کونیگ‌زگ

کونیگزگ یسکو اتک رکورد پیست لاگونا سکا را شکست

یسکو اتک با اختلاف ۰.۵۸ ثانیه، رکورد زینگر ۲۱C را در پیست لاگونا سکا شکسته و به سریع‌ترین خودروی تولیدی این پیست تبدیل شده است.

هرچند کونیگزگ همچنان در حال برنامه‌ریزی برای شکستن رکورد سرعت با یسکو ابسلوت است اما در این میان، رکوردهای دیگری را هم ثبت می‌کند. یسکو اتک که نسخهٔ متمرکز بر پیست این هایپرکار سوئدی محسوب می‌شود، رکورد سریع‌ترین خودروی تولیدی پیست لاگونا سکا را شکسته است. هایپرکار کونیگزگ این مسیر چالش‌برانگیز ۳.۵ کیلومتری را در یک دقیقه و ۲۴.۸۶ ثانیه طی کرده است. رکورددار قبلی این پیست، زینگر ۲۱C بود که حالا با اختلاف تنها ۰.۵۸ ثانیه مغلوب یسکو اتک شده است. زینگر همچنین به‌تازگی رکورد پیست فرمول یک آمریکا در تگزاس را هم با اختلاف ۰.۲ ثانیه به هنسی ونوم F5 واگذار کرده است.

پیست لاگونا سکا نه‌تنها برای هایپرکار کونیگزگ بلکه برای راننده هم تازگی داشته است زیرا رانندهٔ تست و توسعهٔ شرکت سوئدی «مارکوس لوند» تاکنون به این پیست نرفته بود. بااین‌حال، درحالی‌که لاگونا سکا قلمروی ناشناخته‌ای برای انسان و ماشین بود، یسکو اتک موفق شد رکورد زینگر ۲۱C را بشکند. این اما اولین رکورد پیستی نیست که یسکو اتک ثبت می‌کند زیرا این خودرو در اواخر سال ۲۰۲۳ رکورد پیست گوتلند رینگ سوئد را هم با زمان ۲ دقیقه و ۵۶.۹۷ ثانیه شکست که حدود هشت ثانیه از رکورد پورشه ۹۱۱ GT3 RS MR نسل قبلی سریع‌تر بود.

یسکو اتک در ظاهر با بال بزرگ عقب به‌راحتی از نسخهٔ ابسلوت که بجای آن دو بالهٔ کوچک دارد قابل‌تشخیص است. بااین‌حال، هردو نسخه از پیشرانهٔ یکسانی استفاده می‌کنند که یک نمونهٔ ۵ لیتری V8 توئین توربو است. این موتور با بنزین معمولی ۱۲۸۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کند ولی در صورت استفاده از سوخت E85، خروجی آن به ۱۶۰۰ اسب بخار قدرت و ۱۵۰۰ نیوتن متر گشتاور افزایش میابد. یسکو ابسلوت اخیراً در آزمایش شتاب صفر-۴۰۰-صفر کیلومتر بر ساعت، زمان ۲۷.۸۳ ثانیه را ثبت کرد و با اختلاف ۱.۳۳ ثانیه رکورد ریمک نورا را شکست. البته نورا R جدید که به‌تازگی با قدرت بیشتر و وزن کمتر معرفی شده، ممکن است به‌زودی بتواند این رکورد را دوباره بشکند.

بااین‌حال، بدون شک هیجان‌انگیزترین رکورد یسکو، رکورد حداکثر سرعت خواهد بود. طبق محاسبات و شبیه‌سازی‌های کونیگزگ، نسخهٔ ابسلوت می‌تواند به‌راحتی از مرز ۳۰۰ مایل بر ساعت معادل ۴۸۰ کیلومتر بر ساعت عبور کند. همچنین آزمایش داینوی شاسی اخیراً سرعت تئوری ۵۰۰ کیلومتر بر ساعت را با دندهٔ ۹ و قبل از رسیدن به ردلاین موتور نشان داده است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۶۴ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۳۹ دیدگاه‌ها

  1. فريد

    ۳۰ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (516 ديدگاه)

    همچنان در کف ۵٠٠

    موافقم 19
    مخالفم 3
    1. SLS

      ۳۰ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (492 ديدگاه)

      واقعا جا داره بگی پشمام!

      موافقم 11
      مخالفم 2
    2. HFball

      ۳۰ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (208 ديدگاه)

      مسیر مناسب در دسترسش باشه خیلی زودتر از بوگاتی ها می‌تونه به این سرعت برسه همچی اینو ثابت میکنه فقط رکورداشو باید دید

      موافقم 13
      مخالفم 4
  2. KOATEON

    ۳۰ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (22 ديدگاه)

    ولی چه رنگی داره این یکی اصن اوفف

    موافقم 17
    مخالفم 2
  3. حسین

    ۳۰ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (128 ديدگاه)

    یادمون نرفته بوگاتی گفته بود به مشتری هاش اجازه میده با نسخه تولیدی ۳۰۰ پلاس هر وقت که بخوان رکورد های بهتری رو ثبت کنند
    یا تخمین زده بودند نسخه ۳۰۰ شیرون در نوادا ۵۱۵ کیلومتر رو ثبت میکنه
    یا وقتی اندی والاس میگفت در سرعت ۴۹۰ کیلومتر خودرو هنوز شتاب میگرفت و مشکلی که تو پیست فولکس بود و کوتاه بودن مسیر اجازه نمیداد
    تا حتی گفت میتونستم در لحظه اخر به ۴۹۲ کیلومتر هم برسم

    موافقم 8
    مخالفم 8
    1. Hosein005

      ۳۰ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (68 ديدگاه)

      متاسفانه هنوز کسی با نسخه تولیدی شیرون سوپر اسپرت ۳۰۰ پلاس نه تایمی ثبت کرده نه تفاوت هاش با نسخه معمولی توسط یک نشریه یا شخص بررسی شده
      پس مشخص نیست اصلا این نسخه با نسخه های معمولی اصلا فرقی داره یا نه
      ما فقط یک پروتو تایپ دیدیم که ۴ سال پیش تا ۴۹۰ کیلومتر رو در یکطرف ثبت کرد
      تازه چند ماه بعدش بود فکر کنم بوگاتی خبر از تولید شدن این نسخه داد نه اینکه تولید هم بشه
      تا این لحظه هم هیچ عملکرد یا توضیحی از نسخه های تولیدی این نسخه نه از طرف کارخونه یا جای دیگه دیده نشد ، نمیشه روی یک ماشین پروتوتایپ نظر داد که نسبت به نسخه معمولی خیلی سریع تر بوده
      واقعا مشکوک بود چون ۳۰۰ تا ۴۰۰ کیلومتر شیرون عادی اصلا انقدر سریع نیست ولی تو اون پروتوتایپ از ۳۰۰ تا ۴۰۰ کیلومتر رو دو برابر یا شاید سه برابر سریع تر از شیرون رفت کلیپش هست
      حالا اعدادش رو دقیق نگرفتم

      موافقم 10
      مخالفم 1
    2. Hosein005

      ۳۰ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (68 ديدگاه)

      شما فکر کن بوگاتی اومده ۴ سال پیش بدون هیچ خبری یه ماشینی که کسی نمیدونست این چی هست رو برداشته فقط تا یکطرف ۴۹۰ تا رو ثبت کرده بی دلیل
      یه ماشین که کسی هیچ اطلاعاتی ازش نداره
      هیچ شباهتی به شیرون نداره اونم ناگهانی
      همه شوکه شدن
      بعد چند ماه تازه میگه قرارره که تولید هم بشه
      نه اینکه تولید کنند
      فقط هم همون رکورد رو اومدن با یه ماشین بی مشخصه زدند و رفتند و از اون موقع تا الان هیچ اطلاعات یا بررسی یا هیچ چیزی نه از خود بوگاتی دیده شد
      نه از طرف کسی
      حداقل یه توضیح کوچیک راجب ماشین میداد
      بعدم اومدن گفتن ما دیگه هدفمون رکورد زدن نیست
      الان این ماشین هم بلا تکلیفه ..
      من به عنوان یک طرفدار هایپرکار از این پنهان کاری خوشم نیومد و اصلا کارشون مورد قبول نبود چه برسه بخواد بررسی بشه
      تا الانم اصلا خبری از نسخه های تولیدی مثلا ۳۰۰ پلاس
      که من بعید میدونم همون پروتوتایپ باشه نشده

      موافقم 9
      مخالفم 2
      1. R

        ۳۰ مرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (1109 ديدگاه)

        بوگاتی ss با فعال کردن کلید دوم ۴۴۰ تا میره که بازم محدود شدس!! توی ۳۰۰ پلاس اومدن محدود کننده الکترونیکی رو از طریق ecu برداشتن که این سوپر اسپرت هارو بازم اون محدود کننده رو برداری ۵۰۰ تارومیرن که رو کیلومترشمارشون هست!! بدون نگرانی بدون لرزش بدون افت عملکرد!!
        تو بوگاتی رو دست کم گرفتی؟ یا فکر کردی پیکانه رو کیلومترش ۲۰۰ تا بنویسن نصفش بره؟ اون پونصد رو الکی ننوشتن اونجا روش محدود کننده گذاشتن

        موافقم 2
        مخالفم 7
    3. Hosein005

      ۳۰ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (68 ديدگاه)

      کوتاهش رو بگم انگار فقط همون یک نسخه رو اومدند توسعه دادند که تا این سرعت بره، یعنی غیر استاندارد
      وگرنه هیچ بوگاتی انقدر سریع نبوده
      بنظرم فقط خودشون رو خراب کردند
      من که طرفدار این برندم قطعا بهم بیشتر برخورده
      مخصوصا وقتی تا الان دیدم هیچ کدوم از بوگاتی ها حتی عملکرد نزدیک به اون پروتوتایپ هم نداشتند

      موافقم 7
      مخالفم 2
  4. BlackWing

    ۳۰ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (1260 ديدگاه)

    Sheesh 😎

    موافقم 2
    مخالفم 3
  5. Scuderia Ferrari

    ۳۰ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (4008 ديدگاه)

    عیار واقعی هایپر کارها و سوپر اسپرت ها تو پیست مشخص میشه و بعد شتاب و تاپ اسپید

    کنار زدن محدودیت ها ، قوانین و حصارهایی که برندها رو مجبور به پیروی از بعضی قید و بندها میکنه تا بتونن اوج کارایی و پرفورمنس خودشون رو به نمایش بزارن قابل تحسین و ارزشمنده

    موافقم 13
    مخالفم 3
    1. مجید

      ۳۰ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (242 ديدگاه)

      به شرطی که اون پیست کامل باشه و پیچ ۴۵ درجه و ۹۰ درجه رو هم داشته باشه اون هم بعد از یه مسیر صاف و چالش رو به حداکثر برسونه

  6. Joker

    ۳۰ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (588 ديدگاه)

    موندم اگه بوگاتی نبود این میخواست از روی چی اِسکی بره؟🤔اینقدری بوگاتی تو معروفیت امثال اینا نقش داشته سرنوشت نقش نداشته،چرا راه دور بریم،یه کچل دیگه،همین اندرو تیت،من به واسطه ورزش بوکسی که میکنم و علاقه ای که دارم این آقا رو از خیلی خیلی سال ها قبل میشناختم،جالب اینجاست تا قبل از اینکه بوگاتی بخره سگای محلشون هم نمی‌شناختنش به جز کسایی که توی بوکس فعالیت میکردن،همین که بوگاتی شیرونش رو خرید و ویدئوش رو تو یوتیوب آپلود کرد از فرداش به عنوان یه فرد موفق ازش دعوت کردن واسه شرکت توی پادکست و بعد هم در عرض کمتر از یک ماه تبدیل شد به سرچ اول گوگل!!!😳😂فکر کن سالها ورزش کنی و چند تا کمربند قهرمانی هم بگیری ولی نَنَت هم نشناستت بعد که بوگاتی خریدی از فرداش معروف ترین فرد فضای مجازی بشی😂اینه قدرت برند بوگاتی کبیر💪بعد طرف میاد کچل و موستانگایی که تیون میکنه رو با بوگاتی کبیر مقایسه میکنه که هیچ حتی بالاتر هم میدونه 😂😂😂😂😂مقایسه بوگاتی و کونیگ زگ یه چیز تو مایه های مقایسه کریستیانو رونالدو و پژمان جمشیدی با یه گل ملیه😂😂😂😂جالب اینجاست کچل با هزار ادعا اومد جسکو رو معرفی کرد و اسمش هم گذاشت جسکو300!!! حالا چرا 300؟چون اعتقاد داشت اولین خودرویی که قراره 300 مایل رو دَرنَوَرده(ارواح عَمَش)موستانگه ایشونه 😂😂😂فکر می‌کرد چون بوگاتی گفته ما دنبال رکورد نیستیم یه صد سالی وقت داره با همین چرندیات سر تینیجای طرفدارش رو گرم کنه😂بعد چی شد؟بوگاتی بدون اطلاع قبلی اومد رکورد رو جِر داد و این کچل هم موند تو آمپاس🤣🤣🤣با خودش گفت حالا چه خاکی تو سرم بریزم؟کاش زِر مُفت نمیزدم،آها،یه فکر بِکر به سَرَم زد🤔باید بگم این نسخه مخصوص پیسته(نه که یَد طولانی هم توی پیست داره😂)و نسخه رکوردشکن یه مدل دیگست،حالا چه تغییراتی توش بدم؟🤔آها،دُمش رو هم شبیه به شیرون سوپراسپرت دراز کنم تا مثه بوگاتی بتونه تُند بره😂😂😂بعدش چیکار کنم؟🤔هیچی دیگه،تو این سی سال چیکار کردم همون کار رو میکنم(اینجا منظور از کار همون قُمپُز در کردنه🤣)بعد هم خدا بزرگه،میشینیم ببینیم بوگاتی چی کار میکنه من هم پشتش یه اِسکی میرم.چند سال بعد…..کچل:اِوا،ریمک رکورد زد؟ریمک مگه مال بوگاتی نیست؟!!🤔پس الان وقتشه،بچه بُدو اون دَبه اتانول رو از گوشه انباری پیدا کن بیار و تو هم بُدو بوست توربوها رو تا خدا بالا ببر و تو هم لپتاپت رو واسه فتوشاپ آماده کن داریم میریم رکورد بزنیم🤣😂😂😂شاگرد:راستی اوستا مگه قبلن نگفتیم با رگرا رکورد زدیم؟اینبارو چی بگیم؟؟_کچل:خفه شو اَنتَر،کاری که میگم رو بکن مگه نمیبینی مدرسه ها تعطیل شدن و تینیج ها چشم امیدشون به ماست🤣😂😂😂بازم چند سال بعد🥱…..شاگرد:اوستا دیدی بوگاتی ماشین جدیدش رو معرفی کرده؟_کچل:آره،دارم عکساش رو دانلود میکنم خدا کنه بسته اینترنتم تموم نشه😂😂😂_شاگرد:اوستا این دیگه خیلی غوله حالا چه خاکی تو سرمون بریزیم؟!_کچل:ابسولوت رو اماده کن_شاگرد:اوستا مزه چی بیارم؟_کچل:مزه چیه اَنتَر منظورم ماشینه نه وُدکا(خیر سرش اسم انتخاب کرده واسه ماشینش🤣)_شاگرد:ببخشید اوستا من فکر کردم چون بوگاتی جدید معرفی شده اعصابت داغونه میخوای کَلَتو گرم کنی یادت بره چه خاکی تو سرت شده نمیدونستم منظورت همون فورد موستانگ جسکو ابسولوت خودمونه_کچل:همه چیزو آماده کن میریم پِلَن B_شاگرد:پِلَن B دیگه چه کوفتیه اوستا؟_کچل:فتوشاپ توربو دَبه_شاگرد:اوستا این که همون ترکیب همیشگیه!_کچل:نه این خیلی فرق میکنه_شاگرد:چه فرقی میکنه اوستا؟_کچل:مگه نمیبینی جاشون عوض شده،این بار اول فتوشاپ میکنیم بعد توربوها رو هوا میکنیم بعد الکل رو میریزیم،راستی یادت نره یه مزه هم از روش بریزی تو باک یه وقت ماشین بالا نیاره😂_شاگرد:واااو اوستا،شما جدای از کچل بودن یه نابغه اید😮چِطو به فکر من نرسیده بود.چند روز بعد…_شاگرد:اوستا دیدی تمام اینترنت پُر شده از کیلومتر شمار توربیون و همه کَف بالا اوردن،حالا اینو چیکارش کنیم؟_کچل:بپَر از سمساری سر کوچه چند تا ساعت و آتاشغال بگیر بیار بزاریم رو جمرا_شاگرد:ولی ما نسخه تولیدی جمرا رو پارسال معرفی کردیم با کیلومترشمار دیجیتال!_کچل:طوری نکن که دیگران فکر کنن طوری شده،میگیم ایده مال ما بوده ولی بوگاتی کپی کرده مثه دُم دراز شیرون😂(محض اطلاع تو گوودوود امسال کونیگ زگ باز هم یه قدم محکم دیگه در راه اِسکی از بوگاتی برداشت و کیلومترشمار جمرا رو به آنالوگ شبیه ساعت های قدیمی تغییر داد تا بار دیگر شاهد مقایسه بین کریس رونالدو و پژمان جمشیدی باشیم😂😂😂)
    به پایان آمد این دفتر ولی حکایت این کچل همچنان باقیست….

    موافقم 4
    مخالفم 14
    1. SLS

      ۳۰ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (492 ديدگاه)

      یه سوال دارم ازت
      تو الان یه تومار نوشتی دقیقا کونیگزگ از چیه بوگاتی اسکی رفته؟
      طراحی ظاهری؟
      پیشرانه؟
      قابلیت‌ها؟
      خود کونیگزگ از نظر من هایپرکار های بهتری نسبت به بوگاتی میسازه(با احترام به بوگاتی فن ها)چون با وزن کمتر و پیشرانه کوچیکتر و سبک‌تر به نسبت بوگاتی و همین طور سریع تر تو پیست و طراحی ظاهری بهتر یه سرو گردن از بوگاتی بالاتره
      آقای اشتری شما نظرتون چیه؟😁

      موافقم 16
      مخالفم 2
    2. Hosein005

      ۳۰ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (68 ديدگاه)

      کارگردان دی سی کجاست ببینه
      ما هم تو پدال یه نمونه اصیل تر از جوکر اون داریم 😂

      موافقم 10
      مخالفم 1
    3. Mad.z.Max

      ۳۰ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (1859 ديدگاه)

      سوختن به روایت تصویر

      موافقم 8
      مخالفم 3
    4. Hosein005

      ۳۰ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (68 ديدگاه)

      جوکر خداییش از این فیلم سینمایی جدیدا که بدرد نمیخورن کامنتت برا من لذتش بیشتر بود
      میشه راحت فیلم نامه بنویسی و کسب درامد کنی
      جدا از شوخی وقتی انقدر مصصمم هستی رو نظرت کاملا موفق میشی
      خدارو چه دیدی شایدم کونیگزگ سرانجام رسوا شد یا شرکتو فروخت و خیریه زد 😂
      شایدم بیاد ایران تو فیلم هات بازی کنه

      (میخواستم بخاطر طولانی بودن و حدس میزدم چی نوشتی نخونم
      ولی تا نصفه ها رفتم انقدر جذاب شد گفتم کاش ادامه هم داشت 😂)

    5. B

      ۳۰ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (756 ديدگاه)

      به عمرم هیت به این طولانی ای ندیدم حداقل هیت کوتاه بدین طومار چرا مینویسین 😂

    6. ! i M α η δ υ α R

      ۳۰ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (2277 ديدگاه)

      Joker …

      اندر حکایت استیکر های کامنت تو …

      داستان ها ، داستان ها می توان نوشت …

    7. NAVID@@98

      ۳۰ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (721 ديدگاه)

      همین گار ها رو خودِت انجام بدی ته تهِش یه کارتینگ سه چرخ ۵۰ کیلویی ازش درمیاد که همونم واشر زدست و سرسیلندرشم کف تراشی شده اونم تراش آخر 😂 !!!!!!

      ولی 👑🥇این نابغه مهندس باهوش بسیار بالا باهوشترین الان با کارهای خدایی شاهکار هایی ساخته که در پیست و هر رکورد ها رو اول هر چیز داره با بوگاتی و هنسی و زینگر و مرسدس بنز و بوگاتی و هر چیز اول اروپا و آمریکا 🇺🇸🇷🇺🇬🇷🇫🇮🇩🇪🇮🇹🇸🇪🇪🇺 رقابت میکنه خدایی و کسی به گرد پاشم نمیرسه این مهندس نابغه باهوشترین یکی یکی هر رکوردی رو میزنه اول هر چیز هم هست اند🥇👑 !!!!!!!!!! !!!!!!!!!!! اینجاست که من یه جایی دیگه بود قبلا پرچم سوئد رو هم به جمع برتر ها هر چیز اول ها اضافه کردم و یکی اومد گفت این پرچم چیه برا همین کارهاست دیگه !!!!!!!!
      ۱۰ ۱۱ تا ۱۱۰ تا !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
      بدو !!!!!!

      موافقم 3
      مخالفم 5
    8. HFball

      ۳۰ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (208 ديدگاه)

      صد رحمت به کاربر تسلا حداقل تومار به این درازی نمیکشید😂

    9. car lover

      ۳۰ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (991 ديدگاه)

      یه سر به آرخام بزن

    10. amir

      ۳۰ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (3391 ديدگاه)

      همین دیدم جوکر کامنت گذاشته یه خطم از اراجیفت نخوندم فکر کن این همه زحمت بکشی پوز بوگاتی هم بتونی بزنی بعد یکی از ناکجا آباد پیدا بشه بهت هیت بده😅😅

  7. B

    ۳۰ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (756 ديدگاه)

    بنده خدا زینگر هر جا میره رکورد میزنه پشتش میان رکوردشو میشکونن 😂

    موافقم 8
    مخالفم 1
  8. Elmiraj

    ۳۰ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (3178 ديدگاه)

    ۱:۲۴:۸۶

    زینگر ،،، هنسی ،،، کونیگزگ….
    رکورد ها یکی یکی توسط تازه کارهایی شکسته میشن که سابقه بسیار کمی در پیست داشتن…

    این جاست که روز به روز ادعای اونایی که میگن ما دهه هاست در پیست و موتور اسپرت حضور داریم و رکورد زنی در پیست فقط کار ماست ، بی ارزش تر میشه .

    موافقم 5
    مخالفم 13
    1. مازیار

      ۳۰ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (3163 ديدگاه)

      کنایه بجایی نبود
      اونی که منظور شماست با قدرت/وزن یک‌سوم اینها تایم میزنه و هرچی ادعا کنه حق داره چون تاریخ خودروسازی رو شخم بزنی موردی مشابهش پیدا نمیشه

      ۵۰۰ اسب ۱۵۰۰ کیلو ۶:۴۴

      موافقم 12
    2. R

      ۳۰ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (1109 ديدگاه)

      اها اونوقت قدرتشونو در نظر نگرفتی رو هوا حرف حرف زدی!

      موافقم 10
    3. دانیال_Surrey،England

      ۳۰ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (2842 ديدگاه)

      7 سال پیش مک لارن با سنا رکورد تمامی پیست های دنیا رو با اختلاف شکوند اونم با حدود 800 اسب بخار.
      اینایی که نام بردی هرکدوم با 500 اسب بخار بیشتر تازه دارن به این رکوردها میرسن!!
      تازه اون زمان هم یاد ندارم مثل این رکورد یسکو و همین زینگر و هنسی و… مک لارن این همه دوربین و رسانه ببره و رکورد زنیشو بولد بکنه.
      تو خیلی از پیست ها حتی مک لارن تکنسین هاشو نمیفرستاد برای تنظیم دقیق ماشین برای رکورد بهتر.
      شرکت هایی مثل زینگر و هنسی و همین کونیگزگ،برای تبلیغ نیاز به این طور رکوردها دارن،که البته خیلی زود توسط همون مدعی ها شکسته میشن.
      در کل میبینم که سطح شوخی و طنز پردازی کاربران پدال روز به روز بیشتر میشه که جالبه.

      موافقم 11
      مخالفم 1
    4. سوشیانت

      ۳۰ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (3224 ديدگاه)

      دقیقا اینجور خودرو ها هدف اصلیشون شکتستن رکورد سرعته بعد یه سری از دوستان حرف از پیست میزنن!!!

      مخالفم 10
      1. مازیار

        ۳۰ مرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (3163 ديدگاه)

        الان المیراژ هم حرف از پیست زد
        ببینم اصلا متوجه شدی که حرفشو نقض کردی؟😄

        موافقم 11
        مخالفم 1
        1. سوشیانت

          ۳۰ مرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (3224 ديدگاه)

          من حرفم اینه که چیزی به اسم پیست اولویت نیست مخصوصا تو این کلاس حالا هر کی هر چی میخواد بگه

          موافقم 1
          مخالفم 10
    5. Elmiraj

      ۳۰ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (3178 ديدگاه)

      می‌گفتید که هنر اینا فقط یک تیون سنگین برای یک تاپ اسپید بدرد نخوره که عمرا بتونن ماشین هایی با این قدرت بالا رو در پیست مهار کنند چون ادعا داشتید که برای رکورد زنی در پیست به قدرت های بالای ۷۰۰ اسب بخار اصلا نیاز نیست…

      ولی می‌بینید که این قدرت های بالا رو مهار کردن و الان بهونه شده هیمن قدرت بالا…!!!

      مخالفم 14
    6. Alan.r

      ۳۰ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (1129 ديدگاه)

      هر وقت تونستن رقبای اصلیشونو (والکری و وان ) رو شکست بدن اون وقت این ادعا درسته
      شکست دادن 911و AMG GT BS با وزن کمتر و قدرت دو برابر افتخار نیست

      موافقم 11
      مخالفم 1
    7. ! i M α η δ υ α R

      ۳۰ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (2277 ديدگاه)

      {{{ Elmiraj … این جاست که روز به روز ادعای اونایی که میگن ما دهه هاست در پیست و موتور اسپرت حضور داریم و رکورد زنی در پیست فقط کار ماست ، بی ارزش تر میشه … }}}

      پر بی راه نمی گی اما تحلیلت ، آب دوغ خیاریه …

      داری فقط ظاهر قضیه رو می بینی …

      زمین اصلی بازیگران اصلی موتوراسپرت ، نه پیست که بازار فروش هست …

      پورشه یا فراری یا مرسدس یا …

      از بازار پول در میارن و توی پیست و موتور اسپرت خرج می کنن تا دوباره در همون بازار ، بیشتر پول در بیارن و رکورد های فروش رو بشکنن …

      اما زینگر و مینگر و گونیگ و هنسی و … از جیب می خورن و از جیب خرج می کنن و بجاش برای خودنمایی ، در پیست رکورد ها رو می شکنن …

      حکایت اینا ، حکایت شکم گشنه و آروغ فندقیه …

      بحث دو راهی موتور اسپرت یا بازار فروش ، قدمتی به تاریخ موتوراسپرت داره …

      در نهایت برندهایی مثل مازراتی که نتونستن درک کنند اهمیت حضور موفق تر در بازار ( در درازمدت ) بیشتر هست ، چند بار در طول تاریخ ورشکسته شدن …

      در نهایت یه توصیه …

      هر وقت خواستی یه چیزی رو بکوبی با احتیاط بکوب ، شاید از سر جوانی و خامی ، توی محاسباتت نکته ای رو لحاظ نکرده باشی و همون چیزی که داری می کوبی اش ، از تصور تو بالاتر باشه و در نهایت وجه خودت رو زیر سوال ببری …

      موافقم 10
      1. car lover

        ۳۰ مرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (991 ديدگاه)

        مهدیار، قبلا هم گفتم بازم میگم بحث کردن با سه قشر فایده ای نداره. یکی طرفدران پرسپولیس، یکی کره ای فنها، یکی هم امریکن فنها. از قضا شاید بشه با دو گروه اول بحث کرد و مذاکره کرد اما گروه سوم هیچ فایده ای نداره.

        موافقم 9
        مخالفم 3
        1. ! i M α η δ υ α R

          ۳۰ مرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (2277 ديدگاه)

          کامنت حقی بود …

          خصوصا تیکه ات به لنگی ها …

          کره ای فن ها رو هم خیلی جدی نگیر …

          طفلی ها نه چیزی برای دفاع دارند و نه چیزی برای حمله …

          مگه با آرمیچربازی ، ورق روزگار بعدا به نفعشون برگرده …

          موافقم 7
          مخالفم 1
  9. الف.ی

    ۳۰ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (1746 ديدگاه)

    کونیگزگ یسکو به تنهایی پرچم هایپرکارهای بنزینی رو بالا گرفته
    نه هیبریدی نه برقی نه چیزی
    فقط بنزین با دو تا توربو
    رکوردارو داره دونه دونه میشکنه

  10. رامتین

    ۳۰ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (3197 ديدگاه)

    به به. بنظرم میتونه از 480 کیلومتر برساعت رد بشه و حسم اینه نهایت 490 برسه. درینصورت باز هم شیرون با 491 سردمدار تاپ اسپیده. البته بهتره از تروبیون صحبت نکنیم، چون بمراتب بهتر از شیرونه!

    موافقم 2
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا