عملکرد خودروهای الکتریکی نرمال به حدی احساسبرانگیز است که سوپرکارهای کنونی را شرمنده میکنند. از آنجایی که صنعت خودرو با شتاب بالایی به سمت این خودروها حرکت میکند، چنین مسئلهای میتواند مشکلساز باشد. این را کریستین ون کونیگ زگ مدیرعامل شرکت مشهور کونیگ زگ میگوید. مدیرعامل دوستداشتنی این شرکت در مسابقه با پادکست تاپ گیر اظهار داشت کونیگ زگ به دنبال تولید هایپرکاری الکتریکی است اما تولید این خودرو چالشی بسیار بزرگ خواهد بود.
زمانی که از این مدیر ارشد درباره برنامههای تولید یک خودروی الکتریکی جذاب و هیجانانگیز پرسیده شد او اظهار داشت:
این یک چالش برای همه برندهای سطح بالاست. البته روشهایی وجود دارد. فکر نمیکنم هنوز کسی توانسته باشد خودرویی بسیار متفاوت نسبت به تسلا مدل S پلد یا پورشه تایکان توربو تولید کند. به نظر من این خودروها از نظر پرفورمنس و شعاع حرکتی به حدی نزدیک هایپرکارهای الکتریکی هستند که کمی باعث ناراحتی میشود
مدیر کونیگ زگ به این نکته اشاره میکند که شرکتش قبلاً قطعات الکتریکی شده برای هایپرکار جمرا را تولید کرده است. البته مهندسان او در حال کار روی پیشرانه الکتریکی با بیشترین تراکم انرژی در دنیا هستند. این پیشرانه تنها میتواند روی هایپرکار نصب شود.
ون کونیگ زگ خاطرنشان میسازد:
اگر پیشرانه الکتریکی و اینورترهای شما ۲۰ کیلوگرم سبکتر باشند تفاوت بسیار زیادی ایجاد نخواهد شد. این موضوع کمک میکند اما تفاوت زیادی ایجاد نمیکند. انجام این کار سخت است و اگر بتوانید باید آن را انجام دهید اما این تنها ۱۰ درصد از آن چیزی است که باید متفاوت باشد
شتاب برخی خودروهای الکتریکی به ۲ ثانیه هم رسیده و حداکثر سرعت آنها از مرز ۳۲۲ کیلومتر در ساعت نیز عبور میکند. بنابراین این کار را برای سازندگان هایپرکار سخت میکند. کونیگ زگ میگوید:
من فکر میکنم شما باید دلیلی برای وجود خود داشته باشید. ساختن خودروی باحال ولی فاقد ویژگیها و عملکردهای بامعنی و البته فروش با ۱۰ برابر قیمت گرانتر برای من ارزشی نخواهد داشت
به نظر میرسد مدیرعامل کونیگ زگ برنامهای برای یک هایپرکار الکتریکی دارد و برای روبرو شدن با مشکلات چارهای خواهد اندیشید. اما کونیگ زگ درباره جسکو ابسولوت هم اظهارنظرهای جالبی داشته است. در مارس ۲۰۲۰ بود که این برند قول عبور از مرز سرعت ۴۸۲ کیلومتر در ساعت را داد. البته بوگاتی با خودروی شیرون سوپر اسپرت ۳۰۰ پلاس توانست سرعت ۴۹۰ کیلومتر در ساعت را در یک جهت ثبت کند اما این رکورد حرفوحدیثهایی را به میان آورد و از آن زمان تاکنون خودروی دیگری نتوانسته به این رکورد نزدیک شود.
ولی نگران نباشید! کونیگ زگ تعهد این شرکت به جسکو ابسولوت را ابزار داشته و میگوید اینکه نتوانیم تواناییهای خود را نشان دهیم مایه شرمساری خواهد بود. کونیگ زگ اینها را با توجه به شبیهسازیها و پرفورمنس واقعی هایپرکار خود میگوید. اما سخن گفتن همیشه راحتتر از انجام دادن بوده است.
