اندکی پس از شروع تحویل کونیگزگ یسکو ابسولوت به مشتریان، احتمال شکسته شدن رکورد سرعت دنیا وجود دارد.
مسابقه کسب عنوان سریعترین خودروی تولیدی دنیا همچنان ادامه دارد چراکه کریستین ون کونیگزگ اواخر سال جاری میلادی تلاشهای زیادی را برای ثبت رکوردی جدید انجام خواهد داد. کمپانی سوئدی موردبحث هماکنون به دنبال یافتن مسیری مناسب برای تست محدودیتهای جسکو ابسولوت است، خودرویی که سریعترین محصول تاریخ کونیگزگ به شمار میرود.
مؤسس این کمپانی میگوید اولین نمونه جسکو ابسولوت به یک مشتری سوئیسی تحویل داده شده و قبلاً نیز برخی نمونههای دیگر از آن تولید شدهاند. به نظر میرسد شروع تحویل این هیولا به مشتریان زمان مناسبی خواهد بود تا سوئدیها به رکورد سرعت دنیا حمله کنند، رکوردی که ون کونیگزگ از زمان معرفی جسکو ابسولوت در سال ۲۰۲۰ تاکنون دربارهاش سخن گفته است. او در مصاحبه با رسانهها خاطرنشان میسازد:
امیدواریم بتوانیم امسال رکورد جدیدی را ثبت کنیم. ما در حال حاضر به دنبال یافتن مسیری با طول مناسب و فاقد ترافیک هستیم اما یافتن چنین جایی آسان نیست.
کونیگزگ میگوید احتمالاً چنین مکانی خارج از سوئد خواهد بود. مؤسس این شرکت معتقد است سرعت ۴۴۷.۱۹ کیلومتر برساعت آگرا RS که در سال ۲۰۱۷ ثبت شد هنوز هم معتبر است زیرا این رکورد به عنوان متوسط سرعت دو جهت و توسط خودرویی با مشخصات تولیدی به دست آمد. او درباره رقبا میگوید:
بوگاتی فقط در یک جهت حرکت کرد و خودروی بکار گرفته شده نیز مشخصات مدلهای تحویلی به مشتریان را نداشت. حتی رکورد SSC نیز با خودرویی ثبت شد که سازگاریهای لازم برای استفاده در معابر عمومی را ندارد.
مدیرعامل کونیگزگ میگوید رکوردگیری جدید توسط یسکو ابسولوت انجام خواهد شد و کاملاً منطبق با مدلهای تحویلی به مشتریان خواهد بود. این ابرخودرو در نمایشگاه ژنو ۲۰۲۰ و به عنوان نسخه سفارشی یسکو رونمایی شد و تمرکز خود را بر شکست رکورد سقف سرعت گذاشت. هر دو نسخه استاندارد و ابسولوت یسکو از پیشرانه ۸ سیلندر ۵ لیتری توئین توربو با ۱۶۰۰ اسب بخار قدرت (در زمان استفاده از سوخت E85) سود میبرند. جدای از کیت آیرودینامیک متمایز، مدل ابسولوت دارای نسبت دنده متفاوت، تنظیمات خاص سیستم تعلیق و فضای بار بیشتر است.
شبیهسازیها نشان میدهند این خودرو روی کاغذ میتواند به سرعت ۵۳۲ کیلومتر برساعت دست یابد هرچند این رقم باید در دنیای واقعی ثبت شود. کریستین ون کونیگزگ در مصاحبه سال ۲۰۲۰ خود گفته بود نتایج نهایی به محل ثبت تست، عملکرد راننده و توانایی خودرو بستگی خواهد داشت. حدود ۴ سال از آن زمان گذشته و سوئدیها همچنان در حال جستوجوی مکان مناسب برای ثبت رکورد هستند. احتمال دارد کونیگزگ از دو رکورد سرعت دو جهته ۴۵۵.۳ کیلومتر در ساعت SSC تواتارا در سال ۲۰۲۲ و رکورد غیررسمی یکطرفه ۴۹۰.۴۸ کیلومتر در ساعت بوگاتی شیرون سوپر اسپرت ۳۰۰ پلاس که در پیست Ehra-Lessen ثبت شد عبور کند.
هنسی ونوم F5 هم برای رکوردشکنی آماده میشود. این خودرو چند سال گذشته مشغول تستهای سرعت بوده و باید دید که آیا خواهد توانست در این زمینه موفق عمل کند یا خیر.
Dark Knight
۱۹ بهمن ۱۴۰۲خب چرا نمیرن تو زمین مخصوص فولکس رکورد بزنن !! جایی که بوگاتی و ریمک هم میرن ( فکر نکنم مشکلی باشه قطعا فولکس بهش اجازه میده )
amirmohammadja79
۱۹ بهمن ۱۴۰۲واسه چی باید به رقیبش اجازه بده تو پیست محرمانه و شخصیش رکرود بزنه؟😐😂
SMS
۳۰ خرداد ۱۴۰۳قدرتش با حجم برابر ،۲برابر موستانگه، نمی خوام موستانگ رو خراب کنم ولی به این می گن علم
۱۹ بهمن ۱۴۰۲اجازه تردد تو خیابون داره؟
اگه داره خوشبحالشون چون اجازه تردد تو ایران نداله😐😂
Tesla is down
۲۷ بهمن ۱۴۰۲واقعا شما موجودات عجیبی هستین
الان فردا صبح بیاد ایران میتونی بخریش؟ نه میتونی بگو؟
قیمتشو میدونی؟
تو ایران چنین ماشین رو فقط دزد های اینستاگرامی خیلیییی خرپول و آقا… های عزیز دلت میتونن سوار شن اونم بزور چون عرضه رانندگی باهاش رو ندارن نهایت با ۳۰ تا سرعت تو اتوبان برن
خیلی دوست داری بیشتر از این بکنن تو پاچت؟ بعد جلوت با چنین ماشینی ویراژ بدن بگن داریم …ت میکنیم هیچ گو… هم نمیتونی بخوری؟.؟ مگر اینکه خودت از اون آقا… ها باشی که حسابی داری فشار میخوری ، پس بیشتر بخور
amir
۱۹ بهمن ۱۴۰۲بوگاتی: چی گفتی صبر کن ببینم
Arya
۱۹ بهمن ۱۴۰۲اژدها وارد میشود
Siyavash
۱۹ بهمن ۱۴۰۲چیزی که مشخصه احتمال داره یسکو بتونه رکورد تواتارا رو بشکنه ولی بعید میدونم رکورد ۴۹۰ بوگاتی رو بشکونه البته من دلمه رکوردش بزنه تا بوگاتی مجدد اقدام کنه به رکورد دیگه…نا گفته نمونه از ۱۰ سال پیش یادمه هنسی همش میگه میخوام رکورد بزنم ولی دریغ از یک رکورد رسمی یا غیر رسمی..ما میگیم زده،شمام بگید زده،ارع خوبیت نداره.😁😁
بهزاد
۲۰ بهمن ۱۴۰۲این ماشین میتونه ۵۰۰ تا رو رد میکنه راحت و رکوردش ۵۳۲ رو احتمالا به ثبت برسونه چجوری میگی بعید میدونی حتی وقتی اینجا گفته شده که احتمال داره رکوردو بزنه
Mr
۲۷ بهمن ۱۴۰۲یعنی چون اینجا گفته پس قطعیه؟ خط قرآن عه؟
خدا شفات بده جدا
هرچند بنظر خودم راننده حرفه ای بشینه پشتش شاید بتونه ۵۰۰ برسونه خودشو ولی بیشتر بعید میدونم
ولی واقعا امیدوارم رکورد ۵۰۰ بزنه چون ۴۹۰ بوگاتی یه حوریه خیلی حرصم میده لب مرز ۵۰۰ گیر کرده 😂 دوست دارم یکی زودتر به ۵۰۰ برسه فرقی هم نمیکنه کی فقط زودتر به ۵۰۰ برسن
۴۹۰ مثل نمره ۱۹.۷۵ میمونه لعنتی 😂
parhamiof
۱۹ بهمن ۱۴۰۲“رکورد غیررسمی یکطرفه ۴۹۰.۴۸ کیلومتر در ساعت بوگاتی شیرون سوپر اسپرت ۳۰۰ پلاس که در پیست Ehra-Lessen ثبت شد عبور کند.”
رکورد غیررسمی؟
عجیبه.
کونیگزگ 4 ساله داره رکورد رکورد میکنه از اینو اون ایراد میگیره اگه میتونست تا الان رکورد میزد.
Siyavash
۱۹ بهمن ۱۴۰۲فکر کنم بد متوجه شدی..من از بوگاتی تمجید کردم..اولین ماشینی که منو به دنیای ماشین علاقمند کرد ویرون بود فکر کنم سال ۲۰۰۵ بود که تویه مجله راجبش خوندم که با سرعت ۴۰۷ کیلومتر رکورد زده بود از اون موقع عاشق ماشین ها شدم….
Elmiraj
۱۹ بهمن ۱۴۰۲تواتارا در مسیر ۳.۷ کیلومتری از سکون به سرعت ۴۷۵ کیلومتر رسید و ایستاد !!!
از اون جایی دنبال مسیر طولانی میگردن بعیده هرگز بتونن به این توانایی برسن.
حسن
۱۹ بهمن ۱۴۰۲الان اونایی که دیس دادن اگه یه چیز بیشتری میدونن بگن ما هم بدونیم
رکورد فعلا دست تواتارا هست بوگاتی یک طرفه رکورد زد
تواتارا رکوردار سرعت دنیا با سرعت میانگین 456 کیلومتر
Bmw
۱۹ بهمن ۱۴۰۲Ssc یاتاقانی از اون بیشتر کشش نداره
AMANTE
۱۹ بهمن ۱۴۰۲خیلی دوست دارم سرعت های بالای ۳۵۰ کیلومتر رو تجربه کنم. اما نمیدونم چرا فکر میکنم در کنار هیجان انگیز بودن زیاد جالب نیست.
امیر علی
۲۰ بهمن ۱۴۰۲تو بازی ها که چندان جالب نیس
Mr
۲۷ بهمن ۱۴۰۲کار هرکسی نیست کنترل ماشین تو اون سرعت
واسه همین اکثرشون کلکسیونی میشن
چون جدا از قیمتی بودن و افزایش قیمت با گذر زمان
هر کسی نمیتونه درست درمون باهاشون رانندگی کنه
راننده حرفه ای میخواد
که خب اکثر خریدار های این ماشین ، بیزنس من و تاجر و سرمایه دار و درگیر کار و کاسبی هستن (یا سلبریتی و فوتبالیست ) و… و اکثرشون راننده های حرفه ای نیستن و ریسک سرعت بالا رفتن رو نمیکنن
در نتیجه ماشینو میذارن تو کلکسیون هرچند وقت یکبار یه دور کوچیک میزنن حال میکنن باهاش دوباره میره سر جاش استراحت کنه
سرعت بالا میخوای یدونه 911 توربو s سوار شو تخته گاز برو ! قیمتشم اینقدری زیاد نیست که بترسی باهاش سرعت بالا بری
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۲۷ بهمن ۱۴۰۲پیشنهاد خرید کاملا منطقی هست
دوستانی که پورشه ۹۱۱ توربو میخرین لطفا بیمه بدنه فراموشتون نشه
amirmohammadja79
۱۹ بهمن ۱۴۰۲طراحی یسکو ابسولوت رو بیشتر از یسکو دوسدارم
بالهی پشت یسکو خیلی بزرگه ولی برای ابسولوت طراحی خاص و زیبای و سادهایی داره و شلوغ پلوغ نیست
amir
۱۹ بهمن ۱۴۰۲در سرعت های نزدیک ۲۵۰ کیلومتر ماها دچار پدیده پاپیون میشویم ۳۵۰ که هیچ
R
۱۹ بهمن ۱۴۰۲عروس نمیتونه برقصه میگه خونه کجه
چندین ساله دارن میگن میخوایم رکورد بزنیم بوگاتی در سکوت و در کمال آرامش اومد ۴۹۰ تا رفت و گفت حالا حالا ها این رکورد شکسته نخواهد شد. میتونی بیا تو عمل نشون بده نه تئوری و فلسفه بباف
من مثلا با موتورم دارم ۶۰ تا میرم این کذبه باید برگردم مسیرمو ۶۰ تا دوباره برم تا رسما ملت باور کنن که ۶۰ تا سرعت داشتم؟؟
یوسف
۱۹ بهمن ۱۴۰۲به خاطر باد موافق میگن باید همان مسیر رو برگردی و سرعت موافق و مخالف باد رو جمع میزنن و تقسیم بر دو….. میشه سرعت اعلامی….
مهران
۱۹ بهمن ۱۴۰۲خوب این باد مخالف یا موافق برای همه هست..قبل تست مگه نمیشه متوجه شد باد موافق هست یا موافق؟یا اینقدر هست که تاثیر جدی بزاره..
مجتبی .
۲۰ بهمن ۱۴۰۲آقا مهران این یک روش استاندارده که رفت وبرگشت رومحاسبه میکنن ومعدلش رو بعنوان سرعت کلی اعلام میکنن علاوه بر سرعت باد شیب زمین وعوامل دیگه هم هست که برا اون سرعتهای بالا مهمه وتقریبا تمام مسیرها دوطرفشون سرعت یکسان بدست نمیاد. پس مهمه. البته من بدون طرفداری از هرکدوم نظرمو گفتم.
R
۱۹ بهمن ۱۴۰۲بوگاتی اگه ۴۹۰ تا رفته بارها وبار ها تو عمل نشون داده که دوباره میتونه به راحتی به اون نقطه برسه نه مثل بقیه که تو کل عمرشون فقط یه بار یه رکورد ثبت کردن اونم با کلی اما و اگر
به خاطر همینه بوگاتی رو قبول داریم
JaMsHiD
۱۹ بهمن ۱۴۰۲بنظرم بگو فولکس واگن چون منطقی تره
R R
۲۰ بهمن ۱۴۰۲داش اعتباری که تو به بوگاتی دادی با این کامنت، مافیای یهود در طول تاریخ نتونسته به بوگاتی بده…
khashayar
۱۹ بهمن ۱۴۰۲911 قاتل هایپرکارها
Mr
۲۷ بهمن ۱۴۰۲خب پس ۹۱۱ شیاومیه
چون شیاومی لقبش قاتل پرچمدار هاست!😅
رامتین
۱۹ بهمن ۱۴۰۲واقعا منتظر اینم کونیگ و هنسی چه میکنند. البته برام بیشتر زدن رکورد شیرون جالبتره.
akrh78
۱۹ بهمن ۱۴۰۲همون مسیر صحرای نوادا خوبه چون هم مسیرش مستقیم و طولانیه هم بخاطر ارتفاعش از سطح دریا و درگ کمتر، میشه سرعت بالاتری رو ثبت کرد
فقط میمونه گرمای هوا و کاهش قدرت موتور که جفتش راه حل داره
R@min
۱۹ بهمن ۱۴۰۲طرف با یه فورد جی تی تیون شده تو گاراژش رکورد ۵۰۰ کیلومتر زد و رفت اینا با این همه ادعای الکی و مهندسی بی فایده نمایشی چند ساله به تنها ادعاشون با عروسکای میلیونی تزیینی نرسیدن. کونیگزگ و هنسی و اس اس سی و تمام این کارگاه های نمایشی بریزی تو میکسر با هم نمی تونن یه موتور چهارسیلندر اورجینال بسازن.
رکورد سرعت خیلی وقته بی ارزش هست فقط دست آویز تبلیغاتی این فلک زده هاس برای تیتر سازی و جلب توجه و فرو کردن میلیون ها دلار پول در پاچه ثروتمندا و دلال هایی مثل مانی خوشبین !
Amin
۱۹ بهمن ۱۴۰۲مکلارن f1 حدود ۳۰ سال پیش و بوگاتی ویرون هم تقریبا ۲۰ سال پیش رکورد های اساسی رو ثبت کردن ، دیگه بعد از این دو عملا یه جنگ بی فایده بین شرکت هایی که نام بردید افتاده که سر و تهش مشخص نیست و چیزی هم به صنعت خودرو اضافه نکرد
کاری که f1 و ویرون انجام دادن ، الفبای حرکت سریع و نزدیک ۴۰۰ کیلومتر بر ساعت در زمین بود و به شدت جسورانه
R@min
۱۹ بهمن ۱۴۰۲پیش نیاز این سرعت آیرودینامیک و مدیریت حرارت هست که دیگه امروزه یه مسئله عادی هست اون زمان هم F1 و ویرون با مدیریت این دو موضوع موفق شدن.
اینا هر وقت تونستن یه ماشین در حد هوندا سیویک می تونیم بهشون لقب سازنده خودرو بدیم.
مجتبی .
۲۰ بهمن ۱۴۰۲آقا رامین باهاتون موافقم حداکثر سرعت حالا که از مقدار قابل انجام برای عموم خارج شده دیگه ارزش خیلی زیادی نداره اما براتبلیغات جواب میده
حسن
۱۹ بهمن ۱۴۰۲قانون تعیین سقف سرعت اینجوریه که یک مسیر انتخاب میشه و خودرو در دو جهت حرکت میکنه بعد هر دو رکورد با هم جمع میشن و تقسیم بر دو میشن و عدد بدست اومده میشه رکورد سرعت خودروی مورد نظر
همیشه سرعت خودرو در یک جهت بیشتر از جهت مخالف بدست میاد چون شیب زمین یا موقعیت مکانی پیست و همینطور حرکت در جهت موافق باد بر سرعت تاثیر داره
بوگاتی چندایراد بر همین رکورد نصف و نیمه اش هم وارده
1- بخش انتهایی خودرو به میزان 25 سانتی متر به نسبت مدل معمولی شیرون طویلتر شده است
سیستم اگزوز و منیفولد دود کاملا تغییر کردن..توربوهای بزرگتر با عملکرد بالاتر استفاده شد..چرخها باز طراحی شدن ..از لاستیکهای جدید میشلن با لایههای تقویت استفاده شد
2 تمام وسایل داخل کابین را باز کرد و یک صندلی تو کابین بود
4فقط در یک مسیر تست شد
5فقط در مسیر موافق باد رکورد گرفت
اون بیشتر یه شو اف بود
R
۱۹ بهمن ۱۴۰۲با این اوصاف دوج چلنجر شاهکار شوآف هاست رکورداش با تعویض نصف ماشین هیچ ارزشی نداره😀😀
وقتی نمیدونی تفاوت شیرون معمولی با سوپر اسپرت چیه
حسن
۱۹ بهمن ۱۴۰۲یعنی یه صندلی داره روکش درها را کندن و لخت میدنش دست مشتری میشه توضیح بدی
الان کدوم این موارد باعث شد انقد ناراحت بشی بگو تا اصلاحش کنم
Mr
۲۷ بهمن ۱۴۰۲طویل تر از شیرون عادی بود؟
خب معلومه طویل تر بود سقف سرعت شیرون معمولی ۴۲۰ کیلومتره (تازه همونم کلید فعال سازی داره که قفلشو کارخونه باز میکنه در حالت عادی ۳۸۰ تا میره)
نسخه سوپر اسپرت (سوپر اسپرت خالی) حداکثر سرعتش. ۴۴۰ کیلومتر هست
نسخه سوپر اسپرت ۳۰۰ پلاس حداکثر سرعت ۴۸۰-۴۹۰ هست
مثل این میمونه بگیم طراحی اونتادور اولتیمائه با اونتادور بیسیک فرق داره! معلومه فرق داره دوتا ماشین متفاوت هستن
حسن
۱۹ بهمن ۱۴۰۲کونیگزک خودرو ساز قابل احترامیه امیدوارم موفق بشه
بعدش هم هنسی هم بتونه این کارا انجام بده
اما تا ظهور قهرمان جدید رکورد سرعت دنیا در دستان تواتاراست
تواتارا 455 کیلومتر میانگین رفت و برگشت را زده
امیر علی
۲۰ بهمن ۱۴۰۲حسن آقا
یه جا خوندم رکورد اس اس سی تقلبی بوده و…
شما ته قضیه رو میدونی؟
Piero Ferrari
۱۹ بهمن ۱۴۰۲امیدوارم رکورد بزنه
X
۲۰ بهمن ۱۴۰۲خودرو کونیگزگ یسکو رکورد سرعت ۵۳۰ کیلومتر رو داره و در رتبه اول هم devel sixteen هستش با ۵۶۰