به گفتهٔ کریستین فون کونیگزگ، یسکو ابسلوت در شبیهسازیهای کامپیوتری به سرعتی بیش از ۵۰۰ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کرده است.
پیشازاین میدانستیم کونیگزگ یسکو ابسلوت که بهتازگی رکورد صفر-۴۰۰-صفر کیلومتر بر ساعت را شکسته است، به دنبال شکستن رکورد حداکثر سرعت هم خواهد بود اما حالا شبیهسازیها نشان دادهاند که این خودرو میتواند به سرعتی فراتر از ۵۰۰ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند. این یعنی اگر ابرکامپیوترهای کونیگزگ درست نشان داده باشند، ابسلوت یک هیولا خواهد بود.
«کریستین فون کونیگزگ» طی پادکستی از تاپ گیر، مجدداً بر این موضوع تأکید کرده و گفته است:
ما اینجا فرودگاه داریم، ما شبیهسازیهای ابرکامپیوتری داریم. ما یسکو ابسلوت را به تونل بادی در آلمان بردهایم و میدانیم هوا دقیقاً روی خودرو چطور رفتار میکند. ما این اعداد را به سیستم بسیار پیشرفتهٔ داینوی شاسی وارد کردیم که مقاومت غلتشی لاستیکها و ضریب درگ خودرو را محاسبه میکند و ما موفق شدیم با دنده ۹ قبل از رسیدن به محدودکنندهٔ دور موتور از سرعت ۵۰۰ کیلومتر بر ساعت عبور کنیم و هنوز روی داینو کمی فضا داشته باشیم. هرچند ابن سیستم میزان پایداری خودرو را نشان نمیدهد اما شبیهسازیها نهتنها یسکو را فراتر از ۵۰۰ کیلومتر بر ساعت برند بلکه فضا برای سریعتر رفتن هم وجود داشت.
برای یادآوری، یسکو ابسلوت به یک پیشرانهٔ ۵ لیتری V8 میللنگ تخت مجهز است که ۱۶۰۰ اسب بخار قدرت و ۱۵۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. این پیشرانه که ردلاین ۸,۵۰۰ rpm دارد، فاقد فلایویل است و انتقال نیروی آن توسط یک گیربکس ۹ سرعته LST (مخفف گیربکس سرعت نور) صورت میگیرد.
وی در ادامه گفته است:
روی داینوی شاسی، ما فنهایی برای خنک کردن اینترکولرها، رادیاتور جلویی و… داریم اما این فنها سرعت کافی برای مطابقت با جریان هوای ۵۰۰ کیلومتر بر ساعت را ندارند و بنابراین خنککنندگی بهدرستی صورت نمیگیرد اما حتی بااینوجود، ما توانستیم از سرعت ۵۰۰ کیلومتر بر ساعت فراتر برویم. همهچیز به لاستیکها و یافتن مسیری که بهاندازهٔ کافی طولانی باشد بستگی دارد.
مثل آگرا RS که به سرعت ۴۴۵ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کرد، یسکو ابسلوت هم احتمالاً در جادههای عمومی رکوردشکنی خواهد کرد زیرا کریستین گفته است:
برای رکوردشکنی هیچ جایی راحتتر از جاده پیدا نکردیم زیرا وقتی به حداکثر سرعت خود برسید، ترجیحاً نمیخواهید به خاطر نزدیک شدن به انتهای باند، ترمزها را فشار دهید؛ بنابراین، رکوردشکنی در یک جادهٔ طولانی بسیار منطقی خواهد بود.
فريد
۱۷ تیر ۱۴۰۳فقط حرف
NAVID@@98
۱۷ تیر ۱۴۰۳حرف چی ؟ !!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!
اتفاقاً فقط عمل خدایی خالصِ ولاغیرررررر
همین چند روز پیش خود همین رکورد ۱ ۴۰۰ ۱ جهان رو زد خواب بودید👊
اگه به من بگی تعارفی نمیکنم همون لحظه میخوابونم زیر گوش اونی که مشابه حرفت بگه 👊
چون 👑🥇همون کچل که تو گفتی خدایی خوب همیشه بسیار دوست داشتنیه این شاهکار اروپایی مثل آمریکایی ها بهترین اول هرچیز و البته یک مهندس نابغه بسیار با هوش بالا هست که الان داره
با بوگاتی و🇺🇸🇩🇪🇮🇹🇷🇺🇪🇺 هنسی و اس اس سی شاهکار
اروپایی و آمریکایی بهترین اول هرچیز رقابت میکنه خدایی خوب همیشه این مهندس نابغه با هوش بسیار بالا 👑🥇
froG-driVer
۱۷ تیر ۱۴۰۳کونیگزگ استارتشو زده👹👹👹
DonJavad
۱۷ تیر ۱۴۰۳داداش ما قبولت داریم…….. نمیخوایم واسه یه رکورد یه نفر آتیش بگیره.
amirkhanzadeh
۱۷ تیر ۱۴۰۳زیاد هم غیر واقعی نیست با این سیستم و فناوری مهندسی
علیرضا
۱۷ تیر ۱۴۰۳سال ۲۰۱۶ زمان معرفی شیرون بوگاتی اعلام کرد شیرون قابلیت طی کردن سرعت ۵۰۰ کیلومتر دارد اما به دلیل نبود لاستیک مناسب سرعت به ۴۴۰ محدود شده .
صددرصد یسکو ابسلوت به دلیل ضریب ایرودینامیک به سرعت ۵۰۰ میرسه اما باید لاستیک های مناسب این خودرو طراحی شه که بدلیل هزینه بالای توسعه برای کونیگزگ فکرنکنم اتفاق بیفته
Mohammad
۱۷ تیر ۱۴۰۳بله مهندسا تخمین زدن با سرعتی مثل ۵۰۰کیلومتر در ساعت تایر های خودرو طی ۱۰الی۱۵دقیقه کاملا خورده میشن و تموم ، حتی رینک های مخصوص هم میطلبه چون به اونها هم فشار بیش از اندازه وارد میشه
هرچی سرعت بالاتر میره قوانین فیریک سخت تر و پیچیده تر میشن
حسن
۱۷ تیر ۱۴۰۳این وزنش نصف بوگاتی هست به اندازه ی بوگاتی محدودیت لاستیک نداره اما بازهم باید لاستیک مخصوص براش بسازن
آرش
۱۷ تیر ۱۴۰۳چه جاده هایی دارن که میشه به سرعت ۵۰۰ کیلومتر رسید اینجا هم اتوبان زنجان یا اصفهان واقعا دیدنیه
Deathcry
۱۷ تیر ۱۴۰۳بس کن توروخدا ..خب هرجایی همچین جاده ای نداره ..باید کل دنیارو بگردن یه همچین جاده ای پیدا کنن.از ایران بدت میاد برا چی موندی؟هرجا میایم یه مطلب باحال بخونیم یه نفر پیدا میشه یه ضدحال بزنه.نه تند رو و نه مثل شما تخریب گر
مهدی
۱۴ مرداد ۱۴۰۳د اخه … اگه سواد داشته باشی اونجا نوشته رو داینو تست شده
Mohammad
۱۷ تیر ۱۴۰۳اگه اشتباه نکنم کشور آرژانتین باشه
یه جاده صاف با چندین کیلومتر مسیر مستقیم هست که برت مونروی افسانه ای برای آماده شدن تو شکست رکورد سرعت جهان موتورشو اونجا تست میکرد وتاپ اسپید میزد ، یه جاده قدیمی و کم تردد
به نطرم یسکو رو میشه اونجا تست کرد
BlackWing
۱۷ تیر ۱۴۰۳ماشین رویایی من 🔥
یکی
۱۷ تیر ۱۴۰۳ان شاالله که به آرزوهات برسی
Joker
۱۷ تیر ۱۴۰۳ای خدا😂😂😂😂😂😂
یکی نیست دور و ور این کچل بخوابونه زیر گوشش تا بیخیال بشه🤣این چرا از رو نمیره؟!!! تمام رکوردهای کهکشان راه شیری مال تو،رکوردهای کهکشان اندروما هم مال تو،یه سوال از طرفداراش دارم،ناموسن خسته نشدید؟از هر ده تا پست در مورد این کچل ۹ تاش صحبت از تئوریه،چی این با اون انجین ۵۰۰ دلاریش(به والله قسم اینجا توی دبی انجین ۵ لیتری فورد استوک زیر هزار دلاره)شتاب ۵ ثانیه ایش(اونم با لانچ کنترل)۴۰۰ متر ۱۵ ثانیه ایش(اونم با سوخت راکتور و راننده حرفه ای)واستون جذابیت داره؟؟؟؟ناموسن به دور از تعصب جواب بدید…
احمدرضا
۱۷ تیر ۱۴۰۳از تو چرا
ولی از این کچل نه
BlackWing
۱۷ تیر ۱۴۰۳وقتی کونیگزگ رو اینطوری نقد میکنی وای به حال بقیه برندها
محمد
۱۷ تیر ۱۴۰۳واقعاً مثل اسمت دلقکی ، همه کامنت هات هم چرت و پرت محضه یه کامنت معمولی نداری چه برسه به کامنت مفید
NAVID@@98
۱۷ تیر ۱۴۰۳من بین تو و اون کچل میخوابونم زیر گوش تو 👊
چون 👑🥇همون کچل که تو گفتی خدایی خوب همیشه بسیار دوست داشتنیه بهترین اول هرچیز و البته یک مهندس نابغه بسیار با هوش بالا هست که الان داره
با بوگاتی و🇺🇸🇩🇪🇮🇹🇷🇺🇪🇺 هنسی و اس اس سی
اروپایی و آمریکایی بهترین اول هرچیز رقابت میکنه خدا خوب همیشه 👑🥇
Arad
۱۷ تیر ۱۴۰۳شما درست میفرمایید جذابیت در خودرو های ایرانی هست و بس
B
۱۷ تیر ۱۴۰۳چقدر کامنت هات از روی فشاره
omqali
۱۷ تیر ۱۴۰۳به گفته کریستین فون کوئینگزیگ ماشیناش هواپیمان ولی کو رکورد سرعت رسمی؟
Elyas
۱۸ تیر ۱۴۰۳من خودم طرف دار بوگاتیم ولی یسکو و رگرا رقیب مستقیم بوگاتین ۵ لیتر موتور اون با ۵ لیتر فورد یکی نیست ک هر سیلندر یسکو به اندازه ۲ ۳ تا سیلندر فورد قدرت تولید میکنه بعد اینکه یسکو وزنشم خیلی پایین تره نسبت ب بوگاتی درواقع اگه وزن این دوتا ماشین یکی بود تو خوابشم رقیب بوگاتی نمیشد بوگاتی هم چون جدا از اسپرتیش ، لوکس هم طراحیش کردن ولی یسکو فقط اسپرت چیزه لوکسی تو طراحیش نداره برا همین پولدارا بیشتر ب بوگاتی رو آوردند
زیزیگولو
۱۷ تیر ۱۴۰۳بدست آووردن رکورد سرعت همیشه یکی از مهمترین و جذابترین رقابت بین کمپانیای خودروسازی بوده و پایانی هم نداره …………. هر سال یه رکورد بالاتر
ارسلان
۱۷ تیر ۱۴۰۳واقعیت اینه که از پایداری خودرو توی سرعت بالا ترس دارند
وگرنه برای این تیونینگ کارا
تاحالا سرعت ۶۰۰ تا هم ثبت شده بود
چرا بوگاتی گفت دیگه رکورد سرعت رو جزو اهدافش نمیگزاره
چون امثال شرکت هایی مثل هنسی و کونیگزگ و دیگر تیونینگ کارا جلوه ی انجام این کار رو بهم زدند
هر شرکتی یهو مثل قارچ بلند میشه هایپر میزنه
هیچ کدوم هم قابل استفاده نیستند
نهایت سرعت تنها یکی از ویژگی های شگفت انگیز
خودروی تولیدی بوگاتیه
که به لطف این شرکت ها کم ارزش شد
حتی توی این مورد هم نه تنها نتونستند مانند بوگاتی باشند بلکه ارزش کارو هم گند زدند
چرا نه وقت گزاشتی نه سرمایه و نه علم و نه تجربه
میای زرتی هایپر کار یعنی بالاترین سطح خودروسازی که بزرگ ترین خودروساز ها هم نمیتونن انجام بدن
میندازی بیرون، البته به اسم هایپرکار
حداقل بگزارید آبروی این کلاس حفظ بشه
هایپرکار .. ۹۱۸ , p1 , F1 , لافراری
و بوگاتی که یک گرند تورر فوق سطح بالاست
از خودروهای نامبرده قبلی فوق العاده با ارزش تره
بیشترین راحتی ممکن رو داره
بیشترین قدرت ممکن رو داره
اما طبیعتا اسپرت نیست
هیچ خودرویی نیست که توی جاده
بخواد با بوگاتی رقابت بکنه
در حالت کلی معنای واقعی هایپرکار و بهترین خودروی جاده ای مال این برند جدا از ارزش کلکسیونی
قبول دارم اکثریتش هم برای فولکس واگن
ولی خودروی اسپرت سطح بالا بخواید
همون ۹۱۸ و اف ۱ افسانه ای و لافراری
شما هم اسم ببرید
حسن
۱۷ تیر ۱۴۰۳مگه هایپر کار با هایپر کار فرق داره
اینایی که شما اسم بردی هیچکدومش نمیره تو جاده
کدوم رکورد یه بار با هزار تا تغییر و کندن صندلی و سبک سازی و افزودن ابر کامپیوتر 490 یکطرفه زد که مسیر برگشت را به خاطر شیب و باد نزد که رسمی نشد
تواتارا هم همونا زد
مشگل اینه تا کمپانیهای بزرگ حس نکنن کاری که میکنن از نظر بینندگان و تبلیغات کنندگان سخت و غیر ممکنه انرا انجام نمیدن
بوگاتی میگفت سرعت فلان عدد غیر ممکنه اما ما تلاش میکنیم 4 تا مجله و طرفدار مث شما هم جو میدادن که خدایا چه کار شاقی و تبلیغات شروع میشد
اما خودروسازان کار درست بدون تبلیغات نشون دادن که این کارای بوگاتی فقط برا تبلیغات و شواف و بزرگنماییه و برا همه ممکنه
الان رکورد سرعت برا بوگاتی صرفه ی تبلیغاتی نداره یا حتی الامکان اون برد تبلیغاتی قبلی را نداره دیگه ازش حرف نمیزنه
ارسلان
۱۷ تیر ۱۴۰۳خودروسازای جدید بد نیستند
منتها یکم تند صحبت کردم
منظور کلی این بود تو این کلاس
ساختن خودرو کار خیلی سختیه
این خودروساز ها هم استاندارد نیستند
نظر شخصی من نیست
آمار تست ها و بررسی ها و ،خود شرکت ها
نشون میده
خلاصش کنم
همشون یک شاسی و پلتفرم و یک موتور رو با یک هدف : بالاترین پرفورمنس
میسازند و تکمیل میکنند
حالا شرکت های صاحب قدمت و سرمایه و علم
و اعتبار چندین ساله مثل پورشه و فراری و بنز و ..
