با سر و صدایی که در نمایشگاه ژنو ۲۰۱۹ برپا بود، برخی رویدادها از نظرها پنهان ماند. یکی از این چیزها کلید هایپرکار جدید کونیگ زگ جسکو است.
البته که این کلید تنها یک قطعهی پیش پا افتاده برای باز و بسته کردن دربها نبوده و عملکردهای دیگری هم دارد. یکی از این عملکردها باز و بسته کردن خودکار دربها، صندوق و پوشش پیشرانه است که ورود و خروج بدون لمس را برای مالک مهیا میکند.
فشار دادن دکمهها همچنین آسیبی به رنگ گرانبهای آن نخواهد زد زیرا جسکو حسگرهایی دارد که از باز شدن دربها در صورت تشخیص یک مانع جلوگیری میکند.
کونیگ زگ میداند افرادی که جسکو را میخرند خواهان نمایش ویژگیهای ناب آن هستند. به همین خاطر سوئدیها دکمهی گوست (روح) را روی کلید تعبیه کردهاند که اگر فشار داده شود تمامی پانلهای قابل حرکت خودرو فعال میشوند.
تنها ۱۲۵ دستگاه از این هایپرکار فوقالعاده ساخته خواهد شد و گفته شده بهای هریک حداقل ۳ میلیون دلار خواهد بود.
نیروبخش این خودرو پیشرانهی ۸ سیلندر ۵ لیتری توئین توربو با قدرت ۱۶۰۰ اسب بخار و گشتاور ۱۵۰۰ نیوتون متر است. این قدرت با استفاده از سوخت E85 به دست میآید اما در صورت استفاده از سوخت بنزین بدون سرب با اکتان ۹۵، خروجی پیشرانه به ۱۲۸۰ اسب بخار کاهش خواهد یافت.
کونیگ زگ همچنین نسخهی دیگری از جسکو با داون فورس بیشتر را خواهد ساخت که با استفاده از آن به دنبال شکستن مرز سرعت ۴۸۳ کیلومتر در ساعت است.
[دانلود ویدئو]
s.h
۲۴ اسفند ۱۳۹۷بوگاتی تا 50 سال دیگه مالیدس
شاید هنسی بتونه رقابت کنه باهاش
حتما رکورد سرعت0 48 تا هم میزنه و باز همه میرند سر رکورد 500 تا تو همین یکی دوساله
مصاحبش با یه نفر تو همین نمایشگاه ژنو هست که از سزن سقف رکورد سرعت تا 5 ماه اینده خبر داده ولی هیچی چیزی نگفته با چه ماشینی و چه طور شاید یه سورپرایز از طرف رگرا باشه با گشتاوری قد یه ماک
Amirferrari
۲۴ اسفند ۱۳۹۷رویاهای قشنگی داری ? همون رکورد رو هم با تیونینگ کردن آگرا تا خرخره تونست بعد از سیزده سال رکورد بوگاتی رو بزنه حالا تو صحبت از رکورد ۴۸۰ و بعد ۵۰۰ تا اونم تو یه سال میکنی!!! فکر کردی زدن چنین رکوردایی بازیه که هر کی از راه رسید بیاد بزنه و بره؟! شما با این نظراتت کلا یه تنه گند میزنی به کونیگ زگ و شجره نامش…با این قسمت کامنتت خیلی خندیدم(بوگاتی تا 50 سال دیگه مالیدس
شاید هنسی بتونه رقابت کنه باهاش???)من برم تو افق محو شم ?
محمد
۲۴ اسفند ۱۳۹۷“نیروبخش این خودرو پیشرانهی 8 سیلندر 5 لیتری توئین توربو با قدرت 1600 اسب بخار و گشتاور 1500 نیوتون متر است. این قدرت با استفاده از سوخت E85 به دست میآید اما در صورت استفاده از سوخت بنزین بدون سرب با اکتان 95، خروجی پیشرانه به 1280 اسب بخار کاهش خواهد یافت.”
.
یه سوال فنی!
ملاک خودروسازان واسه اعلام قدرت پیشرانه، چه سوختیه؟
بصورت استاندارد سوختی واسه اعلام قدرت وجود داره؟
مثل اینکه قدرت رو تو شرایط هم سطح دریا عنوان میکنن
AMANTE
۲۴ اسفند ۱۳۹۷کمپانی ها از همون بنزین معمولی برای اعلام قدرت استفاده می کنن که اکتانش بین 80 تا 90 و خورده ی هست.
ولی سوخت E85 اکتان بالای 100 داره و تو خود سوئد زیاد ازش استفاده میشه و تو آمریکا هم دارن ازش استفاده میکنه.
( اتانول یا E85 نوعی الکوله که از مواد گیاهی مثل ذرت و نیشکر درست میشه و مثل مکمل هم میشه ازش استفاده کرد. در واقع سوخت های E85 ترکیبی از 15 درصد بنزین و 85 درصد الکل گیاهی هست. )
emad1990
۲۵ اسفند ۱۳۹۷اطلاعات جالبی بود.دمت گرم رفیق
Elmiraj
۲۴ اسفند ۱۳۹۷پیشرانه این ماشین با کمی ارتقاء نسبت به آگراrs قدرتش از ۱۱۷۶ اسب بخار به ۱۲۸۰ اسب بخار افزایش یافته …. که برای رقابت با ونوم F5 و تولید ۱۶۰۰ اسب بخار به متانول (سوخت درگسترها) نیاز داره که عمر پیشرانه را بشدت پایین میاره….!!!!
.
یعنی در واقع بیگ بلاک ۷.۴ لیتری ونوم F5 با ۱۶۰۰ اسب بخار قدرت و ۱۷۶۲ نیوتون متر گشتاور (با بنزین معمولی ) هنوز هم پربازده پیشرانه ای هست که در یک هایپرکار استاندارد جادهای بکار گرفته شده………
(((((منتظر رکورد شکنی F5 تا دو سه ماه آینده باشید…?…)))))
مانی
۲۴ اسفند ۱۳۹۷پر بازدهترین نیست
پر قدرت ترینه!
Elmiraj
۲۴ اسفند ۱۳۹۷مانی @
علاوه بر پرقدرت ترین بودن در بین تمامی V۸ ها پربازده ترین پیشرانه را داره…..
.
(( البته موتورش ۷.۶ لیتریه…?…من اون بالا به اشتباه ۷.۴ تایپ کردم))
OMID
۲۴ اسفند ۱۳۹۷تو پاراگراف اخر اشتباه هست
با داونفورس کمتر
AMANTE
۲۴ اسفند ۱۳۹۷Down به معنی پایین هست.
Force به معنی نیرو هست.
معنی ترکیب این دو کلمه میشه ( نیروی رو به پایین ) که هر چقدر بیشتر باشه بهتره، چون هوا از بالای ماشین رد میشه و میچسبوندش به زمین و مزیت هایی مثل: تو مسیر مستقیم سریعتر و پایدارتر میشه و دومی سریع پیچ میتونی با سرعت بیشتری بپیچی و سومی یه جورایی چون هوا به سمت بالای ماشین میره تاثیر هوا در سرعت های بالا کمتر میشه.
علیx76
۲۴ اسفند ۱۳۹۷داون فورس با چسبوندن ماشین به زمین باعث میشه سریعتر دور بزنه و سرعت بالا با ماشین ایمن تر باشه
اما همزمان باعث افزایش مقاومت آیرودینامیکی میشه
بخاطر همینه توی شیرون یا ویرون توی پیست مخصوص رکورد گیری فولکس واگن
با یه سوییچ همه ی باله ها بسته میشن
ضمن اینکه ضریب ایرو دینامیک ماشین های نسکار . لمانز و فرمولا ۱ همشون بالای ۵. هستش
منبع هم یکی از مقالات مجله ماشین(مربوط به حدود ۵ سال قبل)
OMID
۲۵ اسفند ۱۳۹۷نیازی به توضیح داونفورس نبود
تو حداکثر سرعت داونفورس باید کمتر باشه ، داون فورس فقط سر پیچ ها و موقع استارت به درد میخوره ،حالا چرا ؟ چون رابطه مستقیم با درگ داره (مقاومت هوا)
وگرنه چه دلیلی داشت که بال متحرک برای خیلی از ماشین ها بزارن ؟ برا قشنگی که نیست
داونفورس با هزینش میاد
پیشنهاد میکنم راجع بهش تحقیق کنید
تو خود منبع اصلی هم گفته شده نمونه ای با داونفورس کمتر برای حداکثر سرعت ساخته خواهد شد
بحث ایروداینامیک خیلی پیچیدس
اگر داونفورس مفید محض بود هیچوقت ایرو دینامیک فعال به وجود نمیومد یا مثلا خودرو های اقتصادی مثل پریوس با یه بال بزرگ عرضه میشدن!
و داونفورس ربطی به چیزی که گفتین نداره ! در واقع هوا از بالای ماشین رد نمیشه ! بلکه سرعت هوا در بالای ماشین نسبت به پایینش کاهش پیدا میکنه و در نتیجه کاهش سرعت، فشار شاره افزایش پیدا میکنه و ماشین رو روبه پایین فشار میده ، همون هوا از زیر ماشین هم رد میشه ولی با سرعت بیشتر و فشار کمتر
هزینه اون فشار رو به پایین هم که گفتم افزایش درگ هست
Abbas
۲۴ اسفند ۱۳۹۷از اون ماشینایی بود که تو نگاه اول عاشقش شدم
موقتی ناشناس
۹ فروردین ۱۳۹۸به نظر من این کونیگ زگ نسبط به کونیگ زگ های قبلی قیافش زشت تره ولی همچنان عاشقشم