تأسیس یک شرکت خودروسازی از صفر و بدون وجود بودجهی چندین میلیارد دلاری و همچنین شرایط مناسب تقریباً غیرممکن به نظر میرسد.
در طول این سالها شاهد ناپدید شدن شرکتهای زیادی به خاطر تصمیمات نادرست و همچنین فقدان منابع مالی بودهایم اما اگرچه استارت آپ های زیادی ناپدید شدهاند اما یکی از آنها دست به کارهای فوقالعادهای زده و هنوز هم با شتاب به پیش میرود: کونیگ زگ!
کونیگ زگ توسط کریستین ون کونیگ زگ در سال ۱۹۹۴ تأسیس شده و مقر آن در Angelholm سوئد قرار دارد. این شرکت طی سالهای قبل در سطح کمپانیهای تراز اولی همچون فراری، لامبورگینی و پورشه قرار داشته است. البته حضور ممتد در چنین سطحی از صنعت خودرو کار آسانی نبوده و حتی دورانی بوده که آیندهی کونیگ زگ در هالهای ابهام بوده است.
ون کونیگ زگ تنها ۲۲ سال سن داشت که کار را استارت زد و البته قمار بزرگی کرد ولی نتیجهاش را گرفت. تولید اولین خودروی او در سال ۲۰۰۲ شروع شد و حدود ۲ دهه بعد، تیم کونیگ زگ متشکل از حدود ۲۰۰ کارمند زبده است. این شرکت در کل حدود ۱۵۰ دستگاه خودرو ساخته است.
تمامی این تلاشها باعث شده نام کونیگ زگ در کنار برندهای بسیار مشهوری همچون بوگاتی بیاید. به خوبی میدانید که کونیگ زگ جزو رکوردداران سرعت بوده و به همین خاطر است که نام این برند در دنیای خودرو از اعتبار خاصی برخوردار است.
اما راز کونیگ زگ در چیست؟ خود ون کونیگ زگ میگوید:
شاید حرفهای من کمی کلافه کننده به نظر برسد اما رمز من کار زیاد است. اگر بخواهم توصیهای داشته باشم باید بگویم که تمرکز داشته باشید. زمانی که روزهای تیرهای را میبینید تسلیم نشوید و اینجاست که واقعاً باید کارکنید حتی اگر دردناک و غیرممکن به نظر برسد. حتی اگر بدنتان به شما بگوید بایست باید ادامه دهید. واقعاً در این زمان باید ادامه دهید در غیر این صورت شانسی نخواهید داشت. حداقل اگر بخواهید چیزی به پیچیدگی این را انجام دهید، مطمئن هستم راههای آسانتری برای تأسیس یک کمپانی وجود خواهد داشت.
واضح است که توصیههای کونیگ زگ تنها مختص خودروسازی نبوده و یک درس مهم برای زندگی از جانب کسی است که در سطح بسیار بالایی قرار دارد. مصاحبه Apex One با ون کونیگ زگ در سال ۲۰۱۸ انجام اما به تازگی در فضای مجازی منتشر شده و میتوانید آن را در زیر تماشا کنید.
[دانلود ویدئو]
Farzad
۹ فروردین ۱۳۹۹مغز متفکر دنیای خودرو
NAVID۰۰۹۸
۹ فروردین ۱۳۹۹اُسطوره هایی هستند که تا زنده اَند باید روی سر گذاشت و تقدیر شوند .
اسطوره هایی مثل جناب اِنزو یا فروچو لامبورگینی یا شلبی ، دیگه فقط خاطره هستند با دنیا دنیا دستاورد اما اَشخاصی مثل کونیگ زگ ، ایلان ماسک ، پاگانی ، افرادی هستند که میشه گفت اسطوره زنده صنعت خودرو که ای کاش راهی بود برای جاودانگی یِشان .
این افراد مهندسیِ زمانه حال را به حّد اعلاء رسانده اند ، مگر در این دنیای پوشالی ۹ میلیارد نفری ، چند نفرشان میتوانند صنعت خودرو را به جلو ببرند یک تنه و بدون کمکهای کلان از دولتها ، البته ایلان ماسک رابطه خوبی با دولتیها داره ولی کونیگ زگ و پاگانی قدرتهای یک تنه اَند که با هر رونمایی دنیا رو خیره خود میکنند .
یاد برادران خیامی بخیر ، شاید اگر اون فاجعه پیش نمیامد ، امروز خیامی ها یه پایه خودروستزی دنیا بودند ، خیامی ها اسطوره هایی بودند که از هیچ به همه چیز رسیدند ولی حرام شدند در غربت ? .
بهمن
۱۲ تیر ۱۳۹۹درود بر تو با اون نکته پایانی که تو حرفات بود.درست و صحیح گفتی .
ممد ژانگولر
۹ فروردین ۱۳۹۹این پیشرفت نتیجه اینه که صبح تا شب نخوابی و شبها تا صبح خوب و پرقدرت ? بخوابی
از قیافه طرف میشه حدس زد
911 lover
۱۰ فروردین ۱۳۹۹خیلی گیرا صحبت کردی و کامل.
