فکر کن ۴ نفر بشینی توی ماشین و ۱.۹ بزنی باهاش . تفریح خانوادگی
M3csl
۱۴ اسفند ۱۳۹۸فرمول یک خانوادگی
Moein
۱۴ اسفند ۱۳۹۸میدونم این حرفم کلی بازخورد منفی خواهد داشت، ولی جدا از پرفورمنسش اصلا طراحی زیبایی نداره. به چند دلیل. یک wheel base ش رو واسه این که ۴ نفره باشه خیلی زیاد کردن. دو ارتفاع سقفش رو بازم برای این که ۴ نفرا باشه خیلی بالا بردن. سه قیافه شو واسه این که خانوادگی به نظر برسه از حالت تهاجمی که ویژگی همه محصولات کوئنیگ زگ هست در آوردن. به نظر من اگه این یه هایپر اسپرت دو نفره میبود خیلی بهتر میشد. چرا باید دو تا صندلی اضافه کنن آخه?
doubt
۱۴ اسفند ۱۳۹۸این که میای میگی: کلی منفی خواهم خورد، دلیل نمیشه حرفت درست باشه و منفی نخوری.
اتفاقا من خودم قبل از پرفورمنس با طراحیش حال کردم. یه مگا کار چهار نفره فک میکنی باید چجوری باشه طراحیش در حالیکه باید اسپورت هم باشه، نمیتونه ک فقط پرفورمنس بذاره روی یک سدان مثل گانامرا یا ا م ج جی تی چهار درب مرسدس.
به نظر من این ماشین بینظیره، فوق العاده که نه خارق العادست. کلا پشمی نموند انصافا.
Moein
۱۴ اسفند ۱۳۹۸تا حالا چند تا مگا کار چهار نفره تولید شده؟
اصلا تا حالا میدونستی کلمه مگاکار وجود داره؟ وقتی دانش چیزی رو نداری زور الکی نزن. نزدیک ترین خودرو ها به این کوئنیگ زگ میتونیم ff و GTC4lusso رو اسم ببریم که بازم فاصله ی زیادی از نظر عملکرد دارن. ولی همه قبول دارن که خودرو های زیبایی هستن و طراحی منطقی دارن. تو اومدی شتاب ماشین و اسب بخاراشو دیدی پشمات ریخته. منم قبول دارم که از نظر اعداد و ارقام چیزی کم نداره و بی نظیره. حرف من طراحیش بود که نظر خودمو گفتم و برامم مهم نیست چند تا دیسلایک بخوره.
Take it easy my doubty
Joker
۱۴ اسفند ۱۳۹۸طراحی جلوش باتیستا،عقبش پورشه کیمن و فراری روما،داخلش هم تسلا،کونیگ زگ زده تو کار ترکیبی زدن! اعداد و ارقامشم که دیگه خیلی وقته خز شدن مثه شتاب دو ثانیه،تخم لقشم تسلا کاشت سه سال پیش با مدل رودستر و یه قپی شتاب ۱.۹ اومد بقیه هم یاد گرفتن برا سر زبون افتادن همین راه رو در پیش بگیرن،با باتری ۸۰۰ واتی باید قدرتش بیش از ۲۰۰۰ اسب میبود اونم بدون پیشرانه درون سوز ولی نیست!!! موتور دو لیتریش هم طبق معمول کونیگ زگ هر چیزی بریزی توش یه جور قدرت میده که اصلا خوشایند نیست،از لحاظ قیمت هم باید زیر ۴۰۰ هزار دلار باشه که نیست و با این قیمت قطعا شکست خورده،مجوز واسه رانندگی تو مکان های عمومی هم نخواهد داشت به دلیل نداشتن آینه بغل! در کل واسه نمایش دادن بد نیست…
doubt
۱۴ اسفند ۱۳۹۸بیانات ارزشمند و کاملا کارشناسانه هنری فورد در نقد مگا کار جدید کونیگزگ!!!!!!
Hamidreza
۱۴ اسفند ۱۳۹۸چرا هنری فورد؟ هن
Anti-nazi
۱۴ اسفند ۱۳۹۸اخه هنری خان معروفن
معروف ترینشم اگه دنبال افه برا فامییلتی دنبال اسب بخار بیشتر اگه دنبال بردن مسابقات هستی گشتاورو ملاک خپذت بزار
Hamidreza
۱۴ اسفند ۱۳۹۸@joker
چرا زور میزنی حاجی
اول اومدی پست مکلارنو به گند کشیدی الان اینجا
چیه عمو شرکت مورد علاقت ور شکست شده؟ شکست عشقی خوردی؟ یا از اون طرفدارای سمند ef7 هستی که فقط اونو سلطان میدونی؟
زیر 400 هزار دلار؟ هه شوخی میکنی؟
الان داخلش کجا شبیه تسلاست؟
یا عقبش واقعا شبیه کیمن نیست
نمیدونستم شتابم مگه خز میشه؟ به خدا تنها چیزی که خز شده نظرای شماست
Mسابق
۱۴ اسفند ۱۳۹۸بزرگوار فراری روما هنوز به شیش ماه و باتیستا هنوز به یکسال نکشیده معرفیشون ! کی وقت کردن کپی کنن ؟ اصلا مگه میشه تو دو سه ماه یه ماشین تو کلاس جدید با طراحی کپی شده بیرون بدی !
دوما شما مشکلی با پرفورمنس داری ؟ خب طبیعیه همه چی داره پیشرفت میکنه اینم پیشرفت میکنه هر چند سال یه ماشین جدید میاد مرز های جدیدی از پرفورمنس تعریف میکنه بقیه هم بهش میرسن کم کم
از فراری F40 بگیر تا F۱ مک لارن و تا ویرون بوگاتی و تا ۹۱۸ پورشه و لافراری و … این زنجیره قطع نخواهد شد حالا شما بر چه اساسی به این قضیه میگی تخم لق من نمیدونم
OMID
۱۴ اسفند ۱۳۹۸هنوز فرق ولت با وات رو نفهمیدی و متوجه نشدی ارتباط مستقیمی بین ولتاژ باتری و قدرتش وجود نداره جناب مهندس
چون همه چیز میشه بریزی توش برعکس اون ماشین سوسکیه:)
بوگاتی از این تعداد بیشتری تولید میشه قدرتشم کمتره دو نفره هم هست
پس باید زیر صد هزار تا قیمتش باشه
در نتیجه کلا بوگاتی تو تاریخش چیزی جز اشغال های سنگین بی مصرف بیش از حد گرون تولید نکرده
آریا ماشین
۱۴ اسفند ۱۳۹۸عجب چیزیه ۱۷۰۰ اسب بخار قوی ترین کونیگ زگ تاریخ میشه با ۳۵۰۰ نیوتن متر گشتاور???رفت تو جمع ماشینای با شتاب زیر ۲ ثانیه اونم با ۴ تا صندلی!!!
این اگه یه مگاکاره دو نفره بود با وزن کمتر چی میشد دیگه هیچکی نمیتونست جلوش وایسه
در مورد طراحی هم بگم آقای joker شما انگار عادت داری بیای زیر پست هر کمپانی به جز بوگاتی فقط تخریبش کنی
اگه یه ذره مطالعه داشتید میفهمیدید که این جمیرا بر اساس کانسپت quant هستش که در سال ۲۰۰۹ در ژنو معرفی شد پس یکم مطالعه کنین دوستان…
Mad.z.Max
۱۴ اسفند ۱۳۹۸نه انگار سرمای قطب شمال حسابی کار خودشو باهات کرده : ))
رفقا، این بابا فقط تشنه ی جلب توجه هست، اصلا میاد مزخرفات میبافه که بقیه مخاطب قرارش بدن. خیالتون راحت، حرفای تک تکتونم میخونه. یه گوشه از دنیا با یه گوشی گیر کرده تو زندان توهماتش.
هممونم میشناسیم، میدونیم چندصدتا اکانت میسازه روزانه..
کلا محلش ندین، انگار که وجود نداره
Saeed
۱۵ اسفند ۱۳۹۸آقااااا آقااااااااا
نوید جان تو قبلا اینطوری نبودی!
یه زمانی با کامنت هات حال میکردم( نه فقط من بلکه همهی اعضای سایت)
الان چقدر تغییر کردی آقا!
اتفاقا این @Joker هستن که نه بلده احترام بذاره به خودرو های دیگه( این قضیه درمورد کونیگزگ خیلییییی پر رنگه)
Mf1
۱۴ اسفند ۱۳۹۸یه خودرو دو در با چهار سرنشین واقعا بینظیر
هژبر
۱۴ اسفند ۱۳۹۸درود
با این مشخصات فنی نباید این قیمت باشه
Ali Keyhani
۱۴ اسفند ۱۳۹۸به قیافش نمیخوره چنین شتابی داشته باشه
یه ابرخودرو چهارنفره با این شتاب واقعا معرکس
Anti-nazi
۱۴ اسفند ۱۳۹۸ابرررفرررضضض
ی میلیون همش؟
مگه تسلاعه؟
Bilbo
۱۴ اسفند ۱۳۹۸واقعا جذابه
تو ویدیویی که سوپرکار بلوندی منتشر کرده بود آدم از زیبایی ماشین نفس تو سینش حبس میشد. اما واقعا برام جالبه این شرکت چقدر درآمد داره و چقدر هزینه تحقیق و توسعه میکنه؟ آخه همه کارهای این شرکت هم در حد شاهکار مهندسی هستن و طبیعتا به شدت پر هزینه. مثل بوگاتی هم نیستن که بگیم یکی مثل فولکس واگن پشتشون هست. کسی در مورد سود و هزینه های این شرکت اطلاعات مفیدی داره؟
Saeed
۱۴ اسفند ۱۳۹۸تو بیوگرافیش گفته بود که پدرش کمکش کرده که شرکت رو تأسیس کنه و اینکه از قبل هم خانوادهی نسبتا پولدار بودند
واسه همین واسه تشکر از زحمات پدرش جسکو رو ساخت
و اینک که اینقدر ماشیناش خوب و با قیمت مناسب فروخته میشدند که به مرور زمان قویتر شد و واسه پروژه های بزرگ میرفت
حالا هم که به اینجا رسیده
جوری که کونیگزگ اومده جلو
بوگاتی بدون پشتوانهی فولکس حتی ۱ درصدش رو هم نمیتونست بیاد
AMG_63
۱۴ اسفند ۱۳۹۸داداش اطلاعاتى راجع به گیربکسش دارى ؟!
چیه که ۳۵۰۰ نیوتون مترو تحمل میکنه ؟!
این ماشین از هر نظر قابل ستایشه ، واقعاً باید به احترام همچین نبوغى کلاه از سر برداشت و ساعت ها ایستاده تشویق کرد مهندساى این شرکتو
علیx76
۱۴ اسفند ۱۳۹۸چیزی که حدس میزنم
احتمالا درصد خیلی زیادی از سودش رو خرج تحقیق و توسعه میکنه ، خیلی بیشتر از شرکت های دیگه
مثلا بوگاتی با حمایت فولکس واگن داره به حیات ادامه میده و جاهای زیادی اشاره شده فروش ویرون( و امروزه شیرون) با قیمت های فعلی بشدت ضرر ده هستش
اما کونیخزگ بدون حمایت یه ابر قدرت مثل فولکس ، و با این قیمت و مهندسی ، بیشتر شبیه جادو میمونه تا علم !!!
ویلیامز (بنتلی)
۱۴ اسفند ۱۳۹۸فوق العادس، حیرت انگیزه، از همه نظر، شتاب ، قدرت ، طراحی، تکنولوژی، کابین زیبا و راحت برای چهار نفر، وجود موتور بنزینی هم خیال ادمو راحت میکنه، قیمتش هم حدود 1.7میلیون دلاره، آفرین به این شرکت کار درست. لذت بردم
علی
۱۴ اسفند ۱۳۹۸طراحیش نسبت به بقیه محصولات این خانواده جذاب نیست ابهت نداره
MehdiTurbo
۱۴ اسفند ۱۳۹۸طراحی بدنش حتی حالتای چراغش خیلی شبیه پانامرا شده انگار چراغ اونا ریز کردند.
Saeed
۱۴ اسفند ۱۳۹۸شما چراغای جلوش که افقی هستش رو عمودی کنی جلوش میشه عین جسکو
چراغای عقبش هم یکمی بیاری پایین عقبش شبیه جسکو میشه
کلا ماشین از طرح جسکو الهام گرفته
دیگه این چشم آدمه که ماشین رو به چیز دیگهای میبینه!
MehdiTurbo
۱۴ اسفند ۱۳۹۸ببخشید اشتباه نوشتم پورشه تایکان منظورم بود
Hadi
۱۴ اسفند ۱۳۹۸یا خدا…
بی طرف
۱۴ اسفند ۱۳۹۸فرض کن با سه نفر دیگه نشستی پشتش،همه مشغولن،چشماتو میبندی و پدال گازو تا آخر فشار میدی و بعد چشاتو باز میکنی و میبینی بقیه به همراه صندلیاشون نیستن!
Enzo
۱۴ اسفند ۱۳۹۸من ماشین زیاد دیدیم.طوری که الان دیگه آنچنان محو مثلا فلان ماشین نمیشم.ولی این ماشین واقعا دلمو برد .همه چیش عالیه شرکتی معتبر .طراحی داخلی و بیرونی زیبا .قدرت وسرعت فوقلاده .امکان استفاده روز مره قیمتشم واقعا منصفانس . این ماشین کاملا نشون میده چرا خیلی از مردم دنیا عاشقm5 ب ام و هستند.این ماشین همون چهار چوبهای m5رو بکار گرفته (ماشینی که همه فن حریف باشه) اما تو سطح بسیار بالاتر همونطور که m5خیلی از سوپر اسپرت ها رو شرمنده میکنه با چهارسرنشین کونییگزک جمیرا هم خیلی از هایپر کارها رو شرمنده میکنه .شما رو نمیدونم ولی من واقعا میخوامش
حمید
۱۴ اسفند ۱۳۹۸??????????
یه خودروی چهار نفره که باهاش بتونی تا چهار صد کیلومتر بری البته تو پیست…
یه مگا کار عالی
Sina Barca
۱۴ اسفند ۱۳۹۸بهترین کاری که کردن اضافه کردن دو صندلی اضافه و موتور بنزینی بود. فوق العادس ?
رامین
۱۴ اسفند ۱۳۹۸تعریف کامل یه کلاس جدید خودرو. شاهکار به تمام معنا
OMID
۱۴ اسفند ۱۳۹۸شاهکار
نمیدونم چی بگم واقعا!
رامین
۱۴ اسفند ۱۳۹۸نیازی نیست چیزی بگیم فقط سکوت و تماشا…
Saeed
۱۴ اسفند ۱۳۹۸یسکوی Absolut رو دیدی؟؟!!
لامصب شبیه جت جنگی سفید شده????
یسکوی پرچمدار اومده پدال جان لطفا مطلبشو بزار
OMID
۱۴ اسفند ۱۳۹۸اره
تیزرشو داخل اینستاگرام کوئنیگزگ دیدم
جنگنده با ارتفاع 4 سانتی متری!
دانیال روشنی
۱۴ اسفند ۱۳۹۸آخه آدم چی بگه؟بعضی چیز ها هستند حتی توی تصورات هم نیستن . یه خودروی ۴ نفره با این مرفورمنس و این زیبایی؟
انجینش که رکورد اسب بخار نسبت به سیسی رو فکر میکنم زده.
زیباییش هم با وجود این پرفورمنس ، هیبریدی بودن ، انجین در عقب خودرو ، ۴ نفره بودن … بی نظیره .
این شرکت بی نظیر داره عملمیکنه . یکی از هیجانات دنیای خودرو قطعا کونیگزگ هست
Moein
۱۴ اسفند ۱۳۹۸بی نظیر
خدایا بابت آفرینش این بشر ازت ممنونیم
شاهکار براش واقعا کمه
رامتین
۱۴ اسفند ۱۳۹۸من که دیوانه این طراحی شدم. اگر در ادامه نسخه کروک همینو بزنه که باید پرواز کرد!
محمدرضا فنا
۱۴ اسفند ۱۳۹۸با این طراحی برگای صنعت خودروسازی ریخت ???
R
۱۴ اسفند ۱۳۹۸پدال این طراحی مسخره چیه درست کردی؟ تا میای صفحه رو بکشی پایین دست رو عکس میزاری عکس پاپ آپ میاد جلو دوباره باید ضربدرو بزنی از عکس خارج شه تو بخش کامنتام همینطور تا میای بدیش پایین صفحه پاسخ دادن ظاهر میشه باید لغو پاسخ بزنی دوباره ادم نمیدونه انگشتشو کجا بزاره بیاد پایین درستش کن اینو رو اعصابه
Saeed
۱۵ اسفند ۱۳۹۸وااااای خیلی رو اعصابه
چندین ماه بود دلم میخواست بگم ولی یادم میرفت!
Farzad
۱۴ اسفند ۱۳۹۸خسته نباشید خدمت تلاشگران پدال ، به نظرم ننویسید سایر خودروهای اروپایی ¡¡¡¡
کوئنگزیگ ♥️?
حسین دهمرد
۱۴ اسفند ۱۳۹۸چه میکنه این کریس.اینهمه شاهکار مهندسی هزینه r&d زیادی میخواد که هرکسی متقبل نمیشه مگه اینکه واقعا عشق ماشین باشه.
من هنوز شک دارم که آیا راه درآمد دیگه ای داره که پولشو خرج ماشین میکنه؟
Hemn
۱۴ اسفند ۱۳۹۸کسی هست بتونه از این همه زیبایی ایراد بگیره ؟؟؟؟؟؟؟؟
نه نیست