همزمان با افتتاح قسمتهای جدید کارخانهٔ کونیگزگ، این شرکت خبر از ارائهٔ پیشرانهٔ ۵ لیتری V8 توئین توربو بهصورت سفارشی برای جمرا داده است.
کونیگزگ جمرا در مارس ۲۰۲۰ با یک پیشرانهٔ ۲ لیتری سه سیلندر توئین توربو معرفی شد که در کنار سه موتور الکتریکی مجموعاً ۱۷۰۰ اسب بخار قدرت و ۳۵۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. حال اما این شرکت سوئدی خبر از ارائهٔ یک پیشرانهٔ ۵ لیتری V8 توئین توربو برای جمیرا داده است که بجای موتور سه سیلندر قابل سفارش خواهد بود. این پیشرانه در صورت استفاده از سوخت E85، مجموع خروجی را به ۲۳۰۰ اسب بخار قدرت و ۲۷۵۰ نیوتن متر گشتاور میرساند. این پیشرانهٔ V8 که به گیربکس ۹ سرعتهٔ لایت اسپید کونیگزگ متصل میشود، ۴۰۰ هزار دلار به قیمت جمیرا اضافه خواهد کرد.
ارائهٔ پیشرانهٔ دوم اما تنها تغییر جمیرا نیست و کونیگزگ آینههای معمولی را هم جایگزین دوربینهای جانبی که قبلاً دیده بودیم کرده است زیرا دوربین بجای آینههای جانبی هنوز در بازارهایی مثل ایالاتمتحده قانونی نیست. همچنین برای جمیرا یک پکیج سفارشی بنام گوست هم ارائه شده که اسپلیتر جلو، بال عقب و تغییرات آیرودینامیکی دیگری را به همراه دارد. کونیگزگ این تغییرات را در مراسم افتتاح قسمتهای جدید کارخانهٔ خود اعلام کرده که شامل قسمت مونتاژ جدید، سالن خریداران، مرکز تجربه، نمایشگاه و انبارهای اضافی میشود. این شرکت همچنین در حال ساخت یک پیست آزمایشی در محل کارخانه است.
هرچند توسعهٔ این کارخانه کامل شده است ولی تخمین زده میشود که تحویل اولین نمونههای جمیرا به خریداران تا پیش از سال ۲۰۲۵ آغاز نشود. کونیگزگ قصد دارد ۳۰۰ دستگاه از این خودرو تولید کند. این شرکت در مارس ۲۰۲۲ اولین پروتوتایپ قابل رانندگی جمیرا را به نمایش گذاشت. در آن زمان پیشرانهٔ سه سیلندر خودرو میتوانست تا دور تنها ۴,۵۰۰ rpm کار کند درحالیکه در نسخهٔ نهایی باید به دور ۸,۵۰۰ rpm برسد. به گفتهٔ کونیگزگ، این هایپر GT ظرف ۱.۹ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت میرسد و میتواند به حداکثر سرعت ۴۰۰ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند.
نسخهٔ سه سیلندر جمیرا به لطف پکیج باطری خود میتواند تا ۵۰ کیلومتر را بهصورت تمام الکتریکی طی کند. سامانهٔ چهارچرخ محرک و فرمان گیری چرخهای عقب هم ازجملهٔ دیگر ویژگیهای این ماشین هستند. جمیرا همچنین از کابین لوکس شگفتآوری بهره میبرد که گرمکن هر چهار صندلی، هشت جا لیوانی با گرمکن و سردکن، نمایشگر اطلاعاتی-سرگرمی جلو و عقب، کنترل تهویهٔ سه منطقهای، شارژر بیسیم گوشی در جلو و عقب و… ازجمله تجهیزات رفاهی آن هستند.
علی جردن
۱۷ تیر ۱۴۰۲📌نظر سنجی
کونیگزگ 👍🏻
پاگانی 👎🏻
Amir
۱۷ تیر ۱۴۰۲پاگانی جز قیافش هیچی نداره که بیاد با کونیگزگ مقایسه بشه😂
علی جردن
۱۷ تیر ۱۴۰۲موتور v12 داره که تو این دوره زمونه هرکسی نداره
کابین پاگی هم جز ۵ کابین زیبای جهانه یک اثر هنری ناب ایتالیایی
از آن طرف هم کونیگ تحت لیسانس ارتش سوئد ساخته می شه که یک ویژگی عالی محسوب می شه
PRPR
۱۷ تیر ۱۴۰۲جذاب ترین محصول کونیگزگ
R/T
۱۷ تیر ۱۴۰۲جالب ترین همینه اما جذاب ترین نه
محمدهادی
۱۹ تیر ۱۴۰۲اصن این دیگه چه اعجوبه ییه
استاندارهای برقی ها به راحتی داره به بالای ۲هزار اسب بخار میرسه
یا خدا،اینا چطوری میخوان اینهمه توان و گشتاورو با لاستیک کنترل کنن!!
فککنم براحتی رکورد خودروهای چهار نفره برقی رو در پیست جهنم سبز بزنه
براحتی
Amard
۱۷ تیر ۱۴۰۲یه موردی این وسط هست اگه یه نفر صندلی عقب نشسته باش و بخاد جاش عوض کن از راست بره چپ مثلا حتما باید ماشین متوقف بش ماشین دور بزنه بره انور بشینه
akrh78
۱۷ تیر ۱۴۰۲نه طرف از ماشین پیاده میشه سپر هارو باز میکنن، داشبورد و صندلی هارو برمیدارن، موتور رو پیاده میکنن، بعد شاسی رو 180 درجه میچرخونن و دوباره همه اینا رو سرهم میکنن
در نهایت شخص مورد نظر سوار میشه و در کمال تعجب از راست به چپ یا بالعکس تغییر مکان داده
فک کنم این سریعترین و منطقی ترین راهکار ممکن باشه
مهرداد
۱۷ تیر ۱۴۰۲با این موتور جدید،کارو بست
مازیار
۱۷ تیر ۱۴۰۲این ماشین به اصطلاح اصلا تو کتم نمیره
موتور ۲۳۰۰ اسبی که مشخصه چی به سرش اومده با اون شتاب اونوقت یه کابین لوکس با چهار صندلی!
یه جمع اضداد کامل
^MSP^
۱۷ تیر ۱۴۰۲خدایی خوش به حال اون دو تا یا یکی بچه ای که با این قراره برن مدرسه
که البته همچین اتفاقی نمی افته
R/T
۱۷ تیر ۱۴۰۲👏👏👏
وی
۱۷ تیر ۱۴۰۲آهان حالا شد 👌👌
NotDoctor
۱۷ تیر ۱۴۰۲نقل از کاربر tesla: به پای مدل s پلد کبیر نمیرسه
Kf
۱۷ تیر ۱۴۰۲این همه قدرت میخوای چیکار؟
به نظرم کسایی که اینو میخرن بیشتر برای خودنماییه شاید ماهی دو بار از گاراژ بیارن بیرون یه دوری بزنن اخه این همه قدرت؟
BMW
۱۷ تیر ۱۴۰۲خیلی خوبه انگار بهترینش همینه ولی ۲۳۰۰ تا دقیقن مشکل من با این عدده نباید اینقدر به اسب بخار رو زیاد میکردند میتوانستند با ۱۸۰۰ یا نهایت ۲۰۰۰ کارو پیش ببرند
Radmehr (ایتالیایی فن)
۱۷ تیر ۱۴۰۲من که بعد ماشینای ایتالیایی اینو دوست دارم
رامتین
۱۷ تیر ۱۴۰۲بنظرم خیلی نباید روی اسب بخار تمرکز کنند. این که فردا یک شرکتی بیاد خودرو بزنه بالای 3000 اسب و بگه شتابم بهتر از شیرونه، برام جذابیت نداره. چون شیرون هم میتونه حجم موتورشو 10 لیتر کنه و مثلا برسه 3000 اسب! بنظرم توان خودرو نباید از 1 مگاوات بیشتر باشه (1360 اسب) و تا این سقف، ببینیم کی بهتر از دیگری عمل میکنه.
مهدی
۱۷ تیر ۱۴۰۲موتور تیون شده فورد جایگزین موتور قبلی بشه و ۴۰۰ هزارتا سر بگیرن… مثلا موتوره ۶۰۰_۷۰۰ تا پولشه؟! والا دمشون گرم خوب فرو میکنن
مهردادکمال
۱۷ تیر ۱۴۰۲انگار هیچ محدودیتی برای توانایی کونیگزگ وجود نداره… انگار تا ابد میتونه مدام طراحی و قدرت و زیبایی و امنیت و…. رو بهینه کنه
امیرعلی
۱۷ تیر ۱۴۰۲سوپر اسپورت فقط ایتالیایی ،،،، اون هم فراری بقیه ادا اطواره همش
lmp
۱۸ تیر ۱۴۰۲معولا این موتورا عمر دارن مثل موتور 6 سیلندر 1.6 لیتری amg one که باید هر 50 هزار کیلومتر تعویض بشه
بهزاد
۱۸ تیر ۱۴۰۲۴۰۰ تا ؟ محدود کرده وگرنه بیشترم میده با ۲۳۰۰ اسب!!
Siyavash
۱۹ تیر ۱۴۰۲دیگه واقعا دارن شورشو در میارن..مثلا اصلا جالب نیس یه سوپراسپرت وارد قلمرو هایپر کار بشه..یا اسپرت وارد دنیای سوپراسپرت بشه…مثلا فراری f8 باید همون قدرت که داره و شتاب جالبی داره و تویه کلاس خودش به نظرم سنگ محک هست ..یا بی ام و ام ۴ قدرت و شتابش برایه کلاس خودش سنگ محک هست و پاشونو فراتر نمیزارن ولی مکلارن با 720s آمد خر بعضی از هایپر هارو گرفت که اصلا جالب نبود طرف آمده ۳ میلیون داده پاگانی گرفته ولی ۷۲۰ با ۲۸۰ هزار تا آمده دهنشو سرویس کرد….یا همیم جمیرا ۲۳۰۰اسب برایه چیشه..نسل بعدشم حتما ۲۸۰۰ تا باید باشه دیگه قدرت الکی میشه..شیرون یه نظرم خوبه نه قدرت آلکی زیاده نه کم داره…دوستان اسم چندتا ماشین آوردم قصد تخریب ندارم تک تک اونایی که نام بردم برام جذاب هستن..
خخخ
۲۰ تیر ۱۴۰۲پس یسکو چرا رکورد نمیزنه؟ نکنه میترسه؟
من از تواتارا بیشتر خوشم میاد چون حداقل *** داشت امتحان کنه
Kasra
۱۷ مرداد ۱۴۰۲جسکو دارن روی تست هاش کار میکنن عزیزم یه کم هم صب کن تازه رگرا رکورد جهانی زد الان در گیر ساخت موتور دارک مَتر هستند روی جسکو ابسلوت هم دارن کار میکنن صبور باش