کونیگ زگ اظهار میدارد:
درعینحال رکوردشکنی با این سرعت کاری واقعاً ترسناک است. زمانی که با آگرا RS در نوادا حضور یافتیم کار بسیار خطرناکی را انجام دادیم. من دوست دارم در فضایی ایمن و بسته همچون Ehra-Lessien حضور یابم چراکه پهنای بسیار زیادی دارد و شما میتوانید اقدامات مناسبی را انجام دهید. ما قطعاً به دلایل ایمنی میخواهیم در آن مکان حضور پیدا کنیم
ون کونیگ زگ به تأسیسات فولکسواگن در آلمان اشاره میکند که شیرون سوپر اسپرت ۳۰۰ پلاس نیز در آنجا رکورد زد. البته همه خواهند گفت چرا فولکسواگن باید به کونیگ زگ اجازه دهد که از این پیست برای شکستن رکورد محصول خودش استفاده کند؟ همچنین نکته دیگر به ایمنی مربوط میشود و اگر در Ehra-Lessien مشکلی به وجود آید چهره فولکسواگن مخدوش خواهد شد.
کریستین حتی به خودروهایی اشاره میکند که دنبال رکورد سرعت هستند ولی از کیسه هوا استفاده نمیکنند و نمیتوانند در معابر عمومی حضور پیدا کنند. در واقع او به وضوح هنسی ونوم F5 را خطاب قرار میدهد. او میگوید جسکو ابسولوت با تمامی قوانین هماهنگی خواهد داشت.
ون کونیگ زگ صحبتهای خود را اینگونه به پایان میرساند:
اگر شما بخواهید خودرویی بدون رعایت قوانین را وارد صحنه کنید میتوانید خودروهای موشکی دریاچههای نمک را در نظر بگیرید که فاقد کیسههای هوا یا کنترلهای آلایندگی هستند و میتوانند سرعت ۱۶۰۰ کیلومتر در ساعت را هم ثبت کنند!
مجید
۶ مرداد ۱۴۰۱خیلی از هایپرکارها بودن که مجوز تردد نگرفتن که یکیش همین پاگانی زوندا بود، بیشتر این ماشینا برای کلکسیونبازا ساخته میشه.
Reza Waffen SS
۶ مرداد ۱۴۰۱با ورود برقی ها دنیای خودرو ها به . . . . کشیده شد کاش 40 سال پیش بدنیا اومده بودم
محمد
۶ مرداد ۱۴۰۱مهندس بیست سال پیش به دنیا اومدی اومدی الان بیست سالت بود با این اوضاع ریاضیات گمونم باید قبل همه گیر شدن ریاضی به دنیا می اومدی
Reza Waffen SS
۶ مرداد ۱۴۰۱اشتباه تایپ کردم منظورم 40 سال پیش بود . داداش همین که دارم تو پادگان کامنت میزارم خودش خیلیه . نمیدونی واسه هر کامنتی که میزارم چقدر استرس میگیرم که مبادا کسی نبینه
Reza Waffen SS
۶ مرداد ۱۴۰۱((( با ورود برقی ها دنیای خودرو ها به . . . . کشیده شد کاش ۲۰ سال پیش بدنیا اومده بودم )))
پدال منطوزم 20 سال دیرتر بود لطفا کامنت اولی بنده رو اصلاح کنید لطفا اشتباه تایپی شده
Elmiraj
۶ مرداد ۱۴۰۱به این نتیجه رسیده که F5 تواناتر از جسکو خواهد بود…
TOM KRISTENSEN
۷ مرداد ۱۴۰۱🤣
Alan.r
۶ مرداد ۱۴۰۱سوپر اسپرت احتراق داخلی ۳۰ سال قبل میارزه به هرچی هایپار کار الکتریکی
تحت پیگرد
۶ مرداد ۱۴۰۱تجربه شرکتهای موفق در زمینه فناوری نشون داده شرکتهایی که تمام تمرکز و بودجه خودشون رو صرف فناوری های آینده نگر میکنند ازبقیه موفقتر هستند به نوعی میشه گفت زودتر به آینده میرسن و از بقیه شرکتها به اندازه همون ریسکی که میکنند جلو میفتن فکر کنید سال 2030 شده و تمام شرکتها مجبور باشن خودروی الکتریکی تولید کنند تازه میرسن به جایی که الان تسلا و ریمک هستند
یانکی.من هم فرزند کسی هستم.آبان سرخ.
