کونیگ زگ در حال آماده شدن برای معرفی جانشین خودروی آگرا RS است. روزنامهی سوئدی Dagens Industri گزارش داده این خودرو تنها به تعداد ۱۲۵ دستگاه تولید خواهد شد.
این هایپرکار جدید که در داخل کمپانی با نام راگناروک شناخته میشود در نمایشگاه ژنو پیش رو که در سوئیس برگزار میشود رونمایی خواهد شد. جانشین آگرا RS سبکتر و قویتر از این خودرو بوده و وزن خشک آن کمتر از ۱۳۱۵ کیلوگرم خواهد بود. همچنین قدرت پیشرانهی ۸ سیلندر ۵ لیتری توئین توربوی آن بیشتر از ۱۳۰۰ اسب بخار خواهد بود. تمامی این اعداد و ارقام باعث شده بودند آگرا RS بتواند با ثبت سرعت ۴۴۴.۶ کیلومتر در ساعت عنوان سریعترین خودروی جهان را به خود اختصاص دهد. قطعاً جانشین آگرا RS بهتر خواهد بود.
البته که این عملکرد فوقالعاده با هزینهی بالایی همراه است و قیمت راگناروک قطعاً بیشتر از بهای حدود ۲ میلیون دلاری آگرا RS خواهد بود. البته قیمت این خودرو برای ثروتمندان مشکلی ایجاد نخواهد کرد زیرا خبرگزاریها ادعا میکنند بیش از نصف ظرفیت تولید این خودرو پیشفروش شده است.
البته باید به این نکته اشاره کنیم که هنوز نام نهایی مدل تولیدی مشخص نشده است. البته با توجه به سنت نامگذاری کونیگ زگ در دو خودروی اخیر خود انتظار میرود هایپرکار جدید این برند نیز از نام رسمی اساطیر افسانهای استفاده خواهد کرد. قطعاً در آینده خبرهای زیادی از این هایپرکار مخوف خواهیم شنید بنابراین منتظر باشید!
NAVID۰۰۹۸
۱۶ دی ۱۳۹۷واقعاً سوپر اسپرت سازِ خاصیه و حتی به نظر من از بوگاتی خاصتر و زیباتره ، اما برای من بوگاتی یه چیزه دیگه هست و احساسم به اون قویتره به سبب اصالت و گروه معظم فولکس
Amirferrari
۱۶ دی ۱۳۹۷تا کونیگ زگ میاد خودی نشون بده بوگاتی برگ برندشو رو میکنه،قطعا ستاره امثال نمایشگاه ژنو بوگاتی شیرون سوپراسپرت هستش که قراره بوگاتی باهاش رکورد سرعتو بزنه…
رامتین
۱۶ دی ۱۳۹۷حتما! امیدواری کار خوبیه….
مبین
۴ بهمن ۱۳۹۸اگرا ۸ سیلندره داره با ۱۶ سیلندر مسابقه میده .و پا به پاشون میاد.
این یعنی نقاط ضعف کمپانی های سوپر اسپرت.
کوینیگ زگ بخواد ۱۶ سیلندر بزنه کمپانی های دیگه باید جمع کنن برن.
کوینیگ زگ یک کمپانی خیلی خاصه
Reza
۱۶ دی ۱۳۹۷چه آتیشی به پا کنه این کنیخ زیگ
جباری
۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۹اصلن شک نکن که ابر خاصه
s.h
۱۶ دی ۱۳۹۷12 فروردین رونمایی میشه
سری قبل گقته بود 1400 اسب و زیر 1200 کیلو میخواییم باشه فکر کنم نشده به این ارقام برسند البته اگرا ار اس هم وقتی معرفی شد 1160 اسبی بود بعد قدرت موتور تا 1360 هم بالا میره به صورت اپشن که همون نسخه رکورد زن هم 1360 اسبی بود فکر کنم 1400 هم واسه این یه هزینه داشته باشه
shirko
۱۶ دی ۱۳۹۷۱۲ فروردین که خیلی نزدیکه ، فک کنم یه شوک قوی به سوپر اسپورتها وارد کنه.
ایمان
۱۶ دی ۱۳۹۷فکر کنم سال ۲۰۱۹ شاهد رقابتی طوفانی بین هایپر کارها باشیم با ورود این مدل ، شیرون SS ، ونوم F۵ و SSC
الف.ی
۱۶ دی ۱۳۹۷من عاشق کونیگزگم
خیلی عالی و با جزییات بالا چند تا تیکه فیبر کربن و فلز رو به ماشین تبدیل میکنه
فاز کونیگزگ کاملا از بوگاتی جدا شده الآن
زمانی که آگرا اولیه و سی سی ایکس و … به همراه ویرون با هم می جنگیدن، میشد خیلی خوب مقایسه رو بینشون انجام داد
ولی الآن دیگه بوگاتی مسیر رو عوض کرده
emad1990
۱۶ دی ۱۳۹۷اون کچله کیه کنار اون خشگله تو عکس اول؟
AMANTE
۱۶ دی ۱۳۹۷اون آقا کچله اسمش ( کریستین وون کونیگ زگ ) هست و موسس و صاحب شرکت کونیگ زگ.
اون خانم هم که کنارش هست همسرشون ( هالدورا وون کونیگ زگ ) هست.
doubt
۱۶ دی ۱۳۹۷خخخ. خود کونیگ زگه دیگه. کچل هست ولی….
Ali
۱۶ دی ۱۳۹۷خوده کونیخ زگه :))
مالک کمپانی
s.h
۱۶ دی ۱۳۹۷خود کرستین ون کونیک زگ
ahmad
۱۶ دی ۱۳۹۷کریستین ون کونیگ زگ مالک و موسس کمپانی کونیگ زگ فکر کنم اون یکی هم همسرشه
Khosrow
۱۶ دی ۱۳۹۷چیزی نیست — یه هایپر مایه داره ..
Car Lover
۱۶ دی ۱۳۹۷رئیس کوئینیگ زخ
اون خوشگل هم دیگه کم کم تبدیل به میراث فرهنگی میشه
emad1990
۱۶ دی ۱۳۹۷سپاس از پاسخ های بیشمارتون
Reza
۱۷ دی ۱۳۹۷آقای کریستین کونیخ زیگ هستن ایشون بنیان گذار شرکت کنیخ زیگ .
OMID
۱۶ دی ۱۳۹۷اگرا با توجه به وزن کم و طراحی ائرودینامیک و قدرت زیاد میبایستی عملکردش تو پبست عالی باشه اما نمیدونم چرا نیست
الف.ی
۱۷ دی ۱۳۹۷تا تعریف شما از عالی چی باشه
ذاتا این خودرو ها برای مسیر مسقیم طراحی میشن
باقی چیزایی که میگم از رو حدس و گمان و از دوستان دیگه خواهش میکنم اگر مخالفن اصلاح کنن
بیاید با یه خودروی فرمول یک مقایسه کنیم :
بیشنه سرعت ماشینای 2018 که من خودم دیدم، 360 کیلومتر بر ساعت توسط فتل تو مونزا به کمک دی آر اس و خلا پشت بود. بیشتر از همچین سرعتی واقعا تو اغلب پیست ها لازم نیست. در حالی که همون آگرا حتی شاید 400 kph رو هم در اون شرایط رد کنه و در نقطه ترمز گیری پیچ چون سرعتش بالاتر از خودروی فرمولاست، مجبوره زودتر ترمز کنه و این یعنی از دست دادن سریعتر سرعت نسبت به خودروی فرمول یک ولی قطعا قدرت ترمز گیری خودروی فرمولا خیلی بالاتر از آگراعه، کمک میکنه تا دیرتر ترمز کنه و البته عامل بالاتر بودن سرعت در کفی به نفع آگراست.
در مورد مقایسه شتابشون واقعا نظری ندارم و مقایسه شون باید دقیقا تجربی باشه
در مورد سرعت سر پیچ هم مشخصا فرمولا سرعت خیلی بالاتری داره و جهت هدایت جریانات هوا هم بسیار بسیار مهمه
مجموعه بسیار وسیعی از قوانین فیزیکی و شیمیایی تعیین کننده هستن که بررسی ما قطعا بسیار سطحی و ناکافیه
اما مهم ترین چیز به نظرم اینه که به اون میزانی که سرعت و شتاب تو آگرا بالاست، به همون نسبت قدرت ترمزگیری و سرعت سر پیچ بالا نیست
امیدوارم تونسته باشم کمک کنم
s.h
۱۷ دی ۱۳۹۷دوست عزیز در مورد پیچ که قطعا فرمول سر تر چون واسه این کار ساخته شده
دوم اینکه اگرا رو نمیدونم ولی تا سرعت 300 تا که تو پیست واسه فرمولا لازمه و همچنین شتاب گیری تا این سرعت رو کونیک زگ وان تو 10 ثانیه تست غیر رسمی و 11 ثانیه رسمی بدست اورد ( واسه 11 ثانیه همه شرایط جاده ای و واسه 10 ثانیه فقط سوخت مسابقه که قدرت رو تقریبا 50 تا بیشتر میکنه حتی لاستیک هم نه و خیلی چیزیی دیگه ) فرمولای مرسدس و فراری هم تو همین رنجند و اما شتاب گیری ترمز اون ماشین از فرمول بهتره از 340 تا صفرش 6 ثانیس که واسه فرمولا این طور نیست ( به خاطر بال بزرگتر و دیسک بزرگتر البته فرقشون خیلی کمه و لی شرط میبندم به ترمز این نمیرسه )
اما قیاس اینا از بنیان اشتباهه چون اگر فرمول با 150 تا میره تو یه پیچ وان باید با 80-90 تا بره چون سریع از جاده میره بیرون ر اصل ترمز هم به همون نسبت خوبه پایداری اصلا خوب نیست و در جواب احمد اقا هم بگم که قیمت پایه رگرا از 1.9 میلیون هست ولی دو میلیون اگرا واسه نسخه سفارشی اگراست و وان هم رکورددار 0-300-0 هست تو 17 ثانیه !! و تازگیا یه نسخه اگرا 4.5 به فروش رفته
الف.ی
۱۷ دی ۱۳۹۷البته منظورم از این مقایسه این نبود که بگم کدوم سریعتره
ahmad
۱۶ دی ۱۳۹۷من که دقیق نفهمیدم چی شد دوستانی که فهمیدن توضیح بدن پس نقش one 1 و رگرا که قوی تر از rs بودن چی بود چرا اونها ثبت رکورد نکردن.بعد هم چرا rs از رگرا گرونتره؟؟
Khosrow
۱۶ دی ۱۳۹۷قرص ترین هایپر کار دنیا ..