کونیگ‌زگ

ارائه پیشرانه V8 برای کونیگزگ جمرا با 2300 اسب بخار قدرت

هم‌زمان با افتتاح قسمت‌های جدید کارخانهٔ کونیگزگ، این شرکت خبر از ارائهٔ پیشرانهٔ ۵ لیتری V8 توئین توربو به‌صورت سفارشی برای جمرا داده است.

کونیگزگ جمرا در مارس ۲۰۲۰ با یک پیشرانهٔ ۲ لیتری سه سیلندر توئین توربو معرفی شد که در کنار سه موتور الکتریکی مجموعاً ۱۷۰۰ اسب بخار قدرت و ۳۵۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. حال اما این شرکت سوئدی خبر از ارائهٔ یک پیشرانهٔ ۵ لیتری V8 توئین توربو برای جمیرا داده است که بجای موتور سه سیلندر قابل سفارش خواهد بود. این پیشرانه در صورت استفاده از سوخت E85، مجموع خروجی را به ۲۳۰۰ اسب بخار قدرت و ۲۷۵۰ نیوتن متر گشتاور می‌رساند. این پیشرانهٔ V8 که به گیربکس ۹ سرعتهٔ لایت اسپید کونیگزگ متصل می‌شود، ۴۰۰ هزار دلار به قیمت جمیرا اضافه خواهد کرد.

ارائهٔ پیشرانهٔ دوم اما تنها تغییر جمیرا نیست و کونیگزگ آینه‌های معمولی را هم جایگزین دوربین‌های جانبی که قبلاً دیده بودیم کرده است زیرا دوربین بجای آینه‌های جانبی هنوز در بازارهایی مثل ایالات‌متحده قانونی نیست. همچنین برای جمیرا یک پکیج سفارشی بنام گوست هم ارائه شده که اسپلیتر جلو، بال عقب و تغییرات آیرودینامیکی دیگری را به همراه دارد. کونیگزگ این تغییرات را در مراسم افتتاح قسمت‌های جدید کارخانهٔ خود اعلام کرده که شامل قسمت مونتاژ جدید، سالن خریداران، مرکز تجربه، نمایشگاه و انبارهای اضافی می‌شود. این شرکت همچنین در حال ساخت یک پیست آزمایشی در محل کارخانه است.

هرچند توسعهٔ این کارخانه کامل شده است ولی تخمین زده می‌شود که تحویل اولین نمونه‌های جمیرا به خریداران تا پیش از سال ۲۰۲۵ آغاز نشود. کونیگزگ قصد دارد ۳۰۰ دستگاه از این خودرو تولید کند. این شرکت در مارس ۲۰۲۲ اولین پروتوتایپ قابل رانندگی جمیرا را به نمایش گذاشت. در آن زمان پیشرانهٔ سه سیلندر خودرو می‌توانست تا دور تنها ۴,۵۰۰ rpm کار کند درحالی‌که در نسخهٔ نهایی باید به دور ۸,۵۰۰ rpm برسد. به گفتهٔ کونیگزگ، این هایپر GT ظرف ۱.۹ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد و می‌تواند به حداکثر سرعت ۴۰۰ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند.

نسخهٔ سه سیلندر جمیرا به لطف پکیج باطری خود می‌تواند تا ۵۰ کیلومتر را به‌صورت تمام الکتریکی طی کند. سامانهٔ چهارچرخ محرک و فرمان گیری چرخ‌های عقب هم ازجملهٔ دیگر ویژگی‌های این ماشین هستند. جمیرا همچنین از کابین لوکس شگفت‌آوری بهره می‌برد که گرم‌کن هر چهار صندلی، هشت جا لیوانی با گرم‌کن و سردکن، نمایشگر اطلاعاتی-سرگرمی جلو و عقب، کنترل تهویهٔ سه منطقه‌ای، شارژر بی‌سیم گوشی در جلو و عقب و… ازجمله تجهیزات رفاهی آن هستند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۷۹ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۶ دیدگاه‌ها

  1. علی جردن

    ۱۷ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (2124 ديدگاه)

    📌نظر سنجی

    کونیگزگ 👍🏻
    پاگانی 👎🏻

    موافقم 266
    مخالفم 57
    1. Amir

      ۱۷ تیر ۱۴۰۲
      سوابق: (68 ديدگاه)

