کونیگ زگ در هر سال تنها تعداد محدودی از هایپرکارهای با ارزش خود را میسازد و آنها را نیز از طریق یک شبکه نمایندگی کوچک در سراسر جهان به مشتریان میفروشد؛ بنابراین افتتاح یک شوروم جدید توسط این شرکت شاید یک خبر مهم باشد؛ اما آنچه که توجهات را به خود جلب کرده افتتاح یک نمایندگی جدید نیست بلکه موضوع مهم آن چیزی است که دیده شده است!
در مراسم افتتاحیه نمایندگی جدید این برند در ملبورن استرالیا، کونیگ زگ به مهمانان شرکت کننده تیزری از هایپرکار بعدی خود را نشان داده است.
این خودرو که جایگزین آگرا RS خواهد بود در نمایشگاه خودروی ژنو ۲۰۱۹ معرفی خواهد شد. با فروش کامل آگرا RS و رگرای هیبریدی، این هایپرکار مرموز تنها چیزی است که فعلاً در دسترس میباشد؛ و ما هم اطلاعات زیادی درباره آن نداریم.
با توجه به اسکچ منتشر شده میتوان گفت بدنه این مدل حداقل از بخش عقب تفاوتهای بسیاری با آگرا و رگرا دارد. این خودرو کرویتر از آگرا و گیراتر از رگرا بوده و مخصوصاً گلگیرهای عقب روی این موضوع تأکید دارند. بال بزرگ عقب نیز متفاوت بوده اما کاکپیت دو بخشی قطعا نشان یک کونیگ زگ است.
Ali Keyhani
۵ تیر ۱۳۹۷جالبه کونیگ زگ با آگرا rs همه رکوردای سرعت رو زده اما بازم میخواد یه خودروی قوی تر و سریع تر ارائه بده تا احتمالا رکوردای خودشو ارتقا بده،خدا میدونه که این یکی چه رکوردهایی رو میتونه برنه !فقط امیدوارم مثل آگرا و رگرا زیبا باشه و زیبایی فدای آیرودینامیک نشه مثل واکری
s.h
۵ تیر ۱۳۹۷اره خدا کنه زیبایی رو فدای کار امدی تو پیست نکنه چون اصلا کونیک زگ واسه پیست ساخته نشده وهمون رکورد های خیابانیش دلچسب تره نباید به خاطر یه رکورد تو یه پیست خاص یا مثلا جنگ با fxxk ظاهرو عوض کنه همین که پیست اختصاصی مثل رقبا نداره وتو کل دنیا کف خیابون قهرمانه نه در خونشون این بسه
s.h
۵ تیر ۱۳۹۷این همون 1800 اسبی ( احتمالا) که گفتم !! ما که هنوز تو خواب هم ندیدیم ولی بی صبرانه منظرم ببینم شاهکار بعدی چیه !! یه نکته دیکه روتوجه کردید ؟؟ اینکه هنوز خودنمایی one:1و رگرا مونده ؟؟ ( اصلا فکر نکنید دورهone:1 گذشته ودیگه قدیمیه) تازه رگرا 1500 اسبی هم هنوز خودی نشون نداده وهمه رکوردها متعلق به ماشین رده سومیش هست !
واسه اینکه میگم کونیک زگ حالا حالا ها نمیخواد پیاده شه
mg
۵ تیر ۱۳۹۷هنسی ونوم f5 مالید!!! از همین الان دیگه کاری نمیتونه کنه چون کونیک زگ
گفته بود الانم میتونیم با همین ماشین 480 تا بریم ولی لازم نیست خوب حالا نمیشه مطمئن بود مدیر و مخترع کونیک زگ وتیمش تو ماشین جدید به فکر بالای 480 تا نبودند
Sajjad
۵ تیر ۱۳۹۷من کلا با جدال بر سر تاپ اسپید مخالفم
چه هنسی، چه بوگاتی و هر خودروساز دیگه ای
همون 300 تا بسه، تازه زیادی هم هست
مگه همه جاده ها مستقیم و بدون دست اندازه که همش 300 تا بری
هروقت علم بشر انقدر پیشرفت کرد که تمام جاده ها صاف باشه و بشه بشه با سرعت بالا رفت اونوقت به فکر 300 به بالا باشن.
الان به نظر من باید روی شتاب و ایمنی کار کنن بهتره
چیزی که ولوو داره روش کار میکنه
این همه وقت برای ثبت بهترین تاپ اسپید رو برای ایمنی خرج میکردن خیلی اوضاع بهتر بود
AventadorSVJ
۵ تیر ۱۳۹۷حرفت درسته مثل اون فراری 458 که زنه تو چین نابودش کرد .
من اصلا انتظار نداشتم فراری انقدر از لحاظ بدنه ضعیف باشه .
ولی شتاب و رکورد تاپ اسپید بیشتر از هر امکانات یک هاپرکار به چشم میاد و تاپ اسپید بالا تر عنوان سریع ترین هایپرکار جهان رو به یک ماشین میده.
خود کوئینگزگ با تاپ اسپید ماشین هاش معروف شد چون شتاب اولیه ماشین هاش کمتر از رقباشه.(2.8 ثانیه)
ولی من طراحی های زیبای این شرکت رو خیلی دوست دارم . طراحی هاش مثل لامبو و ب ام و و……….. خیلی جذابه.
Hamid...Audi
۶ تیر ۱۳۹۷این موضوع به طراحی موتور و نوع توربو بستگی داره.کونیگزگ علاقه زیادی به رشد یهویی گشتاور داره.یعنی توی 0-100 ضعیف عمل میکنه و یهویی شتاب وحشتناکی میگیره و مثل رگرا آر توی 10 ثانیه میرسه به سرعت 300.خیلی از شرکتا بر عکس این موضوع رو دوست دارن، مثل بوگاتی و پورشه.این ماشینا 0-100 بین 2.3 تا 2.5 ثانیه دارن ولی توی شتاب ثانویه زیاد خوب نیستن.
من فکر میکنم به همین دلیل بود که بوگاتی و هنسی نمیتونن رکورد سرعت بزنن ولی کونیگزگ تونست.زمانی که طول میکشه بوگاتی یا هنسی از سرعت 350 برسن به 450 خیلی بیشتر از آگرا آر اس هستش، چون که اون ها موتور رو برای شتاب اولیه خوب طراحی کردن و کونیگزگ موتورش رو برای شتاب ثانویه خوب طراحی کرده.
mg
۶ تیر ۱۳۹۷اقا حمید شما متوجه شدید تفاوت شتاب اولیه وثانویه رو ولی ربط کمی به موتور داره بیشتر برمیگرده به گربکس به ماشینای کلاس سوپر کار ( مثل فراری یا لامبورگینی و..) کاری ندارم ولی اگر کونیک زگ بخواد اون قدرت وگشتاور رو یهو ازاد کنه فقط جز برن اوت چیزی نصیبش نمیشه وقبل از 100 تا لاستیک تموم میشه چون تک محور هست اما چگونگی انقال نیرو به عهده گریبکس هست اگر اشتباه نکنم ماشینای کونیک زگ گریبکس اختصاصی هم دارن که میتونه تنظیم شه ( 0-300 rs وone:1 رو ببین فرق شون چقدره ) که سیستم پیشرفته ای داره یه مستند 30 دقیقه ای هم ازش هست که با تنظیم بهینه برای سرعت مورد نظر میشه زمان شتاب فقط برای اون سرعت رو کم کرد اما اون بخشی از شتاب که به عهده موتور هست حد اکثر گشتاور تو یه دور موتور خاصی هست که توسط راننده کنترل میشه و مشکل نداره بوگاتی چون دو محور هست پس مشکل خاصی واسش پیش نمیاد
اما قدرت وگشتاور یه موضوعه ولی مهمتر از همه مهمتر از همه چگونگی انتقال و نسبت قدرت به وزنه اون انتقاله از همشون مهتره وتقریبا میشه گفت هر کمپانی سیستم مختص خودشو داره که فقط برای اوناست و کسی بی اجازه حق ساخت و استفاده نداره ( ثبت شده هست )
