کونیگ زگ میخواهد با هایپرکار جدید خود تاریخساز شود و تمامی حدومرزهای سرعت را کنار بگذارد. جدیدترین محصول این برند به احترام پدر کریستین ون کونیگ زگ، مؤسس کمپانی “جسکو” نام گرفته است.
تاپ گیر پیش از رونمایی جسکو در نمایشگاه خودروی ژنو شانس بازدید از مقر این شرکت در آنجلهوم سوئد را پیدا کرده و قدم در جایی گذاشته که رویاها به واقعیت تبدیل میشوند.
ما میتوانیم آماده شدن جسکو برای رونمایی جهانی را مشاهده کنیم و البته صحبتهای کریستین دربارهی تلاشهای آتی شرکت برای شکستن رکورد سرعت ۴۸۲ کیلومتر در ساعت را بشنویم. البته کارهای زیادی برای انجام دادن باقی مانده است.
کونیگ زگ جسکو نیروی خود را از پیشرانهی ۸ سیلندر ۵ لیتری توئین توربویی میگیرد که توانایی تولید قدرت ۱۵۷۸ اسب بخاری را استفاده از سوخت E85 را داراست. توربوهای این پیشرانه به یک کمپرسور الکتریکی کوچکی متصل شدهاند که هوای فشرده شده را به آنها میرساند و باعث حذف لگ توربو میشود. این امر باعث خواهد شد پیشرانه پاسخهای سریعتری به دستورات راننده بدهد.
دیگر ویژگی برجستهی این هایپرکار گیربکس آن است. گیربکس ۹ سرعته ی چند کلاچه ی کونیگ زگ اصلاً فاقد رینگهای سینک بوده و بنابراین تعویض دندهها فوقالعاده سریع صورت میگیرد و نیازی هم به سنکرونیزه شدن نیست.
کل فرایند تولید این خودرو به طرز باورنکردنیای با وسواس و دقت خاصی انجام میشود و بیشتر کارها نیز توسط دستان هنرمند مهندسان صورت میگیرد. برای تکمیل یک خودرو چند هزار نفر ساعت کار لازم است. تنها فرایند رنگ این خودرو ۶۰۰ تا ۸۰۰ ساعت زمان میبرد که این امر نشاندهندهی میزان توجه به جزئیات است.
Amirferrari
۱ اردیبهشت ۱۳۹۸طراحیش خوبه،انصافا موتورش دیگه خیلی پیر و تیون شدست،اگه واسه جسکو یه موتور 12 سیلندر توربو تدارک میدید خیلی بهتر میبود،لااقل اینجوری عمر قطعات بالاتر میبود و تو سرعت های بالا کمتر فشار روش بود،این موتور دیگه عمرش به پایان رسیده و تا جایی که میشده ازش کار کشیده کونیگ رگ!
مانی
۱ اردیبهشت ۱۳۹۸کونیخ زک ماشینهای سبک میسازه,اگه بخواد موتور 12سیلندر بندازه روش
باید یه موتور جمع و جور با بلاک کوچیک باشه که یعنی یه موتور جدید
با طراحی و ساخت از صفر تا صد و هزینه بشدت زیاد اونم تو دوره زمونه ای که 12 سیلندرها دارن منقرض میشن
به نظر میاد همین 8سیلندر 5 لیتری رو سبکتر کنه و بهش MGU-HوMGU-k
اضافه کنه و قدرت به 2000اسب بخار برسه بهتر باشه
موتور 12سیلندر لامبو هم سالهاست در حال تکامله و همچنان استفاده میشه
بعد از این همه بهبود و رفع ایراد وقتی که به بلوغ رسیده حیفه کنار گذاشته بشه
مگر اینکه ساختار موتور دیگه اجازه نده و جا برای تکامل نباشه
بنظر میادحرف شما تا حدودی درسته و این موتور کم کم داره به نهایتش میرسه و نسل بعدی که هایبرید شد پایان عمرش باشه
ایوب
۱ اردیبهشت ۱۳۹۸عزیز وزن موتور با تعداد سیلندر ارتباط مستقیم داره. پس دیوانگیه که موتورو الکی سنگینش کنی.از طرف دیگه این موتور از اعجوبه های صنعت خودرو هس که میتونه بالای 300 اسب بخار به ازای هر لیتر قدرت تولید کنه!!!
s.h
۲ اردیبهشت ۱۳۹۸چه عجب شما یه بار نظر توهین امیز به این کمپانی ندادی ؟؟؟
ارش
۱ اردیبهشت ۱۳۹۸به به عجب پدری چه پسری تربیت کرده چی تحویل جامعه سوئد داده صنعت اتومبیل سازی آمریکا هم به همچین شخصیتی نیاز داره تا همچین مهندسی تحویل جامعه آمریکا بده صنعت اتومبیل سازی آمریکا اصلا با صنایع نظامی و الکترونیکیش قابل قیاس نیست بد جور لقب مانده و شدیدا به افرادی مانند کریستین نیاز داره.
یانکی
۱ اردیبهشت ۱۳۹۸گل پسر موتورش وی8 کایوت فورده.حالا برو به حرفی که زدی خوب فکر کن.
s.h
۲ اردیبهشت ۱۳۹۸جناب یانکی و المیراژ
برای بار 10 هزارم میگیم که دانشتون بیشتر شه نه اینکه بخواد جنبه دفاعی داشته باشه
موتور مال فورد نبود اون 4.8 لیتری 15 سال پیش فقط رو خط تولید فورد ساخته میشد چون اون موقع فقط سالی 7-8 تا ماشین تولید میکرد چه طور میصرفید خط تولید داشته باشه ؟؟
اون موتور از صفر تا صد مال مهندسای خودش بوده و فقط فورد میساخت
وگرنه ، تو بزرگی فورد شکی نیست اما اگر میتونست یه موتور بسازه که فقط 170 کیلو باشه و 1600 اسب تولید کنه و کم مصرف ترین موتور تو رده خودش باشه و بدون کاهش زول عمر این قدرت رو بده
قطع به یقیین مطمئن باش یه شش سیلندر تقریبا هم وزن این یا بیشتر نمینداخت رو جی تی که صدی 17-18 تا بسوزونه !!!
واقعا کسی این کارو میکرد ؟؟؟؟
اما در مورد هنسی دوست عزیز دوتا یا شایدم سه تا کمپانی رو هیچ وقت مقایسه نکن چون جواهر سازند نه خودرو ساز
یکیش کونیک زگه و امثال پاگانی و به نظر بعضی هام بوگاتی رو اضافه کن sscیه چیزی ولی هنسی در حد قیاس نیست
و این دوستمون درست میگه که صنایع هوایی و نظامی امریکا قابل قیاس با خودرو سازیش نیست
اونم نه اینکه نتونه شاید سیاست جون سختی و قیمت کم رو در پیش گرفته که زیاد بفروشه ولی قطعا هر چی که هست عقب تر از ایناست
خیلی دوست دارم سیاست های الیندگی فوق سخت گیرانه اروپا رو به زودی برسونند به امریکا اون موقع باید دید ایا موستانگ که یه عمر با موتور 5-6 لیتری نعره کشیده و شمام عاشقش شدید میخواد با موتورای 2 لیتری 4 سیلندر چی کار کنه ایا بلای قبل سرش میاد ؟؟؟ ایا فورد f150 که جون سخت ترین پیکاپ دنیاست میتونه مثل بقیه با یه موتور 2400 سر کنه ؟؟؟ یا هنسی میتونه افتخار کنه از یه هشت سیلندر هم حجم بوگاتی 1500 اسب بگیره تا دیگه متانول نخواد ؟؟ خیلی راحته از یه هشت سیلندر 8000 این قدرت در بیاد ایا شورلت کامارو مثل بنز و بی ام های 4 سیلندر هیبریدی طالب داره ؟؟؟ یا اینکه حتی پتر بیلت و کنورث میتونند با یه شش سیلندر قوی ترین تراک و به روز ترین تراک و ایمن ترین تراک رو روانه بازار کنند ؟؟( کاری به ظاهر دوست داشتنیشون نداریم ) ایا اگر موتور بزرگ رو حذف کنند میتونند امثال جی ام سی و لینکن اصلا جلو جی کلاس همه جوره سر بلند کنند ؟؟؟ هم زمان هم لوکس باشند هم خوب افرود ؟؟؟
جواب همه اینا یا خیلی هاشون نه هست دوست عزیز
ارش
۲ اردیبهشت ۱۳۹۸احسنت به دانش شما بدور از هرگونه تعصب و پیش داوری.
s.h
۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ممنون اقا ارش
Elmiraj
۱ اردیبهشت ۱۳۹۸صنعت اتومبیل آمریکا ده ها مهندس بهتر از اینا دارن و یک سال قبل از سوئد شرکت های هنسی و SSC دو اثر بهتر از این جسکو تحویل دنیای خودرو دادن……..
.
نه از موتور تیون شده موستانگ استفاده می کنن و نه برای رسیدن به سرعت ۴۸۲ کیلومتر بر ساعت به متانول نیاز دارن….!!!!!!!!!
امیر
۲ اردیبهشت ۱۳۹۸هنسی خودروساز نیست. تیونر هست… این هزار بار
hossin
۲ اردیبهشت ۱۳۹۸اتفاقا
هنسی هم تیونر هستش و هم خودروساز
اف 5 رو هنسی ساخته و ارتقا داده
hossin
۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ارش
همین مهندسان امریکایی تونستن موستانگ رو برای چهارمین سال پیاپی بکنن پرفروش ترین کوپه اسپرت جهان
همین کافیه
hossin
۱ اردیبهشت ۱۳۹۸از کارهای دیگه ای که مهندسان امریکایی کردن
تسلا پرفروش ترین لوکس ساز امریکا در 3 ماه اول 2019
سری اف از فورد دومین ماشین پرفروش سال 2018 در جهان
جیپ رانگلر ماشین شاسی بلند سال 2018
شورولت کوروت بهترین ماشین عملکردی سال 2018 توسط مجله رود اند تراک
پیروزی جیپ رانگلر از بنز g کلاس در رقابت سال 2018 توسط موتور ترند
و………. غیره رو نام برد
البته همچنان فروش موستانگ یه چیز دیگه هستش تو موفقیتهای متعددشون
تویوتا موتورز
۲ اردیبهشت ۱۳۹۸اقا ارش حالا بقیه ول کردن شما شروع کردی
بجای این بچه بازیها چندتا نکته به همدیگه یاد بدیم و از این سایت 4 تا مطلب یاد بگیریم
هر زمان اومدیم تو پدال یه گروه به اون یکی گروه داره تیکه میندازه
مانی
۲ اردیبهشت ۱۳۹۸اکانت جدیدمبارک,خسته نباشی
و همچنان…
:::فرشاد:::
۱ اردیبهشت ۱۳۹۸جسکو چگونه ساخته میشود؟!
با عشق
با وجدان
با نبوغ
با شرف
دقیقا چیزایی که تو خودروسازهای ایرانی نمیبینیم
:::فرشاد:::
۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ادمین عزیز برای چندمین بار ازت خواهش میکنم اسم این خودروساز رو صرفا به خاطر سه حرف اول اسمش، ملزم به عبور از فیلترینگ نظرات نکن
??
Alireza
۱ اردیبهشت ۱۳۹۸بی صبرانه منتظر دیدن عملکردش هستم
s\i\,v
۱ اردیبهشت ۱۳۹۸بهترین ماشین حال حاضر دنیا جسکو هستش . از لحاظ شتاب گیری سریتر از شیرون اسپورته و مطمعنا رکوردهای سرعت رو میزنه ولی با چراغهای جلوش حال نکردم در حالیکه چراغهای عقبش محشره
سجاد
۱ اردیبهشت ۱۳۹۸با سلام و احترام ؛ کریستین ون کونیگ زگ یکی از نوابغ دنیای اتومبیل می باشد و انسان بسیار قابل احترامی هست که با عشق و علاقه و پشتکار فراوان به ساخت اتومبیل هایی که بیشتر شبیه آثار هنری می باشد مشغول است. تعجب می کنم که چرا دوستان و خوانندگان مطالب سایت ، بیشتر از اینکه دنبال لذت بردن از عکس ها و مطالب باشند دنبال کل کل کردن و کری خوانی و مقایسه مهندسان و شرکت های مختلف هستند و تلاش دارند خواسته ها قلبی خودشان را به دیگران تحمیل کنند. مهندسان سوئدی ، آمریکایی ،ژاپنی ، آلمانی ، فرانسوی و … همه تلاش دارند بهترین محصول را تولید نموده و تحویل مشتری دهند . ولی تعجب از تعصب بیجای بسیاری از دوستان داخل کشور هست که انگار با طرفداری از یکی از این کمپانی ها با دیگران دشمنی خونی دارند ؛ در صورتی که همه این تلاش ها قابل احترام است.
نوید جهرمی
۲ اردیبهشت ۱۳۹۸یا سنشون یا عقلشون بچس. وقتی یکم مث ما حس پیرمردی بهشون دست داد میبینن این چیزا خیلی بیخود بوده که سرش کل کل میکردن.
ایوب
۲ اردیبهشت ۱۳۹۸دوستان سبک تولید هایپرکار و به طور کلی هرخودروی دیگه در اروپا و آمریکا کلا متفاوته. روش آمریکایی اینه که خیلی درگیر جزئیات نمیشنو و کارو با یه موتور عظیم الجثه تموم میکنن و اگه خودروهای با مهندسی پیچیده و موتورای بهینه تر هم ریشه اروپایی دارن(مثل شاخه اروپایی فورد که فورد فیستا و اینا رو میسازه)
روش اروپایی بر پایه مهندسی دقیق و پیچیدس که هزینه بالایی داره ولی به طور طبیعی عملکرد بالا و بهینه تری به دنبال داره
در کل کار هر دو قابل احترامه ولی خب متفاوت هم هست
اما در مورد موتور کونیگزگ باید بگم که اولین خودروشونو با موتور شاسی بلند volvo xc90 ساختن که حدود 700 اسب قدرت داشت ولی برای خودروی بعدیشون موتور v8 با طراحی خودشونو با قدرت حدود 900 اسب استفاده کردن و همون موتور نسخه های بروز شدش رو تا به امروز استفاده کردن. اماااا، اما این موتور فورد نیس. موتورو خودشون طراحی کردن و تو تاسیسات ساخت موتور فورد تو اروپا تولید شده که میتونس کارخانه فولکس واگن هم باشه ولی چون فولکس واگن مالک بوگاتیه طبیعیه که این کارو نکرده.
ولی به طور کل هیچ شکی تو قدرت مهندسی کونیگزگ نیس و این صحبتا فقط بهونه گرفتن الکیه چون طرفدار برند دیگه ای هستین.
من شخصا طرفدار بوگاتی هستم ولی اعتراف میکنم که جسکو بهتره و اینو بدون در نظر گرفتن توسعه این خودرو با امکانات کم کونیگزگ میگم.