کریستین ون کونیگ زگ در سال ۲۰۱۶ اعلام کرد شرکتش به دنبال تولید شاسیبلند نیست. عقیده او حتی پس از عرضه هایپرکار چهارنفره یعنی جمرا نیز تغییر نکرده است. مؤسس شرکت کونیگ زگ طرفدار شاسی بلندها نیست اما ایدهی همراهی با هیجان یک خودروی قدبلندتر را بهطور کامل رد نمیکند. او در مصاحبه با یکی از کانالهای یوتیوبی گفته که ایدهی تولید نسخهی خشن و آفرود از جمرا ایدهای هیجانانگیز است.
از نظر این مدیر ارشد، واژه شاسیبلند پرفورمنس واژهای ضدونقیض است. او گفته است: “شما چیزی میسازید که رفتار بدی دارد و سپس تلاش میکنید این نقیصه را برطرف کنید.” این موضوع جذابیتی برای کریستین ون کونیگ زگ ندارد. بجای این موضوع او دوست دارد خودروهایی بسازد که دوستش داشته باشد، محصولاتی که رفتار اسپورتی دارند. همهچیز درباره شاسی بلندها مثل افزایش ارتفاع سواری، افزایش مرکز ثقل و استفاده از رینگ و لاستیکهای سنگین باعث میشوند نتوان به رفتار اسپورت یک خودرو دست یافت.
البته جمرای قدبلند شاید خودرویی حد واسط باشد. چنین محصولی هنوز میتواند پرفورمنسی عالی را در خیابان ارائه کرده و درعینحال برای گشتوگذار در برخی مسیرهای خارج از جاده نیز بکار رود. کریستین گفته که تصورش از چنین خودرویی استفاده از لاستیکهای بزرگ و گاردهای جلو و عقب به همراه خشونت بصری است. قطعاً چنین محصولی از کونیگ زگ باعث جلبتوجه حداکثری خواهد شد.
اولین هایپرکار چهارنفره کونیگ زگ با پرفورمنسی برجسته معرفی شده است. پیشرانه ۳ سیلندر ۲ لیتری توئین توربو با سه پیشرانه الکتریکی ترکیب شده و قدرت ترکیبی ۱۷۰۰ اسب بخاری و گشتاور ۳۵۰۰ نیوتون متری را ایجاد میکنند. این قدرت عظیم باعث ایجاد شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۱.۹ ثانیهای و حداکثر سرعت ۴۰۰ کیلومتر در ساعتی میشود.
R@m!n
۱۶ دی ۱۳۹۹جمرا آفرود یاد تیونای فضایی NFS افتادم
NAVID۰۰۹۸
۱۶ دی ۱۳۹۹بخدا از کوئنگزگ انتظارم میره که نه یکی بلکه ۱۰۰۰ مدل شاسی بلند بسازه اما از فراری نه !
ای کاش یه کمپینی راه میوفتاد و از شاسیبلند سازیه فراری جلوگیری میکرد !
فراری مثل مارادونا میمونه که با غمش میگِرییم و با شادیش میخندیم که هردو جاودانهاند و با اینکه شاید هیچگاه نبینیمشون یا نداشته باشیمشون ولی متعلق به تمام مردم کرهی خاکیاند !
کوئنگزگ تو بساز ، چون تا به حال هرچیزی ساختی عشق بوده و البته انتظارش هم میرود ❤ !
Hadi
۱۶ دی ۱۳۹۹جمرا یکی از شاهکارهای ساخته بشر محسوب میشه…
موتور هیبرید 3 سیلندر با 3 تا موتور الکتریکی و چهار نفره و شتاب زیر 2…
خیلی حرفه ها…
Reza
۱۶ دی ۱۳۹۹کنیخ زیگ نه ولی فراری میتونه بسازه. قبلا میگفتیم لامبورگینی هم نمیتونه ولی ساخت خوبشم ساخت ?
Ahmedreza2002
۱۶ دی ۱۳۹۹جمرا کراس کانتری مثلا اسمش باشه
R@m!n
۱۶ دی ۱۳۹۹در کل چیز سمی درمیاد ??
Ahmedreza2002
۱۷ دی ۱۳۹۹شایدم عشق دربیاد
حسین
۱۶ دی ۱۳۹۹این موتور بنزینی اش به تنهایی برای تمام محصولات سایپا و ایرانخودرو کافیه!
Ramin
۱۶ دی ۱۳۹۹شاسی بلند رو ولش کن
فقط جمرا ????????????
شاید من عاشق چینی ها باشم و صد البته تسلا
ولی جمرا… یه چیز دیگس….
قیمتشم گرونه ولی مفته !! مهندسی این خودرو رو مینگری میگی 2 میلیون دلار چیزی نیست….
Hadi
۱۶ دی ۱۳۹۹یه لحظه ترسیدم فک کردم میخوای جمرا رو با چانگان و هونگچی مقایسه کنی…
چه عجبه که اینو استثنا قائل شدی……
…
R@m!n
۱۷ دی ۱۳۹۹????????
OMID
۱۶ دی ۱۳۹۹اگه یه ماشین آفرود خوب شبیه لنسر اوو ازش دربیارن خوبه
رالی با ماشین ۱۷۰۰ اسبی
چه صندلی ها و کابین باحالی هم داره جمرا
خیلی جالبه که مثلا با خانوادت باشی بعد یه صفر تا صد زیر دو ثانیه بزنی
با گفته هاش در مورد کراس اور ها به شدت موافقم
یه شاسی بلند میسازن که توانایی افرود هم داشته باشه بعد میخوان اسپورتش کنن که یعنی ارتفاع پایین و رینگ بزرگ و لاستیک دیواره کوتاه و … و نتیجه میشه ماشینی که نه مثل suv های واقعی توانایی افرود داره و نه هیچ وقت میتونه در حد سدان های هم قیمت اسپورت باشه
چیز بیهوده ایه
مسیری که یه کراس اور اسپورت میتونه بره یه سدان چهار چرخ محرک هم میتونه بره
از اون طرف اون کراس اور روی آسفالت هیچ وقت به اون سدان هم رده نمیرسه
مهدی
۱۶ دی ۱۳۹۹من بیشترین کونیگزگی که دوست دارم همین جمرا بوده بعدش جسکو بهدش رگرا بعدش ارگرا خیلی خیلی قشنگه این ماشین
من محو این زیباییش میشم
یکی از سریع ترین ماشین های دنیا و سریع ترین ماشین چهارنفره جهان بی نظیره من وقتی سوئیچ این ماشینو دیدم خشکم زده بود یعنی سوئیچ نبود واقعا یه گوشی بود و میتونستی توش برنامه نصب کنی ، پیام بدی ، زنگ بزنی و …..
من بیشترین چیزی که توی این ماشین ازش خوشم میاد فقط ظاهرشه خیلی زیباست
حسین
۱۶ دی ۱۳۹۹جمرا و جسکو دو اثر هنری از نظر طراحی، و دو شاهکار از نظر مهندسی به حساب میان.
پیشرانه سه سیلندر جمرا 600 اسب قدرت تولید می کنه. و اون گیربکس هشت کلاچه جسکو ملقب به سرعت نور
[—{*AMIN_MC20*}—]
۱۶ دی ۱۳۹۹ایده جالبیه تا ببینیم چجوری عملیش کنه
ツSAMURAIツ
۱۶ دی ۱۳۹۹تولید سوپر اسپرت چهار نفره ایده خیلی خیلی جالبی بود ??
Ahmedreza2002
۱۶ دی ۱۳۹۹البته با این اعداد و ارقام که آقای فون میگه باید بگیم هایپر کار چهار نفره
سوپر کار چهار نفره یه چیزی تو مایه ها پانامرا و سایر المانیای گرون قیمت میشه فکر کنم
َA.H
۱۶ دی ۱۳۹۹اووووووووووف عجب سلطانیه این!!!
فرض کن اینو تو ایران با پلاک ملی ببینی و بخری
من از این که این همه قدرت داره و خانوادگیه خوشم می یاد?????????
Mr.X
۱۶ دی ۱۳۹۹ورود به ایران غیر مجازه حتی اگه میلیارد ها دلار داشته باشی. تو ایران ماشین بالای 1000 اسب اصلا پیدا نمیشه.
Ahmedreza2002
۱۶ دی ۱۳۹۹مطمعنی محدودیت قدرت هم داریم؟
اخه قبلا فقط محدودیت تعداد سیلندر بود (۱۲تا حداکثر فکر کنم)
OMID
۱۶ دی ۱۳۹۹محدودیت حجم زیر دو و نیم لیتر
محدودیت قیمت زیر ۲۵۰۰۰ دلار هم هست گمونم
الآنم که کلا واردات بسته س
پس اصلا فکر سوپر اسپورت هم نباید کرد
سوپر اسپورت های موجود هم یا قبل از این قوانین بودن یا به روش های خاص وارد شدن
َA.H
۱۶ دی ۱۳۹۹اووووووووف عجب ماشینی
فرض کن اینو تو ایران با پلاک ملی ببینی
من ازش خوووشم می ایاد چون هم پیشرانه ی خوبی داره هم اینکه خانوادگی است?????????
Mr.X
۱۶ دی ۱۳۹۹جیمرا???? غیر قابل باور و سوپر فوق العاده هس ولی ایده ی جیمرا آفرود هم سوپر مسخره هست.
Mf1
۱۶ دی ۱۳۹۹کلا هر قسمت از ماشین نگاه میکنم یه اثر هنری بزرگ هستش مخصوصا داخل ماشین با او رنگ سم سی تی سلیقه و هنر کونیگ زگ باعث شده چنین شاهکاری تولید بشه حداقل از لحاظ طراحی
امیررضا
۱۶ دی ۱۳۹۹کریستین مرگ من دیگه تو ول کن.
ناموسا اسیووی با شناسهی کمپانی شما نمیسازه.
همین فرمون بری مجبور میشی بسازیا.
ارشیاsc20
۱۶ دی ۱۳۹۹جمیرا یه هیولای مهندسیه.
akrh78
۱۶ دی ۱۳۹۹بر خلاف تصور اکثریت که موتور این ماشین رو خدا میدونن خیلی هم چیز چیز غیر معمولی نیست که مغزتون بترکه
بزرگترین شگفتی این موتور که اولین بارم نیست کونیگزگ بکارش برده همین تکنولوژی فری ولو یا کم لس هست (قبلا هم ساختن این نوع موتور رو سال 2016)
این تکنولوژی باعث بهبود 30 درصدی قدرت و گشتاور میشه
بقیشم بوست هست
موتور دو لیتری مرسدس با این تکنولوژی 550 اسب بخار تولید میکرد حالا یکم بوست بیشتر هم دادن بهش چون اعداد مهمتر از قابلیت اطمینان هست که بشه 600
خلاص ???
Mazda3
۱۶ دی ۱۳۹۹موتورش از دید بیننده ممکنه خیلی تفاوتی نداشته باشه ولی مهندسی فوق العاده ای پشتش بوده یعنی خیلی مخ بوده اونی که طراحیش کرده و کار مهندسیش رو انجام داده فکری که پشتش بوده قابل تحسینه. یه جا توضیح میداد با موتورش میتونه احتراق رو هر طوری که بخواد تغییر بده یعنی ترتیبش رو تغییر بده یا تمام سیلندر ها همزمان دریک راستا تنظیم کنه و بعد حرکت کنن درکل پتانسیل و مهندسی سطح بالایی داره.