اما برای ماشینایی مثل مکلارن یا فراری ولامبورگینی مک لارن بر ترین سستیم انتقال نیرو رو داره وچون گشتاورشون مثل کونیک زگ یا بوگاتی سر به فلک نمیکشه همه رو ازاد میکنند چه دودف چه تک دف ولی مثلا تو درگ یه لامبورگینی یا کونیک زگ لامبورگینی اولش میپره چون از همه گشتاور استفاده میکنه ( یا فراری محور عقب ) ولی بعدش به علت کمبود اسب بخار نمیتونه سرعت بالا رقابت کنه یه درگ از 720 و gt2 rs دیدم که تیون شده بود و 1300 اسب قدرت داشت ( تو یوتوب هست) ولی از مک لارن خورد به خاطر شاسی برتر و گریبکس فوق العاده و یا تو مستند تاپ گیر داشت نشون میداد یه هنسی موستانگ 850 اسبی از یه مک لارن 570 خورد اینا همه نشون میده که انقال قدرت وتبدیل انرژی از تولید اون مهتر هستند و جلو گیری از اتلاف و هرزگرد ها باعث میشه بعد از 100 تا که بیشتر به درگ ( اصطکاک) ربط داره تو سرعت بالا به جلو گیری از تلف شدن نیرو ربط داره و همین مرز درگ و اتلاف نیرو هست که همه ماشینا رو یاین مرز شتاب گیری میکنند (96 km)
farzad
۶ تیر ۱۳۹۷دوست عزیز وقتی حرف از ایمنی میشه منظور ایمنی سرنشین و عابر پیاده هست نه اینکه سپر و گلگیر ماشین چقدر اسیب میبینه تو هیچ تست ایمنی هم به این چیزا توجه نمیشه تو همین قضیه 458 هم اگه دقت کنی هیچ اسیبی به ستون ها و محفظه سرنشین وارد نشده
– مورد دوم هم قانونی هست به اسم قانون دوم نیوتن وتکانه الان خودرو ها طوری طراحی میشن که انرژی ناشی از تصادف رو از خودشون عبور بدن نه اینکه باهاش مقابله کنن این تصوری که شما از ایمنی دارید برای دهه 80-90میلادی هست که تیر اهن 12 مینداختن پشت سپر
s.h
۵ تیر ۱۳۹۷نظر شما کاملا درست مگه چقدر جاده هست که بشه 400 تا رفت یا مگه چند تا ادم هست که تو خیابون با وجود بقیه جرئت کنه 400تا بره اما یه نکته ای که وجود داره شما گفتی شتاب وایمنی جالبش اینجاست همون کونیک زگ یا بوگاتی یا هنسی وحتی پاگانی یا ریماک و… شتابشون از ماشینای یک رده پایین تر از خودشوون بهتره مثل 0-300 کونیک زگ که 11 ثانیه هست ( تازه گفته بود با سوخت مسابقه ای و یه سری تغیرات بیشترم میشه درست عین 400 تاش ) یا مثلا اگر شما یه سرچ کنی و کراش تست پاگانی یا رگرا رو ببینی پر هات میریزه واین یعنی هم خیلی شتاب بهتری دارن هم خیلی ایمن ترند ( منظورم سطح یه خرده بالاتر ایمنی هست ) البته ناگفته نمونه پولشون چند برابر اوناست به خاطر همین یه خرده این تر بودن ویه خرده شتاب بهتر میدونی چرا ؟؟ چون یه قانونی هست که میگه واسه 80 درصد خواسته هات 20 تلاشت کافیه و واسه 20 درصد باقی مونده 80 دیگه تلاشت لازمه این هزینه ها هم واسه همون یه خرده مونده به ایمن تره این رو گفتم که جواب سوالی باشه که میگن اگر خیلی فرق نداره پس چرا جای پول اینا چندتا لامبورگینی یا فراری نمیخرند ؛ دوستان متوجه بشن علت قیمت بالا سرعت بیشتر اینا نیست زحمت بیشتره