کونیگ‌زگ

سرعت بیش از 500 کیلومتر بر ساعت کونیگزگ یسکو در شبیه‌سازها

به گفتهٔ کریستین فون کونیگزگ، یسکو ابسلوت در شبیه‌سازی‌های کامپیوتری به سرعتی بیش از ۵۰۰ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کرده است.

پیش‌ازاین می‌دانستیم کونیگزگ یسکو ابسلوت که به‌تازگی رکورد صفر-۴۰۰-صفر کیلومتر بر ساعت را شکسته است، به دنبال شکستن رکورد حداکثر سرعت هم خواهد بود اما حالا شبیه‌سازی‌ها نشان داده‌اند که این خودرو می‌تواند به سرعتی فراتر از ۵۰۰ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند. این یعنی اگر ابرکامپیوترهای کونیگزگ درست نشان داده باشند، ابسلوت یک هیولا خواهد بود.

«کریستین فون کونیگزگ» طی پادکستی از تاپ گیر، مجدداً بر این موضوع تأکید کرده و گفته است:

ما اینجا فرودگاه داریم، ما شبیه‌سازی‌های ابرکامپیوتری داریم. ما یسکو ابسلوت را به تونل بادی در آلمان برده‌ایم و می‌دانیم هوا دقیقاً روی خودرو چطور رفتار می‌کند. ما این اعداد را به سیستم بسیار پیشرفتهٔ داینوی شاسی وارد کردیم که مقاومت غلتشی لاستیک‌ها و ضریب درگ خودرو را محاسبه می‌کند و ما موفق شدیم با دنده ۹ قبل از رسیدن به محدودکنندهٔ دور موتور از سرعت ۵۰۰ کیلومتر بر ساعت عبور کنیم و هنوز روی داینو کمی فضا داشته باشیم. هرچند ابن سیستم میزان پایداری خودرو را نشان نمی‌دهد اما شبیه‌سازی‌ها نه‌تنها یسکو را فراتر از ۵۰۰ کیلومتر بر ساعت برند بلکه فضا برای سریع‌تر رفتن هم وجود داشت.

برای یادآوری، یسکو ابسلوت به یک پیشرانهٔ ۵ لیتری V8 میل‌لنگ تخت مجهز است که ۱۶۰۰ اسب بخار قدرت و ۱۵۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. این پیشرانه که ردلاین ۸,۵۰۰ rpm دارد، فاقد فلای‌ویل است و انتقال نیروی آن توسط یک گیربکس ۹ سرعته LST (مخفف گیربکس سرعت نور) صورت می‌گیرد.

وی در ادامه گفته است:

روی داینوی شاسی، ما فن‌هایی برای خنک کردن اینترکولرها، رادیاتور جلویی و… داریم اما این فن‌ها سرعت کافی برای مطابقت با جریان هوای ۵۰۰ کیلومتر بر ساعت را ندارند و بنابراین خنک‌کنندگی به‌درستی صورت نمی‌گیرد اما حتی بااین‌وجود، ما توانستیم از سرعت ۵۰۰ کیلومتر بر ساعت فراتر برویم. همه‌چیز به لاستیک‌ها و یافتن مسیری که به‌اندازهٔ کافی طولانی باشد بستگی دارد.

مثل آگرا RS که به سرعت ۴۴۵ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کرد، یسکو ابسلوت هم احتمالاً در جاده‌های عمومی رکوردشکنی خواهد کرد زیرا کریستین گفته است:

برای رکوردشکنی هیچ جایی راحت‌تر از جاده پیدا نکردیم زیرا وقتی به حداکثر سرعت خود برسید، ترجیحاً نمی‌خواهید به خاطر نزدیک شدن به انتهای باند، ترمزها را فشار دهید؛ بنابراین، رکوردشکنی در یک جادهٔ طولانی بسیار منطقی خواهد بود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۹۵ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۳۶ دیدگاه‌ها

  1. فريد

    ۱۷ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (521 ديدگاه)

    فقط حرف

    موافقم 6
    مخالفم 15
    1. NAVID@@98

      ۱۷ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (729 ديدگاه)

      حرف چی ؟ !!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!
      اتفاقاً فقط عمل خدایی خالصِ ولاغیرررررر
      همین چند روز پیش خود همین رکورد ۱ ۴۰۰ ۱ جهان رو زد خواب بودید👊
      اگه به من بگی تعارفی نمیکنم همون لحظه میخوابونم زیر گوش اونی که مشابه حرفت بگه 👊

      چون 👑🥇همون کچل که تو گفتی خدایی خوب همیشه بسیار دوست داشتنیه این شاهکار اروپایی مثل آمریکایی ها بهترین اول هرچیز و البته یک مهندس نابغه بسیار با هوش بالا هست که الان داره
      با بوگاتی و🇺🇸🇩🇪🇮🇹🇷🇺🇪🇺 هنسی و اس اس سی شاهکار
      اروپایی و آمریکایی بهترین اول هرچیز رقابت میکنه خدایی خوب همیشه این مهندس نابغه با هوش بسیار بالا 👑🥇

      موافقم 14
      مخالفم 5
    2. froG-driVer

      ۱۷ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (1012 ديدگاه)

      کونیگزگ استارتشو زده👹👹👹

      موافقم 16
      مخالفم 4
  2. DonJavad

    ۱۷ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (18 ديدگاه)

    داداش ما قبولت داریم…….. نمیخوایم واسه یه رکورد یه نفر آتیش بگیره.

    موافقم 15
    مخالفم 9
  3. amirkhanzadeh

    ۱۷ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (618 ديدگاه)

    زیاد هم غیر واقعی نیست با این سیستم و فناوری مهندسی

    موافقم 17
    مخالفم 2
  4. علیرضا

    ۱۷ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (251 ديدگاه)

    سال ۲۰۱۶ زمان معرفی شیرون بوگاتی اعلام کرد شیرون قابلیت طی کردن سرعت ۵۰۰ کیلومتر دارد اما به دلیل نبود لاستیک مناسب سرعت به ۴۴۰ محدود شده .
    صددرصد یسکو ابسلوت به دلیل ضریب ایرودینامیک به سرعت ۵۰۰ میرسه اما باید لاستیک های مناسب این خودرو طراحی شه که بدلیل هزینه بالای توسعه برای کونیگزگ فکرنکنم اتفاق بیفته

    موافقم 22
    مخالفم 1
    1. Mohammad

      ۱۷ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (331 ديدگاه)

      بله مهندسا تخمین زدن با سرعتی مثل ۵۰۰کیلومتر در ساعت تایر های خودرو طی ۱۰الی۱۵دقیقه کاملا خورده میشن و تموم ، حتی رینک های مخصوص هم میطلبه چون به اونها هم فشار بیش از اندازه وارد میشه
      هرچی سرعت بالاتر میره قوانین فیریک سخت تر و پیچیده تر میشن

      موافقم 21
      مخالفم 1
    2. حسن

      ۱۷ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (1963 ديدگاه)

      این وزنش نصف بوگاتی هست به اندازه ی بوگاتی محدودیت لاستیک نداره اما بازهم باید لاستیک مخصوص براش بسازن

      موافقم 14
  5. آرش

    ۱۷ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (70 ديدگاه)

    چه جاده هایی دارن که میشه به سرعت ۵۰۰ کیلومتر رسید اینجا هم اتوبان زنجان یا اصفهان واقعا دیدنیه

    موافقم 18
    مخالفم 3
    1. Deathcry

      ۱۷ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (3 ديدگاه)

      بس کن توروخدا ..خب هرجایی همچین جاده ای نداره ..باید کل دنیارو بگردن یه همچین جاده ای پیدا کنن.از ایران بدت میاد برا چی موندی؟هرجا میایم یه مطلب باحال بخونیم یه نفر پیدا میشه یه ضدحال بزنه.نه تند رو و نه مثل شما تخریب گر

      موافقم 8
      مخالفم 17
    2. مهدی

      ۱۴ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (8 ديدگاه)

      د اخه … اگه سواد داشته باشی اونجا نوشته رو داینو تست شده

  6. Mohammad

    ۱۷ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (331 ديدگاه)

    اگه اشتباه نکنم کشور آرژانتین باشه
    یه جاده صاف با چندین کیلومتر مسیر مستقیم هست که برت مونروی افسانه ای برای آماده شدن تو شکست رکورد سرعت جهان موتورشو اونجا تست میکرد وتاپ اسپید میزد ، یه جاده قدیمی و کم تردد
    به نطرم یسکو رو میشه اونجا تست کرد

    موافقم 19
  7. BlackWing

    ۱۷ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (1266 ديدگاه)

    ماشین رویایی من 🔥

    موافقم 16
    مخالفم 2
    1. یکی

      ۱۷ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (1 ديدگاه)

      ان شاالله که به آرزوهات برسی

  8. Joker

    ۱۷ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (597 ديدگاه)

    ای خدا😂😂😂😂😂😂
    یکی نیست دور و ور این کچل بخوابونه زیر گوشش تا بیخیال بشه🤣این چرا از رو نمیره؟!!! تمام رکوردهای کهکشان راه شیری مال تو،رکوردهای کهکشان اندروما هم مال تو،یه سوال از طرفداراش دارم،ناموسن خسته نشدید؟از هر ده تا پست در مورد این کچل ۹ تاش صحبت از تئوریه،چی این با اون انجین ۵۰۰ دلاریش(به والله قسم اینجا توی دبی انجین ۵ لیتری فورد استوک زیر هزار دلاره)شتاب ۵ ثانیه ایش(اونم با لانچ کنترل)۴۰۰ متر ۱۵ ثانیه ایش(اونم با سوخت راکتور و راننده حرفه ای)واستون جذابیت داره؟؟؟؟ناموسن به دور از تعصب جواب بدید…

    موافقم 5
    مخالفم 17
    1. احمدرضا

      ۱۷ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (743 ديدگاه)

      از تو چرا
      ولی از این کچل نه

      موافقم 14
    2. BlackWing

      ۱۷ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (1266 ديدگاه)

      وقتی کونیگزگ رو اینطوری نقد میکنی وای به حال بقیه برندها

      موافقم 11
      مخالفم 3
    3. محمد

      ۱۷ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (104 ديدگاه)

      واقعاً مثل اسمت دلقکی ، همه کامنت هات هم چرت و پرت محضه یه کامنت معمولی نداری چه برسه به کامنت مفید

      موافقم 13
      مخالفم 4
    4. NAVID@@98

      ۱۷ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (729 ديدگاه)

      من بین تو و اون کچل میخوابونم زیر گوش تو 👊

      چون 👑🥇همون کچل که تو گفتی خدایی خوب همیشه بسیار دوست داشتنیه بهترین اول هرچیز و البته یک مهندس نابغه بسیار با هوش بالا هست که الان داره
      با بوگاتی و🇺🇸🇩🇪🇮🇹🇷🇺🇪🇺 هنسی و اس اس سی
      اروپایی و آمریکایی بهترین اول هرچیز رقابت میکنه خدا خوب همیشه 👑🥇

      موافقم 13
      مخالفم 2
    5. Arad

      ۱۷ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (126 ديدگاه)

      شما درست میفرمایید جذابیت در خودرو های ایرانی هست و بس

      موافقم 9
      مخالفم 2
    6. B

      ۱۷ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (793 ديدگاه)

      چقدر کامنت هات از روی فشاره

      موافقم 8
      مخالفم 3
    7. omqali

      ۱۷ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (58 ديدگاه)

      به گفته کریستین فون کوئینگزیگ ماشیناش هواپیمان ولی کو رکورد سرعت رسمی؟

      موافقم 5
      مخالفم 4
    8. Elyas

      ۱۸ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (2 ديدگاه)

      من خودم طرف دار بوگاتیم ولی یسکو و رگرا رقیب مستقیم بوگاتین ۵ لیتر موتور اون با ۵ لیتر فورد یکی نیست ک هر سیلندر یسکو به اندازه ۲ ۳ تا سیلندر فورد قدرت تولید میکنه بعد اینکه یسکو وزنشم خیلی پایین تره نسبت ب بوگاتی درواقع اگه وزن این دوتا ماشین یکی بود تو خوابشم رقیب بوگاتی نمیشد بوگاتی هم چون جدا از اسپرتیش ، لوکس هم طراحیش کردن ولی یسکو فقط اسپرت چیزه لوکسی تو طراحیش نداره برا همین پولدارا بیشتر ب بوگاتی رو آوردند

      موافقم 0
      مخالفم 3
  9. زیزیگولو

    ۱۷ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (6033 ديدگاه)

    بدست آووردن رکورد سرعت همیشه یکی از مهمترین و جذابترین رقابت بین کمپانیای خودروسازی بوده و پایانی هم نداره …………. هر سال یه رکورد بالاتر

    موافقم 6
    مخالفم 4
  10. ارسلان

    ۱۷ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (65 ديدگاه)

    واقعیت اینه که از پایداری خودرو توی سرعت بالا ترس دارند
    وگرنه برای این تیونینگ کارا
    تاحالا سرعت ۶۰۰ تا هم ثبت شده بود
    چرا بوگاتی گفت دیگه رکورد سرعت رو جزو اهدافش نمیگزاره
    چون امثال شرکت هایی مثل هنسی و کونیگزگ و دیگر تیونینگ کارا جلوه ی انجام این کار رو بهم زدند
    هر شرکتی یهو مثل قارچ بلند میشه هایپر میزنه
    هیچ کدوم هم قابل استفاده نیستند
    نهایت سرعت تنها یکی از ویژگی های شگفت انگیز
    خودروی تولیدی بوگاتیه
    که به لطف این شرکت ها کم ارزش شد
    حتی توی این مورد هم نه تنها نتونستند مانند بوگاتی باشند بلکه ارزش کارو هم گند زدند
    چرا نه وقت گزاشتی نه سرمایه و نه علم و نه تجربه
    میای زرتی هایپر کار یعنی بالاترین سطح خودروسازی که بزرگ ترین خودروساز ها هم نمیتونن انجام بدن
    میندازی بیرون، البته به اسم هایپرکار
    حداقل بگزارید آبروی این کلاس حفظ بشه
    هایپرکار .. ۹۱۸ , p1 , F1 , لافراری
    و بوگاتی که یک گرند تورر فوق سطح بالاست
    از خودروهای نامبرده قبلی فوق العاده با ارزش تره
    بیشترین راحتی ممکن رو داره
    بیشترین قدرت ممکن رو داره
    اما طبیعتا اسپرت نیست
    هیچ خودرویی نیست که توی جاده
    بخواد با بوگاتی رقابت بکنه
    در حالت کلی معنای واقعی هایپرکار و بهترین خودروی جاده ای مال این برند جدا از ارزش کلکسیونی
    قبول دارم اکثریتش هم برای فولکس واگن
    ولی خودروی اسپرت سطح بالا بخواید
    همون ۹۱۸ و اف ۱ افسانه ای و لافراری
    شما هم اسم ببرید

    موافقم 7
    مخالفم 8
    1. حسن

      ۱۷ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (1963 ديدگاه)

      مگه هایپر کار با هایپر کار فرق داره
      اینایی که شما اسم بردی هیچکدومش نمیره تو جاده
      کدوم رکورد یه بار با هزار تا تغییر و کندن صندلی و سبک سازی و افزودن ابر کامپیوتر 490 یکطرفه زد که مسیر برگشت را به خاطر شیب و باد نزد که رسمی نشد
      تواتارا هم همونا زد
      مشگل اینه تا کمپانیهای بزرگ حس نکنن کاری که میکنن از نظر بینندگان و تبلیغات کنندگان سخت و غیر ممکنه انرا انجام نمیدن
      بوگاتی میگفت سرعت فلان عدد غیر ممکنه اما ما تلاش میکنیم 4 تا مجله و طرفدار مث شما هم جو میدادن که خدایا چه کار شاقی و تبلیغات شروع میشد
      اما خودروسازان کار درست بدون تبلیغات نشون دادن که این کارای بوگاتی فقط برا تبلیغات و شواف و بزرگنماییه و برا همه ممکنه
      الان رکورد سرعت برا بوگاتی صرفه ی تبلیغاتی نداره یا حتی الامکان اون برد تبلیغاتی قبلی را نداره دیگه ازش حرف نمیزنه

      موافقم 7
      مخالفم 2
      1. ارسلان

        ۱۷ تیر ۱۴۰۳
        سوابق: (65 ديدگاه)

        خودروسازای جدید بد نیستند
        منتها یکم تند صحبت کردم
        منظور کلی این بود تو این کلاس
        ساختن خودرو کار خیلی سختیه
        این خودروساز ها هم استاندارد نیستند
        نظر شخصی من نیست
        آمار تست ها و بررسی ها و ،خود شرکت ها
        نشون میده
        خلاصش کنم
        همشون یک شاسی و پلتفرم و یک موتور رو با یک هدف : بالاترین پرفورمنس
        میسازند و تکمیل میکنند
        حالا شرکت های صاحب قدمت و سرمایه و علم
        و اعتبار چندین ساله مثل پورشه و فراری و بنز و ..
        ۲۰ سال یک بار هایپرکار میسازند و با وجود در نظر گرفتن تمام فاکتور ها و اِعمال تجارب خودشون
        نتیجه نهایی هنوز هم کامل نخواهد بود
        و چطور یک عده می توانند فقط با رویای داشتنِ
        اعتبار و ارزش خودروسازای سطح یک
        بهترین ماشین رو بسازند؟
        اگر در کار خودشون خوب بودند به سرعت مورد توجه قرار می گرفتند
        مثل ریماک
        تنها یک عده خودخواه که فقط میخواهند بهترین باشند

        موافقم 1
        مخالفم 1
        1. Arshin

          ۱۷ تیر ۱۴۰۳
          سوابق: (12 ديدگاه)

          چون شرکت هایی که نام پی بری هایپر کار سازی کار اصلیشون نیست مثلا پورش توی کار سوپر کار تمرکز میکنه و فراری هم همینطور ولی شرکتی مثل کونیگزگ فقط تمرکزش روی هایپر کاره پس نه شرکت های پورش و فراری ضعیفن نه شرکت هایی مانند کونیگزگ غیر استاندارد

      2. ارسلان

        ۱۷ تیر ۱۴۰۳
        سوابق: (65 ديدگاه)

        اونجا هم بوگاتی رو با فراری و پورشه و مکلارن مقایسه کردم
        گفتم ارزشش بالاتره و قدرت وراحتیش بیشتره
        توی جاده رقیب نداره اما خاصیت اسپرت بودن
        فراری و پورشه و مکلارن رو نداره
        پرستیژ و سطح یک بودن رو نشون میده
        و گفتم کمپانی های تازه تاسیس مانند کونیگزگ
        هایپرکار نمیسازند
        یک اتاق و یک موتور توسعه میدند
        که بتونن بالاترین قدرت رو روش اعمال کنن
        هیچ تجربه ای هم طبیعتا ندارند
        الگوی خاصی هم دنبال نمیکنند به خاطر خودکامگی
        نتیجه هم میشه همین
        بخوام شرکت های موفق تازه کاری رو مثال بزنم ریماک
        کسی نگفت کسی که تازه شروع کرده بده
        هرکس با عملکردش خودش رو نشون میده

        موافقم 0
        مخالفم 1
    2. محمد حسن

      ۲۳ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (3 ديدگاه)

      ماشین خفنی بود

  11. BMW

    ۱۷ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (1473 ديدگاه)

    آقا قبول و بنده خدایی رو این وسط جزغاله نکنید

    موافقم 5
    مخالفم 2
  12. سوشیانت

    ۱۷ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (3331 ديدگاه)

    چرا کونیگزگ نمیاد حداکثر سرعت واقعی رو اعلام کنه؟! هنسی هم گفته که ماشینش روی شبیه ساز بالای ۵۰۰ تا میره اما سرعت واقعی ۴۸۳ تاست

    موافقم 1
    مخالفم 5
    1. Ksrvy

      ۱۷ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (14 ديدگاه)

      اولین باریه که میبینم از معادل فارسی تاپ اسپید استفاده کردی

  13. ۵۳۱

    ۱۷ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (8 ديدگاه)

    جمع کنید ترو خدا بابا یسکو رکورد ۵۳۱ زده کجای کارید پدال چرا اینو نزاشتی

    موافقم 4
    مخالفم 1
  14. محمد

    ۱۷ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    یسکو میتونه به ۵۳۰ گیلیومتری که گفتن هم برسه چون اصن طراحیش با همه هایپر کار ها فرق داره بعد وقتی تونست رکورد بوگاتی که ۱۶ سیلندره رو با ۸ سیلندر بزنه ثابت میکنه انگار طراحیش فضاییه

  15. No one

    ۲۰ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (2 ديدگاه)

    هنرش اینجاست که موتورش هشت سلیندر هست
    امریکایی هم 8 سیلندر هست
    اگه عقلتو جمع کنی میفهمی کدوم بهتره کدوم سریع تره
    تکنولوژی این ماشین خارج از سواد و تصورات خیلی از کشور هست

    موافقم 1
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا