کونیگ‌زگ

عرضهٔ نسخه فرمان راست کوئنیگ‌زگ رگرا

استرالیا یکی از چند کشوری است که در آن از سمت چپ رانندگی شده و فرمان خودروها در سمت راست قرار دارد. این در حالی است که بسیاری از هایپرکارهای جدید تاکنون رسماً برای فروش در این کشور ارائه نشده‌اند زیرا مک‌لارن P1، فراری لافراری، پورشه ۹۱۸ و بوگاتی ویرون همگی صرفاً به‌صورت فرمان چپ تولید شده‌اند. البته نمونه‌هایی از این خودروها به استرالیا وارد شده و در مجموعه‌های خصوصی نگهداری می‌شوند اما نمی‌توان با آن‌ها به‌صورت قانونی در جاده‌ها رانندگی کرد.

koenigsegg-regera-2016-02

بااین‌وجود کوئنیگ‌زگ به‌تازگی با یک عرضه‌کنندهٔ خودرو در استرالیا بنام «Prodigy Automotive» جهت فروش هایپرکار آیندهٔ رگرا خود در این کشور به توافق رسیده است آن‌هم درحالی‌که رقبای بسیار بزرگ‌تر این شرکت تاکنون هایپرکارهای خود را به‌صورت فرمان راست ارائه نکرده‌اند. هرچند در استرالیا هایپراسپرت‌های عملکرد بالا بازار چندانی ندارند اما مدیرعامل شرکت Prodigy، آقای «Nicholas Batzialas» معتقد است که در این کشور بازار مناسبی برای رگرا وجود خواهد داشت.

koenigsegg_regera_34

وی دراین‌باره گفته است:

«هم‌اکنون افراد معدودی در استرالیا هستند که به خرید کوئنیگ‌زگ رگرا علاقه دارند و ما امیدواریم بتوانیم سالی یک دستگاه از آن‌را به فروش برسانیم. ما فکر می‌کنیم رگرا جایی در بازار استرالیا خواهد داشت و قطعاً افرادی در استرالیا خواهان کوئنیگ‌زگ خواهند بود. رگراها به‌صورت کامل به استرالیا وارد می‌شوند و فرمان آن‌ها به‌صورت کارخانه‌ای در سمت راست قرار خواهد داشت. همچنین این هایپرکار سوئدی به‌طور کامل با تمامی قوانین جاده‌ای استرالیا تطابق خواهد داشت».

koenigsegg-regera-2016-04

کوئنیگ‌زگ رگرا یک هایپرکار هیبریدی بوده و رقیبی برای فراری لافراری، پورشه ۹۱۸ و مک‌لارن P1 محسوب می‌شود. این خودرو مجهز به یک پیشرانهٔ ۵ لیتری V8 توئین توربو است که به‌تنهایی ۱۱۰۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کند؛ اما در کنار این موتور درون‌سوز، سه موتور الکتریکی هم قرار گرفته است که یکی از آن‌ها به‌عنوان استارت و ژنراتور عمل می‌کند و دو موتور دیگر در هریک از چرخ‌های عقب نصب شده‌اند. خروجی کلی این سیستم ۱۵۰۰ اسب بخار قدرت و ۲۰۰۰ نیوتن متر گشتاور است.

koenigsegg-regera-2016-08

موتورهای الکتریکی رگرا توسط یک پک باطری ۸۰۰ ولتی ۴.۵ کیلووات ساعتی آب‌خنک با وزن ۷۵ کیلوگرم تغذیه می‌شوند که توسط شرکت ریماک ساخته شده‌اند. کل این نیروی ویرانگر از طریق یک گیربکس منحصربه‌فرد یک سرعته اتوماتیک به چرخ‌های عقب انتقال پیدا می‌کند که گوئنیگ‌زگ آن‌را Direct Drive می‌نامد. رگرا با تکیه بر این قوای محرکهٔ فوق‌العاده می‌تواند ظرف فقط ۲.۷ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر در ساعت دست پیدا کند درحالی‌که حداکثر سرعت آن نیز ۴۰۰ کیلومتر در ساعت اعلام شده است.

koenigsegg-regera-2016-03

انتظار می‌رود کوئنیگ‌زگ رگرا در استرالیا به‌صورت محلی با قیمتی نزدیک به ۳ میلیون دلار استرالیا معادل ۲.۳ میلیون دلار آمریکا عرضه گردد. در حال حاضر در استرالیا تنها دو کوئنیگ‌زگ وجود دارد که یکی از آن‌ها CCX مدل ۲۰۰۸ نارنجی‌رنگ است و برای استفادهٔ جاده‌ای ثبت شده است؛ اما مدل دیگر هرگز به ثبت نرسیده است.

koenigsegg-regera-2016-05

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۴ دیدگاه‌ها

  1. Kamran

    ۱۰ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (919 ديدگاه)

    اعجوبه دنیای خودرو

    هزار بار بیشتر از بوگاتی شیرون قبولش دارم 1500 اسب بخار با 2000 نیوتن متر الکی نیست :|||||||||||||||

    یعنی مرسدس Project One میتونه حریفش بشه؟

  2. O /\/\ I D

    ۱۰ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (424 ديدگاه)

    بوگاتی شیرون دیسلایک
    رگرا لایک

    من خودم ب شدت لایک :))

  3. جواد

    ۱۰ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (990 ديدگاه)

    البته اگه فرمان راست بشه خیلی کشورها میتونن بخرن که توی اون کشورهای پولداری مثل انگلیس – اسکاتلند و ژاپن هم هستن به اضافه هنک کنگ البته هنک کنگ زیاد اطمینان ندارم

  4. فرشاد سجادیان

    ۱۰ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (3019 ديدگاه)

    ۱۱۰۰ اسب بخار از موتور بنزینی و ۷۰۰ اسب توسط موتورهای الکتریکی تولید میشه ولی به صورت ترکیبی ۱۵۰۰ اسب بخار در اختیار راننده قرار می‌گیره که برای شتاب ۰-۳۰۰ در 10.9 ثانیه و ۰-۴۰۰ زیر ۲۰ ثانیه، کافیه. حداکثر سرعتش روی ۴۱۰‌ کیلومتر محدود شده ولی بدون محدودکننده احتمالا میتونه به سرعت بیشتر از ۴۵۰ کیلومتر هم‌ برسه. رقیش از نظر من شیرونه، نه لافراری، ۹۱۸ و P1

    1. KING 918 (سلطان اشتوتگارت)

      ۱۰ اسفند ۱۳۹۵
      سوابق: (2493 ديدگاه)

      اره با فرشاد موافقم نهایتا 918 و لافراری و پی 1 بتونن تا سرعت 250 کنارش باشن بعد دیگه ناپدید میشه رگرا تو کلاس بالاتری هست و رقیبش شیرون میتونه باشه ……….
      واقعا از نمای جلو بی نهایت زیباست ولی نمای عقبش میتونست بهتر باشه ……..
      این رنگ هم خیلی بش میاد …….

      1. فرشاد سجادیان

        ۱۰ اسفند ۱۳۹۵
        سوابق: (3019 ديدگاه)

        فیلم‌های مقایسه‌ آگرا رو با ویرون ببین، بوگاتی رو تو شتاب‌گیری‌ خیلی راحت شکست میده؛ مطمئنم همین وضعیتم تو مقایسه شیرون و رگرا به وجود میاد.

        1. Mahdi DODGE

          ۱۰ اسفند ۱۳۹۵
          سوابق: (1478 ديدگاه)

          کوئنیگ زگ واقعا موتورای پر قدرتی درست میکنه
          شیرون با 16 سیلندر 1479 اسب بخار و گشتاور 1600
          اما رگرا با 8 سیلندر 5 لیتری 1500اسب و 2000 گشتاور والبته وزن کمتر
          بوگاتی هیچ وقت بهش نمیرسه

          عشق است کوئنیگ زگ

        2. Madjid R8 V12 TDI Le Mans

          ۱۰ اسفند ۱۳۹۵
          سوابق: (11565 ديدگاه)

          .
          دوست عزیز رگرا 3 موتور الکتریکی داره. شیرون نداره !
          از اون 1500 و 2000ی که شما گفتی 700 اسب بخار و 900 نیوتن مترش توسط اون 3 موتور الکتریکی تامین میشه.
          قدرت موتور درون سوز رو حساب کن .

  5. فقط انگلستان

    ۱۰ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (1120 ديدگاه)

    شرکت های بوگاتی و کوئنیگ زگ و پاگانی رقیب هم هستن
    شرکت هایی مثل آسکاری و نوبل و گامپرت و … هم توی یه گروه دیگه هستن.

    1. Amir amini

      ۱۰ اسفند ۱۳۹۵
      سوابق: (225 ديدگاه)

      پاگانی رقیب این دو نیست پاگانی فقط یه شرکت که ماشینای زیبا و تولید محدود داره از نظر قدرت ماشیناش در حد لامبورگینی و فراری و مک‌لارن هستن ولی اینا براش شکوندن حداکثر سرعت میان تو این کلاس اینا رقیب همن
      بوگاتی کونیخزگ هنسی

      1. Madjid R8 V12 TDI Le Mans

        ۱۰ اسفند ۱۳۹۵
        سوابق: (11565 ديدگاه)

        .
        هندلینگی که زوندا مدل 1999 داشت ، هنوز در توایدات سال 2016 بوگاتی و Koenigsegg دیده نمیشه.
        پاگانی هوآیرا از نظر تئوری تا 544 کیلومتر بر ساعت سرعت میگیره.
        به هوراچیو پاگانی میگن لئوناردو داوینچی هزاره ی سوم.

  6. ASA

    ۱۰ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (1868 ديدگاه)

    چراغ های عقب اگر طرافق داخلی رو به پایین داشتن یا صاف بودن شاید زیباتر میشد
    در کل واقعا عالیه
    مخصوصا موتورش

  7. Madjid R8 V12 TDI Le Mans

    ۱۰ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (11565 ديدگاه)

    .
    ارتفاعش خیلی کمه. چند تا فیلم ازش دیدم آدم فکر میکنه سنگ ریزه های توی خیابون هم میتونن کف ماشین رو داغون کنن.
    کلا ماشین های Koenigsegg به درد دنیای واقعی نمیخورن.
    خوراک گیمر ها و نید فور اسپید هستن.

  8. صاحب

    ۱۰ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (9 ديدگاه)

    این ماشین روح و روان منو بدجوری تحت تاثیر قرار داد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا