اگرچه همگان باور دارند این کونیگ زگ است که تلاش داشته رکورد حداکثر سرعت را با آگرا RS بشکند اما همهچیز با خواسته یک مشتری مشتاق آغاز شد.
رسانه کانادایی Driving در خلال برگزاری نمایشگاه نیویورک با کریستین ون کونیگ زگ مصاحبه کرده و او گفته که اولین تلاشها برای ثبت رکورد جهانی سرعت بنا به خواسته مالک آگرا RS شروع شده است.
او گفته است:
ما فقط ساخت خودروی این مالک را تمام کرده بودیم و او گفت میخواهم ببینم این خودرو چقدر سریع است. خب ما پیست تست با طول کافی برای انجام این کار نداشتیم. به او گفتیم که پیست تست بسیار کوتاه است و شما باید کل جاده را ببندید؛ و خب او هم همین کار را انجام داد.
بنابراین زمانی که فهمیدیم او این کار را انجام داده فکر کردیم بهتر است به او کمک کنیم زیرا این یک محدوده دستنخورده بوده و خطرناک است. ما هرگز تا این سرعت حرکت نکرده بودیم بنابراین میخواستیم بخشی از برنامه باشیم، آن را تحلیل کنیم و مطمئن شویم که همهچیز در ایمنترین حالت ممکن بوده و بتوانیم حداکثر دادهها را به دست آوریم.
علیرغم اینکه کونیگ زگ از تواناییهای نهایی آگرا RS اطلاع نداشت اما این خودرو عملکرد کاملاً روانی را به نمایش گذاشت. در خلال چندین تست پرسرعت در بزرگراه بسته شده نوادا، این خودرو با سرعت متوسط ۴۴۷ کیلومتر در ساعت عنوان سریعترین خودروی تولیدی جهان را به دست آورد و با رکورد ۰-۴۰۰-۰ کیلومتر در ساعت ۳۳.۲۹ ثانیهای تاریخساز شد. محصول کونیگ زگ همچنین سریعترین رکورد سرعت در جادهای عمومی را به دست آورد (۴۴۵.۶۳ کیلومتر در ساعت) که برای اولین تلاش جدی کونیگ زگ عملکردی بسیار درخور توجه ارزیابی میشود.
البته کونیگ زگ تنها به ثبت این رکوردها بسنده نکرده بلکه دادههای ارزشمندی را نیز جمعآوری کرده است.
ما دادههای زیادی به دست آوردیم. برای مثال هماکنون همه مدلهای آگرا RS دارای تنظیمات آئرودینامیکی در نرمافزار خود برای باد، ارتفاع سواری، فلاپهای جلویی، جذبکنندههای شوک هستند؛ و ما همه اینها را زمانی که در آنجا بودیم توسعه دادیم؛ و درحالیکه قبلاً رینگ و لاستیکها را تست کرده بودیم اما هماکنون میدانیم که در سرعت بالا عملکرد خوبی دارند.
Fk
۱۴ فروردین ۱۳۹۷قابل توجه کسانی که میکن زک فقط واسه رو کم کنی بوگاتی تست حداکثر زده !!!!!!!!
Amirferrari
۱۴ فروردین ۱۳۹۷این موفقیت رو باید به امریکایی ها تبریک بگیم،موتور ساخت فورد امریکا،جاده امریکایی،راننده امریکایی،فورد یه موتور ۸ سیلندر توربو واسه کونیگ زگ ساخت اینام دارن بیست ساله ازش کار میکشن،از ۶۰۰ اسب بخار تا ۱۳۶۰ اسب بخار ازش قدرت گرفتن،شما عرضه داری یه موتور خودت تولید کن کریستین جان،اگه همین ماشین رو خود کمپانی فورد بسازه میده ۴۹/۵۰۰$ دلار اونم با هزینه دلیوری کردنش? از اتاق فرمان اشاره میکنن آگرا rs بعد از ثبت رکورد به دلیل یه بار مصرف بودن قطعاتش دادن ماشینو دست اوراق چیا?
پهلوان مک لارن(دانیال)Surrey-England
۱۴ فروردین ۱۳۹۷یک کلام هم ار م.ع.
Carbonado Aventador
۱۴ فروردین ۱۳۹۷اینم لینک موتور جدید کونیگزگ
https://www.pedal.ir/%d8%ae%d9%88%d8%af%d8%b1%d9%88%d9%87%d8%a7%db%8c-%da%86%db%8c%d9%86%db%8c/%d9%85%d9%88%d8%aa%d9%88%d8%b1-%d9%85%db%8c%d9%84-%d8%a8%d8%a7%d8%af%d8%a7%d9%85%da%a9-%da%a9%d9%88%d9%86%db%8c%da%af%e2%80%8c%d8%b2%da%af-%da%a9%d9%88%d8%b1%d9%88%d8%b3/
s.h
۱۴ فروردین ۱۳۹۷فورد اگر بیل زن بود باغ خودشو بیل میزد ! !! خود تیم مهندسی کونیک زگ اون اوایل( نه الان) موتور رو طراحی میکردند وفورد فقط واسشون تولید میکرد ( اون موتور های 4.8 لیتر) اما الان 0-100 رو خودش طراحی وتولید میکنه چون تولید انبوه نداره خط تولید هم نداره وفقط تولید چند موتور در سال واسش میصرفه ودیگه کسی واسش تولید نمیکنه وکونیک زگ اصلا ماشین 600 اسبی ندا ره ( کمترین تقریبا 800تا) همین ها یک موتور 1.6 تولید کردند( 4 سیلندر ) 230 اسب و320 نیوتون متر گشتاور داره با مصرف سوخت کمتر تازه به گفته خودشون تا 400 اسب بخاربدون کاهش طول عمر قدرت میده ( این موتور تقریبا میشه گفت انگار که سر سیلند نداره فاقد سوپاپ وانگشتی و تایم و.. ) و موتور های این کمپانی دارای بیشترین خروجی از پیشرانه در کل جهان هم هست اگرزبان بلد باشی اینا تو سایت خود کونیک زگ نوشته ( البته بیشترش ) وبعضی هاشم تو سایت تاپ گیر یا جت تی اسپریت هست
Carbonado Aventador
۱۴ فروردین ۱۳۹۷چرا حرفی میزنی که دوهزار نمی ارزه!!
اولا اون موتور ۸ سیلندر واسه فورد نیست واسه شوی هست..
دوما از ۲۰ سال پیش تاحالا موتور انقدر تغیرات و بازنگری توش شده که میشه گفت موتور اختصاصی خود کونیگزگه!!!
یادمون نره که کونیگزگ یکی از پیشگامان صنعت موتور سازیه و پارسال پیشرانه ای رو معرفی کرد که فاقد تسمه تایم و میل بادامک و سوپاپ وفاقد تزریق مستقیمه و تونسته با این نوآوری ؛ بازده موتور رو تا ۴۵ درصد بیشتر کنه!!!!
اینو یادت باشه با این حرفا ارزش کونیگزگ پایین نمیاد بلکه سطح سوادته که پایین میاد.
والسلام
Carbonado Aventador
۱۴ فروردین ۱۳۹۷اون قسمت اول کامنت بالام جای شوی و فورد عوض شد..
خواستم بگم موتور مال شوی نیست واسه فورده!!
M
۱۴ فروردین ۱۳۹۷چهل تا اکانت داریا …. مجید …
Carbonado Aventador
۱۵ فروردین ۱۳۹۷من مجید نیستم.
اون زمانی که ما با مهران ۹۱۱ و شاهین و رضا بنز و میلاد و پویا مکلارن و مکمیسل تو سایت بودیم کسی به نام مجید با دنیای مجازی هنوز آشنا نشده بود.
OMID-LAMBO
۱۴ فروردین ۱۳۹۷اصن شما شوره زار نمک ! گوله نمک ! خود نمک !
ما هیچ ! ما نگاه !
???
علیرضا
۱۴ فروردین ۱۳۹۷برای اینکه بهتر درک کنین بگم که حتی بنز وقتی سفارشاتش زیاد میشه و خط تولیدش دیگه جوابگو نیست به کارخانجات دیگه مثل هوندا سفارش تولید موتور میده. خودم اینو تو یه مستند دیدم. خب حالا این به چه معنیه؟ این به معنی اینه که اینجا بنز نقشه ها و طرح خودشو به هوندا میده میگه طبق این نقشه ها برام موتور بزن. هوندام پولشو میگیره و فقط براش موتور میزنه.
یا مثل اپل که به فاکسکان میگه برام گوشی رو بساز. تو این دوتا مثال ایا اون موتورهای بنز که به هوندا برون سپاری شده ایا مال خود هوندا هستن؟ جواب نه هست. هوندا فقط کار تولیدو میکنه. یا الان فاکسکان میاد میگه کوشی های اپل مال من هستن چون من تولید کردم؟ نخیر اون گوشی صفر تا صدش طراحی و کار اپل هست و فاکسکان فقط تولیدشون میکنه
مثل یه ارشیتکت که میاد خونه طراحی میکنه و وقتی ساخته شد ایا اون کارگرا میان میگن این خونه رو من ساختم پس کار خودمه؟ قطعا نه. اون کارگرا فقط و فقط طبق نقشه ساختن. اون ارشیتکته که طراحی کرده
یا بنز جی کلاس که خدابیامرز سفارش داد رو تو کارخانجات مگنا تو اتریش میسازه. خب الان مگنا میاد میگه این جی کلاس ساخت بنز نیست و مال منه؟
فورد برای خیلی از شرکتا چه کوچیک چه بزرگ انجین تولید میکنه کارشم فقط همینه تولید میکنه طبق هر نقشه و طرحی که بهش بدن.
حالا برا کوینیگ زگ فرقی نداره نقشه و طرحشو به هوندا بده براش بسازن یا تو گنت بلژیک براش بسازن یا فرود امریکا بسازه.
البته ما به خاطر تحریم این چیزا رو درک نمیکنیم هیچی از دنیای خارج نمیدونیم
به این نوع کارها برون سپاری میگن. یعنی شرکتایی هستن مثل فورد یا مگنا یا تو گنت بلژیک که میان سفارش ساخت شرکتا رو قبول میکنن. مثلا اپل ساخت ایفونشو برون سپاری میکنه به فاکس کان میسپاره.
بعد یه سوال ایجاد میشه که مثلا هوندا موتورای ساخت بنز رو تولید میکنه ایا ممکنه که سرقت کنه طرح این موتورها رو؟
سوال اینه که اونا میتونن ولی عواقب سنگینی داره. بنز به دادگاه میکشونه و تا قرون اخر تمام ضرر و زیانهاشو از حلقوم هوندا میکشه بیرون. چون این انجین ها همه با چیزی که به اسم پتنت میشناسیم ثبت هستن.
یا اگه فورد بخواد انجین کوینیگ زگ رو به اسم خودش بزنه به دادگاه کشیده میشه و چون حق با کوینیگ زگ هست تا قرون اخر تمام ضرر و زیانها رو از حلقوم فورد میکشه بیرون.
پس نتیجه میگیریم فورد اینجا فقط و فقط انجین رو تولید میکنه و همه کاره و طراحی کننده اصلی کوینیگ زگه.
Elemento
۱۴ فروردین ۱۳۹۷فورد !!!!
???????
فورد موتور 3.5 لیتری ساخته هر صد کیلومتر اندازه ی فضاپیما بنزین دود میکنه ( 17 لیتر در صد کیلومتر واسه موتور 6 سیلندر 3.5 لیتری 650 اسبی اوج فناوری عام ریکا ! )
اگه فورد بخواد موتور 1350 اسبی بسازه احتمالا بالای 40 لیتر در هر صد کیلومتر مصرف سوخت خواهد داشت !!!!
Rezalp
۱۵ فروردین ۱۳۹۷چه ربطی به امریکا داره، یعنی چون موتور پاگانی رو AMG ساخته بگیم پاگانی المانیه.
امریکاییا حتی به گرد پای سوئدی ها هم نمیرسن
Rezalp
۱۵ فروردین ۱۳۹۷اقای Amirferrari دفعه بعد که خواستی درباره هایپرکاری مثل کنیگ زگ حرف بزنی
بهتره اول بری یکم مطالعه کنی .
mg
۱۵ فروردین ۱۳۹۷چقد دیسلایک گرفتی ماشالا رکوردیه ما ل خودش شما اگر تونستی البته با این همه ادعای کارشناسی که فکر میکنی مجری گرند تور هستی یه شتر پلاستیکی طراحی کن خداوکیلی اگه تونستی
Hamid.Hellcat
۱۴ فروردین ۱۳۹۷بوگاتی به دلیل پیشینه اسمش و اعتبار فولکس هیچ وقت ریسک نمیکنه و بیشترین محافظه کاری رو تو مسائل ایمنی به خرج میده که نکنه تو اون سرعتهای بالا فاجعه ای رخ بده و به اعتبارش لطمه بزنه.
اما این گروه Teenager سازنده کونیگزگ چیزی برای از دست دادن ندارن و حاضرن هر کاری انجام بدن تا مردم اونا رو با بوگاتی بزرگ مقایسه کنن که به نظر میاد موفق هم بودن .
حداقل تو سایت پدال!!
akrh78
۱۴ فروردین ۱۳۹۷خط آخر دسخوش داره
البته خیلیا هستن تو پدال چه عقلشون به چشمشونه و چشمشون هم به عدد و رقم
mehran (fox)
۱۴ فروردین ۱۳۹۷لایک گنده….حمید جان کاملترین توضیح ممکنو دادی
عرفان
۱۴ فروردین ۱۳۹۷واقعا متاسفم برای این نوع تفکر
همین آزمون و خطاهاس ک باعث پیشرفت انسان میشه
درضمن شما مگه از تست های بوگاتی اطلاع داری ک میگی ریسک نمیکنه؟؟
Hamid.Hellcat
۱۴ فروردین ۱۳۹۷بله عرفان جان
به گفته مدیر عامل بوگاتی، مهمترین عامل محدود کننده در دستیابی به سرعتهای بالا، اینه که هنوز تکنولوژی ساخت لاستیک اینقدر پیشرفت نکرده که لاستیک بتونه تو سرعت نزدیک به 500 کیلومتر در ساعت با اطمینان کار کنه وگرنه برای بوگاتی رسیدن به این سرعت کار مشکلی نیست. اما کونیگزگ با خونسردی کامل به اتفاق یکی از مالکین و بر و بچ! رفتن تست کردن و خدا رو شکر مشکلی پیش نیومده.
mg
۱۵ فروردین ۱۳۹۷نه خودش تست میکنه انگار چون اول بوگاتی سریع بوده دیگه هیچکی حق نداره سریع باشه یا مثلا چون تسلا تو ماشینای برقی پیشگامه هیچ کس حق نداره برقی باشه یا مثلا هیچ کس حق نداره لوکس بسازه چون اول رولز رویس بوده ودر اخر چون کارشناس قدری مثل ایشون ( حمید هلکت) بدشون میاد هیچ کس حق همچین کاری رو نداره بوگاتی واسه اون تست 0-400 حدود 47 بار تست کرده( واقعا ) !! اون بهترینش بوده تازه اونم تو پیست شخصی
Hamid.Hellcat
۱۸ فروردین ۱۳۹۷چه ربطی به کامنت من داشت
More
۱۶ فروردین ۱۳۹۷خوبه اسم فولکسو عاوردی چون بهت بگم فولکس بزرگ ترین خودرو ساز اروپا با بودجه وحشتناک و استفاده از بهترین مهندساش و متریال وحشتناک بلوک سیلندر و سوخت مخصوص و پیست شخصی تونست ب اون رکورد برسه و گروه ب قول تو Teenager رکورد بوگواتی عزیزتو با یه V8 میزنه
برات خیلی سخت بوده و *** موفقیت های یک شرکت نوپا خیلی موفق تر از چیزی مثل بوگاتی رو نمیتونی ببینی و بهونه الکی میاری تا خودتو راضی مجید جان
Hamid.Hellcat
۱۸ فروردین ۱۳۹۷با یک موتور V8؟ پس اون باتریها برق سیستم صوتی رو تامین میکنن؟
از این شرکتهای نوپا خیلی زیاده و مطمئن باش بزودی رکورد کونیگزگ رو میزنن. چون کار سختی نیست فرمولش اینه:
ساخت یک بدنه فیبر کربن و احتمالا در آینده پرینت سه بعدی+ سفارش یک باتری و نصب اون روی بذنه .
قبلا گفتم مقایسه یک ماشین الکتریکی یا هیبریدی با بوگاتی اشتباهه. هیچ وقت یک ماشین بنزینی نمیتونه به رکوردها و تکنولوژیهای بوگاتی نزدیک بشه.
Ali Keyhani
۱۴ فروردین ۱۳۹۷چقدر جالب!
خودشون هم نمیدونستن که خودروشون چقدر میتونه سریع باشه که حتی به سریع ترین خودروی دنیا تبدیل شه!
الف.ی
۱۴ فروردین ۱۳۹۷همون بند اول نابودم کرد
Elemento
۱۴ فروردین ۱۳۹۷بی تعارف در صورت قیمت مساوی پورشه 911 یا نیسان GTR رو به این koenigsegg ترجیح میدم ، چون ماشین های همه جایی تر و کاربردی تری هستن … به نظر من هدف اصلی سوپراسپرت سازی لذت رانندست نه خودنمایی
اما
نمیتونم درستکاری این شرکت و نبوغ صاحبش رو تحسین نکنم. به احترام آگرا RS می ایستم و ایستاده تشویقش میکنم. به اندازه ی یه تریلی کتاب و مقاله ی علمی میشه در مورد محصولات و مهندسی برتر این شرکت نوشت
emad1990
۱۴ فروردین ۱۳۹۷درگ 720s و داج دیمون هم اومدhttps://www.aparat.com/v/Tewg7
به عبارتی نقطه شد دیمون تو ایینه مک لارن
Rezalp
۱۵ فروردین ۱۳۹۷اخه دیمون سنتی چطور میتونه مقابل تکنولوژی بریتانیایی ها بایسته
همه چیز که قدرت اسب بخا نیس
emad1990
۱۴ فروردین ۱۳۹۷البته درگ از حال سکون نبود
Hamid.Hellcat
۱۴ فروردین ۱۳۹۷بله دیمون برای درگ از حالت سکون طراحی و تولید شده. تو درگ در حال حرکت، شتاب ثانویه تعیین کننده هست که آیرودینامیک ماشین 100 درصد اثر گذاره و ایرودینامیک مکلارن و دیمن اصلا با هم قابل قیاس نیستند. مطمئن باش اگه درگ از حالت سکون بین این دوتا ماشین برگزار بشه نتیجه خیلی متفاوت خواهد بود.