      پاگانی جز قیافش هیچی نداره که بیاد با کونیگزگ مقایسه بشه😂

      موافقم 44
      مخالفم 33
      1. علی جردن

        ۱۷ تیر ۱۴۰۲
        سوابق: (2124 ديدگاه)

        موتور v12 داره که تو این دوره زمونه هرکسی نداره
        کابین پاگی هم جز ۵ کابین زیبای جهانه یک اثر هنری ناب ایتالیایی
        از آن طرف هم کونیگ تحت لیسانس ارتش سوئد ساخته می شه که یک ویژگی عالی محسوب می شه

        موافقم 48
        مخالفم 7
  2. PRPR

    ۱۷ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (241 ديدگاه)

    جذاب ترین محصول کونیگزگ

    موافقم 43
    مخالفم 36
    1. R/T

      ۱۷ تیر ۱۴۰۲
      سوابق: (962 ديدگاه)

      جالب ترین همینه اما جذاب ترین نه

      موافقم 62
      مخالفم 3
    2. محمدهادی

      ۱۹ تیر ۱۴۰۲
      سوابق: (2409 ديدگاه)

      اصن این دیگه چه اعجوبه ییه
      استاندارهای برقی ها به راحتی داره به بالای ۲هزار اسب بخار میرسه
      یا خدا،اینا چطوری میخوان اینهمه توان و گشتاورو با لاستیک کنترل کنن!!
      فککنم براحتی رکورد خودروهای چهار نفره برقی رو در پیست جهنم سبز بزنه
      براحتی

  3. Amard

    ۱۷ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (833 ديدگاه)

    یه موردی این وسط هست اگه یه نفر صندلی عقب نشسته باش و بخاد جاش عوض کن از راست بره چپ مثلا حتما باید ماشین متوقف بش ماشین دور بزنه بره انور بشینه

    موافقم 4
    مخالفم 40
    1. akrh78

      ۱۷ تیر ۱۴۰۲
      سوابق: (1359 ديدگاه)

      نه طرف از ماشین پیاده میشه سپر هارو باز میکنن، داشبورد و صندلی هارو برمیدارن، موتور رو پیاده میکنن، بعد شاسی رو 180 درجه میچرخونن و دوباره همه اینا رو سرهم میکنن
      در نهایت شخص مورد نظر سوار میشه و در کمال تعجب از راست به چپ یا بالعکس تغییر مکان داده
      فک کنم این سریعترین و منطقی ترین راهکار ممکن باشه

      موافقم 37
      مخالفم 4
  4. مهرداد

    ۱۷ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (45 ديدگاه)

    با این موتور جدید،کارو بست

    موافقم 34
    مخالفم 1
  5. مازیار

    ۱۷ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (137 ديدگاه)

    این ماشین به اصطلاح اصلا تو کتم نمیره
    موتور ۲۳۰۰ اسبی که مشخصه چی به سرش اومده با اون شتاب اونوقت یه کابین لوکس با چهار صندلی!
    یه جمع اضداد کامل

    موافقم 12
    مخالفم 61
  6. ^MSP^

    ۱۷ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (86 ديدگاه)

    خدایی خوش به حال اون دو تا یا یکی بچه ای که با این قراره برن مدرسه
    که البته همچین اتفاقی نمی افته

    موافقم 43
    مخالفم 1
    1. R/T

      ۱۷ تیر ۱۴۰۲
      سوابق: (962 ديدگاه)

      👏👏👏

      موافقم 9
      مخالفم 1
  7. وی

    ۱۷ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (376 ديدگاه)

    آهان حالا شد 👌👌

    موافقم 8
    مخالفم 3
  8. NotDoctor

    ۱۷ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (28 ديدگاه)

    نقل از کاربر tesla: به پای مدل s پلد کبیر نمیرسه

    موافقم 40
    مخالفم 11
  9. Kf

    ۱۷ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (524 ديدگاه)

    این همه قدرت میخوای چیکار؟
    به نظرم کسایی که اینو میخرن بیشتر برای خودنماییه شاید ماهی دو بار از گاراژ بیارن بیرون یه دوری بزنن اخه این همه قدرت؟

    موافقم 25
    مخالفم 15
  10. BMW

    ۱۷ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (1498 ديدگاه)

