کونیگ‌زگ

توسعه پیشرانه سه سیلندر کونیگزگ جمر ا لغو شد

به دلیل اینکه اکثر خریداران جمرا سفارش خود را به نسخهٔ V8 تغییر داده‌اند، کونیگزگ توسعهٔ موتور سه سیلندر را لغو کرده است.

اوایل سال ۲۰۲۰ کونیگزگ هایپرکار جدیدی بنام جمیرا را با پیشرانهٔ ۲ لیتری سه سیلندر توئین توربو معرفی کرد که ۶۰۰ اسب بخار قدرت داشت و سروصدای زیادی به راه انداخت. حال اما به گفتهٔ «کریستین فون کونیگزگ»، توسعهٔ این موتور لغو شده و جمیرا فقط با پیشرانهٔ V8 تولید خواهد شد. سال گذشته این شرکت پیشرانهٔ V8 را به‌عنوان یک آپشن سفارشی برای جمیرا معرفی کرد و به گفتهٔ کریستین، تقریباً تمام سفارشات این هایپرکار به نسخهٔ V8 تبدیل شدند. وی دراین‌باره گفته است:

کسانی که نسخهٔ سه سیلندر را می‌خواستند آن‌قدر کم شدند که توانستیم همهٔ آن‌ها را برای خرید نسخهٔ V8 متقاعد کنیم

این یعنی هیجان‌انگیزترین پیشرانهٔ سه سیلندری که تاکنون روی یک خودروی تولیدی دیده بودیم به سرانجام نخواهد رسید و به گفتهٔ فون کونیگزگ، در حال حاضر جمیرا فقط با پیشرانهٔ هشت سیلندر تولید خواهد شد. البته این به معنای پایان کامل پروژهٔ موتور سه سیلندر کونیگزگ نیست زیرا مدیرعامل شرکت گفته است:

این موتور هنوز جالب است، ما هنوز روی آن کار می‌کنیم و ممکن است نهایتاً روی جمیرا نصب شود، شاید روزی در برخی نسخه‌های خاص.

بااین‌وجود، زمانی که کونیگزگ برای جمیرا موتور V8 را معرفی کرد، این همان چیزی بود که خریداران می‌خواستند. این دلیل دیگری است که نشان می‌دهد خریداران هایپرکارها پیشرانهٔ معمولی نمی‌خواهند. آن‌ها خواهان موتورهای حجیم با تعداد سیلندر بالا هستند.

تکنولوژی فری‌والو (Freevalve یا سوپاپ آزاد) موتور سه سیلندر کونیگزگ اما پتانسیل زیادی دارد و یکی از رازهای نسبت قدرت به حجم فوق‌العادهٔ ۳۰۰ اسب بخار بر هر لیتر این موتور همین تکنولوژی است. در فری‌والو، باز و بسته کردن سوپاپ‌ها بجای میل بادامک توسط محرک‌های الکتروپتوماتیکی صورت می‌گیرد که می‌تواند سریع‌تر و با دقت بیشتری سوپاپ‌ها را باز و بسته کند. همچنین این تکنولوژی امکان باز کردن سوپاپ‌ها را به‌صورت پلکانی هم فراهم می‌کند. علاوه بر این، با فری‌والو می‌توان زمان‌بندی باز و بسته شدن سوپاپ‌ها را هم به‌صورت متغیر توسط کامپیوتر کنترل کرد که این یعنی زمان‌بندی محدود به نوع بادامک نخواهد بود.

در سال ۲۰۱۶، کونیگزگ با شرکت چینی کوروس برای تجهیز پیشرانهٔ ۱.۶ لیتری کوروس ۳ به تکنولوژی سوپاپ آزاد همکاری‌ای را آغاز کرد اما این تکنولوژی هرگز در خودروی مذکور به تولید نرسید و جمیرا قرار بود اولین خودروی تولیدی با سوپاپ آزاد باشد. حال نیز هرچند توسعهٔ موتور سه سیلندر کونیگزگ لغو شده اما امیدواریم شرکت سوئدی بتواند فری‌والو را در پیشرانه‌های دیگری استفاده کند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۴۰ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۴ دیدگاه‌ها

  1. علی جردن

    ۱۶ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (2124 ديدگاه)

    این ابر خودروها (کونیخزگ و پاگانی و بوگاتی و…) و شتاب دیوانه وارشون (صفرتاصد زیر ۲.۹ ثانیه) زمانی دست نیافتنی بود و فقط چندتا شرکت خودروسازی تونسته بودن به این رکورد برسن و برای داشتنشون باید کلی هزینه نجومی پرداخت میشد حالا چین تونسته ابرخودرو هارو بهتر از گذشته بسازه و فول آپشن تر با قیمت منتطقی تر در دسترس خریداران بزاره
    الان کسی اژداهای چینو نمیزاره سوار مارمولک سوئدی بشه

    موافقم 3
    مخالفم 23
    1. بنده خدا

      ۱۶ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (520 ديدگاه)

      🙆😂😂🙆😂😂🙆😂😂

      موافقم 19
      مخالفم 0
    2. arvin44

      ۱۶ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (82 ديدگاه)

      راستشو بگو از کی پول گرفتی😂

      موافقم 16
      مخالفم 1
    3. B

      ۱۶ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (879 ديدگاه)

      حتما با u۹ دو نیم تنی 🤣

      موافقم 21
      1. Mercedes

        ۲۷ شهریور ۱۴۰۳
        سوابق: (956 ديدگاه)

        اقا بی انصاف نباشین به عنوان اولین تلاش واقعا خفن بود u9
        بوگاتی اولش کالسکه میزد
        لامبو تراکتور
        بی وای دی واسه شروعش خوب بود معلومه الان نمیتونه با بزرگا رقابت کنه
        ولی هر تلاشی نتیجه داره
        اینده خوبی داره
        مطمئنم ده سال دیگه هایدر کار یا سوپر اسپرتی میزنه که حداقل در حد لامبو باشه

    4. Mohammad

      ۱۶ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (334 ديدگاه)

      دقیقا عقل بزرگان این سرزمین هم مثل شما کار میکنه
      اژدهای سوئد و آمریکا و اروپا و ایتالیا و ژاپن رو ول کردن ، رفتن سمت کِرم های اژدها نمای چینی ، نتیجه هم میشه وضعیت فعلی بازار خودرو تو این مملکت و انسان هایی که آدم شک داره بگه تو سرشون مغزی هم هست که یکم فکر بکنه
      نگفتیم چینی وارد نکنن ، بکنن ولی با قیمتی که ارزشش رو داشته باشه و جوونا دم دستشون بتونن بخرن ، نه اینکه قیمت لامبورگینی اوروس بدی ولی x55 اکسل پرون تحویل بگیری

      موافقم 19
    5. 𝐀𝐥𝐢

      ۱۶ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (1551 ديدگاه)

      باشه شما همون اژدهای چینی رو بخر

      موافقم 14
    6. froG-driVer

      ۱۶ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (1013 ديدگاه)

      ما که به اینا نمی‌رسیم ولی کاش وقتی داریم می‌میریم یکی از اینا از رومون رد بشه😂😂

      موافقم 14
    7. Taha Ayoobi

      ۱۶ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (4384 ديدگاه)

      علی جان برو یکم بخواب عزیزم حالت خوب نیست

      موافقم 14
    8. ۱۷ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (19 ديدگاه)

      علی جان شما چرا این همه کامنت منفی میگیرید باز کامنت میدید دنبال کامنت هستید یا ترول بازی ؟

    9. ۱۷ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (19 ديدگاه)

      من جایی ندیدم لایک های ایشون بیشتر از دیسلایک هاشون باشه

    10. Arad

      ۱۷ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (126 ديدگاه)

      بله درسته شما هر وقت نزدیک پاگانی و …. پول داشتید حتما چینی بخرید

  2. amirmohammadja79

    ۱۶ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (108 ديدگاه)

    کریستین واقعا ی مهندس بینظره

    موافقم 13
  3. علی Shelby

    ۱۶ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (540 ديدگاه)

    ۱ سیلندر از پرایدم یک سیلندر کمتر دار
    ۶۰۰ اسب بخار تولید میکنه
    بعد پراید سال ۹۰ با چهار تا سیلندر۶۸ اسب تولید میکنه

    موافقم 14
    1. car lover

      ۱۶ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (1432 ديدگاه)

      تا 68 اسب بخار رو کاغذ، سر چرخ 50 اسبم تولید نمیکنه

      موافقم 12
  4. HELLO.BROTHERS

    ۱۶ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (104 ديدگاه)

    بابا خدایی ۳سیلندر چی بود،از ابهت ماشین کم میکنه نام ۳سیلندر،ماشین چند میلیون دلاری ۳سیلندر🤣🤣🤣🤣🤣

    موافقم 11
    مخالفم 3
    1. ۱۶ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (19 ديدگاه)

      کم کم داریم به سمت لادا ها کمونیستی ۲ سیلندری میریم

  5. B

    ۱۶ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (879 ديدگاه)

    این حرفای ریمکو ثابت میکنه که مردم از هایپرکار برقی زیاد استقبال نمیکنن

    کسانی که نسخهٔ سه سیلندر را می‌خواستند آن‌قدر کم شدند که توانستیم همهٔ آن‌ها را برای خرید نسخهٔ V8 متقاعد کنیم

    طبیعی هم هست پیشرانه برقی اون حس خاص بودنو نمیده برای خودرو های زیر ۱۰۰ هزارتا بیشتر مناسبه

    موافقم 11
  6. Mr.Lucifer

    ۱۶ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (36 ديدگاه)

    این تکنولوژی‌ رو میشه تو فرمولا وان و موتوجی پی استفاده کرد

    موافقم 9
    مخالفم 1
  7. زیزیگولو

    ۱۶ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (6038 ديدگاه)

    هایپرکار ۳ سیلندر بیشتر شبیه شوخی و جوک هستش🤦

    موافقم 7
    مخالفم 1
  8. R@min

    ۱۶ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (2059 ديدگاه)

    همون اولم معلوم بود تکنولوژی های الکی به هیچ جایی نمیرسه.

    موافقم 6
    مخالفم 2
    1. B

      ۱۶ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (879 ديدگاه)

      این فشار بیخود و ضرب العجلی که اروپا و آمریکا رو خودرو سازانشون جهت برقی سازی آوردن فقط ضرر زده بهشون باعث شد کارایی کنن که خودشونم آخر نفهمیدن دقیقا از ماشیناشون چی میخوان فقط به نفع کشورایی شد که دیدن تو درونسوزا به جایی نمیرسن از قبل رفته بودن سمت برقی گفتن اونجا شاید دوتا مشتری بگیریم مثل چین …
      با این حرکت خیلی به چینی که اینهمه نسبت بهش نگرانی دارن کمک کردن

      موافقم 5
      مخالفم 1
  9. عجب

    ۱۶ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (105 ديدگاه)

    عجب

  10. علی

    ۱۷ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (799 ديدگاه)

    تکنولوژی خوبه پیشرفت خوبه. ولی نمیشه از قوانین فیزیک بالاتر رفت. هر چیزی فرمولی داره و زیر ساختی هایپر کار با سه تا سیلندر موفق نخواهد شد حتی اگه ۱۰۰۰ اسب هم داشته باشه این موتور باید بادمای بسیار بالاتر کار کنه و موتور رو زودتر خراب خواهد کرد و هزینه هنگفت هم روی دست مالک با این تکنولوژی سوپاپ آزاد خواهد گذاشت و شرکت مجبور به تعویض موتور خواهد شد و دوباره روز از نو

    موافقم 2
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا