کونیگ‌زگ

ملاقات با اولین کونیگ‌زگ

کونیگ‌زگ one:1 و رگرا واقعاً خودروهای اعجاب‌انگیزی‌ هستند؛ تکنولوژی‌های نوآورانه، عملکرد خارق‌العاده و کیفیت ساخت بالا از جمله ویژگی‌های اصلی این مدل‌ها محسوب می‌شوند. ولی ایده و کانسپت این کمپانی واقعاً از کجا آمده است؟

Koenigsegg prototype
Koenigsegg prototype
Koenigsegg prototype
Koenigsegg prototype
در اینجا یک اتومبیل قهوه‌ای رنگ با ظاهر خام و زمخت را می‌بینید که نه یک مدل بدل از کونیگ‌زگ و نه یک نسخه کپی از آن است، بلکه اولین نمونه‌ای است که با علاقه «کریستین فان کونیگ‌زگ» به مهندسی و فرهنگ اتومبیل، متولد شده است. این در واقع، پایه و اساس حرکتی است که باعث شده محصولات کونیگ‌زگ به پوسترها راه پیدا کنند.
Koenigsegg prototype
Koenigsegg prototype
این نمونه اولیه جالب، اخیراً به کارخانه خودروساز سوئدی وارد شده تا با جانشینان شایسته‌ا‌ش، یعنی مدل‌های چون CC8S، CCR، CCXR، CCXR ادیشن، آگرا R و مدل بی‌همتای One:1، در یک عکس تاریخی حضور داشته باشد.
Koenigsegg prototype
Koenigsegg prototype
مطابق نوشته وبلاگ رسمی کونیگ‌زگ، بسیاری از این مدل‌ها در مواقع مختلف سال و معمولاً به عنوانی بخشی از برنامه نگهداری خود، به کارخانه می‌آیند. ولی آمدن یک نمون اولیه، اتفاقی است که کمتر پیش می‌آید؛ چرا که این خودرو زمان زیادی از عمرش را در موزه موتور «موتالا»، در حدود ۲۰۰ کیلومتر غرب استکهلم سوئد، می‌گذراند.
Koenigsegg prototype
Koenigsegg prototype
Christian’s von Koenigsegg
Christian’s von Koenigsegg
برای ساختن این خودرو، زمانی به اندازه ۲ سال صرف شده است و اولین حضورش به صورت عمومی در پیست، در سال ۱۹۹۶ بوده است. بنابراین، سال ۱۹۹۴ را باید سال تأسیس کمپانی کونیگ‌زگ درنظر بگیریم. حالا ببینیم که چه هیولایی در زیر پوست اولین کونیگ‌زگ خوابیده است. البته پیشرانه این خودرو، دقیقاً‌ دارای یک قدرت عجیب و غریب و با اسب‌بخار بالا نبوده است. کونیگ‌زگ قبل از اینکه نسخه خود از موتور V8 فورد را بسازد، قصد داشت تا آئودی را بیش از اینها بر سر زبان‌ها بیندازد و از پیشرانه این خودروساز آلمانی استفاده می‌کرد. به همین دلیل بود که این نمونه اولیه از یک موتور ۴/۲ لیتری V8 آئودی در آن دوره بهره می‌برد؛ موتوری که به لطف تنظیمات سیستم مکش و اگزوزش، قدرتی در حدود ۳۰۰ اسب‌بخار داشت. در هر حال، همان‌طور که می‌دانید، این معامله با آئودی صورت نگرفت و کونیگ‌زگ رویکردی متفاوت برای توسعه محصولاتش برگزید.
Koenigsegg prototype
Koenigsegg prototype
ولی موضوع استفاده از رنگ قهوه‌ای چه بود؟ سؤالی که شاید از همان لحظه اول دیدن تصویر این کونیگ‌زگ در ذهن شما شکل گرفته باشد. باید گفت که این خودرو، در ابتدا به رنگ نقره‌ای رنگ‌آمیزی شده بود و درهای خسته‌کننده و معمولی به صورت مفصلی داشت؛ ولی وقتی «کونیگ‌زگ» به طرح درهای منحصر به فرد « منحنی همساز دو سطحی» رسید، این خودروساز مجبور شد پنل‌های بدنه و همین طور رنگ بدنه را برای مطابقت با این اختراع جدید تغییر دهد. خلاصه مطلب اینکه، شخص «کونیگ‌زگ» از طریق تلفن رنگ لازم برای استفاده در بدنه را تعیین کرد، ولی در رنگ‌آمیزی نهایی یک رنگ کاملاً متفاوت به کار برده شد. ولی در هر صورت، ظاهر زیبایی برای این خودرو ایجاد شده و از فاصله‌ای دور، به عنوان یک کونیگ‌زگ قابل‌تشخیص است. به‌علاوه، این خودرو، پایه و اساس محصولات کامل و بی‌نقصی است که امروز، پس از ۱۹ سال در خط تولید کونیگ‌زگ دیده می‌شوند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۱۰ دیدگاه‌ها

  1. وحید

    ۱۴ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (325 ديدگاه)

    نتیجه کار و مهندسی دو دهه همین می شه
    بایدم به پیشرفت برسه

  2. احمد باقری

    ۱۴ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (4716 ديدگاه)

    هدف، تلاش و پشتکار، هر چیزی رو ممکن میکنه.

    1. mohsen

      ۱۴ مهر ۱۳۹۴
      سوابق: (1063 ديدگاه)

      یادمه یه بار یه مشاور کنکور اینو بهم گفت برگشتم گفتم چرا از دانشگاه ازادنمیدونم *** مدرک گرفتید ؟؟
      ولی از یه دانشجوی پزشکی دانشگاه تهران که رتبه 23 داشت و زیستو 100 زده بود تو وقت استاندارد و میانگین اختصاصیاش 92 بود تو کنکور که کار هر کسی نیستو و الانم در حالیکه دانشجو هستش 8 مقاله ISIداره و سخنران همایش های بزرگ و نشان افتخار از پروفسور سمیعی داره پرسیدم 12 گام گفت بدون اینکه 1 قرون بگیره
      بعد فهمیدم بابا این شعار هارو از ته سر رسید میخونن به ما میگن مام خوش باشیم لا اقل یکی نیست یه خورده به همین شعارا عمل کنه

      1. رضا

        ۱۵ مهر ۱۳۹۴
        سوابق: (31 ديدگاه)

        خب الان که چی ؟؟؟
        مثلا چه ربطی به موضوع داشت ؟؟
        دوست عزیزمون احمد باقری ، حرف بی ربطی نزد ..
        چون شما از این طریق که گفتند ، به نتیجه نرسیدی ، دلیل بر اشتباه بودن راه و شعاری بودن نیست ….

        عادت کردیم هرجا باید یه چیز بگیم ….

        1. Xman

          ۱۵ مهر ۱۳۹۴
          سوابق: (546 ديدگاه)

          دوسداشتی الان جلوت بود تا خفش میکردی! نه بیا بزن !

  3. RAYAN

    ۱۴ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (62 ديدگاه)

    مدل one:1 با اختلاف فاحش سریعترین خودروی دنیاست 288mph!!!

  4. sina

    ۱۴ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (103 ديدگاه)

    کونیخ زگ یکی از خاص ترین هایپرهای دنیای اتومبیله

  5. Archi KHAN

    ۱۴ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (2202 ديدگاه)

    این از کونیگ‌زگ !
    اون از تسلا
    اون ور تر ، هیوندای و کیا
    عاغا همه رفتن … فقط ایرانی ها موندن و حوضِ شون

  6. vincent price

    ۱۴ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (724 ديدگاه)

    آقا مسعود دستت درد نکنه
    Koenigsegg یکی از بهترین سوپراسپرت سازان دنیاست

  7. حمید

    ۱۵ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (81 ديدگاه)

    کونیگزگ یعنی تکنولوژی و مهندسی ناب. پیشرفت در عرصه فناوری
    وان تو وان یعنی رکورد زنی. یعنی 0-300-0 تنها در کمتر از 18 ثانیه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا