به دلیل اینکه اکثر خریداران جمرا سفارش خود را به نسخهٔ V8 تغییر دادهاند، کونیگزگ توسعهٔ موتور سه سیلندر را لغو کرده است.
اوایل سال ۲۰۲۰ کونیگزگ هایپرکار جدیدی بنام جمیرا را با پیشرانهٔ ۲ لیتری سه سیلندر توئین توربو معرفی کرد که ۶۰۰ اسب بخار قدرت داشت و سروصدای زیادی به راه انداخت. حال اما به گفتهٔ «کریستین فون کونیگزگ»، توسعهٔ این موتور لغو شده و جمیرا فقط با پیشرانهٔ V8 تولید خواهد شد. سال گذشته این شرکت پیشرانهٔ V8 را بهعنوان یک آپشن سفارشی برای جمیرا معرفی کرد و به گفتهٔ کریستین، تقریباً تمام سفارشات این هایپرکار به نسخهٔ V8 تبدیل شدند. وی دراینباره گفته است:
کسانی که نسخهٔ سه سیلندر را میخواستند آنقدر کم شدند که توانستیم همهٔ آنها را برای خرید نسخهٔ V8 متقاعد کنیم
این یعنی هیجانانگیزترین پیشرانهٔ سه سیلندری که تاکنون روی یک خودروی تولیدی دیده بودیم به سرانجام نخواهد رسید و به گفتهٔ فون کونیگزگ، در حال حاضر جمیرا فقط با پیشرانهٔ هشت سیلندر تولید خواهد شد. البته این به معنای پایان کامل پروژهٔ موتور سه سیلندر کونیگزگ نیست زیرا مدیرعامل شرکت گفته است:
این موتور هنوز جالب است، ما هنوز روی آن کار میکنیم و ممکن است نهایتاً روی جمیرا نصب شود، شاید روزی در برخی نسخههای خاص.
بااینوجود، زمانی که کونیگزگ برای جمیرا موتور V8 را معرفی کرد، این همان چیزی بود که خریداران میخواستند. این دلیل دیگری است که نشان میدهد خریداران هایپرکارها پیشرانهٔ معمولی نمیخواهند. آنها خواهان موتورهای حجیم با تعداد سیلندر بالا هستند.
تکنولوژی فریوالو (Freevalve یا سوپاپ آزاد) موتور سه سیلندر کونیگزگ اما پتانسیل زیادی دارد و یکی از رازهای نسبت قدرت به حجم فوقالعادهٔ ۳۰۰ اسب بخار بر هر لیتر این موتور همین تکنولوژی است. در فریوالو، باز و بسته کردن سوپاپها بجای میل بادامک توسط محرکهای الکتروپتوماتیکی صورت میگیرد که میتواند سریعتر و با دقت بیشتری سوپاپها را باز و بسته کند. همچنین این تکنولوژی امکان باز کردن سوپاپها را بهصورت پلکانی هم فراهم میکند. علاوه بر این، با فریوالو میتوان زمانبندی باز و بسته شدن سوپاپها را هم بهصورت متغیر توسط کامپیوتر کنترل کرد که این یعنی زمانبندی محدود به نوع بادامک نخواهد بود.
در سال ۲۰۱۶، کونیگزگ با شرکت چینی کوروس برای تجهیز پیشرانهٔ ۱.۶ لیتری کوروس ۳ به تکنولوژی سوپاپ آزاد همکاریای را آغاز کرد اما این تکنولوژی هرگز در خودروی مذکور به تولید نرسید و جمیرا قرار بود اولین خودروی تولیدی با سوپاپ آزاد باشد. حال نیز هرچند توسعهٔ موتور سه سیلندر کونیگزگ لغو شده اما امیدواریم شرکت سوئدی بتواند فریوالو را در پیشرانههای دیگری استفاده کند.
علی جردن
۱۶ تیر ۱۴۰۳این ابر خودروها (کونیخزگ و پاگانی و بوگاتی و…) و شتاب دیوانه وارشون (صفرتاصد زیر ۲.۹ ثانیه) زمانی دست نیافتنی بود و فقط چندتا شرکت خودروسازی تونسته بودن به این رکورد برسن و برای داشتنشون باید کلی هزینه نجومی پرداخت میشد حالا چین تونسته ابرخودرو هارو بهتر از گذشته بسازه و فول آپشن تر با قیمت منتطقی تر در دسترس خریداران بزاره
الان کسی اژداهای چینو نمیزاره سوار مارمولک سوئدی بشه
بنده خدا
۱۶ تیر ۱۴۰۳🙆😂😂🙆😂😂🙆😂😂
arvin44
۱۶ تیر ۱۴۰۳راستشو بگو از کی پول گرفتی😂
B
۱۶ تیر ۱۴۰۳حتما با u۹ دو نیم تنی 🤣
Mercedes
۲۷ شهریور ۱۴۰۳اقا بی انصاف نباشین به عنوان اولین تلاش واقعا خفن بود u9
بوگاتی اولش کالسکه میزد
لامبو تراکتور
بی وای دی واسه شروعش خوب بود معلومه الان نمیتونه با بزرگا رقابت کنه
ولی هر تلاشی نتیجه داره
اینده خوبی داره
مطمئنم ده سال دیگه هایدر کار یا سوپر اسپرتی میزنه که حداقل در حد لامبو باشه
Mohammad
۱۶ تیر ۱۴۰۳دقیقا عقل بزرگان این سرزمین هم مثل شما کار میکنه
اژدهای سوئد و آمریکا و اروپا و ایتالیا و ژاپن رو ول کردن ، رفتن سمت کِرم های اژدها نمای چینی ، نتیجه هم میشه وضعیت فعلی بازار خودرو تو این مملکت و انسان هایی که آدم شک داره بگه تو سرشون مغزی هم هست که یکم فکر بکنه
نگفتیم چینی وارد نکنن ، بکنن ولی با قیمتی که ارزشش رو داشته باشه و جوونا دم دستشون بتونن بخرن ، نه اینکه قیمت لامبورگینی اوروس بدی ولی x55 اکسل پرون تحویل بگیری
𝐀𝐥𝐢
۱۶ تیر ۱۴۰۳باشه شما همون اژدهای چینی رو بخر
froG-driVer
۱۶ تیر ۱۴۰۳ما که به اینا نمیرسیم ولی کاش وقتی داریم میمیریم یکی از اینا از رومون رد بشه😂😂
Taha Ayoobi
۱۶ تیر ۱۴۰۳علی جان برو یکم بخواب عزیزم حالت خوب نیست
۱۷ تیر ۱۴۰۳علی جان شما چرا این همه کامنت منفی میگیرید باز کامنت میدید دنبال کامنت هستید یا ترول بازی ؟
۱۷ تیر ۱۴۰۳من جایی ندیدم لایک های ایشون بیشتر از دیسلایک هاشون باشه
Arad
۱۷ تیر ۱۴۰۳بله درسته شما هر وقت نزدیک پاگانی و …. پول داشتید حتما چینی بخرید
amirmohammadja79
۱۶ تیر ۱۴۰۳کریستین واقعا ی مهندس بینظره
علی Shelby
۱۶ تیر ۱۴۰۳۱ سیلندر از پرایدم یک سیلندر کمتر دار
۶۰۰ اسب بخار تولید میکنه
بعد پراید سال ۹۰ با چهار تا سیلندر۶۸ اسب تولید میکنه
car lover
۱۶ تیر ۱۴۰۳تا 68 اسب بخار رو کاغذ، سر چرخ 50 اسبم تولید نمیکنه
HELLO.BROTHERS
۱۶ تیر ۱۴۰۳بابا خدایی ۳سیلندر چی بود،از ابهت ماشین کم میکنه نام ۳سیلندر،ماشین چند میلیون دلاری ۳سیلندر🤣🤣🤣🤣🤣
۱۶ تیر ۱۴۰۳کم کم داریم به سمت لادا ها کمونیستی ۲ سیلندری میریم
B
۱۶ تیر ۱۴۰۳این حرفای ریمکو ثابت میکنه که مردم از هایپرکار برقی زیاد استقبال نمیکنن
کسانی که نسخهٔ سه سیلندر را میخواستند آنقدر کم شدند که توانستیم همهٔ آنها را برای خرید نسخهٔ V8 متقاعد کنیم
طبیعی هم هست پیشرانه برقی اون حس خاص بودنو نمیده برای خودرو های زیر ۱۰۰ هزارتا بیشتر مناسبه
Mr.Lucifer
۱۶ تیر ۱۴۰۳این تکنولوژی رو میشه تو فرمولا وان و موتوجی پی استفاده کرد
زیزیگولو
۱۶ تیر ۱۴۰۳هایپرکار ۳ سیلندر بیشتر شبیه شوخی و جوک هستش🤦
R@min
۱۶ تیر ۱۴۰۳همون اولم معلوم بود تکنولوژی های الکی به هیچ جایی نمیرسه.
B
۱۶ تیر ۱۴۰۳این فشار بیخود و ضرب العجلی که اروپا و آمریکا رو خودرو سازانشون جهت برقی سازی آوردن فقط ضرر زده بهشون باعث شد کارایی کنن که خودشونم آخر نفهمیدن دقیقا از ماشیناشون چی میخوان فقط به نفع کشورایی شد که دیدن تو درونسوزا به جایی نمیرسن از قبل رفته بودن سمت برقی گفتن اونجا شاید دوتا مشتری بگیریم مثل چین …
با این حرکت خیلی به چینی که اینهمه نسبت بهش نگرانی دارن کمک کردن
عجب
۱۶ تیر ۱۴۰۳عجب
علی
۱۷ تیر ۱۴۰۳تکنولوژی خوبه پیشرفت خوبه. ولی نمیشه از قوانین فیزیک بالاتر رفت. هر چیزی فرمولی داره و زیر ساختی هایپر کار با سه تا سیلندر موفق نخواهد شد حتی اگه ۱۰۰۰ اسب هم داشته باشه این موتور باید بادمای بسیار بالاتر کار کنه و موتور رو زودتر خراب خواهد کرد و هزینه هنگفت هم روی دست مالک با این تکنولوژی سوپاپ آزاد خواهد گذاشت و شرکت مجبور به تعویض موتور خواهد شد و دوباره روز از نو