هایپرکار جدید کونیگ زگ جسکو علاوه بر پیشرانهی ۸ سیلندر ۵ لیتری توئین توربوی استثنایی دارای گیربکس جدیدی است که سازنده آن را “سرعت نور” مینامد. کریستین ون کونیگ زگ اخیراً دربارهی این گیربکس با رود اند تراک سخن گفته است.
کونیگ زگ در زمان توسعهی جایگزین آگرا فهمید که گیربکس دوکلاچه ای که بتواند ۱۴۹۱ نیوتون متر گشتاور را هندل کند وزن حدود ۲۰۰ کیلوگرم خواهد داشت. این شرکت باید محصولاتی سبکوزن بسازد بنابراین گزینهی استفاده از این نوع گیربکس کنار رفت.
به همین خاطر کونیگ زگ تصمیم گرفت گیربکس خاص خودش را برای جسکو بسازد؛ و این هم آن چیزی است که معرفی شده…
گیربکس سرعت نور از هشت فعالکننده، هشت حسگر فشار و هشت کلاچ تشکیل شده که یکی از آنها برای دیفرانسیل الکترونیکی استفاده میشود. همچنین شش فعالکننده برای دندههای جلوی روی سه شفت وجود داشته و یک فعالکننده هم برای دندهعقب در نظر گرفته شده است. به این ترتیب دو کلاچ به ازای هر شفت وجود دارد.
این طراحی غیرمرسوم در بستهای از جنس آلومینیوم جا خوش کرده است. بنا به گفتهی ون کونیگ زگ، این پکیج جم و جور با یک میللنگ بسیار سبکوزن همراه شده و بنابراین دور درجای پیشرانهی جسکو بسیار شبیه پیشرانهی فرمول ۱ است و صدای آن نیز دیوانهوار میباشد.
شاید با خود فکر کنید گیربکسی با این سطح از تکنولوژی و خلاقیت وزن سنگینی خواهد داشت اما اینگونه نیست. در واقع گیربکس سرعت نور جسکو تنها ۹۰ کیلوگرم وزن داشته و میتواند گشتاور خیرهکنندهی این هایپرکار را منتقل کند. در مقام مقایسه باید گفت گیربکسهای دوکلاچه بکار رفته در محصولات پیشرانه وسط فراری و مکلارن تنها حدود ۹۰۰ نیوتون متر گشتاور را تحمل کرده و ۱۲۴ کیلوگرم وزن دارند.
کونیگ زگ همچنین میگوید این گیربکس باعث تعویضهای مستقیم بین دندهها شده و بنابراین راننده میتواند تقریباً بهصورت آنی بین هر دندهای شیفت انجام دهد.
ساخت این نوع گیربکس و همچنین پیشرانهی Freevalve کونیگ زگ نشان میدهد شما برای پیشبرد اهداف خود و خلاقیت و نوآوری در صنعت خودرو نیازی به تأسیسات بسیار بزرگ و ادارهی یک غول خودروسازی ندارید.
ایمان
۱۷ اسفند ۱۳۹۷بهترین گیربکسی هست که دنیایِ خودرو به خودش دیده و این یک پدیده و نوآوری هست که کوئنیگ زگ مخترعش بوده و شاید در آینده سایر خودروسازان بزرگ از این تکنولوژی بهره ببرن ولی به شکلی متفاوت ؛ خیلی کار بزرگی انجام دادن با ساخت این گیربکس فوق العاده واقعاً دست مریزاد
Reza
۱۷ اسفند ۱۳۹۷کونیخ زیگ در نمایشگاه با محصولی جذاب تر از رقیبش بوگاتی حاضر شده.
این جسکو واقعا دل منو برده
یانکی
۱۷ اسفند ۱۳۹۷ادعای بزرگی کرده و خدا کنه درست باشه.ولی پیشرانه فری والوش دیگه خبری ازش نشد.نکته مهمتر اینه که اینجور تکنولوژیها از مسابقات بیرون میاد.ولی چجوریه که مهندسهای فرمول1 از این سیستم بی خبر بودن.نکته بعدی وقتی از پدال پشت فرمون استفاده میکنی دندها فقط ترتیبی بالا پایین میشن نمیشه از روشون پرید مگر اینکه دستی باشه.کاش بیشتر اطلاعات بده.من که بعید میدونم از فرمول1 پیشرفتهتر باشه
پیکان جوانان گوجه ای
۱۷ اسفند ۱۳۹۷وقتی بحث قیمت نهایی زیاد مهم نباشه دست مهندسین و طراح بیشتر باز میشه چون محدودیتی در استفاده از الیاژ گران یا تکنولوژی پیچیده و در عین حال با قیمت بالاتر ندارن
John
۱۷ اسفند ۱۳۹۷سوالی که پیش میاد اینه که کمپانی ای به این کوچکی با منابع محدود چطور به این سطح از تکنولوژی و نوآوری به صورت پیوسته دست پیدا میکنه ؟
امیر
۱۷ اسفند ۱۳۹۷حیرت زده میشه هرکسی با این سطح تکنولوژی
جز بهترین خبرهایی بود ک این مدت شنیدم
معرکس واقعا!