    خیلی خوبه انگار بهترینش همینه ولی ۲۳۰۰ تا دقیقن مشکل من با این عدده نباید اینقدر به اسب بخار رو زیاد می‌کردند می‌توانستند با ۱۸۰۰ یا نهایت ۲۰۰۰ کارو پیش ببرند

    موافقم 6
    مخالفم 23
  11. Radmehr (ایتالیایی فن)

    ۱۷ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (541 ديدگاه)

    من که بعد ماشینای ایتالیایی اینو دوست دارم

    موافقم 23
    مخالفم 1
  12. رامتین

    ۱۷ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (3264 ديدگاه)

    بنظرم خیلی نباید روی اسب بخار تمرکز کنند. این که فردا یک شرکتی بیاد خودرو بزنه بالای 3000 اسب و بگه شتابم بهتر از شیرونه، برام جذابیت نداره. چون شیرون هم میتونه حجم موتورشو 10 لیتر کنه و مثلا برسه 3000 اسب! بنظرم توان خودرو نباید از 1 مگاوات بیشتر باشه (1360 اسب) و تا این سقف، ببینیم کی بهتر از دیگری عمل میکنه.

    موافقم 14
    مخالفم 31
  13. مهدی

    ۱۷ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (1739 ديدگاه)

    موتور تیون شده فورد جایگزین موتور قبلی بشه و ۴۰۰ هزارتا سر بگیرن… مثلا موتوره ۶۰۰_۷۰۰ تا پولشه؟! والا دمشون گرم خوب فرو میکنن

    موافقم 7
    مخالفم 25
  14. مهردادکمال

    ۱۷ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (2004 ديدگاه)

    انگار هیچ محدودیتی برای توانایی کونیگزگ وجود نداره… انگار تا ابد میتونه مدام طراحی و قدرت و زیبایی و امنیت و…. رو بهینه کنه

    موافقم 27
    مخالفم 1
  15. امیرعلی

    ۱۷ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (13 ديدگاه)

    سوپر اسپورت فقط ایتالیایی ،،،، اون هم فراری بقیه ادا اطواره همش

    موافقم 7
    مخالفم 20
  16. lmp

    ۱۸ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    معولا این موتورا عمر دارن مثل موتور 6 سیلندر 1.6 لیتری amg one که باید هر 50 هزار کیلومتر تعویض بشه

  17. بهزاد

    ۱۸ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    ۴۰۰ تا ؟ محدود کرده وگرنه بیشترم میده با ۲۳۰۰ اسب!!

  18. Siyavash

    ۱۹ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (819 ديدگاه)

    دیگه واقعا دارن شورشو در میارن..مثلا اصلا جالب نیس یه سوپراسپرت وارد قلمرو هایپر کار بشه..یا اسپرت وارد دنیای سوپراسپرت بشه…مثلا فراری f8 باید همون قدرت که داره و شتاب جالبی داره و تویه کلاس خودش به نظرم سنگ محک هست ..یا بی ام و ام ۴ قدرت و شتابش برایه کلاس خودش سنگ محک هست و پاشونو فراتر نمیزارن ولی مک‌لارن با 720s آمد خر بعضی از هایپر هارو گرفت که اصلا جالب نبود طرف آمده ۳ میلیون داده پاگانی گرفته ولی ۷۲۰ با ۲۸۰ هزار تا آمده دهنشو سرویس کرد….یا همیم جمیرا ۲۳۰۰اسب برایه چیشه..نسل بعدشم حتما ۲۸۰۰ تا باید باشه دیگه قدرت الکی میشه..شیرون یه نظرم خوبه نه قدرت آلکی زیاده نه کم داره…دوستان اسم چندتا ماشین آوردم قصد تخریب ندارم تک تک اونایی که نام بردم برام جذاب هستن..

    موافقم 2
    مخالفم 1
  19. خخخ

    ۲۰ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (248 ديدگاه)

    پس یسکو چرا رکورد نمیزنه؟ نکنه می‌ترسه؟
    من از تواتارا بیشتر خوشم میاد چون حداقل *** داشت امتحان کنه

    1. Kasra

      ۱۷ مرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (5 ديدگاه)

      جسکو دارن روی تست هاش کار میکنن عزیزم یه کم هم صب کن تازه رگرا رکورد جهانی زد الان در گیر ساخت موتور دارک مَتر هستند روی جسکو ابسلوت هم دارن کار میکنن صبور باش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا