یسکو اتک با اختلاف ۰.۵۸ ثانیه، رکورد زینگر 21C را در پیست لاگونا سکا شکسته و به سریعترین خودروی تولیدی این پیست تبدیل شده است.
هرچند کونیگزگ همچنان در حال برنامهریزی برای شکستن رکورد سرعت با یسکو ابسلوت است اما در این میان، رکوردهای دیگری را هم ثبت میکند. یسکو اتک که نسخهٔ متمرکز بر پیست این هایپرکار سوئدی محسوب میشود، رکورد سریعترین خودروی تولیدی پیست لاگونا سکا را شکسته است. هایپرکار کونیگزگ این مسیر چالشبرانگیز ۳.۵ کیلومتری را در یک دقیقه و ۲۴.۸۶ ثانیه طی کرده است. رکورددار قبلی این پیست، زینگر 21C بود که حالا با اختلاف تنها ۰.۵۸ ثانیه مغلوب یسکو اتک شده است. زینگر همچنین بهتازگی رکورد پیست فرمول یک آمریکا در تگزاس را هم با اختلاف ۰.۲ ثانیه به هنسی ونوم F5 واگذار کرده است.
پیست لاگونا سکا نهتنها برای هایپرکار کونیگزگ بلکه برای راننده هم تازگی داشته است زیرا رانندهٔ تست و توسعهٔ شرکت سوئدی «مارکوس لوند» تاکنون به این پیست نرفته بود. بااینحال، درحالیکه لاگونا سکا قلمروی ناشناختهای برای انسان و ماشین بود، یسکو اتک موفق شد رکورد زینگر 21C را بشکند. این اما اولین رکورد پیستی نیست که یسکو اتک ثبت میکند زیرا این خودرو در اواخر سال ۲۰۲۳ رکورد پیست گوتلند رینگ سوئد را هم با زمان ۲ دقیقه و ۵۶.۹۷ ثانیه شکست که حدود هشت ثانیه از رکورد پورشه ۹۱۱ GT3 RS MR نسل قبلی سریعتر بود.
یسکو اتک در ظاهر با بال بزرگ عقب بهراحتی از نسخهٔ ابسلوت که بجای آن دو بالهٔ کوچک دارد قابلتشخیص است. بااینحال، هردو نسخه از پیشرانهٔ یکسانی استفاده میکنند که یک نمونهٔ ۵ لیتری V8 توئین توربو است. این موتور با بنزین معمولی ۱۲۸۰ اسب بخار قدرت تولید میکند ولی در صورت استفاده از سوخت E85، خروجی آن به ۱۶۰۰ اسب بخار قدرت و ۱۵۰۰ نیوتن متر گشتاور افزایش میابد. یسکو ابسلوت اخیراً در آزمایش شتاب صفر-۴۰۰-صفر کیلومتر بر ساعت، زمان ۲۷.۸۳ ثانیه را ثبت کرد و با اختلاف ۱.۳۳ ثانیه رکورد ریمک نورا را شکست. البته نورا R جدید که بهتازگی با قدرت بیشتر و وزن کمتر معرفی شده، ممکن است بهزودی بتواند این رکورد را دوباره بشکند.
بااینحال، بدون شک هیجانانگیزترین رکورد یسکو، رکورد حداکثر سرعت خواهد بود. طبق محاسبات و شبیهسازیهای کونیگزگ، نسخهٔ ابسلوت میتواند بهراحتی از مرز ۳۰۰ مایل بر ساعت معادل ۴۸۰ کیلومتر بر ساعت عبور کند. همچنین آزمایش داینوی شاسی اخیراً سرعت تئوری ۵۰۰ کیلومتر بر ساعت را با دندهٔ ۹ و قبل از رسیدن به ردلاین موتور نشان داده است.
فريد
۳۰ مرداد ۱۴۰۳همچنان در کف ۵۰۰
SLS
۳۰ مرداد ۱۴۰۳واقعا جا داره بگی پشمام!
HFball
۳۰ مرداد ۱۴۰۳مسیر مناسب در دسترسش باشه خیلی زودتر از بوگاتی ها میتونه به این سرعت برسه همچی اینو ثابت میکنه فقط رکورداشو باید دید
KOATEON
۳۰ مرداد ۱۴۰۳ولی چه رنگی داره این یکی اصن اوفف
حسین
۳۰ مرداد ۱۴۰۳یادمون نرفته بوگاتی گفته بود به مشتری هاش اجازه میده با نسخه تولیدی ۳۰۰ پلاس هر وقت که بخوان رکورد های بهتری رو ثبت کنند
یا تخمین زده بودند نسخه ۳۰۰ شیرون در نوادا ۵۱۵ کیلومتر رو ثبت میکنه
یا وقتی اندی والاس میگفت در سرعت ۴۹۰ کیلومتر خودرو هنوز شتاب میگرفت و مشکلی که تو پیست فولکس بود و کوتاه بودن مسیر اجازه نمیداد
تا حتی گفت میتونستم در لحظه اخر به ۴۹۲ کیلومتر هم برسم
Hosein005
۳۰ مرداد ۱۴۰۳متاسفانه هنوز کسی با نسخه تولیدی شیرون سوپر اسپرت ۳۰۰ پلاس نه تایمی ثبت کرده نه تفاوت هاش با نسخه معمولی توسط یک نشریه یا شخص بررسی شده
پس مشخص نیست اصلا این نسخه با نسخه های معمولی اصلا فرقی داره یا نه
ما فقط یک پروتو تایپ دیدیم که ۴ سال پیش تا ۴۹۰ کیلومتر رو در یکطرف ثبت کرد
تازه چند ماه بعدش بود فکر کنم بوگاتی خبر از تولید شدن این نسخه داد نه اینکه تولید هم بشه
تا این لحظه هم هیچ عملکرد یا توضیحی از نسخه های تولیدی این نسخه نه از طرف کارخونه یا جای دیگه دیده نشد ، نمیشه روی یک ماشین پروتوتایپ نظر داد که نسبت به نسخه معمولی خیلی سریع تر بوده
واقعا مشکوک بود چون ۳۰۰ تا ۴۰۰ کیلومتر شیرون عادی اصلا انقدر سریع نیست ولی تو اون پروتوتایپ از ۳۰۰ تا ۴۰۰ کیلومتر رو دو برابر یا شاید سه برابر سریع تر از شیرون رفت کلیپش هست
حالا اعدادش رو دقیق نگرفتم
Hosein005
۳۰ مرداد ۱۴۰۳شما فکر کن بوگاتی اومده ۴ سال پیش بدون هیچ خبری یه ماشینی که کسی نمیدونست این چی هست رو برداشته فقط تا یکطرف ۴۹۰ تا رو ثبت کرده بی دلیل
یه ماشین که کسی هیچ اطلاعاتی ازش نداره
هیچ شباهتی به شیرون نداره اونم ناگهانی
همه شوکه شدن
بعد چند ماه تازه میگه قرارره که تولید هم بشه
نه اینکه تولید کنند
فقط هم همون رکورد رو اومدن با یه ماشین بی مشخصه زدند و رفتند و از اون موقع تا الان هیچ اطلاعات یا بررسی یا هیچ چیزی نه از خود بوگاتی دیده شد
نه از طرف کسی
حداقل یه توضیح کوچیک راجب ماشین میداد
بعدم اومدن گفتن ما دیگه هدفمون رکورد زدن نیست
الان این ماشین هم بلا تکلیفه ..
من به عنوان یک طرفدار هایپرکار از این پنهان کاری خوشم نیومد و اصلا کارشون مورد قبول نبود چه برسه بخواد بررسی بشه
تا الانم اصلا خبری از نسخه های تولیدی مثلا ۳۰۰ پلاس
که من بعید میدونم همون پروتوتایپ باشه نشده
R
۳۰ مرداد ۱۴۰۳بوگاتی ss با فعال کردن کلید دوم ۴۴۰ تا میره که بازم محدود شدس!! توی ۳۰۰ پلاس اومدن محدود کننده الکترونیکی رو از طریق ecu برداشتن که این سوپر اسپرت هارو بازم اون محدود کننده رو برداری ۵۰۰ تارومیرن که رو کیلومترشمارشون هست!! بدون نگرانی بدون لرزش بدون افت عملکرد!!