رزیتا
۹ فروردین ۱۳۹۹البته حمایت همه جانبه ی یه کشور از شهروندایی که ایده های نو تو سرشون دارنو هم نباید نادیده گرفت چون این اشخاص اگر حمایت نشن هرگز نمیتونن به جایی برسن ، دقیقا برعکس کشور ما که شدیم رتبه اول فرار مغزها تو جهان !!!
ارشیا
۹ فروردین ۱۳۹۹از صفر شروع کرده یعنی بدون هیچ پولی؟؟؟
مگه میشه؟مگه داریم؟
Khan
۹ فروردین ۱۳۹۹دیگه حالا نه به اون صورت
یعنی کم کم شروع کرده پیش اومده، نه مثل این شرکت های یهویی که چندتا پولدار سرمایه میذارن شرکت درست میکنن تخته گاز ماشین تولید میکنن سوپرکار میدن بیرون دوسال بعد غیب میشن
♤Angus_812♤
۹ فروردین ۱۳۹۹پادشاه سوپر اسپرت ها بوگاتی و کوینگ زگ
بی برو برگشت
mehdi
۱۰ فروردین ۱۳۹۹هایپر کار میسازن نه سوپر اسپرت
Khosrow
۹ فروردین ۱۳۹۹عکس چهارم / به کونیگ منفی میدن چون توان ندارن مثبت بدن ..
OMID
۹ فروردین ۱۳۹۹البته سرمایه اولیه هم مهمه
وضع مالی خانواده ش خوب بوده تا جایی که من میدونم
البته سرمایه شرط لازم هست ولی شرط کافی نیست
تلاش هم بسیار مهمه
آرین
۹ فروردین ۱۳۹۹تنها هایپری که به شدت بهش حس دارم agera r
وقتی تو فیلم نیدفوراسپید دیدمش بیشتر هم شد
واقعا دمش گرم
واقعا دم پدال هم گرم که با این اخبار به ما انگیزه میده
برای یه عشق ماشین هیچی مثل داستان پیروزی این بزرگان صنعت خودرو باعث انگیزه نمیشه
Joker
۹ فروردین ۱۳۹۹بودجه ای که کونیگ زگ از سرمایه گذارهای شخصی به دست میاره از کل بودجه دو کمپانی بوگاتی و لامبو بیشتره و تعداد تولیداتش هم در حد صفر(تو ۲۰ سال فقط ۱۵۰ دستگاه که ۱۴۰ تاش رفتن ته دره!?) بعد اینجا کامنت میزارن اگه بوگاتی فولکس پشتش نبود فلان میشد و بهمان!!! اگه بوگاتی یه مافیا پشت هزینه هاش بود و از فولکس جدا میشد سالانه بالای ۲۰۰۰ دستگاه تولید داشت و حداقل سه محصول تو رده های هایپر و سدان و suv،بوگاتی به خاطر تقلب بزرگ فولکس بدجور دست و پاش بسته شد وگرنه خیلی زودتر شیرون رو آماده کرده بود و رکورد رو هم زده بود…
NAVID۰۰۹۸
۹ فروردین ۱۳۹۹جان !
چی شد ؟
جوکر عزیز ، بیخیال .
Farzad
۹ فروردین ۱۳۹۹اینا که همش شد اما و اگر که ساخته ذهن خودته ، پس در عمل چی ؟
سرعت ساختشون هم پایینه چون به جزئیات خیلی اهمیت میدن با وسواس خیلی زیاد و بیشتر ماشیناشون هم دست سازه …
( نه مثل بوگاتی که فقط با قیمتهای نجومی و ماشینای تکراری مشتری هاشو میچاپه )
در آخر بگم که راجب ابر خودروهای کونیگ زگ بیشتر تحقیق کن .
فرهاد
۹ فروردین ۱۳۹۹سلام به نظر من موفق بودن در همه جا خوبه ولی همین موفق بودن. هم تلاش زیادی میخواد که این کار آفرین در یک کشور مدرن انجام داده که چهارمین صنعت دنیاست امیدوارم کسانی باشند و توان این نوع کار را انجام دهند در ایران و موفق باشند تا خودرو سازی کشور ما هم تحولاتی صورت بگیره
حمید
۹ فروردین ۱۳۹۹واقعا مرد بزرگی هست ایشون و همیشه تو ذهن دوست داران خودرو باقی میمونه مثل انزو ،فورچیو،شلبی،پاگانی
مسعود
۱۰ فروردین ۱۳۹۹کچل موفق دمت گرم
حسین دهمرد
۱۰ فروردین ۱۳۹۹آقا من دگ رد دادم شده شبیه مرتاض های معبد شائولین حتی مژه هم نمونده واسش
خودشم ازساخته های خودش پشما ا ا ا ا ا ا ا اش ریخته
Mahdi
۱۰ فروردین ۱۳۹۹با اینکه هیچی از اسب بخار و… نمیفهمم و فقط یکم طراحی میکنم
ولی اصلا آرزوی تاسیس شرکت خودرو سازی از سرم بیرون نمیاد
zeg
۱۵ فروردین ۱۳۹۹ای کاش میشد زودتر ببینمت رفیق و مثل همیشه کله کچلتو ببوسم.
ولی عیب نداره دو سال دیگه میام سوئد.
محمد
۲۱ فروردین ۱۴۰۱داش الان سوئدی ؟
دو سال گذشت