به سفارش رئیس فیا «محمد بن سُلیم»، کونیگزگ هایپرکار آگرا RS او را به پیشرانهٔ یسکو و گیربکس دستی شبیهسازیشدهٔ CC850 مجهز کرده است.
خودرویی که در اینجا میبینید هرچند در ظاهر شبیه یک کونیگزگ آگرا RS به نظر میرسد اما زیر این بدنه داستان کاملاً متفاوتی جریان دارد. این خودرو که کایمرا نام دارد، تنها در یک دستگاه ساخته شده است و هرچند پیشینهٔ آن به آگرا RS بازمیگردد اما به پیشرانهٔ یسکو مجهز شده و گیربکس دستی شبیهسازیشدهٔ CC850 را هم قرض گرفته است. این هایپرکار تک ساخت متعلق به رئیس فیا «محمد بن سُلیم» است. این رانندهٔ سابق رالی که به داشتن یک آگرا RS معمولی راضی نبود، از کونیگزگ خواست این هایپرکار گرانقیمت را به خودرویی منحصربهفرد تبدیل کند.
بدین ترتیب، کایمرا با پیشرانهٔ ۵ لیتری V8 توئین توربوی یسکو متولد شد که با بنزین معمولی ۱۲۸۰ اسب بخار و با سوخت E85 تا ۱۶۰۰ اسب بخار قدرت تولید میکند. این در حالی است که کایمرا با وزن ۱۲۹۵ کیلوگرم، ۱۰۰ کیلوگرم از یسکو سبکتر است. همچنین هرچند گیربکس این خودرو همان نمونهٔ ۹ سرعتهٔ اتوماتیکی است که در یسکو میبینیم اما از ساختار منحصربهفرد شش سرعتهٔ دستی شبیهسازیشدهٔ CC850 بهره میبرد. این یعنی میتوان دندههای کایمرا را بهصورت دستی تعویض کرد و حتی برای درگیری بیشتر راننده پدال کلاچ هم وجود دارد. با این گیربکس، راننده حتی میتواند هنگام حرکت خودرو را خلاص کند.
در کایمرا علاوه بر حالت اتوماتیک و دستی با استفاده از دستهدندهٔ سنتی، پدالهای تعویض دندهٔ پشت فرمان هم وجود دارد. البته این پدالها برای CC850 هم قابل سفارش خواهد بود. تجهیز آگرا RS به این قوای محرکه اما هرگز کار سادهای نبوده است زیرا این هایپرکار بسیار قدیمیتر از یسکو و CC850 بوده و پیشینهٔ آن به سال ۲۰۱۰ بازمیگردد. به همین دلیل، تجهیزات الکترونیکی باید اصلاح میشدند تا قطعات جدید و قبلی بهطور هماهنگ باهم کار کنند. بهعنوانمثال، در این خودرو جای باطری عوض شده است.
محمد بن سُلیم همچنین یک CC850 و یک یسکو هم سفارش داده و رئیس کونیگزگ او را مشتری طولانیمدت شرکت میداند. هرچند از لحاظ مالی خرید یک کونیگزگ صفرکیلومتر با این قوای محرکه منطقیتر از تجهیز یک خودروی قدیمی به چنین موتور و گیربکسی است اما در عوض هیچ خودروی دیگری مثل کایمرا وجود ندارد. البته کونیگزگ اعلام کرده است که در صورت تمایل خریداران ثروتمند، امکان ساخت نمونهٔ دیگری مثل این وجود خواهد داشت.
انتخاب نام کایمرا برای این خودرو هم کاملاً منطقی به نظر میرسد زیرا این نام از یک هیولا در اساطیر یونان گرفته شده است که سر شیر، بدن بز و دم مار دارد. هایپرکار تک ساخت کونیگزگ نیز ترکیبی از قطعات سه خودروی مختلف است. البته کونیگزگ اولین برندی نیست که یک خودروی قدیمی را ارتقاء داده و حتی نامی جدید برای آن انتخاب کرده است زیرا تعداد زیادی پاگانی زوندا هم بر اساس خودروهای قدیمیتر ولی با پیشرانههای قویتر، بهبود آیرودینامیک و سایر ارتقاءها ساخته شده است.
علی جردن
۱۸ تیر ۱۴۰۳به امید دیدن همچین خودروهایی با پلاک ملی در گوشه خیابونای ایرانمون
حتی گذرموقت لامبورگینی را چندسال پیش ممنوع کردند :|
SMS
۱۸ تیر ۱۴۰۳بازم عرب های پولدار
زیزیگولو
۱۸ تیر ۱۴۰۳این ماشین کاملاً کلکسیونی هستش
بنده خدا
۱۸ تیر ۱۴۰۳۱۲۴۵ کیلو
مهم اینه
Joker
۱۸ تیر ۱۴۰۳اونایی که فکر میکردن ماشینایی این کچل میسازه با هم متفاوتن تحویل بگیرن😂
همیشه گفتم هر چیزی که این میسازه همون قبلیه ولی یه عده که با من خصومت دارن حرفای منو قبول نمیکنن،چجوریه همیشه حرفای من درست از اب درمیاد چه در مورد این کچل چه در مورد برقی ها؟!!!!حالا چی میگین،حتی واسه اسمش هم خلاقیت به خرج نداده همون جمرا رو قاطیش کرده🤣🤣🤣
روزی که جمرا رو معرفی کرد گفتم اگه دست آخر همون ۸ سیلندر درپیت رو واسش کار نذاشت جوکر نیستم آخر سر دیدید چی شد؟🤣🤣🤣طرفداراش فقط از این بابت فشاری میشن که یکی برعکس خودشون بجای افکار تینیجی و رویاهای بچگانه سواد این کارو داره و اگرم حرفی میزنه حداقل تخصص داره و اگرم در مورد طراحی یه خودرو نظر میده حداقلش اینه در طول روز کلی ماشین برند از بوگاتی گرفته تا لامبو و فراری از جلو چشش رد میشن،تویی که روتین زندگی من و حداقل زندگی من واست آرزوست تو دیگه چرا کَسَگم ما رو دلقک صدا میزنی،به والله حاضرم بلیت و ویزاتون رو بگیرم و خونمم تا چند روز در اختیارتون بزارم و با ماشین شخصی خودم ببرمتون تو یه روز تمام ماشینایی که تا روز قبلش که هیچ بلکه تا دو ساعت قبلش دیدنشون واستون آرزوی دست نیافتنی بودن رو ببینید تا بفهمید چقدر سطح آرزوهاتون پایینه،مقصر شما نیستید اونایین که این بلا رو سرتون اوردن،خدا به داد دلتون برسه😔
Taha Ayoobi
۱۸ تیر ۱۴۰۳دوستان عوارض مصرف بیش از حد مواد مخدر رو مشاهده میکنید
Hama
۱۸ تیر ۱۴۰۳نوستراداموس زمانهات را بشناس.
چه می کنی تو ای ناقلا 👏🏼
Mohammad
۱۸ تیر ۱۴۰۳خب خودت میگی من تو این رشته تخصص دارم و نظر میدم ، بعد میای اسم ماشینو مسخره میکنی و میگی همون اسم جمرای قبلی قاتیش شده
آقای متخصص حداقل یه بار متن رو بخون تا ضایع نشی ، تو متن نوشته اسم این خودرو از یه هیولای اساطیر یونانی گرفته شده ، اصلا ربطی به اسم جمرا نداره ، خود مالک این اسم رو انتخاب کرده
و میگی همه ماشینای این کمپانی یکیه ، خود متن نوشته پاگانی هم برای بعضی نسخه های تک ساخت خودش از قطعات نسخه های قبلی استفاده میکنه ، حتما پاگانی هم آشغاله آقای متخصص خودروسازی؟
من متخصص نیستم ولی طرز صحبت آدمای متخصص رو دیدم ، خیلی با متنایی بچه گانه ای که شما مینویسی فرق داره ، آدمی که اندک علمی در خودرو سازی داشته باشه ، حتما این مسئله کوچیک رو میدونه که نمیشه برای هر ماشین تک ساخت قطعات و موتور جدید مونتاژ کرد ، وگرنه حداقل هزینه ساخت بالای ۵۰میلیون دلاری درمیاد
و یه جمله هم در مورد متن آخرت ، شما به فکر سوتی های خودت تو این زمینه ای که ادعاش رو داری باش لازم نیست پز فراری ها و لامبورگینی هایی که از جلو خونت رد میشن رو به ما بدی ، دلت برا خودت بسوزه
درخت هرچه پربار تر افتاده تر ، نادر فقیه زاده موقع طراحی سری ۶ گرن کوپه مثل تو خودستایی نمیکرد
NAVID@@98
۱۸ تیر ۱۴۰۳همین چند روز پیش کوئنیگزگ تونست رکورد ۱ ۴۰۰ ۱ جهان رو زد خواب بودیییی👊
چون 👑🥇همون کچل که تو گفتی خدایی خوب همیشه بسیار دوست داشتنیه و یک مهندس نابغه بسیار با هوش بالا هست بهترین اول هرچیز این شاهکار اروپایی رو در رقابت با سایر هایپرکار های اروپایی و آمریکایی که رکورد ها رو میزنند هست و الان داره
با بوگاتی و🇺🇸🇩🇪🇮🇹🇷🇺🇪🇺 هنسی و اس اس سی شاهکار های بهترین موتور های ۱ ۸
اروپایی و آمریکایی بهترین اول هرچیز رقابت میکنه خدایی خوب همیشه این مهندس نابغه با هوش بسیار بالا 👑🥇
NAVID@@98
۱۹ تیر ۱۴۰۳درضمن درمورد سطح زندگی هم که گفتی
اتفاقا سطح زندگی ما خیلی بالاتره چون ما به اشتباه تو پی برده و درستشو بهت گوشزد میکنیم پس به کسی توهین نکن و ندیده قضاوت اشتباه نکن!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!
چون اگه حرفای شما اینه که کلا همیشه حرفات اشتباهه
همین چند روز پیش کوئنیگزگ تونست رکورد ۱ ۴۰۰ ۱ جهان رو زد خواب بودی تو!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!
اگه به من بگی چون وقتی ببینم کسی عمدا میخواد اشتباه کنه و هیت بده و ترول بازی دربیاره تعارفی نمیکنم همون لحظه میخوابونم زیر گوش اونی که مشابه نظرتو بگه 👊
چون کلا نظرت اشتباهه و به همون صورته که گفتیم ولاغیرررررر!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!
DonJavad
۱۸ تیر ۱۴۰۳کونیگزگ خونتون نیوفته!
arvin44
۱۸ تیر ۱۴۰۳رئیس فیا اصن تو این جا میشه ؟؟
BlackWing
۱۸ تیر ۱۴۰۳پدرِ بی پولی بسوزه
Mohammad hasan
۱۸ تیر ۱۴۰۳زیباست…
ارسلان
۱۸ تیر ۱۴۰۳پشت این نشستن چه هیجانی داره
M.v
۱۹ تیر ۱۴۰۳واقعا اگر پولش رو هم داشتم اصلا از اینا نمیگرفتم، واقعا اونایی که اینچ میگیرن چجوری احساس امنیت میکنن
فکر کن در عرض ۲ ثانیه سرعتت به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت میرسه!!!
MATIN
۱۹ تیر ۱۴۰۳اخه تو به ماشینای ایرانی عادت کردی
یکم ماشین تند بره حس میکنی ناامنه
ولی اینا امنیتش از اون چیزی که فکر میکنی خیلی خیلی بیشتره.
JaMsHiD-R1988
۱۹ تیر ۱۴۰۳پول که خوشبختی نمیاره ابن درست …
ولی نبودش ، صد در صد بدبختی میاره …
M power
۱۹ تیر ۱۴۰۳من برم همون هوندا ۱۲۵ سوارشم
این است قصه زندگیه ما
علی
۱۹ تیر ۱۴۰۳داخل کابین خیلی خفنه و جذابه خداااااااااا اینا عاشقانه خودرو طراحی میکنن دیوانه وار میسازنش درود بر هیولای باستان
علی
۱۹ تیر ۱۴۰۳کمپانی دیوکاتی موتور تک سیلندر تنفس طبیعی با ۸۵ اسب بخار قویترین پیشرانه جهان رو ساخت
فقط یک سیلندر ۸۵ اسب در ۱۰ هزار دور در دقیقه
ماهم پراید داریم با چهار سیلندر ۶۲ اسب یا بهتره بگم ۶۲ الاغ
مرتضی علی وحیدی
۱۹ تیر ۱۴۰۳دیوونه ی تو دوزی شم
Ali
۳۰ مرداد ۱۴۰۳شبیه بچه های ۱۰ ساله تایپ میکنه بعد اقا میخواد با ماشین شخصیش مارو ببره دور دور.
از مشغلت که اثباته حرفای بی اساسته مشخصه چه شخصیته برجسته ای هستی دوسته عزیز.