۶ مرداد ۱۴۰۱باشه ولی فعلا رکورد دست شلبی سوپر کار هست با تواتاراش
ˈadɔlf ˈhɪtlɐ
۶ مرداد ۱۴۰۱باشه فهمیدیم خیلی تعصبی هستی
Moon
۶ مرداد ۱۴۰۱این رو ولش کن این دیوانه است بوگاتی و کونیگ زگ با یه برند اقتصادی آمریکایی مثل فورد مقایسه می کنه اون دفعه ای فقط به خاطر ظاهر ۹۱۱ کل مهندسیش رو زیر سوال می برد این یه چی میزنه وگرنه اینقدر توهم طبیعی نیست
ˈadɔlf ˈhɪtlɐ
۶ مرداد ۱۴۰۱حرف حق جواب نداده Moon
حسین
۶ مرداد ۱۴۰۱پس اون کلیپ که یه آگرا آر
تو پیست فولکس با یه ویرون
کورس میزاشت چی بود
احتمال داره فولکس اجازه بده بهش
چون بوگاتی گفت دیگه خیلی وارد رکورد سرعت
نمیشه مگر مشتری های شیرون ۳۰۰ پلاس
خودشون اقدام کنند که بوگاتی می گفت
ازشون حمایت هم میکنه
فقط کورس ۳۰۰ پلاس با
آگرا آر اس دیدن داره
یا همین جسکو
از اونجایی که پیست فولکس ارتفاع از سطح
دریاش تقریبا صفر
و مقاومت هوا بیشتر
تو سرعت های بالا کونیگزگ عملکرد ضعیف تری
داره قطعا. با این حال امیدوارم مشتری ها
که احتمالش هم زیاده این خوش ذوقی رو داشته باشن و اقدام کنن
صحنه جذابی میشه
در کنارش هم f5 و تواتارا
چه درگی بشه
کاش کارواو اینکارو انجام می داد لااقل
قطعا بالای ۱۰ میلیون ویو می خورد همون روز اول
دوستان پدال هم انگار علاقه ای به دوبله کردن
یا زیرنویس ویدیو های گلچین مت واتسون
ندارن مثل همین ویدیو که اخیرا
ونوم اف ۵ رو بررسی کرد
همه مردم که انگلیسیشون انقدر قوی نیست
متوجه بشن
یکیش هم خودم که شاید ۲۰ درصد متوجه بشم
لاقل زیرنویس کنین
بازم خیلی بهتره و جذابیت داره واقعا
JDM lover
۶ مرداد ۱۴۰۱به هیچ عنوان موافق هایپرکار الکتریکی نیستم
واقعا دنیای خودرو به گند کشیده شده با این تب الکتریکی سازی
Elemento
۶ مرداد ۱۴۰۱هایپرکار برقی دیگه چه مزخرفیه. این همه افراط رو درک نمیکنم. برقی سازی برای کاهش مصرف انرژی بود؛ نه این مسخره بازی ها
عاشق پدال
۷ مرداد ۱۴۰۱باز یه تکنولوژی خفن میخواد رو کنه.
حقایقو گفت.
دفعه قبل فولکس واگن اجازه استفاده از پیستش رو نداد نامرد. ولی واقعا درد داشت. تو جاده معمولی رفت رکورد زد.
الانم بهتره پیستو بده وگرنه میره تو اتوباهنهای المان رکورد میزنه. دوباره یه *** دیگه.
تنها هایپرکاری که دوستش دارم همینه. تکنولوژی میباره از رخش. و راستشم میگه. بقیه حتی تکنولوژیی خودشونو ندارن ولی ۱۰ برابر قیمت میزارن.
انگار یه رونمایی از یه پیشرانه الکتریکی خفنتر و جدید داریم. عالیه
یه جسکو بگیرم بزارم تو اتق خواب. فقط نگاهش کنم