ماه نوامبر سال ۲۰۱۷ کونیگ زگ آگرا RS با سرعت متوسط ۴۴۴.۶ کیلومتر در ساعت توانست رکورد سریعترین خودروی تولیدی جادهای جهان را ارتقا بخشد. این خودرو همچنین توانست رکورد بالاترین سرعت در جادهای عمومی را با سرعت ۴۵۷.۴۹ کیلومتر در ساعت به خود اختصاص دهد. خب این رکوردها واقعاً دیوانهوار هستند اما آیا آگرا RS میتواند به سرعتی همچون ۴۸۳ کیلومتر در ساعت دست یابد؟
تفکر اکثر افراد این است که بزرگترین مشکل در دستیابی به چنین رکوردی به لاستیکها مربوط میشود؛ اما زمانی که آگرا RS به سرعت ۴۵۷.۴۹ کیلومتر در ساعت دست یافت لاستیکهای میشلین پایلوت اسپورت کاپ ۲ بهصورت استاندارد در خودرو وجود داشتند. هیچ ترکیب منحصربهفرد یا مواد مسابقهای در این لاستیکها بکار نرفته است. بله این لاستیکها برای خیابان طراحی شدهاند.
در نمایشگاه خودروی دیترویت ۲۰۱۸، کریستین ون کونیگ زگ و مدیر تولید میشلین آقای اریک اشمدینگ درباره ویژگیهای لاستیکهای آگرا RS به بحث و گفتوگو پرداختند. مدیر میشلین اذعان کرد:
هرگز قصد نداشتیم با این لاستیکها به سرعت بالای ۴۵۰ کیلومتر در ساعت برسیم اما میدانستیم که تواناییهای آنها بسیار بالاتر است.
بزرگترین ریسک درباره این لاستیکها به تولید گرما و فعالیتهای گرمایی مربوط میشود. گرمای بیشتر با چرخش طولانیتر لاستیک در سرعتهای بالا به وجود میآید. اگر آگرا RS سریعاً بتواند به سرعت ۴۸۳ کیلومتر در ساعت دست یابد شکستن این رکورد هم یک مشکل نخواهد بود.
اگر خودرو بتواند در زمان کمی به چنین سرعتی دست یابد مشکلی نخواهد بود اما اگر رسیدن از سرعت ۴۵۰ به ۴۸۰ کیلومتر در ساعت مثلاً ۵ دقیقه طول بکشد آن وقت مشکل خواهیم داشت.
خب با این تفاسیر آیا کونیگ زگ سرعت ۴۸۳ کیلومتر در ساعت را امتحان خواهد کرد؟
اگر فردی بخواهد این رکورد را بزند قطعاً خواهد توانست. ما برای خودروی خود نیازمند دور پیشرانه بالاتر و نسبت دنده طولانیتر هستیم اما هماکنون هم میتوانیم به سرعت ۴۸۳ کیلومتر در ساعت دست یابیم. این سرعت ترسناک بوده و بسیار خطرناک است زیرا موارد غیرقابلکنترل زیادی مثل حیوانات، دستاندازها، باد و… وجود دارند. این کار شدنی است اما هدف ما نیست.
رضا
۲ بهمن ۱۳۹۶این کار شدنیه .ولی هدف ما نیس.
کونیخ برند بسیار قابل احترامیه
sarvin
۲ بهمن ۱۳۹۶به غول هایپرکار ها و سازنده اولین مگاکار دنیا دورد میفرستم
(Ali (Chevy nova
۲ بهمن ۱۳۹۶واقعا مىشه به اىن سرعت رسىد ولى مشکل اصلى لاستىک ها هستن
چند وقت پىش بنظرم رسىد چرا اىن شرکتها از لاستىکهاى شرکت((hoosier racing tire)) استفاده نمىکنن؟؟؟
اىن شرکت تخصص اصلىش ساخت لاستىکهاى بسىار مقاوم هست که تو درگ بسىار ازش استفاده مىشه بخصوص تو کلاس فوق سنگىن(( top fuel))
محمد حسین
۲ بهمن ۱۳۹۶فکر میکنم لاستیک های درگ برای فشارهای لحظه ای طراحی میشن
کل زمان مسابقه درگ فکر نمیکنم بیشتر از 30 ثانیه باشه
ولی این ماشین ها مجبورن چندین دقیقه با سرعت های بالا حرکت کنن.
Hemichan
۲ بهمن ۱۳۹۶“اما اگر رسیدن از سرعت 450 به 480 کیلومتر در ساعت مثلاً 5 دقیقه طول بکشد آن وقت مشکل خواهیم داشت.”
البته هیچ وقت به 5 دقیقه نمیرسه چون به 40 کیلومتر مسیر اضافه تر نیاز داره
رامتین
۲ بهمن ۱۳۹۶البته چون شتاب حرکت را نداریم دقیقا نمیشه جابجایی را حساب کرد. به عبارتی در نقطه اولیه سرعت 450 و سرعت ثانویه 480 در نقطه انتها را در نظر میشه گرفت و اگر به شکل خطی افزایش سرعت داشته باشه، دقیقا در 38 کیلومتر و 750 متر جابجایی خواهد داشت که به سرعت 480 برسه، البته اگر 5 دقیقه در حرکت باشه.
SAEED
۲ بهمن ۱۳۹۶christian von koenigsegg مرد فوق العاده ایه ،شاید هرکدوم از ما ها تو اون شرایط یه کار بزرگو شروع میکردیم ناامید میشدیم ولی این مرد یه کار بزرگ و شروع کرد و الانم داره بوگاتیو به چالش میکشه
براش ارزوی موفقیت و بهترینارو دارم
مهدی
۲ بهمن ۱۳۹۶هنسی از همه زود تر به این 483 لعنتی میرسه حالا ببینید کی گفتم
الف.ی
۲ بهمن ۱۳۹۶تایر ها مشکل غیر قابل حلی نیستن
ونوم اف ۵
۲ بهمن ۱۳۹۶اگه بتونه به این سرعت برسه هنسی اقدام به زدن رکورد ۵۰۰ کیلومتر میکنه
ونوم اف ۵
۲ بهمن ۱۳۹۶اقا شاهین احمدزاده اگر ممکنه یه مطلب درباره dagger gt کار کن با پیشرانه ۱۰ لیتری نلسون ریسینگ لطفااااا
Khosrow
۲ بهمن ۱۳۹۶عکس سوم یه حس ه گنگی داره / یا — رو به مرگ ه یا فرار از مرگ ..
Ali keyhani
۱۴ بهمن ۱۳۹۶شیرون و ونوم رو فعلا نابود کرده،این کونیگ بی ادعا.