دهه شصتی بدبخت
۱۷ اسفند ۱۳۹۷وقتی مالکین و کارکنان یه شرکت یا مجموعه دارای شرافت بوده و دزد و اختلاس گر نباشند و همواره هدفشان ارتقا کیفیت و پیشرفت تکنولوژی خودروهایشان باشد نتیجه ی نهایی نیز چیزی غیر از این نخواهد بود…
Amirferrari
۱۷ اسفند ۱۳۹۷چطور گیربکس هایی می سازی که تو شتاب اولیه و پیست نمیتونن خودی نشون بدن؟!جمع کن بند و بساط قمپز در کردناتو،واسه گیربکس رگرا هم همین جور جو سازی میکرد و هنوز که هنوزه یه چشمه ازش رو نشده…۹۰ کیلو که هیچ تو بگو ۹ کیلوگرم،وقتی تو شتاب از پس کیا استینگر بر نمیاد چه فرقی میکنه چقدر وزن داره…تو که خوبی بده ماشینتو جرمی کلارکسون تست کنه تا همه باور کنن?دیده دیگه نمیتونه بیشتر از ۱۲۰۰ تا ۱۳۰۰ تا ازش اسب بخار در بیاره میگه هر کی قدرت بیشتر خواست بره سوخت مسابقه ای بریزه توش تا ۱۶۰۰ اسب بخارم از توش در میاد??این اگه پیشرفت نیست پس چیه؟!،بخواد همین فرمون پیش بره باید یه غرامت کلفت هم به فورد بپردازه…
..::Majidio Lamborghini::..
۱۷ اسفند ۱۳۹۷دوست عزیز شرکتی مثل Koenigsegg با این تاسیسات و سرمایه محدود و قیمت های بسیار بالا و مشتری های بسیار اندک ، اگر کارش درست نبود و خریداران قابلیت های اعلام شده رو در محوصلات نمی دیدن ، مطمئن باش نمی تونست 25 سال دووم بیاره و تا الان 100 بار درش تخته میشد
پفک نمکی که تولید نمیکنن
محصولات Koenigsegg به قدری خاص و تولید محدودن که آوردنشون به پیست ، ریسک حساب میشه و شرکت های بیمه مسئولیتش رو قبول نمیکنن. ضمن اینکه هر درگ و لانچ پرقدرت یک آسیب به سیستم انتقال قدرت ماشین حساب میشه.
من فقط یک درگ از ماشین های این شرکت دیدم که توسط سایت vmax ضبط شده بود. در نت هست میتونید سرچ کنید. در اون درگ Agera به راحتی از laferrari عبور میکنه هر چند که لانچ راننده ی آگرا اصلا خوب بود و چند ثانیه دیرتر از فراری شروع به حرکت کرد.
овsкиكMас
۱۷ اسفند ۱۳۹۷مجید جان چطور میتونی نتیجه درگ به اون واضحی رو اینطور برعکس اعلام کنی؟ اون درگ بین آگرا آر و لافراری انجام شد و لافراری با اختلاف شکست داد آگرا رو
تو کامنت بعدی لینکشو میزارم دوستان هم ببینن
..::Majidio Lamborghini::..
۱۷ اسفند ۱۳۹۷گویا شما فقط به ویدئو دقت کردی و نه به حرف های گزارشگر
بنا بر صحبت های گزارشگر در پایان مسیر این آگراست که برنده میشه، ( koenigsegg is victorious ) ، حداکثر سرعت پس از یک مایل برای آگرا 340 km/h و برای لافراری 320 km/h.
ضمن اینکه حداکثر سرعتی که در این باند تونستن بهش برسن برای اگرا 344 کیومتر بوده و برای لافراری 336
پاین مسیر در این ویدئوی دو دقیقه و 44 ثانیه ای نیست
овsкиكMас
۱۷ اسفند ۱۳۹۷https://www.youtube.com/watch?v=qjkK5jSw4VA
ایمان
۱۷ اسفند ۱۳۹۷اون درگ تا جایی که دوربین بطور واضح نشون داد LaFerrari برنده درگ بود شاید شما یک فیلم دیگه رو میگین که من ندیدم
Hamed
۱۷ اسفند ۱۳۹۷تا جاییکه منم یادمه و فیلمای توی نت آگرا و لفراری کلن یکبار درگ دادن که آگرا لانچ ضعیفی داشت بااینکه هردو دیف عقب بودن و به اندازه چنتا ماشین فاصله از لفراری شکست خورد فقط توی انتهای مستقیمی تاپ اسپید بیشتری ثبت کرد که قابل پیش بینی بود
Omid
۱۷ اسفند ۱۳۹۷به راحتی؟!عجیبه که برد با فاصله لافراری از آگرا رو برعکس وانمود میکنی اینجا ، همه دیدن اون درگ رو و بعضیامونم یه کورسوادی واسه فهمیدن صحبت های اون پسر که با دوربین جلو رو به دوربین حرف میزنه داریم !
Amir
۱۷ اسفند ۱۳۹۷با این نظراتی که از شما میخونم به نظرم با کونیگزگ مشکل شخصی داری و گرنه دادن این نظرات به شدت غیر منطقی اصلا عادی نیست.
حسین
۱۹ اسفند ۱۳۹۷واقعا ایران شما ها را داره که پیشرفت نمیکنه . خب تکنولوژی تکنولوژیه حال مال اصغر آباد صفلی باشه چون شما طرفدار فراری باید چشم بسته بگی این تکنولوژی نداره؟ ای بابا منطقی باشید …
..::Majidio Lamborghini::..
۱۷ اسفند ۱۳۹۷دوست داشتنی ترین خودروساز دنیا
من عاشق این شرکتم. نبوغش تیم تیم رو تحسین می کنم.
ماشین نمیسازن ؛ شاهکار خلق میکنن
اولین بار Koenigsegg رو با مدل CCX شناختم و از همونجا عاشق طراحی های خاص و بی بدیل این شرکت شدم.
به نظرم این شرکت با وجود اینکه نسبتا تازه کاره طراحی هاش اصالت و زبان خاصی دارن که حتی در طراحی خودروسازان قدیمی و اصیل هم ممکنه دیده نشه.
از CC که سال 1994 تولید شد تا همین Jesko ، قوس U شکل و نعل اسبی زیبای شیشه ی جلو که به صورت یکپارچه قرار گرفته و نمای سفینه ی فضایی رو در ذهن بیننده تداعی میکنه در تمام محصولات تولید شده در این 25 سال دیده میشه.
به شدت هم خاص و منحصر به فرده. کل تولیدات تاریخ این شرکت به 300 دستگاه نمیرسه.
M
۱۷ اسفند ۱۳۹۷در این که کولاک کرده شکی نیست
اما انصاف نیست تنکنولوژی 8 سال پیش فراری رو اون هم زمانی که هر روز پیشرفته تر از دیروزه با تکنولوژی الان حالا هر شرکتی بخوایم مقایسه کنیم!
Khosrow
۱۷ اسفند ۱۳۹۷ون کنیخ زگ – یکی ازبا دانش ترین ادمهای روی زمین ..
فسقلی دهنش بو شیر میده
۱۷ اسفند ۱۳۹۷تو جاده و اتوبان فقط شتاب ثانویه بدرد میخوره که اونم کونیگزگ خدای خدایان شتاب ثانویه هست
Behrouz. anzali
۱۸ اسفند ۱۳۹۷ماشین هاشون از لحاظ پلتفرم همون 25 سال پیشه فقط مثل پراید جلو عقبش فرق میکنن با هم دیگه . دقت کنید به سقفش همون سقف مدلccx هست هیچ تغییری نکرده و درهاش. چطور نواوری هست؟؟؟؟
Behrouz. anzali
۱۸ اسفند ۱۳۹۷بی انصافی هست که با بوگاتی با اصالت مقایسه بشه.
آروین
۱۳ شهریور ۱۳۹۸خداییش رگرا از نظر ظاهری قشنگ تر بود