۲۰ سال یک بار هایپرکار میسازند و با وجود در نظر گرفتن تمام فاکتور ها و اِعمال تجارب خودشون
نتیجه نهایی هنوز هم کامل نخواهد بود
و چطور یک عده می توانند فقط با رویای داشتنِ
اعتبار و ارزش خودروسازای سطح یک
بهترین ماشین رو بسازند؟
اگر در کار خودشون خوب بودند به سرعت مورد توجه قرار می گرفتند
مثل ریماک
تنها یک عده خودخواه که فقط میخواهند بهترین باشند
Arshin
۱۷ تیر ۱۴۰۳چون شرکت هایی که نام پی بری هایپر کار سازی کار اصلیشون نیست مثلا پورش توی کار سوپر کار تمرکز میکنه و فراری هم همینطور ولی شرکتی مثل کونیگزگ فقط تمرکزش روی هایپر کاره پس نه شرکت های پورش و فراری ضعیفن نه شرکت هایی مانند کونیگزگ غیر استاندارد
ارسلان
۱۷ تیر ۱۴۰۳اونجا هم بوگاتی رو با فراری و پورشه و مکلارن مقایسه کردم
گفتم ارزشش بالاتره و قدرت وراحتیش بیشتره
توی جاده رقیب نداره اما خاصیت اسپرت بودن
فراری و پورشه و مکلارن رو نداره
پرستیژ و سطح یک بودن رو نشون میده
و گفتم کمپانی های تازه تاسیس مانند کونیگزگ
هایپرکار نمیسازند
یک اتاق و یک موتور توسعه میدند
که بتونن بالاترین قدرت رو روش اعمال کنن
هیچ تجربه ای هم طبیعتا ندارند
الگوی خاصی هم دنبال نمیکنند به خاطر خودکامگی
نتیجه هم میشه همین
بخوام شرکت های موفق تازه کاری رو مثال بزنم ریماک
کسی نگفت کسی که تازه شروع کرده بده
هرکس با عملکردش خودش رو نشون میده
محمد حسن
۲۳ تیر ۱۴۰۳ماشین خفنی بود
BMW
۱۷ تیر ۱۴۰۳آقا قبول و بنده خدایی رو این وسط جزغاله نکنید
سوشیانت
۱۷ تیر ۱۴۰۳چرا کونیگزگ نمیاد حداکثر سرعت واقعی رو اعلام کنه؟! هنسی هم گفته که ماشینش روی شبیه ساز بالای ۵۰۰ تا میره اما سرعت واقعی ۴۸۳ تاست
Ksrvy
۱۷ تیر ۱۴۰۳اولین باریه که میبینم از معادل فارسی تاپ اسپید استفاده کردی
۵۳۱
۱۷ تیر ۱۴۰۳جمع کنید ترو خدا بابا یسکو رکورد ۵۳۱ زده کجای کارید پدال چرا اینو نزاشتی
محمد
۱۷ تیر ۱۴۰۳یسکو میتونه به ۵۳۰ گیلیومتری که گفتن هم برسه چون اصن طراحیش با همه هایپر کار ها فرق داره بعد وقتی تونست رکورد بوگاتی که ۱۶ سیلندره رو با ۸ سیلندر بزنه ثابت میکنه انگار طراحیش فضاییه
No one
۲۰ تیر ۱۴۰۳هنرش اینجاست که موتورش هشت سلیندر هست
امریکایی هم 8 سیلندر هست
اگه عقلتو جمع کنی میفهمی کدوم بهتره کدوم سریع تره
تکنولوژی این ماشین خارج از سواد و تصورات خیلی از کشور هست