بیست سال پس از تولید اولین ابرخودروی کونیگزگ با نام CC8S، جانشین معنوی آن رونمایی شده است. کونیگزگ CC850 اشتراکاتی با یسکو (Jesko) دارد اما نمیتوان صرفاً آن را یک مدل یسکو با بدنه جدید دانست زیرا از ویژگیهای اختصاصی زیادی بهره میبرد. به گفتهٔ مؤسس شرکت «کریستین فون کونیگزگ»، ظرفیت تولید یسکو بهطور کامل فروخته شده و CC850 هایپرکار بعدی این شرکت خواهد بود که روی خط تولید میرود.
CC850 در ظاهر بسیار شبیه CC8S سال ۲۰۰۲ است و عدد ۵۰ در نام آن به معنای تعداد تولید آن است که فقط ۵۰ دستگاه خواهد بود. جذابترین ویژگی این هایپرکار جدید کونیگزگ اما گیربکس واقعاً منحصربهفرد آن است. کونیگزگ این گیربکس را «قویترین و سریعترین گیربکس دستی تولیدی جهان» مینامد و نام TWMPAFMPC را بر آن نهاده که مخفف همین عبارت مذکور است. البته CC850 درواقع از همان گیربکس ۹ سرعته یسکو استفاده میکند ولی اگر داخل کابین را ببینید یک دستهدندهٔ دستی شش سرعته خواهید دید که هرگز نمایشی نیست و حتی یک پدال کلاچ هم آن را همراهی میکند.
کونیگزگ در این گیربکس پدال کلاچ و تعویض دندهٔ مکانیکی را به گیربکس ۹ سرعتهٔ چند کلاچه متصل کرده است. به گفتهٔ سازندهٔ سوئدی، رفتار و احساس این گیربکس دقیقاً مثل نمونههای دستی واقعی خواهد بود؛ بنابراین، در حالت دستی میتوان با CC850 مثل خودرویی با گیربکس دستی معمولی رانندگی کرد. این یعنی برای تعویض دنده کلاچ موردنیاز خواهد بود و اگر ناگهان کلاچ رها شود خودرو خاموش خواهد شد. البته هرچند این گیربکس درواقع یک نمونهٔ ۹ سرعته است اما در هر زمان مشخص تنها شش دندهٔ آن در دسترس خواهد بود ولی بااینوجود، ضریب دندهها بسته به حالت رانندگی تغییر میکند.
از این طریق، امکان استفاده از هر ۹ دندهٔ گیربکس وجود خواهد داشت و فقط باید برای دسترسی به آنها حالات رانندگی را تغییر داد. در همین حال، امکان قرار دادن گیربکس را در حالت اتوماتیک هم وجود دارد؛ اما علاوه بر گیربکس، CC850 پیشرانهٔ خود را هم از یسکو قرض گرفته است. این یعنی در سینهٔ هایپرکار جدید کونیگزگ همان پیشرانهٔ ۵ لیتری V8 توئین توربو قرار گرفته است که با بنزین ۱۱۸۵ اسب بخار قدرت تولید میکند اما در صورت استفاده از سوخت E85 خروجی آن به ۱۳۸۵ اسب بخار قدرت و ۱۳۸۵ نیوتن متر گشتاور میرسد. هرچند این اعداد نسبت به یسکو کاهش داشتهاند اما به گفتهٔ کونیگزگ، به دلیل استفاده از توربوشاررژهای کوچکتر، تأخیر توربو به صفر رسیده است.
به نظر میرسد این شرکت سوئدی به عدد ۱۳۸۵ علاقهٔ خاصی دارد زیرا وزن CC850 هم ۱۳۸۵ کیلوگرم است. همانطور که در ابتدا اشاره شد، برای بزرگداشت تولد پنجاهسالگی کریستین فون کونیگزگ، از این خودرو تنها ۵۰ دستگاه ساخته میشود. این شرکت هنوز قیمت CC850 را اعلام نکرده است.
GTC فقط المانی و انگلیسی و ایتالیایی
۲۹ مرداد ۱۴۰۱افرین به این خودرو ساز جوان
reza-m
۲۹ مرداد ۱۴۰۱الان تو دوره ای هستیم که همه دارن به سمت برقی شدن پیش میرن و ماشین های بنزینی بیش از پیش کمیاب میشن و ب همین دلیل چنین ماشینهایی با چنین قیمت هایی برای سازنده ها حداقل منطقی هستن…ولی جیزی که جالب نیست اینه که کمپانی ها روی اوردن به صرفا فیس لیفت کردن پلتفرم ها و تولیدشون ب تعداد محدود و گرفتن پول گزاف از مشتری…این دقیقا همون پلتفرم و شاسیه نمونه ۲۰۰۲ کونیک زگ cc850 هست فقط موتور و گیربکس یسکو رو با یه سری تغییرات روش گذاشتن مثل کاری ک لامبورگینی با تولید چندین ماشین از پلتفرم اونتادور یا بوگاتی با تولید چندین ماشین از پلتفرمه شیرون انجام میده…ولی چون تولیدشون تولید محدوده در گذر زمان قیمتشون زیاد میشه و واقعا سود دارن برا صاحبانشون😁
حق گوی باطل
۲۹ مرداد ۱۴۰۱جوان بودنش رو از دورقم آخر وزن و اسب بخارش متوجه شدم
Reza Waffen SS
۲۹ مرداد ۱۴۰۱محشره خیل خوشحال شدم از این خبر بازطراحی
akrh78
۲۹ مرداد ۱۴۰۱کارشون خیلی بهتر از بازطراحی کونتاش هست
مدرن اما همچنان وفادار به طراحی اصلی
اینقدری قدرت داره که میتونه سه تا دنده رو جا بندازه. ولی احتمالا توی مود های پایین دنده های پایین رو جا بندازه مثلا از 1 بره 3 که یکم هم رانندگیش ملایم تر بشه. و توی مود های بالا دنده های اخر رو جا بندازه بخاطر عدم نیاز به سرعت دنده های 7 8 9
Mohammad mostafa
۲۹ مرداد ۱۴۰۱چراغ های سه تایی عقب آدم یاد ماستنگ میندازه
هنوز این کمپانی دست از سر فورد بر نداشته ؟
phonix
۲۹ مرداد ۱۴۰۱اره اینا همه کپی کاران لامصبا
همشون از روی اولین نفری که چرخ ساخت کپی کردن
اونم از روی اولین نفری که شکل دایره رو کشید اسکی رفت
ایراد های عجیب و غریب نگیرید
M
۲۳ مهر ۱۴۰۲تازه اونی که شکل دایره رو کشید از روی خورشید کشیده بود
پس خورشید خودروساز اصلیه همه از روی خورشید تقلید میکنن
خورشید هم خدا ساخته ، خدا هم که همیشه وجود داشته (طبق چیزی که ما میدونیم که در واقع هیچی نمیدونیم از خلقت 😂) پس ماشین هارو خدا ساخته
Reza Waffen SS
۲۹ مرداد ۱۴۰۱چه ربطی داره اخه فورد کجا کنیگ زیگ کجا
Alan.r
۲۹ مرداد ۱۴۰۱محشره موتور قوی و درون سوز، گیربکس دستی، وزن کم فقط برای لذت بردن از رانندگی ساخته شده
javadhy
۲۹ مرداد ۱۴۰۱یکی از بهترین خودروهایی که اخیرا معرفی شده
واقعا خاص و جذابه
طراحی خودروهم نسبت به نسخه های اولیه یا حتی ccx خیلی بهتر شده
نسبت وزن به قدرت ۱:۱ هم به همراه گیربکس دستی واقعا دیوانه واره
نکته دیگه هم اینکه گفته شده این خودرو مثل مدل جسکو فلایول نداره و به گفته خودشون
the most responsive, fast- revving engine possible
در کل از این خودرو خیلی خوشم اومد
خود شخص کونیخزگم گفته این خودرو بهترین حس رانندگیو بین تمامی خودروهای تولیدیشون به راننده منتقل میکنه
aMiRsHaYaN
۲۹ مرداد ۱۴۰۱۱۳۸۵
طراحی عالی
قدرت من هیچی نمیگه
وزن از بیشتر ماشین های ایران کمتر
عین بقیه ماشین ساز ها هم ادعا نمیکنه عمل میکنه
احمدرضا
۲۹ مرداد ۱۴۰۱انگار از گذشته اومده
از نمای کناری خیلی جذابه
SRT
۲۹ مرداد ۱۴۰۱هنسی بنده خدا اومد یه خودی نشون بده با اون رودستر
بوگاتی و کونیگزگ از روش رد شدن.
Payfast
۲۹ مرداد ۱۴۰۱بوگاتی خیلی سنگینه چطور هنسی
هنوز زندس؟ وزن شیرون اندازه یه سدان فول سایزه =|
Si
۲۹ مرداد ۱۴۰۱یه شاهکار، سریع ترین گیربکس دستی جهان و تمام، این هم یه چیز جدید نه مثل بوگاتی 15 سال از ویرون داره ماشین میکشه بیرون به جز شیرون
***
JDM lover
۲۹ مرداد ۱۴۰۱بی نظیره
طراحیش خیلی زیبا و یاد اور مدل قدیمی هست
با نسبت وزن به قدرت ۱ به ۱ و گیربکس دستی و موتور v8 کاملا برای لذت رانندگیه ، عاشقش شدم
محمد
۲۹ مرداد ۱۴۰۱کونیگزگ چطور با این بودجه و متخصصان کمی که داره اینقدر نوآوری و سطح مهندسی بالایی ارائه میده؟ اگه بودجه عظیم شرکت هایی مثل فولکس واگن رو داشتن احتمالا بشقاب پرنده میساختن
Payfast
۲۹ مرداد ۱۴۰۱شرکتی که سعودی ها روش سرمایه گذاری کردن بودجه کمی داره؟ پس داره به راه چپ میره =\
محمد
۲۹ مرداد ۱۴۰۱با اون اینترنتی که کامنت گذاشتی تحقیق هم میتونی بکنی بودجه تحقیق و توسعه فولکس رو نگاه کن بعد بیا بگو سعودی پول اورده ، دوما خودروساز هارو اشتباه گرفتی سعودیا تو خودروساز های دیگه سرمایه گذاری کردن
عاشق پدال
۳۰ مرداد ۱۴۰۱رویه ی ساخت خودرو یا بهتر بگم نوع تجاری سازی خودرو در این شرکتا کلا فرق داره.
و همش به یه چیز میرسه. پول.
چه کسانی خریدار هدف هستن؟
تازه بیدار شدم حوصله نوشتن ندارم
برم صورتمو بشورم برا یه روز جدید اماده بشم
M
۲۳ مهر ۱۴۰۲اگر ایلان ماسک یا محمد بن سلمان بودم توی کونیگزگ سرمایه گذاری میکردم
حداقل ۲۰-۳۰ درصد سهامش و میخریدم
matin
۲۹ مرداد ۱۴۰۱ccx با ظاهر مدرن تر
یانکی.من هم فرزند کسی هستم.آبان سرخ.
۲۹ مرداد ۱۴۰۱تا اینجا کسی از ادعایی که کونیخزگ تو مباحث گوناگون داشته چیزی دیده.یه مدل ماشین سالها پیش ساخت اونم با موتور فورد دیگه ول کن نیست هر روز یه چیزی کم میکنه یه چیزی زیاد میگه مدل جدید مثل بوگاتی.حالا وقتی هنسی و تواتارا پشت هم رکورد میزنن میگن که کاری نکردن.
ˈadɔlf ˈhɪtlɐ
۲۹ مرداد ۱۴۰۱یانکی چقدر تو تعصبی هستی چشم دیدن این همه نوآوری کونیگزگ رو نداری
ˈadɔlf ˈhɪtlɐ
۲۹ مرداد ۱۴۰۱در بار پیشرانه هم تنها شباهت انجین فورد و کونیگزگ بعد از تغییرات زاویهی ۹۰ درجهای و فاصلهی بین سیلندرها بود.
وحید اسماعیل نسب
۲۹ مرداد ۱۴۰۱چه نازه این ماشین
رامتین
۲۹ مرداد ۱۴۰۱طراحی خیلی خاص و جذابی داره. کمی هم نوستالژیکه.
Hadi
۲۹ مرداد ۱۴۰۱شاهکار کونیگزگ 👌🏼🇸🇪
واقعا خیلی طراحی زیبایی داره…
اینو به اون بوگاتیه ترجیح میدم
گیربکس دستیش فوق العادس 😍
فقط نسبت قدرت به وزن ۱ به ۱ 👌🏼
امیر
۲۹ مرداد ۱۴۰۱تمام هایپرکار ها باید از کویینگ زگ یاد بگیرن
اوج تکنولوژی
اوج زیبایی در عین حال بسیار ساده و شیک!
از نظر پرفورمنس هم همیشه یا بهترین بوده یا جزئی از بهترین ها
مجید
۳۰ مرداد ۱۴۰۱الان TWMPAFMPC مخففه؟ چطوری این اسمو گذاشتن ؟ اگه مخففش اینقدره کاملش یه صفحه میشه 😐
Hamed
۳۰ مرداد ۱۴۰۱یادش بخیر 17 18 سال پیش بود که اسم کونیخزگ تازه با مدل CC8S مطرح شده بود تو مجلات ماشین در کنار ماشینایی مثل Saleen S7 و گامپرت آپولو و اینا کسی خیلی نمیشناختشون همون موقع هم داعیه رکورد حداکثر سرعت رو داشتن تا اینکه بعدش ویرون با بمب هایپ معرفی شد و بازی رو تغییر داد
farhan123456
۷ شهریور ۱۴۰۱جلوش رو خوب طرلحی گرده ولی یه کم جای کار داره ولی عقبش تو ذوقم زد اگه چراغی مثل چراغ های ccxr5 استفاده کنه بهتر میشه
همایون
۲۳ آذر ۱۴۰۱عقبشم دوست میدارم ولی یه چیز جالب فکر کنم ابم اولین باره که کونیگزگ یه خودرو ساخته که از مدل قبلی اسب بخار کمتری داره