در یک فیلم کوتاه، آقای کریستین ون کونیگزگ، فناوری عملکرد سریع و کم اینزسی در پیشرانهی یسکو را توضیح میدهد. او ادعا میکند موتور ۸ سیلندر توئینتوربوشارژ در ابرخودروی یسکو، سریعترین نمونه از نظر پاسخ به دور موتورهای بالا است.
یسکو یکی از قدرتمندترین خودروهای استاندارد جاده در دنیا محسوب میشود. این مدل دارای موتور ۵ لیتر V8 است که درصورت تغذیه با سوخت E85 قدرت ۱۶۰۰ اسب بخار تولید میکند. البته یسکو با بنزین معمولی استاندارد اروپا هم مشابه دیگر ابرخودروهای دنیا است و ۱۳۰۰ اسب بخار قدرت دارد.
یکی از مهمترین تفاوتهای شرکت کونیگزگ با دیگر سازندگان ابرخودرو در دنیا، بهرهگیری از تجهیزات ساخته شده در داخل مجموعه است. نهتنها پبشرانه، بلکه جعبهدندهی بسیار سریع یسکو هم، توسط مهندسان کونیگزگ طراحی شده است. مجموعهی این تجهیزات، نقش مهمی در سرعتگیری صفر تا صد کیلومتر بر ساعت ۲/۵ ثانیه و نهایت سرعت ۴۰۰ کیلومتربرساعت یسکو دارند. شرکت سازنده ادعا میکند درحال آمادهسازی این خودرو برای رسیدن به سرعت ۵۰۰ کیلومتربرساعت است.
لختی یا اینرسی، مشخصهای بسیار مهم در پیشرانههای سوپراسپرتها و ابرخودروهای امروزی است. به بیان بهتر، پیشرانهی کماینرسی (Low inertia) در کسری از ثانیه به دورهای بالا میرسد و نقش مهمی در بهبود شتابگیری دارد. به همین دلیل، برندهای مشهور مثل کونیگزگ، تلاش میکنند تا از این نظر، پیشرانههای خود را ارتقا دهند.
ون کونیگزگ در یک فیلم کوتاه، اهمیت پیشرانهی کماینرسی را برای مخاطبان توضیح میدهد. او در ادامه، عملکرد موتور ۸ سیلندر یسکو را از نظر زمان لازم برای دورگیری به نمایش میگذارد و ادعا میکند، پیشرانهی کونیگزگ یسکو، سریعترین نمونهی تولید شده برای یک خودرو جادهای در جهان است.
Aboalfazl demon
۴ آذر ۱۴۰۰عالیه
اما
آگرا چیز دیگه یه
M.Kazem.K
۴ آذر ۱۴۰۰بالاخره یسکو یا جسکو مسئله این است ؟
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۴ آذر ۱۴۰۰خود ایشون، یسکو تلفظ کردن
در اینجور موارد، یوتیوب حلال مشکلات هست
Gold
۵ آذر ۱۴۰۰در زبان های نزدیک به ژرمن حرف J تلفظش میشه “ی” و حرف V میشه “ف” و در کشورهای اون حوزه هر موقع به ig در انتهای یک کلمه برسیم به سه شکل تلفظ میشه : “ایگ” ، “ایش” و “ایخ”. در اینجا گونیگزگ و کونیخزگ ، جسکو و یسکو هر دو درسته و بستگی به لهجه هر ناحیه داره . ارادت
سیاووش
۵ آذر ۱۴۰۰این اسم پدر بنده خداست که تو فیلم صحبت میکنه همون که از دهنش در میاد درسته
مهدی موتور
۴ آذر ۱۴۰۰یا ابوالفضل
خیلی این شخصیت واسم تاثیر گذاره واسم دیگه واقعا باید یه حرکتی بزنم
کسی میدونه تحصیلات این آقا چیه این همه دانشو از کجا در میاره
وه یه سوال دیگه اون آقا که ریش داره و همش با ایشون عکس میگیره چکارس؟
تحت پیگرد
۴ آذر ۱۴۰۰بین این دو کچل
کریستین لایک
شلبی دیس
محمد امین
۴ آذر ۱۴۰۰مهندس های کونیخزگ خیلی روی کارشون دقت دارن و سعی میکنن به نهایت چیزی که دارن برسن
واقعا ازووقتی شروع کردن سطح کار خیلی بالایی داشتن و به دستاورد های بزرگی رسیدن مخصوصآ در حوضه موتور
ری اکشن تایم پایین این موتو واقعا جالب بود برام …
لکسوس lfa ، مکلارن f1 ، فراری لافراری و…. از دست ماشین هایی هستن که همین خصلت رو دارن و دور موتورشون خیلی سریع بالا میره
new RAMIN
۴ آذر ۱۴۰۰زمان رسیدن دور موتور 0 الی 7هزار RPM حدودا 230 میلی ثانیه!!
ماشاالله به این تکنولوژی و انجین!
اگر در شرایط آزمایشگاهی باشیم و انجین رو شرایط خاص قرار دهیم پس از اینکه پای خود را روی پدال گاز فشار دهیم پس از 1 ثانیه به 31 هزار دور بردقیقه میرسد!!!!
😨😨😨
کونیگزگ تنها کمپانی هست که اگر میلیارد بودم کسی بودم که براش بودجه میزاشتم و ازش حمایت میکردم (همچنین پاگانی) همچنین کسی بودم همه محصولاتشون رو حتی قبل ساخت و رونمایی(!)پیش خرید میکردم و تمام مدل های تولیدشدشون تو تاریخشون رو میخریدم. حتی شده 2 برابر قیمت…هم پاگانی هم کونیگزگ.
حالا چرا؟یه نگاهی به پرفورمنسی و مهندسی محصولاتشون بی اندازید میفهمید چرا…
Muty
۹ آذر ۱۴۰۰شوما پولاتو خرج نکن !!!
چرا برای هایپرکارای چینی سرمایه گذاری نمیکنی ؟؟
کاوه
۹ بهمن ۱۴۰۰مطمئنی؟؟یعنی سراغ چانگان cs35 نمیرفتی؟؟بنابر فرمایشات قبلیتون که تمام لوکس سازها و اسپورت سازها ارزو دارن که به چانگان برسن ها.چطور شده اینبار کوینزئگ و پاگانی رو به چانگان ترجیح دادی برادر.؟😅😂😂😂
Khosrow
۴ آذر ۱۴۰۰داداچ توضیح نده / الان میان میگن فقط تسلا 😂😂 / عکس اول رو با کیفیت 28 کیلو بایت میدم کل تسلا رو میگیرم ..
datsun
۴ آذر ۱۴۰۰حیف این همه مهندسی و تلاش که جاش رو به الکتروموتور ها میده و آفرین به این شرکت که هنوز دست از توسعه بر نداشته.
Joker
۴ آذر ۱۴۰۰من هنوز برگایی که رکورد ۴۰۰ متر آرگرا با ۱۳.۵ ثانیه ازم ریخته رو نتونستم جمع کنم باور کنین طاقت این یکی رو ندارم😂🤣 کونیگ زگ و شتاب ۲.۵ ثانیه!😳🤣😂😂😂 احتمالا ۲۵ ثانیه بوده اشتباه ذکر شده😂فورد چند وقت پیش جشن صد و بیست سالگی این انجین رو برگزار کرده بعد اینم هر دفعه میاد از تکنولوژی های عهد بوووق این انجین برامون نطق میکنه،سی ساله یه پلت فرم،یه شاسی،یه انجین،یه طراحی و یه …..این کی میخواد خسته بشه خدا میدونه…این فقط یه ۴ تا دونه تولید میکنه بزنه تو دره و گاردریل از بیمه پول بگیره خرج زندگیش در بیاد😂😂😂
مهراد
۴ آذر ۱۴۰۰دوست دارم با وینچستر بیام ببافمت
به شخصه فکر میکنم عامل اصلی به فنا رفتن لایک و دیسلایک سایت خودتی
M@M@DRZ
۴ آذر ۱۴۰۰وینچستر رو خوب اومدی خوشم اومد 👍👍🤣🤣🤣
مهراد
۵ آذر ۱۴۰۰شوو جوون این چی بود گفتی ؟
rezars pc
۵ آذر ۱۴۰۰ژوووووووووووووووووووننننننننننننننننننن جوکر
M@M@DRZ
۴ آذر ۱۴۰۰به خدا که اگه حالیت باشه ری اشکن این موتور چقدره سریعه ….
اون موقع که رکورد سرعت رو زد می فهمی …..
البته بازم شک دارم ( نه بازم نمی فهمی )
Carbonado Aventador
۵ آذر ۱۴۰۰.
واقعا باید افرین گفت به آقای ون کونیگ زگ واقعا از وقتی که شروع کرد به ساختن ماشین ؛ چه ما ماشین باز ها و چه راننده ها؛ بسیار لذت بردیم از ساخته های ایشون.
.
جناب ایکس
۵ آذر ۱۴۰۰جوکره دیگه😂😂😂
مهراد
۴ آذر ۱۴۰۰قبل از اینکه مغزت پِرِس بشه کریستین ون کونیگزگ میاد تا که جِرِش بده !!
سید جواد روحانی . طرفدار بنز
۵ آذر ۱۴۰۰کونیگزگ ، بوگاتی ، پاگانی ، این سه خودروساز تنها شرکتهای دنیان که معنای واقعی هایپر جیتی رو واقعا عملی کردن ، خودروهایی لذت بخش ، بینهایت لوکس ، بینهایت اشرافی ، بینهایت خاص و در عین حال عملکردی بسیار بسیار هوشمندانه و سریع ، هنوز گیربکس خاص ۱ سرعته رگرا ، موتور بوگاتی ویرون که میخواست یه کارگاه رو منفجر کنه و پیچ های تیتانیومی ۱۰۰ هزار دلاری پاگانی رو یادمون نرفته ، همین مشخصه ها میتونه شمارو قانع کنه که این خودروساز ها کلاس جدیدی از خودروهارو تولید کردن ، کلاسی که هم به اندازه جت سریعه و هم به اندازه قایق اختصاصی لوکس به قول شرکت بوگاتی : محصولات ما قابلیت رقابت با اثار هنری رو دارن .
مردیم از خوشی
۵ آذر ۱۴۰۰سلام علیکم خدمت همه دوستان
عذر میخوام بخاطر این پیام
بعد از سال ها بعد از شنیدن تغییرات در مدیریت پدال ، به امید خدا به پدال برگشتم
قبلا به خاطر یه عده رفته بودم که اینجا کاره ای بودند 😒
امیدوارم با مدیریت آقای اشتری همه چیز بهتر بشه ☺️
rezars pc
۵ آذر ۱۴۰۰اقای اشتری سردبیر نیست بازم برووو
یانکی.من هم فرزند کسی هستم.آبان سرخ.
۵ آذر ۱۴۰۰نکته جالب اینجاست که موتور همون کایوتی فورده.بعد قبول نمیکنه که موتور برا فورده و میگه خودم ساختم بعد یه عده میان میگن کوروت موتور فراری رو کپی کرده ولی به این فکر نمیکنن که بابا موتور 458 گشتاورش چسکی بود ولی انجین lt6 نکته مهمش وجود گشتاوری برابر با موتورهای پر حجم خود شورلت هست این نکته ارزش مندیه که انجینی تنفس طبیعی دور بالا بسازی که گشتاورش انقدر بالا باشه.
عاشق پدال
۵ آذر ۱۴۰۰مقالش تو پدال هست. ۲۰ سال قبلا میگرفت. اما همون اوایل به اشغال بودن موتورهای فورد رسیدن و تنها بلوک میگیرن انگار
SF90 STRADALE
۵ آذر ۱۴۰۰ای کاش یه درگ بین ۴۵۸ اسپشیاله و کوروت Z06 جدید برگزار کنن تا متوجه بشی مهندسی ۸ سال پیش فراری چقدر به عملکرد کوروت Z06 مدل ۲۰۲۲ نزدیکه
باور کن فراری خودروساز کوچکی نیست که شما در حد شورولت نمی دونیش !!!!
یانکی.من هم فرزند کسی هستم.آبان سرخ.
۵ آذر ۱۴۰۰من گفتم در حد شورولت نیست.ولی بدون شورولت هر وقت اراده کنه تو هر کلاسی میتونه پوزه فراری رو به خاک بماله
SF90 STRADALE
۵ آذر ۱۴۰۰رقابت شورولت و فراری مثل شوخی می مونه
تکنولوژی برندها و سطح کاریشون خیلی فاصله داره
فراری از F1 تجربیاتشو انتقال میده به محصولات جاده ای ولی شورولت چی ؟؟
منم مثل خیلی ها عاشق کوروت هستم ولی در حد یک ماشین اسپرت که با قیمتی پایین پرفورمنس خوبی ارائه میده ولی قرار نیست با فراری مقایسه بشه که داره امثال SF90 استراداله و ۸۱۲ کامپتیزیونه رو تولید میکنه
1123
۵ آذر ۱۴۰۰بنظر من که خرید یسکو با این همه پیچیدگی حماقت هست، ریمک نورا یه ماشین به همون اندازه سریع و همچنین با قابلیت استفاده روزانه هست
مهدی
۶ آذر ۱۴۰۰کونیگزگ فوق العادس و یه شرکت رکورد شکن و برتر هست