اگرچه چند وقتی است اخبار جسته و گریختهای درباره مگا جی تی کونیگ زگ به گوش میرسد اما از برنامه تست آن چیز زیادی به دست نیامده است. امروز اما وضعیت تغییر کرده است زیرا برای اولین بار شاهد تست و روشن کردن جمرا و همراهی کریستین ون کونیگ زگ با این خودروی هیجانانگیز هستیم. کونیگ زگ میگوید:
پشتصحنه کارهای زیادی وجود دارد. ما تجهیزات تست متنوعی در خودرو داریم که شامل همه چیزهای جذابی است که میتوانیم برای این خودروی چهارنفره انجام دهیم. همچنین تیمهای توسعه و راننده روی جمرا کار میکنند تا بهترین تنظیمات را برای آن در نظر بگیرند
با اینکه چنین تمهیداتی به صرفهجویی در زمان برای توسعه محصولات دیگر هم کمک میکند اما جمرا فرایند توسعه زیادی را طلب میکند. پیشرانه خودروی تست شده در تمامی زمان فیلمبرداری تا حداکثر دور ۴۵۰۰ عمل میکند که بسیار پایینتر از ردلاین مورد انتظار است.
این پیشرانه ۳ سیلندر ۲ لیتری توئین توربوی بدون میلسوپاپ قدرت ۶۰۰ اسب بخاری و گشتاور ۶۰۰ نیوتون متری تولید میکند. سه پیشرانه الکتریکی نیز وجود دارند که باعث میشود کل قدرت جمرا به ۱۷۰۰ اسب بخار برسد. تا به اینجا صدای تولیدی خودرو کمی خشن به نظر میرسد اما کونیگ زگ میگوید این خودروی تست بهطور ویژه برای یافتن مشکلاتی همچون صدای اگزوز، پاسخ پیشرانه و هماهنگی اجزا با یکدیگر طراحی شده است. ون کونیگ زگ تأکید دارد حتی جمرا در مراحل اولیه توسعه نیز سواری خیالانگیزی دارد. او میافزاید:
البته که تکنولوژی بکار رفته در این خودرو به دنیای دیگری تعلق دارد. همهچیز دست به دست هم داده است تا این هیولای چهار چرخ محرک مجهز به سیستم هدایت گشتاوری تولید شود. البته هیولای ما رفتار دوستانهای دارد چراکه سواری آن به حدی راحت و هیجانانگیز است که تجربهای شبیه آن هیچ جای دیگری نمیتوان یافت.
شاید بهترین خبر درباره کونیگ زگ این باشد که از اینجا به بعد جزئیات بیشتری را از فرایند توسعه محصولاتش منتشر کند. این خودروساز ۳۰۰ دستگاه از جمرا را تولید خواهد کرد هرچند مشخص نیست کار تولید این خودرو از چه زمانی شروع میشود.
Humer
۱۸ فروردین ۱۴۰۱جالبه یه انجین ۳ سیلندر ۵۰۰ اسب بخار قدرت داشته باشه
و جالب تر از اون اینقدر صداش خوب باشه😮
ولی این ماشین تمام خط قرمز ها را رد کرده که خیلی باحاله
چهار نفره
موتور وسط
هیبریدی ( البته برا کونیخزگ)
۳ سیلندر!
ولی با همه اینها عالی شده
کیانوش
۱۸ فروردین ۱۴۰۱موتور وسط؟!؟!کابین رو دیدی تو فیلم
ایلیا
۱۹ فروردین ۱۴۰۱من که عاشق جسکو ام فقط
زیزیگولو
۱۸ فروردین ۱۴۰۱این صدای موتورو اگزوز واقعاً هم لذت بخش هستش
Al pachino
۱۸ فروردین ۱۴۰۱با سوخت معمولی هم کار میکنه یا باید سوخت موشک بهش بزنن ?
Ali_x76
۱۸ فروردین ۱۴۰۱احتمالا سوخت پریمیوم با اکتان ۹۸ بخواد
ممکنه E85 هم توصیه بشه
تا وقتی به مرحله تولید نرسه، معلوم نمیشه
reza342
۱۸ فروردین ۱۴۰۱مهندسی یعنی این
Al pachino
۱۸ فروردین ۱۴۰۱مهندسی یعنی با حداقلی ها بتونی ابر خودرو بسازی نه با بنزینی که در پمپ بنزین موجود نیست.
یانکی.من هم فرزند کسی هستم.آبان سرخ.
۱۸ فروردین ۱۴۰۱صدای هوندا 125 میده که.تما اتفاقات داخل سیلندر بیرون میاد که.فقط صدای خشن داره.
ماهان
۱۸ فروردین ۱۴۰۱4تا که دیگه هم بنویس….تو موقع سواری رو هوندا جو گیر میشی فکر میکنی سواره1000شدی؛وگرنه هوندا صداش گوش خراشه…
Moon
۱۸ فروردین ۱۴۰۱از بین سوپر اسپرت سازهای مطرح جدید ( مکلارن ، کوئنیگزگ ، ریمک ، پاگانی ) من کوئنیگ زگ رو بهتر از بقیه میدونم کمتر هم میره تو حاشیه (خبر ورشکستگی ، خرید سهام و بورس بازی و … ) و قطعا یکی از بهترین ها در اینده خواهد بود و میشه امید داشت که رقیب بهتری برای ریش سفیدهای مثل بوگاتی و پورشه و فراری و لامبورگینی و … در اینده خواهد بود
the one
۱۸ فروردین ۱۴۰۱استفاده از انجین های عصر حجر فورد و مرسدس کجا، ریمک رو به جلو با 400 متر زیر 9 ثانیه و قابلیت دیلی درایو بالا کجا
Moon
۱۸ فروردین ۱۴۰۱بشخصه با جاروبرقی سازها حال نمی کنم چون غیر از درگ 400 متر چیز دیگه ای برای عرض اندام کردن ندارند ریمک هم یکی از هموناست ( تو پیست افت عملکرد دارند بدون استثنا مخصوصا اگه پیست طویلی باشه )
2311
۱۸ فروردین ۱۴۰۱حالا من میپرسم، آخه کنیگزگ و پاگانی تو پیست کلا عملکردی هم دارن؟
یبار خواستن کنیگزگ ONE:1 رو ببرن رینگ خودشون تست کنن تصادف کردن
اگه هم قرار بود برقی ها توی پیست ها کم بیارن فورد F150 لایتنینگ پیس کار نسکار نمیشد
ازینا گذشته انگار کلاس بندی خودرو هارو نمیدونید
ریمک هایپر جی تیه نیازی نداره با هایپر اسپرت های عهد بوقی رقابت کنه، نها رقابتش با شیرونه که اوایل ریمک جلو خواهد بود به تاپ اسپید که متمایل بشیم شیرون دست بالارو داره الانم که باهم ادغام شدن قراره محصول مشترک بدن
تو بحث هایپراسپرت، ماشینای معدودی واقعا پرفورمنس ارائه میدن در صدرشون ولکری پشتش با اختلاف زیااااد AMG ONE بعد هم سنا و زینگر؛ بقیه منجمله همین کنیگزگا و پاگانی و البته SSC و هنسی ول معطلن
Moon
۱۸ فروردین ۱۴۰۱2311
با اومدن جارو برقی ها کلاس های جدیدی داره ابداع میشه که قبلا وجود ندشته کلاس هایپر جی تی یکی از همون کلاس هاست قبلا قوی ترین GT درونسوزها M8 و 812 وDBS و کانتیننتال V12 بوده ولی الان با اومدن عصر جاروبرقی تسلا یه سدان 4 در میسازه با +750 اسب که فقط بدرد درگ 400 متر (نه بیشتر) می خوره اگه مثلا درگ رو به 800 متر برسونند تنها نکته مثبتش رو هم از دست میده لازم میدونم دوباره تاکید کنم که اون 4 برندی که تو کامنت خودم داخل پرانتز نام بردم رو در هیچ موردی حتی نمی تونم کنار اون قدیمی های هایپرکار ساز بیارم ( یه نکته ای رو هم بگم : اینکه وقتی یه کسی با ماشین تصادف می کنه نمیشه ماشین رو حتی 20% مقصر دونست تو برنامه گرندتور ریچارد هموند با ریمک تصادف کرد و ماشینش به سرعت اتیش گرفت و شانس اورد که تونست جون سالم بدر ببره پس این درست نیست که بیایم بگیم چون ریمک تصادف کرد عجب ماشین بدرد نخوری )
کیانوش
۱۸ فروردین ۱۴۰۱عزیز دلم پیشرانه های برقی قبل از اینکه کارل بنز اولین گاری با پیشرانه احتراق داخلی رو بسازه وجود داشتن پس اگر بحث عصر حجری بوده برقی ها قدیمی تر هستن
محمد امین
۱۸ فروردین ۱۴۰۱تا به حال هیچ ماشین خاصی برای پیست نداشته …همش صحبت از قدرت زیاد و شتاب بالا و حداکثر سرعت بوده… باید عملکردشان رو توی پیست هم سنجیده بشه …چونکه عملکرد فقط در خط مستقیم مخصوصا در این دوره کار سختی نیست …
Mr_Koenigsegg
۱۸ فروردین ۱۴۰۱🔥👌
ممد ژانگولر
۱۸ فروردین ۱۴۰۱چقدر این مرد چاق شده !
datsun
۱۸ فروردین ۱۴۰۱بدون سوپاپ نیست شاهین جان در واقع بدون میل سوپاپ و ادوات تایمینگ سنتیه
Aboalfazl demon
۱۸ فروردین ۱۴۰۱دوست عزیز میشه یکم بیشتر توضیح بدید خواهشا
datsun
۱۸ فروردین ۱۴۰۱باز بسته سوپاپ و تایمینگ این موتور به صورت الکتریکی و ترکیب هیدرولیک و پنوماتیک انجام میشه و یه ecu مجزا برای کنترل سوپاپ ها و میزان گشایش یه چیزی مثل vvt ولی خیلی دقیق تر و پیشرفته تر اصطکاک قطعات کاهش پیدا میکنه و قدرت و گشتاور خیلی بیشتری از این موتور میشه گرفت و آلایندگی کمتر
Aboalfazl demon
۱۸ فروردین ۱۴۰۱تشکر
viper2
۱۸ فروردین ۱۴۰۱اگر میشه یکم بیشتر توضیح بدید . شاید منظورتون این هست که دقیقا مثل اینکه قبلن رو ماشینا دلکو وصل بود و ترتیب جرقه در شمع ها به وسیله قطعه مکانیکی بود و به صورت چرخش پلاتین دلکو انجام میشد . شاید منظور شما این هست که مثلا ای سی یو ماشین دقیقا مثل اینکه جرقه زنی رو مدیریت میکنه ؛ باز و بسته شدن سوپاپ ها رو هم روی ترتیب خاصی مدیریت میکنه و به وسیله برنامه نویسی انجام میشه . درسته منظور شما این هست؟
اگه اینطوری باشه با اینکه من خوشم نمیاد ولی واقعا باااااییید به این شرکت تبریک گفت . درسته برنامه نویسی انچنان خاصی نداره اماا واقعا جای تقدیر داره که یه شرکت یه روش نوین رو بیاره و جسارتش رو داشته باشه
Jdm باز
۱۸ فروردین ۱۴۰۱واقعا خیلی سخت و قابل تحسینه که از موتور سه سیلندر بتونی ۶۰۰ اسب بگیری
mm-yarlou
۱۸ فروردین ۱۴۰۱این انجین ۳ سیلندر نهایت خلاقیت هست
مهدی
۱۹ فروردین ۱۴۰۱البته موتور های 3 سیلندر تویوتا هم بازده خیلی بالایی دارن مثلاً موتور 1.6لیتر 3سیلندر تویوتا یاریس GR که یه تیونر انگلیسی تونست قدرتش رو به 450 اسب با بنزین E85 و 400 اسب با بنزین معمولی برسونه و خود تویوتا گفته این موتور توانایی رسیدن به 500 اسب رو هم داره
ارش
۱۸ فروردین ۱۴۰۱کونیخ زگ ماشینی خاص و فوق العاده .
اردیبهشت
۱۹ فروردین ۱۴۰۱با سلام خدمت مجله پدال.
برا اینکه یه طراح ایرانی در خارج کشور را به خودرو سازان بی لیاقت داخلی نشون بدین .لطفا خبر یا اطلاعاتی در مورد خودرو رضوانی تو مجله بیان کنید. با تشکر