کونیگزگ یسکو در پیست ۷.۳ کیلومتری گوتلند رینگ سوئد، با اختلاف نزدیک به ۷ ثانیه رکورد پورشه ۹۱۱ GT3 RS را شکسته است.
نام کونیگزگ مترادف با پرفورمنس دیوانهوار است اما با وجود همهٔ مهندسی خارقالعادهای که در کارخانهٔ این شرکت سوئدی انجام میشود، ما تاکنون لپ تایم پیست از محصولات کونیگزگ ندیدهایم. بااینحال، این شرکت با انتشار ویدئویی از رکورد زنی هایپرکار یسکو در پیست، قصد دارد این شرایط را تغییر دهد. این رکورد که از سه زاویه با دوربین کلاه ایمنی، دوربین داشبورد و دوربین کابین فیلمبرداری شده است، نشان میدهد که یسکو یک دور پیست را در ۲ دقیقه و ۵۶.۹۷ ثانیه طی میکند. این رکورد توسط رانندهٔ آزمایشی کونیگزگ «نیکلاس لیلیا» در پیست گوتلند رینگ سوئد زده شده است.
گوتلند رینگ با طول ۷.۳ کیلومتر، یکی از طولانیترین پیستهای اروپا محسوب میشود. بااینحال، اگر نام این پیست که در جزیرهای در دریای بالتیک واقع است را نشنیده باشید حق دارید. هرچند نوربرگرینگ طولانیترین پیست اروپا محسوب میشود اما گوتلند رینگ هم با پیچها و بالا و پایینهای متعدد، خودرو را با چالشهایی مشابه پیست آلمانی مواجه میکند. بااینحال، از گوتلند رینگ بیشتر بهعنوان یک پیست آزمایشی توسط خودروسازان و علاقهمندان استفاده میشود. درواقع به گفتهٔ کونیگزگ، حضور یسکو در این پیست نه برای رکورد زنی بلکه به خاطر انجام آزمایشها بوده است.
بااینوجود، تایم ۲ دقیقه و ۵۶.۹۷ ثانیه بسیار چشمگیر است. به گفتهٔ لیلیا، وی با ۹۰ درصد از سرعت یسکو رانندگی کرده و بااینحال، رکورد قبلی پیست را با اختلافی نزدیک به ۷ ثانیه شکسته است. این رکورد متعلق به پورشه ۹۱۱ GT3 RS با کیت منثی بود که خودرویی کاملاً مخصوص پیست است. البته چنین عملکردی از یسکو جای تعجب ندارد زیرا پیشرانهٔ ۵ لیتری V8 توئین توربوی آن در صورت استفاده از سوخت E85 میتواند تا ۱۶۰۰ اسب بخار قدرت تولید کند. البته، در این رکوردزنی خودرو از بنزین اکتان ۹۸ استفاده میکرد که قدرت را به ۱۲۸۰ اسب بخار کاهش میدهد.
هرچند قدرت موتور این هایپرکار سوئدی حتی با بنزین معمولی هم فوقالعاده است اما لیلیا میتواند همهچیز را تحت کنترل خود نگه دارد و درنتیجه در این پیست پرپیچوخم یک دور تمیز میزند که میتوانید آن را در ویدئوی زیر ببینید و لذت ببرید.
داک هادسون
۸ آذر ۱۴۰۲این تازه اولشه ، سرعت ۵۳۰ کیلومتر در ساعت رو هم درآینده نزدیک خواهد زد .
مازیار
۸ آذر ۱۴۰۲این نتیجه خیلی خوبه
اما برای قضاوت یک پیست کافی نیست
noir
۸ آذر ۱۴۰۲چند وقت پیش یه ویدیو دیدم که میگفت کونیگزگ بخاطر محدودیت سرعت هایی که در نوربرگرینگ هست عللقه ای به حضور توش نداره ( در بعضی از مناطق پیست نوربرگ محدودیت سرعت برای امنیت بیشتر گذاشته شده)
R@min
۸ آذر ۱۴۰۲کلا دو تا محدودیت سرعت تو دو تا قسمت مسیر داره که بیشتر از 250 کیلومتر نمیزاره، عدم علاقه هم نیست عدم توانه که توسعه یه ماشین برای پیست و مسابقه چند ده برابر هزینه، مهندسی، زمان و تجربه بیشتر نیاز داره تا رکورد تاپ اسپید که دیگه الان مثل زمان ویرون کار عجیب و سختی نیست.
amir
۸ آذر ۱۴۰۲پیست نوربرگ رینگ رینگ خطرناکیه به طوری که حلقه جنوبیش تعطیل شد حتی بارندگی توی نقاط مختلفش یکسان نیست امثال نیکی لائودا توش تصادف کردن پیچ های خطرناک و ناهمواری های زیادی داره ولی با این وجود سنگ محک خودروهای مختلفه به هرحال
احمدرضا
۸ آذر ۱۴۰۲شرکت بی ادعا
Enzo Ferrari 2008
۸ آذر ۱۴۰۲هیولایی سوئدی به نام کوینیگزگ یسکو
Siyavash
۸ آذر ۱۴۰۲عالی…عالی.رقابت داره بین هایپر کار ها تویه پیست شروع میشه اول اون رکورد بنز تویه نوربرگرینگ الانم این….عجب رقابتی بشه…💯💯
داریوش فدایتشوم
۸ آذر ۱۴۰۲اگر کونیگزگ فن هستید احتمالا ۱۰ یا نهایتا ۱۴ سالتونه….
اشکال نداره بچه ها ، اگه اینجور نیست ، حداقل عقلتون جونه
amir
۸ آذر ۱۴۰۲به هرحال کوئنیگزگ با سابقه خیلی کمتر ماشین های جذابی میسازه همینطور پاگانی هم سابقه چندانی نداره ولی ماشین های جذاب میسازه هرچند فن بودن رو به شدت نفی میکنم
HFball
۸ آذر ۱۴۰۲الهی بنازم خودت که سنت سه رقمیه و از این عملکرد کونیگزگ داری فشار میخوری 🥺🥺
خاص
۸ آذر ۱۴۰۲مهم نیست چندسالمونه و چندسال تجربه بررسی تخصصی خودروها رو در پرونده داریم.
مهم اینه که محصولات کوئنیگزگ، از نظر عملکرد، همیشه جزو بهترین ها بودند.
در زیبایی هم همچنین.
در تکنولوژی هم همچنین.
اگه باتجربه و اهل مطالعه باشید، تایید میکنید.
شرکت های بازیسازی حرفهای (مثل فورزا ۸ ۲۰۲۳) محصولات کوئنیگزگ رو سریعترین ماشینشون قرار میدند.
بیدلیل نیست.
۸ آذر ۱۴۰۲شرط میبندم خودش ۱۵ سالشه😂
داک هادسون
۸ آذر ۱۴۰۲از استدلالت پیداست که خودت زیر ۱۳ سال هستی 🙃
وی
۸ آذر ۱۴۰۲دوستان بین کونیگزگ و بوگاتی خیلی فاصله هست و اینا فقط در ارقامی مثل اسب بخار رقیب هستن وگرنه بوگاتی اصلا در این حد در پیست توانمند نیست و از بعضی از سوپر اسپرت های یک دهم قیمت هم شکست میخوره صداش هم نسبت به رقبا جالب نیست
Saman
۹ آذر ۱۴۰۲وحشی دنده عوض میکنه و سرعت گیریش بینهایت زیاده اگر دقت کنید میبینید که موتور ماشین به گیربکس امان نمیده و میخواد قبل اینکه دنده عوض بشه گاز بده درکل نمیخواد اصلا فاصله ای بین گاز خوردن و تعویض دنده باشه
Amir Ali Aventador
۹ آذر ۱۴۰۲بهبه.
بوگاتی هم داره محصول جدید میده بیرون چه بشه رقابت این دو 🔥
پوریا چالش
۹ آذر ۱۴۰۲چه باید گفت به مهندسی این ماشین اخه چجوری این حجم قدرت از یه موتور 8سیلندر فقط اونجا ک 300تا پر کرد پشمایی ادم میریزد من فکر میکردم تنها ماشین ک تو دنیا هست و حس وحشی گری داره بین تمامی برند ها اونتادور هست ولی اینم خیلی گاد ه