این دو ابرخودرو با اهداف متفاوتی تولید شدهاند اما همیشه در مقابل یکدیگر قرار میگیرند.
هر دو در نیمه نخست دهه ۹۰ میلادی تاسیس شدند و هر دو به ساخت سوپراسپرتهایی پرداختند که خیلی زود جای خود را در میان هواداران پیدا کردند؛ همانطور که میدانید درباره پاگانی و کونیگزگ صحبت میکنیم. این دو شرکت از ابتدای حضور خود در بازار و معرفی مدلهای زوندا C12 و CC8S به شهرت رسیدند و به رقبا نشان دادند که در کار خود جدی هستند. مدل زوندا آنقدر محبوب و پرفروش بود که پاگانی برای مشتریان خاص خود مدلهای سفارشی آن را تا سال ۲۰۲۳ میلادی هم تولید میکرد و سپس مدل هوایرا را بهعنوان جایگزینش رونمایی کرد. در سوی دیگر کونیگزگ CC هم با مدلهای مختلفی رشد کرد و بنای تولید ابرخودروهایی چون آگرا را بنیانگذاری کرد.
پاگانی هوایرا رودستر
هوایرا رودستر بعد از نسخه کوپه معرفی شد و بهعنوان نسخهای خاص با بهبودهای متعدد به فروش رسید. قلب تپنده این خودرو را یک موتور ۶ لیتری ۷۶۳ اسب بخاری V12 مرسدس AMG تشکیل میداد که حدود ۳۰ اسب بخار قدرتمندتر از نسخه کوپه بود. پاگانی برای تعالی هرچه بیشتر رودستر خود، تمام شاسی فیبرکربنی هوایرا را با تیتانیوم بازطراحی کرده بود تا به استحکام بیشتری دست پیدا کند. مهندسان ایتالیایی نهتنها رودستر را مستحکم کردند بلکه وزن آن را هم در مقایسه با نسخه کوپه کاهش دادند؛ هوایرا رودستر تنها ۱,۲۸۰ کیلوگرم وزن داشت که عملکردی خیرهکننده را برایش فراهم میکرد.
پاگانی پا را از این هم فراتر گذاشت و سیستم فنربندی هوایرا را هم برای استفاده در رودستر بازتنظیم کرد تا عملکرد رودستر خشنتر و جدیتر شود. چرخها سبک آلیاژی هم بههمراه لاستیکهای چسبنده، عملکردی خارقالعاده را برای این ابرخودروی چندمیلیون دلاری فراهم میکردند.
کونیگزگ آگرا S
هر چند پاگانی خودروهایی سریع با عملکردی خارقالعاده خلق میکرد اما موسس آن، هوراچیو پاگانی، باور داشت که فلسفه تولید محصولی خاص دارد که با فلسفه تولید ابرخودرو در برندهای دیگر مانند کونیگزگ متفاوت است. درحالیکه پاگانی به ارائه خودرویی هنری با عملکرد استثنایی باور داشت، کونیگزگ روی بهرهوری از پیشرفتهترین فناوریهای پیشرانه، جعبهدنده و… متمرکز شده بود. دومین محصول شاخص این برند پس از CC، آگرا، هم در همین راستا تولید شده بود.
نسخههای متفاوتی از آگرا روانه بازار شدند؛ از ابرخودروی رکوردشکن RS گرفته تا مدلهای R و S که تنها در تطبیقپذیری با سوختهای متنوع با هم اختلاف داشتند. آگرا S نسخه پایه ابرخودروی این برند در سال ۲۰۱۳ محسوب میشد که با تکیهبر پیشرانه ۵ لیتری V8 خود حدود ۱,۰۱۶ اسب بخار قدرت و ۱,۲۹۷ نیوتن متر گشتاور تولید میکند؛ بنابراین میتواند تنها درعرض ۲.۹ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند. این خودرو انقدر توانمند است که برای رسیدن به ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت تنها به ۷.۹ ثانیه زمان نیاز دارد. اما موتور همه ماجرا نیست!
بهرهمندی از آگرا S از پکیج آیرودینامیکی فعال و دیفیوزر دولایهای نیروی عمودی بسیار زیادی را در سرعتهای بالا تولید کرده و تعادل خودرو را بهخوبی حفظ میکند. سیستم فنربندی هنرمندانه این خودرو با وجود امادگی بالا برای کنترل خودرو در پیچهای تند و سرعتهای بالا، در حالت عادی سواری نرم و یکدست را در اختیار راننده آگرا S قرار میدهد. کابین لوکس آن هم هر چند با طراحی هنرمندانه و بینظیر پاگانی فاصله زیادی دارد اما مشتریان ثروتمند کونیگزگ را راضی نگه میدارد.
رقابتی متفاوت
حال تصور کنید این دو ابرخودروی قدرتمند در برابر هم قرار بگیرند؛ چه خواهد شد؟ مشخصا شاهد رقابتی تنگاتنگ خواهیم بود. حال اگر یک سایبرتراک برقی، یک پورشه 911GT3 RS 2024، دوج چلنجر وایدبادی و تویوتا سوپرا ۱,۳۰۰ اسب بخاری را هم به رقابت درگ این دو خودرو اضافه کنیم چطور؟ آیا ابرخودروهای لوکس سوئدی و ایتالیایی میتوانند در برابر این رقبای آمریکایی، آلمانی و ژاپنی دوام بیاورند؟ برای پاسخ به این سوالها و درک بهتر سرعت و قدرت خیرهکننده این خودروها، شما را به تماشای ویدئوی زیر دعوت میکنیم. آیا این رقابت برای ابرخودروهای اروپایی منصفانه بود؟
amir
۲ شهریور ۱۴۰۳تقابل دو عدد عشق
دل میگه هوایرا منطق میگه آگرا
از اونجایی که پاگانی ها واقعا خاصن انتخابم هوایرا البته نسخه کوپه و غیر رودستر
SMS
۲ شهریور ۱۴۰۳چه بگویم، نگفته هم پیداست
خوبی های این ها مگر یکی و دوتاست
SMS
۲ شهریور ۱۴۰۳اگه دقت کنید همه کمپانی های خودرو مکمل همند ، یه سری ها برای زیبایی ،بعضی ها صدا ، یا همین کونیگزگ برای سرعت یا بوگاتی سرعت و اصالت موتور یا ژاپنی ها هم برای جذابیت و درگ و دریفت
Taha Ayoobi
۲ شهریور ۱۴۰۳نا منظم ترین درگ دنیا میشه اسمشو گذاشت
SRT
۲ شهریور ۱۴۰۳اگرا لایک
هوایرا دیسلایک
Ali
۴ شهریور ۱۴۰۳۷۶/۷۶ مونده دست بهش نزنید حیفه
Ali
۲ شهریور ۱۴۰۳جوز معدود درگاییه که نتیجش برام مهم نبود
جفتشون عشقن.
hosen
۲ شهریور ۱۴۰۳هردو خفنن ولی انتخابم کونیگزگ
H.m
۲ شهریور ۱۴۰۳دوستان بنظرتون میشه این ماشینا رو ایران آورد
این که هیچ همین ۲۰۶ و پراید هم توی جاده های خراب ایران نمیتونن برن بعد میگن لندکروز بده
حداقل حمایت کنید که مسئولین به خودشان بیایند با این کارزار https://www.karzar.net/149235
B
۲ شهریور ۱۴۰۳اینا رفتن کمپین های بین المللی رو فیلتر کردن یه سایت دولتی بنام کارزار درست کردن فکر کردین قراره به حرف شما گوش بدن ؟
H.m
۳ شهریور ۱۴۰۳با کمک آقای اشتری شاید ؟
M.dehghan
۲ شهریور ۱۴۰۳آقا بیاین از این حمایت کنید دست از سر ما ور داره
محمد حسین
۲ شهریور ۱۴۰۳مسئولین که فرق ۲۰۶ و لندکروز هم نمیفهمند
کی که به خودشان بیایند
R
۲ شهریور ۱۴۰۳یه صفحه داستان گفتی اخر درگی تو کار نیس رولینگ مبتدیا اونم تو خط نابرابر یکی جلوعه یکی عقبه 👎👎
عليرضا
۲ شهریور ۱۴۰۳هیچ وقت فکر نمیکردم StradMan رو اینجا ببینم! کانال یوتوبش هم با همین اسم هستش
کونیگزگ آگرا ایی هم که داره، نسخه HH هست که مالک اولیش لویس همیلتون بوده
mosafer
۲ شهریور ۱۴۰۳فیلم برداری افتضاح
ADAK
۲ شهریور ۱۴۰۳تو کلاس هایپر کارها
Jesco
خلاص
ابوالفضل
۳ شهریور ۱۴۰۳چه نامنظم با فیلم برداری ضعیف
پس چلنجر چی شددددد ؟
فقط هم رولینگ می رفتن
هوایرا و آگرا هر دو خفنن
هوایرا خاص تره
آگرا به نظرم مهندسی بهتری داره
محسن
۳ شهریور ۱۴۰۳پسر عمه ده ساله من بهتر فیلم میگیره
علی
۳ شهریور ۱۴۰۳هوایرا فرشته سوپر کار ها واقعا جواهر هست. هم طراحی هم بدنه هم کابین. هم موتور. همگی بی نهایت جذاب از این خودرو ایراد گرفتن سخته و دشواره
ولی از اگرا. کلی میشه ایراد گرفت مثلاً چهره مبتدی و زشت. کیفیت ساخت بسیار پایین نسبت به پاگانی داخل کابین زشت تر
صدای ضعیف موتور اگرا
درحالی که صدای پاگانی یکی از بینظیرترین صداها رو داره مثل موسیقی هست
همایون
۳ شهریور ۱۴۰۳درگ که افتضاح بود ولی بین این دوتا اعجوبه به نظرم پاگانی کاملتره همه آنچه از سوپرکار میخوام رو داره موتور دوازده سیلندر وزن کم طراحی زیبا و هنری و از همه مهمتر کابینش که هنوزم نقطه اوج سوپرکارهاست هرچند امروزه دیگه سوپرکارهای زیادی ازین سبک طراحی فضای داخلی الهام گرفتن ولی اولین و کاملترینش هوایرا بود اگه هوادارانش ناراحت نشن دتوماتسو p72 و حتی بوگاتی توربیلون هم ازین سبک برای طراحی داخلیش الهام گرفته
ایران دوست
۳ شهریور ۱۴۰۳آمریکاییها هم که اول یک طومار از خودنمایی و خودشیفتگی نشون میدن بعدش برنامه اصلی رو نشون میدن. حالم از این جماعت خودشیفته بهم میخوره. همیشه هم موقع معرفی خودرو پاهاشون رو درحد کریستیانو رونالدو باز میکنن تا فضای بیشتری رو اشغال کنند و مثل یک هفتیرکش که رفته سر قرار دوئل می ایستند. یک مشت گنده گ.و.ز
Mk
۳ شهریور ۱۴۰۳فقط تویوتا سوپرا که دخل همشون اورد .
پاگانی چیه اصن .
فقط سوپرا بعد این همه سال هنوز رقیب خیلیاس .
🤟 ماشاالله JDM
NAVID@@98
۳ شهریور ۱۴۰۳اتفاقاً برعکس دخل خودش درومد دخل تویوتا سوپرا درومد و شکست خورد که تویوتا سوپرا که شکست خورد از کوئنیکزگ !!!!!!!
تازه با ۱۳۰۰ اسب اسب از هایپرکار ۱۰۰۰ اسبی شکست خورد پس واقعیتو تحریف نکن دورغ هم نگو !!!!!!! 🤦🤟😂
البته این طبیعی و درست هم هست چون این به سَبَبِ تکنولوژی بالا بازدهی بهتر و بیشتره هایپرکار هایی مثل کوئنیگزگ فضاییه و به هر حال سوپرا دوزاری با فن های بچه اش خودشو بکشه هم با اسب بخار اضافه هم میرینه و شکست میخوره و دخلش میاد چون به گرد پای اونایی که گفتم و میگم نمیرسه الان میگن اینو تقویتش میکنن درگای زاد دیدیم ازش و از این چرتو پرتا و دری وریا و حرفای پامنقلی که مال بیسواداست درصورتی که
تازه اگه بحث تیونینگ و تقویت باشه یه موتور LSX ۸ سیلندر آمریکایی یا اروپایی مثل مرسدس ای ام جی مخصوص ریس و تیونینگ چنان کارو درمیاره و اون ۶ سیلندرای فکسنی رو لوله میکنه که خودشونم میدونن در حدش نیستن اینو من نمیگم واضحه و عین حقیقته چون که موتورهای هیولایی مثل LSX جنرال موتورز با ۸ سیلندر بطور تخصصی و حرفه ای برای این هر کار طراحی و مهندسی شده تو اینستاگرام یا یوتیوب سرچ کنید LSX فقط ببینید با بالای ۱۰۰۰ اسب قدرت این موتور بطور کامل قابلیت استفاده روزمره و روزانه و مداوم و دوام بالا داره نه مثل موتورای ۶ سیلندر جی دی ام که تو همین شرایط متلاشی میشن اونا که زیرشونن !!!!!!
پس
👑🥇ماشاءالله امریکن کارز اروپین کارز که خوب فقط خودشون رقیب خودشونن همیشه هر چیز اول هستن اروپا و آمریکا 🇺🇸🇷🇺🇬🇷🇩🇪🇮🇹🇸🇪🇪🇺 ماشاءالله به این هر چیز اول ها خداییان همیشه خوب 🥇 👑!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!
بعد اینا همون کوپه های اسپرت بد اسیایی همون بد اینا قابل قبولن من خودم فنشونم !!!!!!
سینا
۳ شهریور ۱۴۰۳فقط اون سوپرا که پشت پاگانی بود…
صحنه گاددددد
آرش
۱۸ شهریور ۱۴۰۳همشون عالی و جذاب ….