تو بوگاتی رو دست کم گرفتی؟ یا فکر کردی پیکانه رو کیلومترش ۲۰۰ تا بنویسن نصفش بره؟ اون پونصد رو الکی ننوشتن اونجا روش محدود کننده گذاشتن
Hosein005
۳۰ مرداد ۱۴۰۳کوتاهش رو بگم انگار فقط همون یک نسخه رو اومدند توسعه دادند که تا این سرعت بره، یعنی غیر استاندارد
وگرنه هیچ بوگاتی انقدر سریع نبوده
بنظرم فقط خودشون رو خراب کردند
من که طرفدار این برندم قطعا بهم بیشتر برخورده
مخصوصا وقتی تا الان دیدم هیچ کدوم از بوگاتی ها حتی عملکرد نزدیک به اون پروتوتایپ هم نداشتند
حسین
۳۰ مرداد ۱۴۰۳این چیزایی که تو کامنتم نوشتم مقاله هاش تو خود پدال هست
https://www.pedal.ir/bugatti/%d8%a8%d9%88%da%af%d8%a7%d8%aa%db%8c-%d8%b4%db%8c%d8%b1%d9%88%d9%86-%d8%b3%d8%b1%d8%b9%d8%aa-515-%d9%86%d9%88%d8%a7%d8%af%d8%a7/
https://www.pedal.ir/bugatti/%d8%b4%db%8c%d8%b1%d9%88%d9%86-%d8%b3%d9%88%d9%be%d8%b1%d8%a7%d8%b3%d9%be%d8%b1%d8%aa-%d8%b3%d8%b1%db%8c%d8%b9%e2%80%8c%d8%aa%d8%b1-490-%da%a9%db%8c%d9%84%d9%88%d9%85%d8%aa%d8%b1/
BlackWing
۳۰ مرداد ۱۴۰۳Sheesh 😎
Scuderia Ferrari
۳۰ مرداد ۱۴۰۳عیار واقعی هایپر کارها و سوپر اسپرت ها تو پیست مشخص میشه و بعد شتاب و تاپ اسپید
کنار زدن محدودیت ها ، قوانین و حصارهایی که برندها رو مجبور به پیروی از بعضی قید و بندها میکنه تا بتونن اوج کارایی و پرفورمنس خودشون رو به نمایش بزارن قابل تحسین و ارزشمنده
مجید
۳۰ مرداد ۱۴۰۳به شرطی که اون پیست کامل باشه و پیچ ۴۵ درجه و ۹۰ درجه رو هم داشته باشه اون هم بعد از یه مسیر صاف و چالش رو به حداکثر برسونه
Joker
۳۰ مرداد ۱۴۰۳موندم اگه بوگاتی نبود این میخواست از روی چی اِسکی بره؟🤔اینقدری بوگاتی تو معروفیت امثال اینا نقش داشته سرنوشت نقش نداشته،چرا راه دور بریم،یه کچل دیگه،همین اندرو تیت،من به واسطه ورزش بوکسی که میکنم و علاقه ای که دارم این آقا رو از خیلی خیلی سال ها قبل میشناختم،جالب اینجاست تا قبل از اینکه بوگاتی بخره سگای محلشون هم نمیشناختنش به جز کسایی که توی بوکس فعالیت میکردن،همین که بوگاتی شیرونش رو خرید و ویدئوش رو تو یوتیوب آپلود کرد از فرداش به عنوان یه فرد موفق ازش دعوت کردن واسه شرکت توی پادکست و بعد هم در عرض کمتر از یک ماه تبدیل شد به سرچ اول گوگل!!!😳😂فکر کن سالها ورزش کنی و چند تا کمربند قهرمانی هم بگیری ولی نَنَت هم نشناستت بعد که بوگاتی خریدی از فرداش معروف ترین فرد فضای مجازی بشی😂اینه قدرت برند بوگاتی کبیر💪بعد طرف میاد کچل و موستانگایی که تیون میکنه رو با بوگاتی کبیر مقایسه میکنه که هیچ حتی بالاتر هم میدونه 😂😂😂😂😂مقایسه بوگاتی و کونیگ زگ یه چیز تو مایه های مقایسه کریستیانو رونالدو و پژمان جمشیدی با یه گل ملیه😂😂😂😂جالب اینجاست کچل با هزار ادعا اومد جسکو رو معرفی کرد و اسمش هم گذاشت جسکو300!!! حالا چرا 300؟چون اعتقاد داشت اولین خودرویی که قراره 300 مایل رو دَرنَوَرده(ارواح عَمَش)موستانگه ایشونه 😂😂😂فکر میکرد چون بوگاتی گفته ما دنبال رکورد نیستیم یه صد سالی وقت داره با همین چرندیات سر تینیجای طرفدارش رو گرم کنه😂بعد چی شد؟بوگاتی بدون اطلاع قبلی اومد رکورد رو جِر داد و این کچل هم موند تو آمپاس🤣🤣🤣با خودش گفت حالا چه خاکی تو سرم بریزم؟کاش زِر مُفت نمیزدم،آها،یه فکر بِکر به سَرَم زد🤔باید بگم این نسخه مخصوص پیسته(نه که یَد طولانی هم توی پیست داره😂)و نسخه رکوردشکن یه مدل دیگست،حالا چه تغییراتی توش بدم؟🤔آها،دُمش رو هم شبیه به شیرون سوپراسپرت دراز کنم تا مثه بوگاتی بتونه تُند بره😂😂😂بعدش چیکار کنم؟🤔هیچی دیگه،تو این سی سال چیکار کردم همون کار رو میکنم(اینجا منظور از کار همون قُمپُز در کردنه🤣)بعد هم خدا بزرگه،میشینیم ببینیم بوگاتی چی کار میکنه من هم پشتش یه اِسکی میرم.چند سال بعد…..کچل:اِوا،ریمک رکورد زد؟ریمک مگه مال بوگاتی نیست؟!!🤔پس الان وقتشه،بچه بُدو اون دَبه اتانول رو از گوشه انباری پیدا کن بیار و تو هم بُدو بوست توربوها رو تا خدا بالا ببر و تو هم لپتاپت رو واسه فتوشاپ آماده کن داریم میریم رکورد بزنیم🤣😂😂😂شاگرد:راستی اوستا مگه قبلن نگفتیم با رگرا رکورد زدیم؟اینبارو چی بگیم؟؟_کچل:خفه شو اَنتَر،کاری که میگم رو بکن مگه نمیبینی مدرسه ها تعطیل شدن و تینیج ها چشم امیدشون به ماست🤣😂😂😂بازم چند سال بعد🥱…..شاگرد:اوستا دیدی بوگاتی ماشین جدیدش رو معرفی کرده؟_کچل:آره،دارم عکساش رو دانلود میکنم خدا کنه بسته اینترنتم تموم نشه😂😂😂_شاگرد:اوستا این دیگه خیلی غوله حالا چه خاکی تو سرمون بریزیم؟!_کچل:ابسولوت رو اماده کن_شاگرد:اوستا مزه چی بیارم؟_کچل:مزه چیه اَنتَر منظورم ماشینه نه وُدکا(خیر سرش اسم انتخاب کرده واسه ماشینش🤣)_شاگرد:ببخشید اوستا من فکر کردم چون بوگاتی جدید معرفی شده اعصابت داغونه میخوای کَلَتو گرم کنی یادت بره چه خاکی تو سرت شده نمیدونستم منظورت همون فورد موستانگ جسکو ابسولوت خودمونه_کچل:همه چیزو آماده کن میریم پِلَن B_شاگرد:پِلَن B دیگه چه کوفتیه اوستا؟_کچل:فتوشاپ توربو دَبه_شاگرد:اوستا این که همون ترکیب همیشگیه!_کچل:نه این خیلی فرق میکنه_شاگرد:چه فرقی میکنه اوستا؟_کچل:مگه نمیبینی جاشون عوض شده،این بار اول فتوشاپ میکنیم بعد توربوها رو هوا میکنیم بعد الکل رو میریزیم،راستی یادت نره یه مزه هم از روش بریزی تو باک یه وقت ماشین بالا نیاره😂_شاگرد:واااو اوستا،شما جدای از کچل بودن یه نابغه اید😮چِطو به فکر من نرسیده بود.چند روز بعد…_شاگرد:اوستا دیدی تمام اینترنت پُر شده از کیلومتر شمار توربیون و همه کَف بالا اوردن،حالا اینو چیکارش کنیم؟_کچل:بپَر از سمساری سر کوچه چند تا ساعت و آتاشغال بگیر بیار بزاریم رو جمرا_شاگرد:ولی ما نسخه تولیدی جمرا رو پارسال معرفی کردیم با کیلومترشمار دیجیتال!_کچل:طوری نکن که دیگران فکر کنن طوری شده،میگیم ایده مال ما بوده ولی بوگاتی کپی کرده مثه دُم دراز شیرون😂(محض اطلاع تو گوودوود امسال کونیگ زگ باز هم یه قدم محکم دیگه در راه اِسکی از بوگاتی برداشت و کیلومترشمار جمرا رو به آنالوگ شبیه ساعت های قدیمی تغییر داد تا بار دیگر شاهد مقایسه بین کریس رونالدو و پژمان جمشیدی باشیم😂😂😂)
به پایان آمد این دفتر ولی حکایت این کچل همچنان باقیست….
SLS
۳۰ مرداد ۱۴۰۳یه سوال دارم ازت
تو الان یه تومار نوشتی دقیقا کونیگزگ از چیه بوگاتی اسکی رفته؟
طراحی ظاهری؟
پیشرانه؟
قابلیتها؟
خود کونیگزگ از نظر من هایپرکار های بهتری نسبت به بوگاتی میسازه(با احترام به بوگاتی فن ها)چون با وزن کمتر و پیشرانه کوچیکتر و سبکتر به نسبت بوگاتی و همین طور سریع تر تو پیست و طراحی ظاهری بهتر یه سرو گردن از بوگاتی بالاتره
آقای اشتری شما نظرتون چیه؟😁
Hosein005
۳۰ مرداد ۱۴۰۳کارگردان دی سی کجاست ببینه
ما هم تو پدال یه نمونه اصیل تر از جوکر اون داریم 😂
Mad.z.Max
۳۰ مرداد ۱۴۰۳سوختن به روایت تصویر
Hosein005
۳۰ مرداد ۱۴۰۳جوکر خداییش از این فیلم سینمایی جدیدا که بدرد نمیخورن کامنتت برا من لذتش بیشتر بود
میشه راحت فیلم نامه بنویسی و کسب درامد کنی
جدا از شوخی وقتی انقدر مصصمم هستی رو نظرت کاملا موفق میشی
خدارو چه دیدی شایدم کونیگزگ سرانجام رسوا شد یا شرکتو فروخت و خیریه زد 😂
شایدم بیاد ایران تو فیلم هات بازی کنه
(میخواستم بخاطر طولانی بودن و حدس میزدم چی نوشتی نخونم
ولی تا نصفه ها رفتم انقدر جذاب شد گفتم کاش ادامه هم داشت 😂)
B
۳۰ مرداد ۱۴۰۳به عمرم هیت به این طولانی ای ندیدم حداقل هیت کوتاه بدین طومار چرا مینویسین 😂
! i M α η δ υ α R
۳۰ مرداد ۱۴۰۳Joker …
اندر حکایت استیکر های کامنت تو …
داستان ها ، داستان ها می توان نوشت …
NAVID@@98
۳۰ مرداد ۱۴۰۳همین گار ها رو خودِت انجام بدی ته تهِش یه کارتینگ سه چرخ ۵۰ کیلویی ازش درمیاد که همونم واشر زدست و سرسیلندرشم کف تراشی شده اونم تراش آخر 😂 !!!!!!
ولی 👑🥇این نابغه مهندس باهوش بسیار بالا باهوشترین الان با کارهای خدایی شاهکار هایی ساخته که در پیست و هر رکورد ها رو اول هر چیز داره با بوگاتی و هنسی و زینگر و مرسدس بنز و بوگاتی و هر چیز اول اروپا و آمریکا 🇺🇸🇷🇺🇬🇷🇫🇮🇩🇪🇮🇹🇸🇪🇪🇺 رقابت میکنه خدایی و کسی به گرد پاشم نمیرسه این مهندس نابغه باهوشترین یکی یکی هر رکوردی رو میزنه اول هر چیز هم هست اند🥇👑 !!!!!!!!!! !!!!!!!!!!! اینجاست که من یه جایی دیگه بود قبلا پرچم سوئد رو هم به جمع برتر ها هر چیز اول ها اضافه کردم و یکی اومد گفت این پرچم چیه برا همین کارهاست دیگه !!!!!!!!
۱۰ ۱۱ تا ۱۱۰ تا !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
بدو !!!!!!
HFball
۳۰ مرداد ۱۴۰۳صد رحمت به کاربر تسلا حداقل تومار به این درازی نمیکشید😂
car lover
۳۰ مرداد ۱۴۰۳یه سر به آرخام بزن
amir
۳۰ مرداد ۱۴۰۳همین دیدم جوکر کامنت گذاشته یه خطم از اراجیفت نخوندم فکر کن این همه زحمت بکشی پوز بوگاتی هم بتونی بزنی بعد یکی از ناکجا آباد پیدا بشه بهت هیت بده😅😅
B
۳۰ مرداد ۱۴۰۳بنده خدا زینگر هر جا میره رکورد میزنه پشتش میان رکوردشو میشکونن 😂
Elmiraj
۳۰ مرداد ۱۴۰۳۱:۲۴:۸۶
زینگر ،،، هنسی ،،، کونیگزگ….
رکورد ها یکی یکی توسط تازه کارهایی شکسته میشن که سابقه بسیار کمی در پیست داشتن…
این جاست که روز به روز ادعای اونایی که میگن ما دهه هاست در پیست و موتور اسپرت حضور داریم و رکورد زنی در پیست فقط کار ماست ، بی ارزش تر میشه .
مازیار
۳۰ مرداد ۱۴۰۳کنایه بجایی نبود
اونی که منظور شماست با قدرت/وزن یکسوم اینها تایم میزنه و هرچی ادعا کنه حق داره چون تاریخ خودروسازی رو شخم بزنی موردی مشابهش پیدا نمیشه
۵۰۰ اسب ۱۵۰۰ کیلو ۶:۴۴
R
۳۰ مرداد ۱۴۰۳اها اونوقت قدرتشونو در نظر نگرفتی رو هوا حرف حرف زدی!
دانیال_Surrey،England
۳۰ مرداد ۱۴۰۳7 سال پیش مک لارن با سنا رکورد تمامی پیست های دنیا رو با اختلاف شکوند اونم با حدود 800 اسب بخار.
اینایی که نام بردی هرکدوم با 500 اسب بخار بیشتر تازه دارن به این رکوردها میرسن!!
تازه اون زمان هم یاد ندارم مثل این رکورد یسکو و همین زینگر و هنسی و… مک لارن این همه دوربین و رسانه ببره و رکورد زنیشو بولد بکنه.
تو خیلی از پیست ها حتی مک لارن تکنسین هاشو نمیفرستاد برای تنظیم دقیق ماشین برای رکورد بهتر.
شرکت هایی مثل زینگر و هنسی و همین کونیگزگ،برای تبلیغ نیاز به این طور رکوردها دارن،که البته خیلی زود توسط همون مدعی ها شکسته میشن.
در کل میبینم که سطح شوخی و طنز پردازی کاربران پدال روز به روز بیشتر میشه که جالبه.
سوشیانت
۳۰ مرداد ۱۴۰۳دقیقا اینجور خودرو ها هدف اصلیشون شکتستن رکورد سرعته بعد یه سری از دوستان حرف از پیست میزنن!!!
مازیار
۳۰ مرداد ۱۴۰۳الان المیراژ هم حرف از پیست زد
ببینم اصلا متوجه شدی که حرفشو نقض کردی؟😄
سوشیانت
۳۰ مرداد ۱۴۰۳من حرفم اینه که چیزی به اسم پیست اولویت نیست مخصوصا تو این کلاس حالا هر کی هر چی میخواد بگه
Elmiraj
۳۰ مرداد ۱۴۰۳میگفتید که هنر اینا فقط یک تیون سنگین برای یک تاپ اسپید بدرد نخوره که عمرا بتونن ماشین هایی با این قدرت بالا رو در پیست مهار کنند چون ادعا داشتید که برای رکورد زنی در پیست به قدرت های بالای ۷۰۰ اسب بخار اصلا نیاز نیست…
ولی میبینید که این قدرت های بالا رو مهار کردن و الان بهونه شده هیمن قدرت بالا…!!!
Alan.r
۳۰ مرداد ۱۴۰۳هر وقت تونستن رقبای اصلیشونو (والکری و وان ) رو شکست بدن اون وقت این ادعا درسته
شکست دادن 911و AMG GT BS با وزن کمتر و قدرت دو برابر افتخار نیست
! i M α η δ υ α R
۳۰ مرداد ۱۴۰۳{{{ Elmiraj … این جاست که روز به روز ادعای اونایی که میگن ما دهه هاست در پیست و موتور اسپرت حضور داریم و رکورد زنی در پیست فقط کار ماست ، بی ارزش تر میشه … }}}
پر بی راه نمی گی اما تحلیلت ، آب دوغ خیاریه …
داری فقط ظاهر قضیه رو می بینی …
زمین اصلی بازیگران اصلی موتوراسپرت ، نه پیست که بازار فروش هست …
پورشه یا فراری یا مرسدس یا …
از بازار پول در میارن و توی پیست و موتور اسپرت خرج می کنن تا دوباره در همون بازار ، بیشتر پول در بیارن و رکورد های فروش رو بشکنن …
اما زینگر و مینگر و گونیگ و هنسی و … از جیب می خورن و از جیب خرج می کنن و بجاش برای خودنمایی ، در پیست رکورد ها رو می شکنن …
حکایت اینا ، حکایت شکم گشنه و آروغ فندقیه …
بحث دو راهی موتور اسپرت یا بازار فروش ، قدمتی به تاریخ موتوراسپرت داره …
در نهایت برندهایی مثل مازراتی که نتونستن درک کنند اهمیت حضور موفق تر در بازار ( در درازمدت ) بیشتر هست ، چند بار در طول تاریخ ورشکسته شدن …
در نهایت یه توصیه …
هر وقت خواستی یه چیزی رو بکوبی با احتیاط بکوب ، شاید از سر جوانی و خامی ، توی محاسباتت نکته ای رو لحاظ نکرده باشی و همون چیزی که داری می کوبی اش ، از تصور تو بالاتر باشه و در نهایت وجه خودت رو زیر سوال ببری …
car lover
۳۰ مرداد ۱۴۰۳مهدیار، قبلا هم گفتم بازم میگم بحث کردن با سه قشر فایده ای نداره. یکی طرفدران پرسپولیس، یکی کره ای فنها، یکی هم امریکن فنها. از قضا شاید بشه با دو گروه اول بحث کرد و مذاکره کرد اما گروه سوم هیچ فایده ای نداره.
! i M α η δ υ α R
۳۰ مرداد ۱۴۰۳کامنت حقی بود …
خصوصا تیکه ات به لنگی ها …
کره ای فن ها رو هم خیلی جدی نگیر …
طفلی ها نه چیزی برای دفاع دارند و نه چیزی برای حمله …
مگه با آرمیچربازی ، ورق روزگار بعدا به نفعشون برگرده …
الف.ی
۳۰ مرداد ۱۴۰۳کونیگزگ یسکو به تنهایی پرچم هایپرکارهای بنزینی رو بالا گرفته
نه هیبریدی نه برقی نه چیزی
فقط بنزین با دو تا توربو
رکوردارو داره دونه دونه میشکنه
رامتین
۳۰ مرداد ۱۴۰۳به به. بنظرم میتونه از 480 کیلومتر برساعت رد بشه و حسم اینه نهایت 490 برسه. درینصورت باز هم شیرون با 491 سردمدار تاپ اسپیده. البته بهتره از تروبیون صحبت نکنیم، چون بمراتب بهتر از شیرونه!