کونیگزگ یسکو ابسلوت ظرف ۲۷.۸۳ ثانیه از صفر به سرعت ۴۰۰ کیلومتر بر ساعت و دوباره به حالت سکون رسیده و رکورد جدیدی را به ثبت رسانده است.
این رکورد قبلاً در اختیار کونیگزگ رگرا بود که سال گذشته ثبت شد و حالا با اختلاف ۰.۹۸ ثانیه شکسته شده است. این هایپرکار سوئدی همچنین رکورد صفر-۲۵۰-صفر مایل بر ساعت (۴۰۲ کیلومتر بر ساعت) را هم با زمان ۲۸.۲۷ ثانیه شکسته که ۱.۳۳ ثانیه از رگرا سریعتر است. علاوه بر این، یسکو ابسلوت رکوردهای شتاب صفر تا ۴۰۰ کیلومتر بر ساعت و صفر تا ۲۵۰ مایل بر ساعت خودروهای تولیدی را هم به ترتیب با ۱۸.۸۲ ثانیه و ۱۹.۲ ثانیه شکسته است. هر چهار رکورد توسط رانندهٔ آزمایشی کونیگزگ «مارکوس لوند» در روز پنجشنبه ۲۷ ژوئن در فرودگاهی در سوئد ثبت شده است.
یسکو قطعاً یکی از افراطیترین هایپرکارهای روی کره زمین محسوب میشود. پیشرانهٔ ۵ لیتری V8 توئین توربوی این ماشین ۱۶۰۰ اسب بخار قدرت با سوخت E85 تولید میکند. انتقال این نیروی عظیم به چرخهای عقب هم توسط یک گیربکس ۹ سرعته صورت میگیرد که برای تعویض دندههای فوقسریع از هفت کلاچ استفاده میکند و کونیگزگ آن را LST مخفف گیربکس سرعت نور مینامد. خودرویی که برای رکوردشکنی استفاده شده از سوخت E85 استفاده میکرد و بهجز تجهیز به رول کیج و صندلی رانندهای که از کونیگزگ One:1 گرفته شده هیچ تغییر دیگری نداشته است.
نسخهٔ ابسلوت که برای رکوردشکنی استفاده شده، بال بزرگی که داونفورس تولید میکند را کنار گذاشته تا در خط مستقیم سرعت و شتاب بیشتری داشته باشد. هرچند این رکورد قطعاً چشمگیر است اما به گفتهٔ «کریستین فون کونیگزگ»، یسکو ابسلوت درصورتیکه فضای کافی داشته باشد میتواند به سرعت ۵۳۰ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند.
ARIAN
۱۲ تیر ۱۴۰۳نمیدونم چرا رکورد تاپ اسپید نمیزنن. قطعا پتانسیل های خیلی بالایی داره ولی متاسفانه زیاد بها بهش نمیدن شاید 500 تارو هم بزنه
زیزیگولو
۱۲ تیر ۱۴۰۳موتور کونیگزگ یسکو میتونه با سوخت بدون سرعت اکتان 95 قدرتی معادل 1262 اسب بخار تولید کنه ولی با سوخت E85 میتونه قدرت 1578 اسب بخار رو ارائه بده که قابل توجه هستش ……… از نظر طراحی هم که چشمها رو به خودش خیره میکنه
heshmat021
۱۲ تیر ۱۴۰۳چون پیستی که بوگاتی توش رکورد میزنه مال فولکس و در اختیار بقیه نمیزاره و جای مناسب دیگه ای هم نیست
از طرفی همه ادعاهاشون راست نیست
Mercedes
۱۳ تیر ۱۴۰۳واسم عجیبه
یعنی یدونه جاده تو کل دنیا وحود نداره این بیچاره بتونه رکورد بزنه؟
heshmat021
۱۷ تیر ۱۴۰۳پیست فولکس یه پیست دایره ای ۸ کیلومتریه چونشعاع اش بزرگه مثل یه جاده بینهایت میمونه، جاده مستقتیم مناسب وجود نداره که به اندازه کافی طولانی باشه و سطح مناسبی داشته باشه
ارسلان
۱۳ تیر ۱۴۰۳حقیقتا کونیگزگ خودرویی نیست بشه هر روز از اون استفاده کرد
چون تا انتها تیونینگ شده
بوگاتی از اول هم هدفش سریع ترین خودروی جاده ای جهان بود
و استاندارد هایی که توی ساخت هایپرکار به کار میره
به هیچ عنوان رقیبی برای بوگاتی وجود نداره
تنها خودرویی هست که اینطوری بگم
با بیل داخلش پول ریختن تا ساخته بشه
تنها خودرویی که با اعتبار فولکس
بالاترین هزینه ها و بهترین کیفیت در دنیای خودرو رو در ساختش به عمل اوردن
تقریبا اکثر هایپرکار ها بی استفاده هستند
چون استهلاک به شدت بالایی دارند
و فقط در اعداد و کلکسیون ها چشمگیر اند
هایپر کار واقعی یعنی ریماک نورا
یعنی بوگاتی ویرون افسانه ای
تمام هایپرکار ها از جمله کونیگزگ فقط
برای نماد ایجاد شدند
چون شرکتی جز فولکس وجود نداره که بتونه هم از لحاظ مهندسی و هم لحاظ هزینه از پس تولید یک هایپرکار واقعی مثل بوگاتی بر بیاد
البته ریشه های این برند هم مثل امروزش بی نظیر هست
جنابِ خودرو
۱۶ تیر ۱۴۰۳ارسلان جان من حقیقتا با حرف شما راجب کم استهلاک بودن بوگاتی نسبت به هایپر کار های دیگه کاملا مخالفم و شما با یه جست و جوی ساده میتونید آمار استهلاک و هزینه بالای اون قول 16 سیلندری رو متوجه بشید و ثانیا ریماک (ریمک) هم هایپرکار برقی بسیار قدرتمندی هست اما به دلایل مشخصی نمیشه با بقیه هایپرکار ها مقایسش کرد اونم به علت این که خودرو برقی هست و کاملا مجزا میشه
اما همچنان در رابطه با حرفای شما میگم که فقط جبه گیری نسبت به بوگاتی هست و فردی که قراره مطلبی رو برای عموم به اشتراک بزاره جدای از بحث کل کل و طرفداری نباید احساسات شخصی خودش رو دخیل کنه
پس ممنون از اینکه حرفا و احساسات خودتون رو به اشتراک گذاشتید اما خواهشمندم کمی بیشتر مطالعه فرمایید قبل از سخن گفتن
Joker
۱۲ تیر ۱۴۰۳نمیدونم چرا ولی دلم بدجور به حال این طفلک میسوزه،هیچی نداره جز ادعا،دیده این چند وقته بوگاتی با توربیون شده سطر اخبار گفته بزار ما هم یه قمپز دوباره در کنیم،یه پروتایپ واسه خودش میسازه و هزار جور تیون و سوخت فلان میاد میگه رکورد زدم،چجوریه تو واقعیت به دست مشتری یه دونه هم نتونسته به ۴۰۰ کیلومتر برسه بعد این کچل روزی یه بار رکورد خودشو جا به جا میکنه!؟🤣همون رگرا هم گفت رکورد زدم بعد فرداش دوباره رکورد خودش رو زد😂کلا با خودش توی رقابته تا دیگری😂چجوریه یه ماشین با یه مشخصات تونست دوتا تایم متفاوت با اختلاف فاهش بده؟🤔همین رکورد رو نگاه کنید صفر تا صد رو تو ۴ ثانیه پر کرد و صفر تا دویست رو بالای ۷ ثانیه؟ صفر تا دویست مشابه مکلارن ۷۵۰s!!!
تازه ماشینایی که باهاشون رکورد میزنه رو بالای ۲ هزار اسب تیون میکنه،اینو من نمیگم اِشمی میگفت،هر وقت تو واقعیت توسط مشتری به این سرعت رسید درسته وگرنه هیچ ارزشی نداره،بوگاتی اینقدری به دست مشتری بالای ۴۰۰ رسیده توسط تکنسین هاش نرسیده،نمونش همین امید موذن،ایرانی مقیم آلمان که چند وقت پیش با شیرون معمولی تو اتوبان به راحتی بالای ۴۰۰ رو پر کرد،به جای این اداها یه کپسول بزار جلوی پای مشتریات که وقتی ماشینشون آتیش گرفت بتونن قبل از ۱۰۰ درصد سوختگی آتیش رو خاموش کنن،۳۰ ساله یه پلت فرم،یه انجین، یه شاسی،یه قیافه و …یه چیزی بساز که واست بسازه،مت ریمک جا نوه اینه ببین به کجا رسیده و این هنوز تو این سن دست از بچه بازی برنمیداره😂شل کن بابا دیگه شِکرش رو در نیار…
datsun
۱۲ تیر ۱۴۰۳نه بوگاتی هر روز یه پلتفرم عوض میکنه ، بوگاتی به منبع عظیمی به اسم فولکس وصله این کچل بیچاره چی؟ اتفاقا به نظرم از نظر مهندسی یکی از بهترین کمپانی هاست،
Amir Machine
۱۲ تیر ۱۴۰۳کچل بیچاره 😂😂😂
Mohammad
۱۲ تیر ۱۴۰۳فقط ۱۹ ثانیه ،درحالی که شیرون ۴۰ثانیه
اگه رکورد شیرون رو نصف هم کنی بازم نمیرسه بهش به بقیه اطلاعات غلط نده ، تو همین ویدئو صفر تا صد رو تو ۳.۱ ثانیه زد
مازیار
۱۲ تیر ۱۴۰۳جوکرجون بوگاتی رکورد نزده هم عزیزه و اساسا نیازی به رکوردزنی نداره اما امثال کوئنیگ زک چرا. و میشه گفت رکوردزنی هدف اصلیشون هست
با همه اینها دلیل نمیشه بگیم دروغ میگن
amirmohammadja79
۱۲ تیر ۱۴۰۳چی میگی برادر پروتوتایپ کجا بوده این ماشین چند سال پیش معرفی شده و بجز چندتا تغییر خیلی کوچیک که داخل متن اشاره شد فرقی با نمونهایی که تحویل مشتری میدن نداره
تو نمونه تحویل مشتری هم میتونید سوخت E85 بریزید و 1600 اسب قدرت تحویل بگیرید این کجاش عجیبه؟دوج دیمن هم این قابلیت رو داره
این ماشین هم تیون نشده محض اطلاعت از نظر فنی فرقی با نمونه اصلی نداره
بوگاتی از نظر ارزش خیلی بالاتر از کوئنیگزگ هست و علاقمندان بیشتری داره طبیعیه چون سابقه خیلی طولانی تری داره واسه همین خریدار بیشتر داره و بهش بیشتر توجه میشه تا شرکتی مثل کوئنیگزگ، برای همین کمتر شاهد پر کردن ۴۰۰ کیلومتر برساعت با افراد معمولی بودیم
اگه میدونستید مطلع بودید که رکورد خودروهای این شرکت توسط کتاب گینس ثبت شده و باید اینو قبول داشته باشی که گینس قبل از ثبت رکورد تمام پارامتر ها رو چک میکنه تا از صحت و سلامت رکورد مطمعن بشه
اون ماشینی ک رکورد قبل رو زد رگرا بود این جسکو اطلاعات نداری نقد نکن عزیزم از نظر فنی کاملا باهم متفاوت هستن رگرا یک هایپرکار هیبرید با گیربکس تک دنده فوقالعادش بود و جسکو یک هایپرکار تمام بنزینی هست که با سوخت E85 هم کار میکنه
و به قول دوستمون بوگاتی به شرکت عظیمی به اسم فلکس واگن وصله نه کوئنیگزگ ک از ابتدا خودش پایه گذاری کرد و همه چیش رو ساخت و جلو برد
هیچوقت نمیتونی اینو کتمان کنی که کریستین ون کونیگزگ یه مهندس بینظر نیست
dexter
۱۳ تیر ۱۴۰۳دقیقا موافقم ،ممنون از اطلاعات خوبه شما
Elsan Bakhshizadeh
۱۲ تیر ۱۴۰۳بوگاتی پیش این خیلی چرتههههههه
بوگاتی با اون همه قیمت ماشین هاش رو با ضرر میلیون دلاری میفروشه
ehsan.fa
۱۲ تیر ۱۴۰۳خوشم میاد از یه مهندس دست تنها که رویای هر پسر بچه ای رو به واقعیت تبدیل کرده ایراد میگیرین ، ماشین خودش رو تولید کرده داره با زندگی رویاییش حال میکنه در واقع داره تو رویای بقیه زندگی میکنه بعد بهش میگین کچل 😅😅😅
امیر
۱۲ تیر ۱۴۰۳اعصاب نداری ها
جنابِ خودرو
۱۶ تیر ۱۴۰۳البته که بوگاتی هم جز نسخه آخر از یه انتجین و یک پلتفرم مشابه ( همچنان در توربین همون پلتفرم) استفاده میکنه
دوست عزیز این که ظاهر و پلتفرم یک خودرو زیاد دست خوش تغییرات نمیشه به اصالت اون خودرو و همچنین مانور خودشون رو روی آیروداینامیکی تر شدن اون خودرو و همخوانی بیشتر انجین و بدنه میزارن و این موضوع رو توی تمام خودرو ساز های بزرگ میتونید ببینید و اگر غیر از این بود مثل چین و خودرو های بی اصالت چینی میشدن
ضمنن راجب رکورد ها جالب بدونید نسخه ویرون بوگاتی خودش چند نسخه مختلف داره از ساده تا اسپرت و فول تیونینگ که هرکدوم رکورد های مختلفی دارن و سال های مختلفی عرضه شدن که این نکته نشان از پیشرفت یک برند محسوب میشه نه خود درگیری
و در کل
کوئینیگ زگ
بوگاتی
فراری
لامبورگینی و…..
تمامشون خودرو ساز های بزرگ و موفقی هستن و سالانه حاصل ماه ها یا سالها تلاش و دانششون رو در اختیار مردم قرار میدن و این امر مستثنی از بی عیب و ایراد بودن هرکدوم از این خودرو ها نیست زیرا همین مسأله هست که اون هارو متمایز میکنه
من خودم طراح بدنه خودرو هستم و در جریان مشکلات زیاد ایجاد یک طرح از ابتدا تا واقعیت و همخوانی های انجین و بدنه و سیر تکامل خودرو قبل و بعد از تولیدش هستم
شاید برند خودرویی مورد علاقه ما نباشه اما بی احترامی به اون خودرو یا برند در واقع کوچک نشان دادن شخصیت و از بین بردن آبروی خودمان هست چون در واقع ما دانشی رو مورد تمسخر قرار میدیم که حتی یک خط سواد اون دانش رو هم نداریم و توان انجام و جرعت اجرای اون رو هم نداریم و مردم از این موضوع آگاه هستن
اوقات به کام
علیرضا
۱۲ تیر ۱۴۰۳یکسو ابسلوت 👍
بوگاتی توربیون👎
طرفدار کدوم بیشتره
اشکان
۱۲ تیر ۱۴۰۳این خیلی خفنه ولی من جمرا رو دوست دارم….
بوگاتی ام کپیه خوشگلیه…هر تیکه اش برا یه ماشین هست
Mercedes
۱۳ تیر ۱۴۰۳واقعا انتظار نداشتم بعد ده سال جلوپنجره رو بزرگ کنن دوباره شیرون از نو زاده بشه
بجز مشخصات فنی تغییر خاصی نسبت به شیرون نداشته
همونم تازه شده ۱۸۰۰
انتظار میرفت حداقل به ۲۰۰۰ اسب برسه
قطعا تا ده سال دیگه که جانشین توربیون بیاد، خیلی کمپانی ها با کمک نیروی هیبرید یا تمام الکتریکی به ۲۰۰۰ اسب راحت دست پیدا میکنن
همین الانشم ریمک رو مرز ۲۰۰۰
کونیگزگ جمرا هم بالای ۲۰۰۰ بود با سوخت E85 اگر اشتباه نکنم
ببین ده سال دیگه چه خبره
وی
۱۲ تیر ۱۴۰۳هردو بوگاتی و گونیگزگ هایپرکارهای جذابی رو معرفی کردن جذاب ترین ویژگیهای توربیون موتور تنفس طبیعی و پشت امپر هاست و جذاب ترین ویژگی های یسکو طراحی بیرونی زیبا و سبک بودنش و کابین جذابه
نمیدونم چرا بعضی از افراد باید بیان تو پدال چندین خط گونیگزگ رو هیت کنن
علی جردن
۱۲ تیر ۱۴۰۳لطفا عکس کابین همه ماشین هارو بزارید کابین جاییکه ۹۰٪ وقت راننده سپری میشه و طراحیش اندازه مشخصات فنی میتونه مهم باشه🙏🏻
amirmohammadja79
۱۲ تیر ۱۴۰۳گوگل یا از سایت wsupercars میتونید ببیند
علی جردن
۱۲ تیر ۱۴۰۳پدال از گوگل تهیه کنه بزاره خب.
مطلب کامل بخونیم و تماشا کنیم
HELLO.BROTHERS
۱۲ تیر ۱۴۰۳چقدر هم عالی،این ماشین در کنار بوگاتی بی نظیر هست،هردو فوقالعاده، خوشا بحال کسی که هردو رو دارد.
HELLO.BROTHERS
۱۲ تیر ۱۴۰۳آقا چطور برای پروفایل عکس بزاریم.
JaMsHiD-R1988
۱۲ تیر ۱۴۰۳برو تو سایت گراواتار واسه خودت پروفایل بذار اینجا میشه همون پروفایلت
HELLO.BROTHERS
۱۲ تیر ۱۴۰۳درست شد🤣🤣🤣🤣
۱۲ تیر ۱۴۰۳کونیگزگ یسکو ابسلوت ظرف ۲۷.۸۳ ثانیه از صفر به سرعت ۴۰۰ کیلومتر بر ساعت رسیده
همچنین تو ایران آردی طرف ۳۰ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت میرسه
nikan
۱۲ تیر ۱۴۰۳در واقع تو ۱۹ ثانیه رسیده به ۴۰۰
همایون
۱۲ تیر ۱۴۰۳من موندم چرا هنسی با بیشتر از دویست اسب قدرت بیشتر و وزن کمتر هیچ غلطی نمیکنه؟!!!
بوگاتی با هیبرید رسیده به هشتصد در حالی که هنسی قبل اون ۱۸۱۷ اسب رو رسید ولی هیچ کاری نتونست بکنه احتمالا اسباش پیرن
HELLO.BROTHERS
۱۲ تیر ۱۴۰۳اسباش پیرن🤣🤣🤣🤣🤣
B
۱۲ تیر ۱۴۰۳شاید گشتاورش پایینه ؟
OM.01
۱۲ تیر ۱۴۰۳(من موندم چرا هنسی با بیشتر از دویست اسب قدرت بیشتر و وزن کمتر هیچ غلطی نمیکنه؟!!!)
وقتی سرعت از یه حد خاصی بیشتر بشه اونجا قوانین فیزیک مثل دیوار میاد جلو… اسب بخار و گشتاور بیشتر هیچکاری نمیتونه انجام بده
درضمن با 700 اسب و قدرت های کمتر هم میشه به سرعت های 400 کیلومتر رسید و در این مورد مشکلی وجود نداره…
Cert
۱۲ تیر ۱۴۰۳باید وزن ماشین پایین باشد
Sina
۱۲ تیر ۱۴۰۳قدرت و اسب بخاری که اشاره میشه برای سر میل لنگه
و باید دید که فناوری گیربکس و سبک سازی و نحوه انتقال قدرت به چرخ ها چقدر این نیرو رو سرکوب میکنه
شرکتی که بتونه این افت نیرو رو به حداقل برسونه میتونه کارایی بیشتری با اسب بخار مورد نظر کسب کنه
سوشیانت
۱۲ تیر ۱۴۰۳یعنی چی هیچ کاری نتونسته بکنه؟! حداقل هنسی اعدادش رو با اطمینان میگه نه مثل کونیگزگ که بیاد بر اساس تئوری بگه
رامتین
۱۲ تیر ۱۴۰۳بنظرم رکورد تاپ اسپید مهمتره از این موارده. همه صرفا دارند ادعا میکنند که میتونن 500 کیلومتر بر ساعت را رد کنند. اما تا الان فقط شیرون ثابت کرده که 491 زده. بنظرم خیلی مسخرست خودروهای دیگه این چالش را قبول نمیکنند.
محمد
۱۲ تیر ۱۴۰۳تاپ فیول شنیدید
دگر بسته
BMW
۱۲ تیر ۱۴۰۳بوگاتی جدید جذاب تره🥲😂
علی
۱۳ تیر ۱۴۰۳ریگرا. جذاب تر از این بود درضمن توی ریگرا. صفر تا ۴۰۰. توی ۲۰ ثانیه بود. ولی اینجا ۲۷ یا ۱۹ کدوم درسته ؟
مجتبی .
۱۳ تیر ۱۴۰۳۲۷ برای ۰ ۴۰۰ ۰ هستش اما ۰ تا ۴۰۰ همون ۱۹
HFball
۱۳ تیر ۱۴۰۳این رکورد های متعدد از پتانسیل های بالای این خودرو خبر میده
پانیسا علی همتی
۱۷ تیر ۱۴۰۳حالا اینا رو ول کنین بیاین رای گیری کنیم
لامبورگینی سیان 👍🏻
بوگاتی شیرون 👎🏼
خودم که طرف هردو شونم
واقعا ماشین های خفنی
هستن