کریستین ون کونیگزگ مؤسس یکی از جذابترین برندهای سازنده ابر خودروها در دنیاست و میخواهیم نگاهی به سابقه او در دنیای خودرو داشته باشیم.
به جرات میتوان گفت هیچ شرکتی در دنیا همانند کونیگزگ نیست. این برند سوئدی هماکنون مشغول فروش جمرا است، ابر خودرویی هیبریدی و چهار نفره با ۲۳۰۰ اسب بخار قدرت! محصول دیگر کونیگزگ با نام CC850 شناخته میشود که پیشرانهای ۱۳۸۵ اسب بخاری دارد و از گیربکس ۹ سرعته اتوماتیک یا ۶ سرعته دستی استفاده میکند. این دو خودرو به هایپرکارهای بسیار انحصاری و قدرتمند دیگری پیوستهاند که قبلاً در پدال آنها را معرفی کردهایم. کونیگزگ و خودروهایی که میسازد همگی ایده یک مرد پرتلاش هستند: کریستین ون کونیگزگ. او هرگز به مدرسه مهندسی نرفته و هرگز برای یک خودروساز عادی کار نکرده اما درعینحال با تلاش و پشتکار توانسته مرزهای موجود در صنعت خودروسازی را جابجا کند. در ادامه میخواهیم به داستان زندگی مردی بپردازیم که برخی از جذابترین چهار چرخهای حال حاضر جهان را تولید میکند.
کریستین ون کونیگزگ در ۲ جولای ۱۹۷۲ در سوئد به دنیا آمد. پدر او یک کارآفرین ثروتمند و مادرش نیز طراح لباس و مد بود. البته ریشه خانوادگی او به منطقهای در جنوب غربی آلمان بازمیگردد. زمانی که کریستین ۵ ساله بود فیلمی را دید که زندگیاش را شکل داد. این فیلم گرندپری پینچکلیف نام داشت و یک انیمیشن استاپ موشن کودکانه بود که در نروژ ساخته شده و داستان مکانیک دوچرخهای را به نمایش میگذاشت که خودروی اسپرت خودش را ساخته و با آن وارد مسابقات موتور اسپرت مهمی شده و تمامی رقبا را شکست داده و قهرمان میشود. یکی از نویسندگان موتور ترند قبلاً گفته است:
امروز و حدود ۴۵ سال پس از تماشای این انیمیشن، زمانی که از گرندپری پینچکلیف نام میبریم لبخند روی لبان کریستین ون کونیگزگ نقش میبندد
همین فیلم روی ذهن کریستین تأثیر گذاشت و ایدهای در ذهن او شکل گرفت: تأسیس شرکت خود و ساخت خودروهای اسپرت با طراحی خودش! کونیگزگ در همان دوران کودکی خود بسیار به این موضوع فکر میکرد و با استفاده از لوازمخانگی موجود یک خودروی ریموت کنترل ساخت. او در نوجوانی و جوانی مشغول شستن خودروها در نمایندگی سوزوکی نزدیک به محل زندگی خود شد و در کنار آن کسبوکاری تحت عنوان خریدوفروش و ارتقای موپدها را راه انداخت. کریستین ون کونیگزگ راهی مدرسهای سطح بالا در سوئد شد و به مطالعه تجارت پرداخت و در سن ۱۹ سالگی شرکت واردات صادرات خودش را تأسیس کرد. البته کونیگزگ در مصاحبه با رسانهها گفته که این شغل خیلی جذاب نبود و شرکتش اکثراً وسایل عجیبی همچون مرغ یخزده و کیسههای پلاستیکی را خریدوفروش میکرد. البته کریستین از این راه پول خوبی به دست آورد و تنها چند سال بعد تمامی درآمد خود را صرف پروژه جاهطلبانهای کرد: تأسیس شرکت کونیگزگ اتوموتیو در سال ۱۹۹۴ و در سن ۲۲ سالگی!
تأسیس یک کمپانی خودروسازی از صفر کار راحتی نیست. همانطور که کونیگزگ به فوربس گفته است، این کمپانی سریعاً تمامی ۲۰۰ هزار دلار موجودی کریستین را بلعید. پدر او که یک مدیر ردهبالا در شرکتی صنعتی بود ۳۰۰ هزار دلار دیگر به کریستین قرض داد. او میگوید:
پدرم در آن زمان چیزی نمیدانست اما در چند سال آینده کل پسانداز زندگیاش یعنی حدود ۲ میلیون دلار را سرمایهگذاری کرد. طبیعتاً مادرم از این کار عصبانی شده بود
شگفت آنکه کمپانی کونیگزگ اولین پروتوتایپ عملکردی خود را در سال ۱۹۹۶ تکمیل کرد. یک سال بعد شرکت موردبحث سوپرکار تقریباً آماده تولیدش را در فستیوال فیلم کن به نمایش گذاشت و کاملاً خبرساز ظاهر شد. کیل نیلسون که در آن زمان نایبرئیس شرکت لوازمخانگی الکترولوکس بود آمادگی خود برای ریاست هیئتمدیره کونیگزگ را اعلام کرد. مهندسان ساب نیز تخصص خود در زمینه توسعه پیشرانه را به اشتراک گذاشتند و ولوو هم به کونیگزگ مجوز استفاده از پیستهای تست و تونلهای باد را داد. در سال ۲۰۰۰ کونیگزگ اولین سوپرکار تولیدی خود یعنی CC8S را در نمایشگاه پاریس معرفی نمود. اولین نمونههای تولیدی نیز در سال ۲۰۰۳ خط تولید را ترک کردند. این سوپرکار ۸ سیلندر ۶۵۵ اسب بخاری توانست رکورد جهانی گینس به عنوان قویترین خودروی تولیدی دنیا را به دست آورده و جایزه طراحی رد دات را نیز به خود اختصاص دهد. کونیگزگ تنها ۶ دستگاه از CC8S را تولید کرد اما این سوپرکار برجسته به دنیا ثابت کرد که کریستین در کار خود جدی است.
سال ۲۰۰۴ سوپرکار بعدی کونیگزگ یعنی CCR رونمایی شد. این خودرو بر اساس دانش به دست آمده از طراحی و تولید مدل CC8S شکل گرفت و از آیرودینامیک ارتقا یافته به همراه ترمزها و رینگ و لاستیکهای بزرگتر استفاده میکرد. پیشرانه نیز دارای دو سوپرشارژر بود و ۸۰۶ اسب بخار قدرت داشت. در فوریه ۲۰۰۵، ون کونیگزگ با CCR را پیست ناردو ایتالیا شد و حداکثر سرعت ۳۸۷.۸۶ کیلومتر در ساعت را بر جای گذاشت و توانست رکورد سرعت ۳۸۶.۴ کیلومتر در ساعت مک لارن F1 در سال ۱۹۹۸ را بشکند. به این ترتیب CCR عنوان سریعترین و قویترین خودروی تولیدی دنیا را به خود اختصاص داد.
رکوردشکنی برای کونیگزگ کافی نبود و این برند در سال ۲۰۰۶ خودروی کاملاً جدید CCX را تولید نمود. این سوپر اسپرت سوئدی مجوز فروش در آمریکا را کسب کرد و حتی در تاپ گیر نیز حضور یافت و توانست رکورد سریعترین خودروی تاپ گیر به مدت ۷ سال را در دست داشته باشد. یک سال بعد کونیگزگ خودروی CCXR را به عنوان هیولایی با ۱۰۱۸ اسب بخار قدرت رونمایی کرد. همان سال خودروی مسابقهای و تنفس طبیعی CCGT نیز به منظور حضور در رقابتهای کلاس GT1 لمان توسعه یافت اما متأسفانه فیا حداقل تعداد خودروهای تولیدی برای حضور در این رقابتها را افزایش داد و کونیگزگ نتوانست راهی لمان شود. در سال ۲۰۰۷ کونیگزگ ۱۷ دستگاه خودرو به فروش رساند که رکورد جدیدی برای برند بود.
خودروهای جدید همچنان کارخانه کوچک کونیگزگ در سوئد را ترک میکردند. در سال ۲۰۱۰ ابر خودروی آگرا با پیشرانه ۸ سیلندر توئین توربویی که ۹۶۰ اسب بخار قدرت داشت رونمایی شد. این هیولا توانست عنوان هایپرکار سال ۲۰۱۰ تاپ گیر را به خود اختصاص دهد. یک سال بعد آگرا R با خروجی ۱۱۴۰ اسب بخار پدیدار گشت و سال ۲۰۱۲ نیز آگرا S به عنوان اولین خودروی کونیگزگ با بیش از ۱۰۰۰ اسب بخار قدرت (در صورت استفاده از سوخت بنزین) تولید شد. قدرت کل این هیولا به ۱۰۴۰ اسب بخار میرسید.
کریستین ون کونیگزگ در سال ۲۰۱۳ اولین تسلا مدل S خود را خرید. او به حدی تحت تأثیر شتاب گیری و گشتاور آنی سوپر سدان تسلا قرار گرفته بود که سریعاً پروژه توسعه موتورهای برقی خود را کلید زد. نتیجه این کار معرفی کونیگزگ رگرا با پیشرانه ۸ سیلندر توئین توربو و سه موتور برقی بود. نکته مهم اینکه رگرا گیربکس نداشت و در سرعتهای پایین با اتکا به موتورهای برقی حرکت میکرد و زمانی که سرعت به بالای ۵۰ کیلومتر در ساعت میرسید پیشرانه درونسوز مستقیماً چرخها را به حرکت درمیآورد. طراحی قوای محرکه این خودرو تاکنون در سایر محصولات کونیگزگ به کار نرفته بود و شتاب گیری فوقالعادهای داشت. در واقع رگرا میتوانست در عرض ۳۱.۴۹ ثانیه از سکون به سرعت ۴۰۰ کیلومتر در ساعت رسیده و مجدداً سرعت خود را صفر کند. این هم یک رکورد جدید جهانی بود که حدود ۲ ثانیه نسبت به قبل ارتقا یافت. مهندسی غیرعادی یکی از ویژگیهای محصولات کونیگزگ است. کریستین در مصاحبه با موتور ترند در سال ۲۰۲۳ گفته است:
من میتوانستم زندگی خودم را راحتتر کنم. نیمی از چیزهای عجیبی که انجام دادهایم کفایت میکرد اما خلاقیت به همراه پرفورمنس و عملکرد چیزی است که مرا به پیش میراند
پروژه بعدی او شروع چیزی بود که به نظر غیرممکن میآمد: تولید خودرویی که به ازای هر کیلوگرم وزن خود یک اسب بخار قدرت داشته باشد. این پروژه همان کونیگزگ وان: ۱ نام داشت که در سال ۲۰۱۴ معرفی شد. این هیولا بر اساس آگرا R شکل گرفت اما ۱۰۰ کیلوگرم از آن سبکتر بود و در مجموع وزنش به ۱۳۶۰ کیلوگرم میرسید. در صورت استفاده از سوخت E85، پیشرانه توئین توربوی هیولا دقیقه ۱۳۶۰ اسب بخار قدرت داشت و به همین خاطر وان: ۱ اولین خودروی خیابانی نام گرفت که نسبت قدرت به وزن دقیقاً یکبهیک دارد.
در ادامه کونیگزگ آگرا RS با پیشرانه کمتوانتر وان: ۱ که خروجی ۱۱۶۰ اسب بخاری داشت رونمایی شد. نیکولاس لیجا راننده کارخانهای کونیگزگ با آگرا RS راهی نوادا شد و توانست رکورد سرعت خودروهای تولیدی دنیا را بشکند. در سال ۲۰۱۹ هایپرکار کاملاً جدیدی به نام یسکو رونمایی شد. نام این خودرو از نام پدر کریستین ون کونیگزگ گرفته شده است. یسکو به پیشرانه ۸ سیلندر ۵ لیتری توئین توربو با ۱۲۸۰ اسب بخار قدرت (سوخت بنزین) مجهز شده و درصورتیکه از سوخت E85 استفاده شود قدرت پیشرانه به ۱۶۰۰ اسب بخار خواهد رسید.
یسکو از گیربکس کاملاً جدید لایت اسپید با ۹ دنده و ۷ کلاچ سود میبرد. این گیربکس توسط خود کریستین ون کونیگزگ اختراع شده و میتواند با تخت گاز کردن راننده به پایینترین دنده ممکن معکوس دهد تا در هر سرعتی یسکو پاسخی مشابه خودروهای برقی داشته باشد. ابر خودروی بعدی این برند در سال ۲۰۲۰ و با نام جمرا پدیدار شد که هیچ شباهتی به محصولات پیشین کونیگزگ نداشته است. این خودروی دو در توان حمل چهار نفر را دارد و پشت سرنشین نیز پیشرانه ۴ سیلندر ۲ لیتری فاقد میل بادامک قرار گرفته است. در پیشرانه موردبحث از هوای فشرده برای عملکرد سوپاپهای ورودی و خروجی استفاده میشود و بنابراین زمانبندی سوپاپ بینهایتی وجود دارد. پیشرانه ۴۹۲ اسب بخاری یاد شده قدرت خود را به اکسل جلوی جمرا میفرستد درحالیکه موتورهای برقی هم چرخهای عقب را به حرکت درمیآورند. قدرت کلی این خودرو به ۱۶۷۷ میرسد و صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت زیر ۲ ثانیه را ثبت میکند. کونیگزگ در سال ۲۰۲۳ اولین کارخانه تولید خودروی سوئد در ۵۰ سال اخیر را در گریپن آتلیر تأسیس کرد. به جرات میتوان گفت در سالهای پیش رو شاهد رونمایی و عرضه خودروهای جذاب و فوقالعاده دیگری از این برند خلاق و پیشرو خواهیم بود.
SLS
۵ مرداد ۱۴۰۳این بشر یه اسطورهس….
NAVID@@98
۵ مرداد ۱۴۰۳دقیقا جلوتر هم گفتم که ایلان ماسک هَم مثل ایشون یعنی کریستین ون کونیگزگ و ایلان ماسک و پاگانی و هنسی همشون از جمله نابغه هایی با هوش بالا و باهوش ترین ها بافاصله زیاد هستند که راه پیشرفت و برتری رو دارن میسازند و پرچمدار و پیشتاز و پیشرو و اول و اسطوره هستند !!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!
و حتی اگر هم اینطور بگوییم که مطمئناً خیلیها میان میگن حالا مگه چیکار کرده ، باباش پولدار بوده!!!
نه داداشام ، نه خوشگلا!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!
چون اتفاقاً تندیس چنین شخصیت هایی را باید ساخت و زد سر در کشوری که زندکی میکنند تازه اصل کاری ها را نگفتیم از هموطنانشان !!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!
البته همون خیلیها هم به سبب ثروت خانوادشون زندگی خوبی دارند اما همه خلاق و نوآور نیستند که شاهکار به دنیا هدیه دهند مثل اینها البته بعضی ها پولدار و ثروت خانوادگی هم دارند و هستند !!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!
پس به نظر من ایلان ماسک هم مثل ایشون یعنی کریستین ون کونیگزگ هست و اگر به برق چشم افرادی چون خود ایشون و ایلان ماسک کوئنیگزگ یا کریستین ون کونیگزگ و پاگانی یا هنسی و هر فرد موفق از اینها نگاه کنید میبینید که این برق خداییست ، این برق گویای خیلی صحبتهاست اما من به شخصه از این برق چشمها لذت میبرم و در این دنیای تاریک انرژی و امید میگیرم چون احساس میکنم به لطف خدا به برتری دست پیدا کرده اند!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!
چون 👑🥇واقعا این عزیزان خوب جاودانه خدایی هرچیز بهترین اول هستند این اروپایی و آمریکایی ها واقعا شاهکارهای هنری و مهندسی به بالا یی هستند که هرچیز بهترین و اول هستند خدایی جاودانه های عزیز خوب🥇👑 یی که با عشق میبینمشان و تحسینشان میکنیم😇😍🤩
پس خود ایشون و ایلان ماسک هم که گفتم و ایشون یعنی کریستین ون کونیگزگ و پاگانی و هنسی و … این عزیزان خوب برای ما بسیار مورد احترامند و به نظر من این افراد شریف و باهوش بالا و باهوش ترینها بافاصله زیاد تو یه دنیای دیگه زندگی میکنند که تفکراتشون با میلیاردها انسان متفاوتِ ، چرا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
چون در هر سختی و سختترین دوران رقابتی هم خودرویی و هم هر چیز که طی مسیر میکنیم و طی مسیر کنیم طوری که شرکتها با سهامهای رقم بالا به جنگ هم میروند ولی اصل کار چیز دیگری است آن هم چنین اعجوبههایی هستند که همیشه این قدرتمندها را به بازی میگیرند و این اسطوره ها همیشه شاهد خلق آثار نُوین در این صنعت شدیداً رقابتی باشیم و اینها از طرف قاره هایشان که گفتم به جنگ هر چیز می وند اول و پیروز و عزیز ظَفر می یابند!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!
Blackjack
۵ مرداد ۱۴۰۳ببین عزیزم کلا مهندس ها و کسایی که وارد صنعت خودرو میشن و البته هوافضا و ساخت هواپیما ته ته مهندسی و علم دانشن
Mosi
۵ مرداد ۱۴۰۳نکته مهم :
هیچی پدر پولدار نمیشه
الان این بنده خدا هر چی هم با تلاش تر و باسواد تر و اینا میبود
اگر همون اول راه پدرش کمکش نمیکرد الان اینجا نبود
پس الکی نباید دلمون رو به خیلی از ایم داستانای حماسی زندگی افراد خوش کنیم. از این به کنار اونجا سوئده و ما ایرانیم
Yazdan
۵ مرداد ۱۴۰۳شما هم اگر همچین پدر پولداری داشتی حاضر بودی به خاطر رویات تموم پول هاتو خرج کنی؟
B
۵ مرداد ۱۴۰۳تمام پول ها هم افسانست عزیز بزرگنمایی تبلیغاتیه
Dan
۶ مرداد ۱۴۰۳سوال اینجاست که خود پدر چجوری پولدار شده
OM.01
۵ مرداد ۱۴۰۳شاید برای یک ماشین باز واقعی بزرگترین فانتزیش تاسیس خودروسازی خودش باشه…بچه که بودم تحت تاثیر کارتونها و فیلم ها همیشه دوست داشتم خودروی پرنده بسازم. نه علمشو داشتم و نه تکنولوژی کافی وجود داشت. حالا الان اوایل جوانی هستم و میبینم تقریبا تمام ایده هام توسط خیلی از شرکت های evotl داره استفاده میشه و وسیله نقلیه عمود پرواز میسازن :)
البته هنوز ایده هام نسبت به خیلی از evotl ها جلوتر هست از لحاظ دیزاین بهره وری و اندازه
خودروساز شدن کاری نداره حالا هر بخشی میخواد باشه. فقط چند ده میلیون دلار پول اولیه میخواد…بعدش هم چند صد میلیون دلار سرمایه تولید، خیلی راحته :)
فکر کنم اگه پدر کریستین میلیارد نبود هیچوقت خودروسازی به نام کونیگزگ به وجود نمیومد، سرمایه اولیه خودش کافی نبود واقعا
Vamos
۵ مرداد ۱۴۰۳این مدل ایده ها ، تو ذهن بقیه هم بوده و کاملا شایعه
کمتر پسر بچه ای رو میشه پیدا کرد که علاقمند به ماشین و هواپیما و موتور باشه و تو ذهنش انبوهی از ایده ها و رویاها و غیره نباشه و این کاملا طبیعیه
همینجا مطمئنم خیلی از کاربرا همین چیزا رو تو بچگی تجربه کردند . چه بسا اونا قبل شما این ایده ها رو در ذهن داشتند و بسیار پخته تر و دقیق تر هم بوده
رافائل
۵ مرداد ۱۴۰۳راهنمایی که بودم ایده هام رو فک میکردم بهترینن. یادمه یه جستجوی ساده داخل گوگل کردم دیدم هزاران نفر اون ایده ها رو آزمایش کرده بودن و نتیجه نگرفته بودن یا نتیجه گرفته بودن و جای دیگه ای استفاده شده بود . اونجا بود که دو هزاریم افتاد دنیا چقدر بزرگه .الان مطمئنم که هر ایده ای به ذهنم برسه ، شبیهش رو یکی قبلا بهش فک کرده . مهم کسیه که عملیش میکنه .
واحدعقل لی
۶ مرداد ۱۴۰۳جدی؟؟الان ایران خودرو وسایپای جنابعالی پول نداره که ارابه مرگ میسازن؟؟استعدادلازمه بعدش پول
Mohsen68
۵ مرداد ۱۴۰۳اگر ایران زندگی میکرد نهایت سر بازار بزرگ کله پزی داشت…
حسین
۶ مرداد ۱۴۰۳با این که کله پاچه خور نیستم
میرفتم حتما
Amir Enzo
۵ مرداد ۱۴۰۳آفرین امیدوارم به موفقیت هاش ادامه بده
farbod.
۷ مرداد ۱۴۰۳اسطوره
واقعا باید که کم زیباترین ماشین های جهان مال کونیگزگ
همه مدلاش
هم بهترین طراحی رو دارن هم بهترین موتور با قدرت بالا
دمش گرم
ممد ژانگولر
۵ مرداد ۱۴۰۳مرد بزرگیه
NAVID۰۰۹۸
۵ مرداد ۱۴۰۳مطمئناً خیلیها میان میگن حالا مگه چیکار کرده ، باباش پولدار بوده!!!
نه داداشام ، نه خوشگلا!!!
اتفاقاً تندیس چنین شخصیتی را باید ساخت و زد سر در شهری که زاده شده!!!
خیلیها به سبب ثروت خانوادشون زندگی خوبی دارند اما همه خلاق و نوآور نیستند که شاهکار به دنیا هدیه دهند!!!
ایشون و پاگانی برای من بسیار مورد احترامند و به نظر من این دو فرد شریف تو یه دنیای دیگه زندگی میکنند که تفکراتشون با میلیاردها انسان متفاوتِ ، چرا؟؟؟
چون در سختترین دوران رقابتی خودرویی طی مسیر میکنیم که شرکتها با سهامهای رقم بالا به جنگ هم میروند و چنین اعجوبههایی این قدرتمندها را به بازی میگیرند تا همیشه شاهد خلق آثار نُوین در این صنعت شدیداً رقابتی باشیم!!!
به برق چشم افرادی چون کوئنگزگ یا پاگانی و هر فرد موفق در این دنیا نگاه کنید ، این برق گویای خیلی صحبتهاست اما من به شخصه از این برق چشمها لذت میبرم و در این دنیای تاریک انرژی و امید میگیرم!!!
نکته :
((( برق چشم ایلان ماسک چیزی جز نیرنگ و فریب نیست )))!!!
این رو بدونید چشمها هیچگاه دروغ نمیگویند!!!
NAVID@@98
۵ مرداد ۱۴۰۳اتفاقاً ایلان ماسک هَم مثل ایشون یعنی کریستین ون کونیگزگ و ایلان ماسک و پاگانی و هنسی همشون از جمله نابغه هایی هستند که راه پیشرفت و برتری رو دارن میسازند و پرچمدار و پیشتاز و پیشرو و اول هستند !!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!
و حتی اگر هم اینطور بگوییم که مطمئناً خیلیها میان میگن حالا مگه چیکار کرده ، باباش پولدار بوده!!!
نه داداشام ، نه خوشگلا!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!
چون اتفاقاً تندیس چنین شخصیت هایی را باید ساخت و زد سر در کشوری که زندکی میکنند تازه اصل کاری ها را نگفتیم از هموطنانشان !!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!
البته همون خیلیها هم به سبب ثروت خانوادشون زندگی خوبی دارند اما همه خلاق و نوآور نیستند که شاهکار به دنیا هدیه دهند مثل اینها البته بعضی ها پولدار و ثروت خانوادگی هم دارند و هستند !!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!
پس به نظر من اتفاقا ایلان ماسک هم مثل ایشون یعنی کریستین ون کونیگزگ هست و اگر به برق چشم افرادی چون خود ایشون و ایلان ماسک کوئنیگزگ یا کریستین ون کونیگزگ و پاگانی یا هنسی و هر فرد موفق از اینها نگاه کنید میبینید که این برق خداییست ، این برق گویای خیلی صحبتهاست اما من به شخصه از این برق چشمها لذت میبرم و در این دنیای تاریک انرژی و امید میگیرم چون احساس میکنم به لطف خدا به برتری دست پیدا کرده اند!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!
چون 👑🥇واقعا این عزیزان خوب جاودانه خدایی هرچیز بهترین اول هستند این اروپایی و آمریکایی ها واقعا شاهکارهای هنری و مهندسی به بالا یی هستند که هرچیز بهترین و اول هستند خدایی جاودانه های عزیز خوب🥇👑 یی که با عشق میبینمشان و تحسینشان میکنیم😇😍🤩
پس اتفاقاً خود همون ایلان ماسک هم که گفتم و ایشون یعنی کریستین ون کونیگزگ و پاگانی و هنسی و … این عزیزان خوب برای ما بسیار مورد احترامند و به نظر من این افراد شریف تو یه دنیای دیگه زندگی میکنند که تفکراتشون با میلیاردها انسان متفاوتِ ، چرا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
چون در هر سختی و سختترین دوران رقابتی هم خودرویی و هم هر چیز که طی مسیر میکنیم و طی مسیر کنیم طوری که شرکتها با سهامهای رقم بالا به جنگ هم میروند ولی اصل کار چیز دیگری است آن هم چنین اعجوبههایی هستند که همیشه این قدرتمندها را به بازی میگیرند تا همیشه شاهد خلق آثار نُوین در این صنعت شدیداً رقابتی باشیم و اینها از طرف قاره هایشان که گفتم به جنگ هر چیز می وند اول و پیروز و عزیز ظَفر می یابند!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!
Cert
۵ مرداد ۱۴۰۳خودرو هایش خوب هستند
فکر کنم طراحی سقف و ستون های آن را از خودرو ادی ساب کپی کرده باشد
Khosrow
۵ مرداد ۱۴۰۳چقــدر حســهـ خـوبــی داد ایــن مقالهــ / جالبـــ اینکـهـ گهگـاهـ دیـدمــ اینجــا طعنهــ میـزنـن بهـ ایشـون و واژهـ ی کچــل رو بکـار میبـــرن، Sry کونیگزگـــــ / عطــرهـ نسکافــهـ ش کمـــ بـود ایـن پستـــــ ..
Yazdan
۵ مرداد ۱۴۰۳کاشکی وقتی همچین نظری رو می نویسی فونتت هم عادی باشه تا همه بخونن
حسین
۶ مرداد ۱۴۰۳دیرین دیرین ..
Yazdan
۵ مرداد ۱۴۰۳دنیا زیباتر توسط انسان های ریسک پذیر ساخته می شود.
زیزیگولو
۵ مرداد ۱۴۰۳یه کاربر به اسم “جوکر” تو پدال داریم که دیگه همه میدونن کریستین ون کونیگزگ رفیق فابریکش هستش 😂
JaMsHiD_R1988
۵ مرداد ۱۴۰۳ترکیب ریسک پذیری و ذهن خلاق و پول زیاد ترکیب برنده هست
و اگر هر کدوم اینا نباشه ، هیچ کاری انجام نمیشد ، نمیشه و نخواهد شد
GMA
۵ مرداد ۱۴۰۳پشتکار و نبوغ بالای خود جناب کونیگزگ بسیار ستودنیه و هیچ شکی درش نیست
اما واقع بین باشیم؛ اگر الان در این جایگاه قرار داره، مدیون پشتوانه مالی عظیم پدر، شرایط و محیط یادگیری در بالاترین سطح جهان،و فراهم بودن همه چیز برای ساختن رویا هاست، میبینید که چقدر حمایت شده از طرف ولوو و ساب و… و چقدر امکانات در اختیارش قرار دادن
و نتیجه همه اینها در کنار هم شده یک کمپانی در بالاترین سطح خودروسازی!
چه بسا اگر اینجا هم چنین محیط و شرایطی وجود داشت چه جوان های با استعداد و نخبهای پرورش داده میشدند و الان ما هم امثال ریمک و نورا و کونیگزگ داشتیم…نه فقط در خودروسازی، در هر زمینهای
ولی افسوس که داریم تو این قفس تباه میشیم…
میلاد
۵ مرداد ۱۴۰۳شاید من بتونم ی میلیاردر بشم بعد پسرم ی ایده بزرگ مثل این بیاره و از پول من استفاده کنه و به قله برسه … خدارو چه دیدی😉
حسین
۶ مرداد ۱۴۰۳برو جلو داداش برو ..شاید خودتم ساختیش بعد پسرت گفت بابا من هنر دوست دارم و شرکتت بدون وارث موند؟
Mohammad88
۵ مرداد ۱۴۰۳واقعا خفن ترین شرکت خودرو که نه ، خفن ترین شرکت رویا سازیه
تو سایت دانشمند خیلی زیاده همه میگن ساختن و تاسیس کارخانه خودرو سازی کاری نداره که فقط پول می خواد.
ایراد ما ایرانی ها هم همینه حتی تبلیغ برای فروش کاردستی خودمون رو بلد نیستیم بعد این مقاله ها که میاد باد تو گلو می ندازیم می گیم من هم اگه پول داشتم ماشین پرنده می ساختم 😅😅😅😅
خودش گفته ی شرکت تجاری داشته درآمد خوبی هم داشته ولی رویاش ی چیز دیگه بوده
به همین خاطر بیشتر پول خودشو باباشو خرج کرده که به رویاش برسه
مطمئنم کسایی که آلان ادعا دارن هم اگر پولی به دستشون برسه هیچ کاری نمیکنن و فقط می خورن و خرج میکنن
آقایون پس فروچیو لامبورگینی چی اون که بچه کشاورز بود چی اون هم باباش پولدار بود؟
عباس کریمی
۵ مرداد ۱۴۰۳تصور کنید شما هم صاحب نبوغ ایشون بودید و پشتکار کافی هم داشتید و سرمایه کافی هم در اختیارتون بود. اینا رو همه با هم تو کشور عزیزمون ایران داشتید. فکر میکنید مافیای غول آسای صنعت خودرو سازی به شما اجازه خلق همچین آثاری رو میداد؟ فکر میکنید نیستند کسانی که تمام آیتمهایی که گفتم رو در اختیار دارن ولی سمت خودرو سازی نمیرن؟ چرا؟ چون کشور ما کشوری هست که سمت تولید هر چیزی بری پشت سرش یه مافیای عظیم هست که به زانو درت میاره و دست آخر ترجیح میدی رویاهاتو تو یه کشور جهان اولی دنبال کنی.
این آقا هم اگه ایران بود نمیتونست یا نمیذاشتن همچین شاهکارهایی خلق کنه.
علی اهواز
۶ مرداد ۱۴۰۳🇯🇵❤️🇸🇪
Bralob ba
۶ مرداد ۱۴۰۳ببنید دوستان همیشه هم این موضوع نیست پشتوانه یک پدر پولدار بودن همچین راه موفقیتی رو همراه خود میاره خیر همون جور که در صنعت خودرو هنری رویز موسس ابر کارخانه رولز رویز بود و در ۲ سال اول علاوه بر تولید ماشین لوکس به فناوری موتور های هواپیما هم رسید که البته ۴ سالی بود که از اختراع هواپیما میگذشت یا فریچیو لامبورگینی بعد از اینکه در جنگ جهانی به عنوان یک مکانیک شرکت کرده بود و جنگ تمام شده بود به خانه پدری خود که یک مزرعه دار بیش نبود برگشت و تصمیم به تولید تراکتور های کوچک کرد و موفق هم بود تا اینکه فردی به نام انزو مالک کمپانی فراری با او جوری تاخت که باعث شد فریچیو بهترین محصول خودرویی که جهان به خودش میبینه رو اختراع کنه و میبینید که چطوری هم به نو آوری و هم به خلاقیت معروف شد و امروز محصولات لامبورگینی هرچند که گرون قیمته ولی برند عامه پسندی هست چون همه دوست دارن لامبورگینی داشته باشن پس اوهم پشتوانه زیادی نداشت البته باید در نظر داشت دوستانی که از ۱۹۸۰ به این ور به عنوان کار آفرین به شهرت رسیدن پشتوانه های خوبی هم داشتن چون علم مرزها رو جابجا کرده بود و همه از سطحی اسنادارد از هر موضوعی برخوردار بودن
دوستان عزیز عملکرد مغز حاصل واکنش هایی است که محیط به شما میده و تلاش برای بهتر شدن رو میتونید یا با استفاده از یک پشتوانه قوی مثل کونیکزس داشته باشی که بیشترین بهره رو ببری یا یکی مثل هنری رویز باشی که حالت از گذشته ای که داشتی خوب نباشه و بزرگترین آرزوی که میتونی بکنی علاوه بر شهرت جهانی برای تولید محصولات خوب به این هم فکر کنی که مسیر زندگی رو به جایی ببرم هیچ وقت به اون جا نرسم
حسین
۶ مرداد ۱۴۰۳جوکر کجایی 😂
منصور
۶ مرداد ۱۴۰۳اینکه ایشون به مدرسه مهندسی نرفته ولی در صنعت خودرو به جایگاهی دست یافته که آرزوی خیلی از بزرگان خودرو سازی هست آدم رو یاد جمله منصوب به مارک تواین میندازه که گفته: هیجوقت اجازه ندادم مدرسه و دانشگاه مانع پیشرفت علمی ام بشه!
همایون
۶ مرداد ۱۴۰۳یه نکته مهم تو این مقاله بود زمانی که این آقا اولین کانسپت رو داده و قصد کرده کمپانی خودشو راه بنداره که هایپرکار سوئدی بسازه بزرگترین خودروسازان اونموقع سوئد یعنی ساب و ولوو با تمام توان ازش حمایت کردن و امکاناتشون رو باهاش به اشتراک گذاشتن ولی اگه اینجا بود خودروسازان دولتی و مافیا طرف رو له میکردن که مبادا خودرو درست درمون درست کنه بده به ملت و سطح توقعشون رو بالا ببره
یوسف
۳۱ مرداد ۱۴۰۳شما بهتر آرین جمشید نیستید…کسی تو ایران نمیتونه در مقابل خودرو قد علم کنه… خودروهای هیبریدی و برقی قبل ایلان ماسک قبل همه اینها رو درست کرد تو ایران اما نزاشتنش که نزاشتنش
این قسمت دنیا فرق داره با بقیه قسمت ها
پدرت پولدار باشه هزاری هم پولدار باشه اجازه نمیدن ورود کنی
اما شاید تو اون کشورها اجازه میدن