کونیگ‌زگ

نگاه نزدیک به ابرخودروی 4 صندلی کونیگزگ جمرا با موتور V8

هایپرکار خلاقانه کونیگزگ جمرا، سه سال پیش به‌عنوان یک ابرخودروی مفهومی با چهار صندلی رونمایی شد. اکنون وقت آن رسیده که این خودرو راهی خیابان شود.

زمانی که مدل اولیه کونیگزگ جمرا معرفی شد، پیشرانه سه سیلندر ۲ لیتری ۵۹۰ اسبی و سیستم هیبریدی آن با سه موتور برقی مجزا با قدرت ۵۰۰ اسب بخار که در مجموع ۱۷۰۰ اسب بخار نیرو و ۳۵۰۰ نیوتن متر گشتاور که قابل افزایش تا ۱۱ هزار نیوتن متر نیز بود، بیش از هر چیزی جلب‌توجه می‌نمود.

امسال نسخه به‌روز شده با موتور سه سیلندر و یک موتور الکتریکی که مجموعاً ۱۴۰۰ اسب بخار خروجی دارند، جایگزین پیشرانه اولیه شد.

اما نسخه V8 با موتوری غول‌پیکر و ۵.۰ لیتری توئین توربو برگرفته از مدل جسکو داستان دیگری دارد. قراردادن این موتور در محفظه‌ای که برای موتور کوچک سه سیلندر تدارک دیده شده بود، دشوار و چالش‌زا بود؛ بنابراین مهندسان این شرکت سوئدی به سراغ بازطراحی سیستم‌های اگزوز، خنک‌کاری و سایر اجزا رفتند. این تغییرات در طراحی علاوه بر بهبود ایمنی، باعث افزایش فضای صندوق بار هم شده است. خروجی این موتور با سوخت E85 به ۲۳۰۰ اسب بخار می‌رسد و با یک گیربکس ۹ سرعته خودکار جفت می‌شود.

باوجود یک موتور V8 و یک موتور الکتریکی، تعلیق قابل‌تنظیم الکترونیکی ارتفاع، چهار چرخ محرک، فرمان‌پذیری چهار چرخ و تجهیزات مختلف، این خودرو به‌واسطه شاسی مونوکوک فیبرکربنی چندان هم سنگین‌وزن نیست و با تمام مایعات و سوخت ۱۹۰۰ کیلوگرم جرم دارد. به‌عنوان مقایسه، وزن نسل دوم مرسدس AMG GT که اخیراً معرفی شده، ۱۹۷۰ کیلوگرم است. جمرا یک باک سوخت ۱۵۰ لیتری دارد و اگر باتری آن هم کاملاً شارژ باشد، می‌تواند به برد حداکثر ۱۰۰۰ کیلومتری برسد. حداکثر سرعت ادعا شده این مدل، ۴۰۰ کیلومتر بر ساعت و شتاب صفر تا صد آن نیز کمتر از ۱.۹ ثانیه خواهد بود.

جمرا مملو از امکانات رفاهی است. از اپل carplay تا شارژرهای بی‌سیم و نمایشگرهای بزرگ لمسی، سیستم صوتی ممتاز با ۱۱ بلندگو، مرورگر وب و سیستم اطلاعات و سرگرمی برای سرنشینان جلو و عقب، تا جالیوانی و جا فنجانی‌های سرد و گرم شونده و ایزوفیکس برای صندلی کودک که باعث می‌شوند این ابرخودرو را یک محصول خانوادگی بدانیم.

به گفته کریستین فون کونیگزگ، خودروهای پیش‌تولیدی طی ۶ تا ۸ ماه آینده تولید می‌شوند و نهایتاً نسخه‌های سفارش مشتریان از اواخر سال ۲۰۲۴ به آنها تحویل خواهند شد. تعداد تولید کونیگزگ جمرا به ۳۰۰ دستگاه محدود شده و قیمت پایه آن نیز از ۱.۷ میلیون دلار شروع می‌شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۲۳ رای

مطالب مشابه

‫۴۰ دیدگاه‌ها

  1. blackwing

    ۶ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (1307 ديدگاه)

    من موندم این حجم از گشتاور چطوری لاستیک‌ها توان تحملش رو دارن 🤯🤷🏻‍♂️

    موافقم 73
    مخالفم 1
    1. مهراد

      ۶ شهریور ۱۴۰۲
      سوابق: (863 ديدگاه)

      والا من آخر نفهمیدم با این ست آپ جدید گشتاور ماشین چقدر شد بالاخره

      ولی یچیز خیلی جالب فهمیدم 😂 از ۵:۲۰ بعد از شروع ویدئو دو سه تا تیکه سنگین به بوگاتی و ریمک میندازه ( میگه ماشین ما ۱۹۰۰ کیلوئه با ۷۰ درصد ظرفیت باک و تمام مایعات که برای همچین ماشینی با ۴ تا صندلی بزرگ و راحتی و امکانات کامل خیلی سبکه اگر بخوام با مثال بگم الان ماشینی با قدرت نزدیک به این ۲.۲۰۰ یا ۲.۳۰۰ وزنشونه تازه با دوتا صندلی و امکانات کمتر از این ماشین یا ماشینای عجیب با ۱۶ تا سیلندر و …. که اونم بالای دو تن وزنشونه / و ضمنا بوگاتی رو آلمانی فرانسوی خطاب میکنه )

      موافقم 44
      مخالفم 1
      1. مهراد

        ۶ شهریور ۱۴۰۲
        سوابق: (863 ديدگاه)

        این ماشین فرا واقعیه و اصلا در تصورم نمیگنجه که چقدر خفنه ولی متأسفانه به دلیل این همه موفقیت وحشتناکی که کنیگزگ بدست آورده کریستین وون کونیگزگ خیلی مغرور شده

        در واقع هیچ وقت اینقدر مغرور و مطمئن ندیده بودمش

        حالا این خوبه یا بد نمیدونم

        موافقم 37
        مخالفم 5
      2. blackwing

        ۶ شهریور ۱۴۰۲
        سوابق: (1307 ديدگاه)

        ۲۷۵۰ نیوتن متر گشتاور داره ، یا میشه ۲۰۲۸ پاوند فوت
        ۱۹۰۰ کیلو وزن داره اما ۲۳۰۰ اسب بخار قدرت ، یعنی از بهترین عملکرد خودشون هم بهتره !
        نمیدونم چطوری ایده ساخت همچین چیزی اصلاً رسید به مغزشون !! 🤷🏻‍♂️🤷🏻‍♂️

        موافقم 36
        مخالفم 1
    2. Ahmad

      ۶ شهریور ۱۴۰۲
      سوابق: (194 ديدگاه)

      دلیلش اینه که کامپیوترها گشتاور رو کنترل میکنن تا با لاستیک هماهنگی داشته باشه برای همین لاستیک ها میتونن تحمل کنن دلیل بعدیش به خود تکنولوژی لاستیک هم بر میگرده که اینقد تکنولوژی پیچیده ایی هست که فقط یه شرکت تو دنیا میتونه چنین لاستیکی بسازه

      موافقم 23
      1. car lover

        ۲۴ شهریور ۱۴۰۳
        سوابق: (1437 ديدگاه)

        و اون شرکت کسی نیست جز میشلن

  2. rita

    ۶ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (80 ديدگاه)

    جذاب❤❤❤❤

    موافقم 19
    مخالفم 2
  3. HFball

    ۶ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (210 ديدگاه)

    شاهکاری که به به معنای واقعی کلمه ((به به و چه چه)) داره🤤

    موافقم 26
    مخالفم 1
  4. JDM

    ۶ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (1187 ديدگاه)

    شاهکار که میگن اینه 1900 کیلو ولی شتاب 1.9
    درسته که قدرت زیادی داره ولی بازم این شتاب عالی به‌نظر میرسه تو متن هم بهش اشاره شده

    موافقم 24
    مخالفم 4
  5. rita

    ۶ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (80 ديدگاه)

    به نظرم یک مانیتور روی داشبورد کم داره

    موافقم 5
    مخالفم 22
  6. Porsche

    ۶ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (692 ديدگاه)

    حدود ۴ سال پیش که به عنوان کانسپت رونمایی شد ( با موتور ۳ سیلندر ۱۷۰۰ اسبی ) هیچوقت فکر نمیکردم به تولید برسه ! چون واقعا تکنولوژی هایی داشت که حداقل ۲۰ سال جلوتر از زمان حال بود ، ولی نه تنها سال آینده به تولید میرسه بلکه یه نسخه قویتر هم ازش اومده که دیگه کاملا بوگاتی و ریماک رو ناک اوت کنه و میدونید کار کوئینگزگ چه زمانی با ارزش تر میشه ؟ زمانی که خودش بدون کمک دیگران تمام محصولاتشو تولید میکنه نه مثل بوگاتی که ۲۰ سال فولکس براش موتور ساخت و الان هم که ریماک میخواد اینکار و کنه ! از همون اول این اعجوبه سوئدی برام قابل احترام بوده و خواهد بود 🇸🇪👏👏

    موافقم 45
    مخالفم 12
    1. R@min

      ۶ شهریور ۱۴۰۲
      سوابق: (2067 ديدگاه)

      چه تکنولوژی داره که ۲۰ سال جلوتر از صنعته ؟؟

      موافقم 29
      مخالفم 6
      1. HFball

        ۶ شهریور ۱۴۰۲
        سوابق: (210 ديدگاه)

        وقتی که برقی ها هنوز نیومده بودن و گیربکس تک سرعته وجود نداشت کونیگزگ از هایپر کار درون‌سوزش با گیربکس تک سرعته رونمایی کرد و رکورد هم زد

        موافقم 22
        مخالفم 9
        1. R@min

          ۶ شهریور ۱۴۰۲
          سوابق: (2067 ديدگاه)

          اون گیربکس تک سرعته نبود راجب و سازکارش بخونین متوجه میشین و خود کونیگزگ هم گذاشتش کنار چون دستاوردی نداشت و دوباره رو اورد به گیربکس های معمول.

          شرکت های کوچکی مثل کونیگزگ بازیگر هیچ جریانی تو صنعت نبوده و نیستن. برای اتفاقات بزرگ و تکنولوژی های کاربردی !!! باید سراغ ابرقدرت های واقعی برین.

          موافقم 6
          مخالفم 16
  7. Porsche

    ۶ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (692 ديدگاه)

    دقیقه ۵:۳۳ یه تیکه بدی به بوگاتی میندازه 😂😂

    موافقم 22
    مخالفم 3
  8. مجتبی .

    ۶ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (1229 ديدگاه)

    ابرخودرو خانوادگی! یک لحظه جوگیر بشی وشتاب ناگهانی گردن مادر بچه رگ به رگ میشه چه برسه به خود بچه

    موافقم 34
    مخالفم 3
  9. Ahmad

    ۶ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (194 ديدگاه)

    تا وقتی که بوگاتی هست به کونیگزگ فکر نمیکنم

    موافقم 21
    مخالفم 62
    1. Porsche

      ۶ شهریور ۱۴۰۲
      سوابق: (692 ديدگاه)

      بوگاتی اول بره معلوم کنه ساخت کدوم کشور ( هر تیکش رو یه جا میسازن ) بعد بیاد برای کوئینگزگ ادعا شاخ بودن بکنه ! 🤣🤣

      موافقم 30
      مخالفم 16
      1. مازیار

        ۶ شهریور ۱۴۰۲
        سوابق: (876 ديدگاه)

        این که ساخت کدوم کشور یا کشورهاست تو مقایسه فنی دو اتومبیل چه اهمیتی داره؟؟
        چقدر پرچم بازی؟

        موافقم 25
        مخالفم 13
      2. Ahmad

        ۶ شهریور ۱۴۰۲
        سوابق: (194 ديدگاه)

        فعلا که کونیگزک تون از پورشه ۹۱۱ و تسلا اس پلاد بد جوری تحقیر شده کونیگزک انگشت کوچیکه بوگاتی هم حساب نمیشه اتفاقا خوبی بوگاتی اینه که کل اروپا میسازنش گیربکس انگلیسی شاسی ایتالیایی انجین المانی ترمز یه کشور دیگه که به نظرم اینجوری بهتره یعنی ماشینی داری که در واقع کل اروپا ساختش دخیل بوده نه فقط یه شرکت تازه کونیگزک انجینش برا خودش نبوده انجین یه شرکت امریکایی رو برداشتن توسعه دادنش

        موافقم 12
        مخالفم 34
  10. مهدی

    ۶ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (1739 ديدگاه)

    یکی از اون خودروها که هیچ کاربردی نداره

    موافقم 15
    مخالفم 43
    1. مازیار

      ۶ شهریور ۱۴۰۲
      سوابق: (876 ديدگاه)

      منم همینو قبلا گفتم
      به نظرم بالاتر از M5 دیگه چهار صندلی لازم نداره یعنی دو صندلی همخونی بیشتری داره

      موافقم 19
      مخالفم 11
    2. Porsche

      ۶ شهریور ۱۴۰۲
      سوابق: (692 ديدگاه)

      اتفاقا تنها هایپرکار کاربردی همین جمرا هست !! حتما شیرون خوبه که به زور جا برای دو نفر داره و با یه باکش حداکثر ۲۰۰ کیلومتر شعاع حرکتی میده ( و در ضمن نزدیک به ۱ ثانیه تو صفر تا صد کند تر ) !! 😒

      موافقم 18
      مخالفم 14
      1. R

        ۷ شهریور ۱۴۰۲
        سوابق: (1180 ديدگاه)

        اطلاعات نداری حرف نزن یک باک پر شیرون ۴۲۶ کیلومتر برد داره

        موافقم 9
        مخالفم 3
  11. Amir.🇺🇸

    ۶ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (40 ديدگاه)

    چ در بزرگی داره

    موافقم 13
  12. Enzo Ferrari 2008

    ۶ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (1208 ديدگاه)

    عجب فکری که پیشرانه ۸سیلندر با موتور های
    برقی همکاری کنن این میشه !

    موافقم 16
    مخالفم 3
  13. ❤BMW❤

    ۶ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (1248 ديدگاه)

    وقتی یه شرکت میتونه از یه موتور ۳ سیلندر ۱۷۰۰ اسب بگیره ،
    یعنی مهندسی رو به اوج رسونده

    موافقم 19
    مخالفم 12
    1. JDM

      ۷ شهریور ۱۴۰۲
      سوابق: (1187 ديدگاه)

      کجا یه موتور؟
      مجموعا با یه موتور الکتریکی میشه دوتا
      (امسال نسخه به‌روز شده با موتور سه سیلندر و یک موتور الکتریکی که مجموعاً ۱۴۰۰ اسب بخار خروجی دارند، جایگزین پیشرانه اولیه شد.)

      موافقم 6
      مخالفم 1
    2. JDM

      ۷ شهریور ۱۴۰۲
      سوابق: (1187 ديدگاه)

      خدایش کار خفنی نکرده اگه اینطوریه کرولا gr با سه سیلندر ۳۰۰ تا گرفته
      ولی با از لحاظ وزنی و اون اعداد و ارقام عالی به نظر میرسه

      موافقم 3
      مخالفم 3
      1. Carbonado Aventador

        ۷ شهریور ۱۴۰۲
        سوابق: (4514 ديدگاه)

        موتور سه سیلندر جمرا به تنهایی ۶۰۰ اسب قدرت تولید میکنه

        موافقم 12
        مخالفم 1
        1. JDM

          ۸ شهریور ۱۴۰۲
          سوابق: (1187 ديدگاه)

          خب میدونم این یه هایپرکار هستش و انتظار خروجی کرولا که ندارم.
          قدرت زیاد یه ماشین ربطی به سیلندر نداره
          ماشین هست ۸ سیلندر ولی۴۰۰ اسب بیشتر نداره ولی ۴ سیلندر داریم ۴۴۰ اسب
          قدرت زیاد گرفتن از یه ماشین ۳ یا ۴ سیلندر پیچیدگی ها و هزینه زیادی داره جواب اون دوستمون هم که دادم منظورم این بود که هر برند پیشرفته‌ای میتونه با ۳ سیلندر فلان قدرت بگیره .
          خیلی از ما فقط ظاهرو میبینیم ولی همین کونیگزگ زمان و هزینه زیادی صرف این یدونه انجین کرده که تونسته این قدرتو بگیره.
          تویوتا اگه بخواد کرولا gr به عنوان یه هاچبک اسپرت این قدرتو (600hp)بگیره چیزی حدود ۷۵ هزارتا روش قیمت میزاره. ولی عین آب‌خوردنه منظورم این بود مقایسه هم نکردم بینشون فکر بد نکنی

          موافقم 3
          مخالفم 0
  14. حمید

    ۶ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (371 ديدگاه)

    با اینکه از قیافه تسلا خوشم نمیاد ولی با یک دهم قیمت همین شتاب رو داره میده !

    موافقم 7
    مخالفم 20
    1. Porsche

      ۷ شهریور ۱۴۰۲
      سوابق: (692 ديدگاه)

      تسلا حداکثر بتونه تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت با جمرا رقابت کنه و بعد از اون تو آینه وسط جمرا محو میشه 🤣🤣 ( جمرا حتی ریماک رو هم شکست میده چه برسه به تسلا !! )

      موافقم 10
    2. HFball

      ۷ شهریور ۱۴۰۲
      سوابق: (210 ديدگاه)

      هرکی بخواد فقط و فقط جهت شتاب اولیه ماشین بگیره خب میره تسلا میگیره و چون چیزی از ماشین نمیدونه به خیال خودش یه چیزی بهتر از کونیگزگ جمیرا خریده

  15. Alireza

    ۶ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (639 ديدگاه)

    راستش با وجود علاقه شدیدی که به کوئنیگزگ دارم ازین مدل بخصوص خوشم نمیاد، چون خیلی توجیحی نداره خریدنش. اگه یه کوئنیگزگ سریع بخوای سراغ محصولات دیگه اش میری
    بشخصه ترجیح میدادم همه تمرکزشونو روی جسکو ابسولوت بزارن

    موافقم 14
    مخالفم 6
  16. 💀

    ۶ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (248 ديدگاه)

    مهم اینه بتونی ۳۰۰ تا بری
    وگر نه اگه موتور بوگاتی رو پراید بزاری قطعا ۳۰۰ تا می‌ره ولی بشرطی که ماشین سالم برسه
    ولی منو چه به این حرفا اونا فکر اینجاشم کردن حتما

  17. 18:45

    ۶ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (673 ديدگاه)

    دوباره ناممکنی رو ممکن کرد این هیولا ساز! 👑👑😍😍😍

    موافقم 8
    مخالفم 2
  18. Hadi

    ۷ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (598 ديدگاه)

    این یه هیولای کاربردی یه ماشین ۴۰۰ کیلومتری که میشه ۴ نفر سوارش بشن با وسایل و با برد ۱۰۰۰ کیلومتر شاهکار ساخته کونیگزگ بهترین و کامل ترین ماشین دنیا 🇸🇪👌

    موافقم 4
    مخالفم 4
  19. حسین دهمرد

    ۷ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (2647 ديدگاه)

    اون تونل وسط یکم مزاحمه. موتور بنزینی واسه عقب موتور برقی هم واسه محور جلو.
    دیگه چه نیازیه به هم وصل باشن؟ خب باشه یه موتور برقی دیگه هم اضافه کن به محور عقب.

    موافقم 3
    مخالفم 1
  20. ،

    ۷ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (30 ديدگاه)

    طراحی بد. مخصوصا از عقب

    موافقم 0
    مخالفم 6

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا