امسال سوپراسپرتساز سوئدی، کوئنیگزگ با دستی کاملاً پُر در نمایشگاه ژنو حاضر شده است. نخستین محصولات این شرکت در ژنو امسال دو دستگاه از اولین نمونههای تولیدی هایپرکار هیبریدی رگرا هستند که برای تحویل به اولین خریداران آماده شدهاند. این دو مدل اولین نمونههای تولیدی رگرا هستند که قرار است در نمایشگاه ژنو به نمایش درآیند یعنی همانجایی که دو سال پیش نسخهٔ کانسپت و سال گذشته اولین نسخهٔ پیشتولید رگرا رونمایی شدند.
رگرا پاسخی از سوی کوئنیگزگ به پورشه ۹۱۸، مکلارن P1 و فراری لافراری محسوب میشود. رگرا از همان پیشرانهٔ بنزینی مدل آگرا (و هر کوئنیگزگ دیگری که تاکنون ساخته شده است) یعنی موتور ۵ لیتری V8 توئین توربو استفاده میکند اما در کنار این موتور نه یکی، نه دوتا که سه موتور الکتریکی هم نصب شده است. خروجی کلی این قوای محرکهٔ هیبریدی ۱۵۰۰ اسب بخار قدرت است که بیشترین خروجی یک سیستم هیبریدی تولیدی دنیا محسوب میشود و بهطور قابلتوجهی بیشتر از رقبای آلمانی، بریتانیایی و ایتالیایی رگرا است.
انتقال این نیرو نیز از طریق یک سیستم الکتریکی ۸۰۰ ولتی صورت میگیرد که برای اولین بار توسط خود کوئنیگزگ اختراع شده است. در این سیستم انتقال قدرت، خبری از گیربکسهای سنتی نیست و موتورهای الکتریکی بجای گیربکس منسوخشده به انتقال نیروی موتور میپردازند. نتیجهٔ استفاده از این قوای محرکهٔ فوقالعاده و پیشرفته این است که رگرا میتواند در تنها ۱۰ ثانیه از صفر به سرعت ۳۰۰ کیلومتر در ساعت و در کمتر از ۲۰ ثانیه به ۴۰۰ کیلومتر در ساعت برسد که آنرا حتی به خودرویی سریعتر از مدل One:1 تبدیل میکند که تا پیشازاین سریعترین ساختهٔ کوئنیگزگ محسوب میشد.
حال دو شخص بسیار خوششانس خواهند توانست پس از برگزاری نمایشگاه ژنو امسال، رگرای خود را به خانه ببرند. اولین نمونهٔ این خودروها بدنهای سبزرنگ دارد که خودروهای مسابقهای سبزرنگ بریتانیایی را تداعی میکند. فضای داخلی این مدل نیز از چرم قهوهای تشکیل شده است. نمونهٔ دوم نیز در داخل و خارج به رنگ قرمز و مشکی است. همچنین هر دو رگرا مجهز به تجهیزاتی چون صندلیهای برقی قابل تنظیم در ششجهت، کارپلی اپل، دو پورت USB و سیستم کمک پارک هستند.
هردوی این خودروها بر روی رینگهای فیبر کربنی Tresex جدید قرار گرفتهاند که در مقایسه با رینگهای آلیاژی معمولی موجب کاهش ۴۰ درصدی وزن غیر فنر سوار خودرو شدهاند؛ اما به نظر میرسد هردوی این رگراها فاقد کیت آئرودینامیکی سفارشی هستند که بالچههای اضافی را به بدنهٔ ماشین اضافه میکنند. بدین ترتیب کوئنیگزگ با نمایش این دو رگرا در ژنو رسماً تولید این ابر خودروی هیبریدی را آغاز کرده است و نشان داد که کاملاً به وعدههای خود عمل کرده و توانایی تولید این خودروی فوقالعاده را دارد.
اما دو رگرای تولیدی تنها محصولات کوئنیگزگ در نمایشگاه ژنو امسال نیستند چراکه این شرکت در کنار این دو هایپرکار هیبریدی جدید، یک نسخهٔ ویژه و سفارشی از مدل آگرا RS را هم با نام Gryphon به نمایش درخواهد آورد. نام این هایپرکار ویژه از یک موجود افسانهای گرفته شده است که بدن و پاهای عقب آن متعلق به شیر و سر، بالها و چنگالهای جلوی آن از عقاب هستند.
آگرا RS Gryphon مجهز به همان پیشرانهٔ ۵ لیتری V8 توئین توربو کوئنیگزگ است که قدرت آن به ۱۳۶۰ اسب بخار رسیده است؛ بنابراین این مدل ویژه با وزن ۱۳۹۵ کیلوگرمی خود، بسیار نزدیک به مدل One:1 با نسبت قدرت به وزن یکبهیک است؛ اما آگرا RS Gryphon غیرازاین، در داخل و خارج هم به ویژگیهای سفارشی مجهز شده است که آنرا از دیگر مدلهای آگرا RS متمایز میکند. این نسخه در بیرون دارای یک بدنهٔ فیبر کربنی است که در آن تریمی از طلای ۲۴ عیار بکار رفته است. این تریم در خطوط بدنه و نشانها استفاده شده است.
داخل Gryphon نیز با ترکیبی از آلکانترا مشکی، فیبر کربن جلا داده شده و آلومینیوم مشکی ساخته شده است درحالیکه در اینجا هم از طلا در خطوط برجستهٔ روی صندلیها، اطراف دریچههای تهویه و نوشتهٔ Gryphon روی داشبورد استفاده شده است. همچنین سقف خودرو نیز قابل جابجایی است که هنگام جمع کردن میتوان آنرا در صندوق جلو قرار داد. به همراه این ماشین یک کلاه ایمنی مسابقه سفارشی نیز ارائه میشود که آنهم با ورقهای طلا تزئین شده است.
بدین ترتیب امسال کوئنیگزگ مجموعاً ۴۳۶۵ اسب بخار قدرت را در نمایشگاه ژنو به نمایش خواهد گذاشت!
پوشش کامل جدیدترین خبرها و رویدادهای نمایشگاه خودروی ژنو ۲۰۱۷ در پدال. همراه شما خواهیم بود…
Parvaz
۱۵ اسفند ۱۳۹۵عشقهههههههههههههه ???
ELEMENTO
۱۵ اسفند ۱۳۹۵.
به نظر من فناوری Koenigsegg در مقابل بوگاتی ( سیستم هیبرید بدون گیربکس در مقابل موتور ۸ لیتری کواد توربو) ، فناوری به روز تر و جدید تری حساب میشه ، زحمات و خدمات این شرکت قابل ستایشه ،
حتی در مقابل لافراری و ۹۱۸ و پی وان هم رگرا جدید تر و پیشرفته تر حس میشه.
اما شرکت کوئنینگ زگ مرتکب یک اشتباه برنامه ریزی شد ، شاید دست خودشون نبوده ، شاید نتونستن به موقع آماده شن ، نمیدونم ، ولی اگر من بودم پول به Regera یا شیرون نمیدادم.
تولید این هایپرکار بسیار دیر شروع شد و دوره ی سلطنتش بسیار زود به پایان خواهد رسید.
Regera باید همزمان با ۹۱۸ و لافراری و پی ۱ عرضه میشد.
اون زمان وقتش بود نه ۳ سال بعد.
علم با سرعت نور پیشرفت میکنه ، تا کمتر از یک سال دیگه نسل جدیدی از هایپرکار ها روانه ی بازار خواهند شد که Regera و هم عصرانش رو خواهند بلعید.
هایپرکار هایی که با جدید ترین تکنولوژی های فرمول ۱ کار میکنند و شکست دادنشون مثل شکست دادن ویرون و مکلارن اف ۱ احتمالا 10 سال یا بیشتر طول خواهند کشید.
.
منتظر هایپرکار استون مارتین هستم ، اگر ادعاها به واقعیت بپیوندند این خودرو در ظرف ۱۰ ثانیه به ۳۲۳ کیلومتر خواهد رسید و بیشتر از ۴۰۰ کیلومتر بر ساعت سرعت میگیره که در سقف سرعت و شتاب ، برتری انکار نشدنی نسبت به Regera داره.
در مورد هایپرکار مرسدس بنز چیزی نمیدونم. اما فکر نکنم از ماشین استون مارتین کم بیاره.
رگرا دیر وارد میدون شد. وقتی ۹۱۸ ، پی وان ، و لافراری در حال مبارزه بودند موقع قدرت نمایی این ماشین بود نه الان که اون ۳ رقیب به کارشون خاتمه دادند ، میدون خالی شده و صدای غرش موتور V۱۲ هایپرکار استون مارتین از دور شنیده میشه.
Regera دیر اومد ، ولی زود میره.
الف.ی
۱۵ اسفند ۱۳۹۵دو جمله آخرت خیلی حماسی بود ولی باهات مخالفم.
همین الآن هم 918 و پی1 و لافراری خیلی شاخن.
رکورد نوربرگرینگ دست یکشونه.
رکورد صفر تا سیصد در 15.6 ثانیه دست یکیشونه.
زیبایی بی نظیر یک اسب با وقار هم دست یکیشون.
خودت حساب کن این سه تا تا کی همینطور شاخ غول شکن باقی میمونن.رگرا بیشتر از اینا میمونه.
در ضمن اگه کوئنیگزگ که رقیب مستقیم بوگاتی هست اینطوری ماشین نسازه پس ایران خودرو و سایپا ماشین با 1500 اسب قدرت بسازن؟!!!!!!
just bentley continental
۱۵ اسفند ۱۳۹۵داداش رکورد نوربرگرینگ دست لامبو هست نه اونا
VIPER ACR
۱۵ اسفند ۱۳۹۵.
رکورد نوربرگ رینگ شکست (یا به زودی میشکنه)
رکورد صفر تا ۳۰۰ هم شکست . (شیرون ، ۱۳.۶ ثانیه)
زیبایی هم رکورد حساب نمیشه و بحث سلیقست.
استاد بزرگ Christian Von Koenigsegg خودش گفته هدف این شرکت از رقابت با بوگاتی به سمت رقابت با سایر بزرگان دنیای خودروسازی تغییر کرده.
الف.ی
۱۶ اسفند ۱۳۹۵1.رکورد نوربرگ رینگ هنوز شکسته نشده و به قول شما شاید به زودی بشکنه.
2.منظورم از رکورد صفر تا سیصد رکورد گینس نبود.منظورم یه عدد فوق العاده بود نمی دونم شاید من منظورم رو بد رسوندم.
3.شما تو کامنت من دو کلمه زیبایی و رکورد رو کنار هم می بینی؟فکر می کنی من خودم نمیفهمم زیبایی رکورد محسوب نمیشه؟
آیدین
۱۵ اسفند ۱۳۹۵دوست عزیز هیچ اشتباهی تو زمان بندی و برنامه ریزی کونیگزگ وجود نداره!اون موقع که 918 و پی1 و لافراری به بازار اومدن و شعارشون سریع ترین ماشین توی پیست بود کونیگزگ مدل وان-1 رو داد که چه تو شتاب توی خط مستقیم و چه عملکرد توی پیست از همه ی اون ها بهتر بود.رگرا برای رقابت با شیرون به بازار اومده و یه ماشین لوکس و راحت ( به قول خودشون GT ) هست که دقیقا مثل شیرون ادعای سریع ترین ماشین توی شتاب گیری تو خط صاف رو داره.این که هیبرید هست دلیل نمیشه برای رقابت با 918 و لافراری و پی1 به بازار فرستادنش.کونیکزگ برای رقابت با AM-RB001 و ماشین مرسدس جانشنین آگرا که احتمالا سال بعد تو ژنو معرفی میشه رو به بازار میفرسته.
VIPER ACR
۱۵ اسفند ۱۳۹۵.
مدل وان وان هیچ وقت به تولید انبوه نرسید .
کلا شیش تا ازش ساختن.
به نظر من در زمان بندی معرفی رگرا اشتباه رخ داده و به نظر شما رخ نداده ، دلیل نداره حرف شما حتما درست باشه.
در ضمن خود کریستین ون کوئینینگزگ گفته هدف ما رقابت با هایپرکار هتیی غیر از شیرونه. هدفش دیگه بوگاتی نیست.
فکر میکنم رگرا جانشین آگرا باشه. وان وان یک مدل خاص ازآگرا بود و حالا نسل بعد از آگرا یعنی رگرا میخواد تولید بشه.
از رگرا قراره هشتاد تا بسازن. یک مدل خاص و تولید محدود نیست ، جانشین آگرا حساب میشه.
آيدين
۱۶ اسفند ۱۳۹۵دوست عزیز همون طور که خودت میدونی کونیگزگ شرکتی نیست که تولید انبوه کنه. از بدو تاسیسش تا الان فقط ۱۴۰ ماشین تولید کرده!همونطور که مثلا لافراری در مقابل بقیه تولیدات فراری یه مدل اسپشال ادیشن بود و ازش کم و محدود تولید شد،وان هم باید در مقابل اون ۱۴۰ تا یه جورایی خاص و محدود میبود. برای همین کلا ۷ تا ازش ساخته شد در حالی که بعد از تولیدش کلی درخواست مخصوصا از خاور میانه واسش ارسال شد!
کریستین فن کونیگزگ هیچوقت نگفته هدف ما رقابت با فلان برند یا ماشینه!خوشحال میشم لینکی از مصاحبش در این مورد بهم بدی. شعار کونیکزگ همیشه این بوده : سریعترین ماشین دنیا با نهایت قابلیت شخصی سازی.که از مدل آگرا آر به این وعده دارن عمل میکنن.
رگرا جانشین آگرا نیست!تو همه ی مصاحبه های کریستین فن کونیگزگ گفته شده که رگرا یه GT ای هست که بیشترین شتاب رو تو خط مستقیم داره. حتی بار ها گفته که صفر تا ۳۰۰ رگرا قراره ۱۰.۹ ثانیه باشه که از ۱۱.۹ وان سریعتره ولی گفته تو پیست آگرا آر اس سریع تر از رگرا و وان هم از همه سریع تره. دلیل اینکه میگم منتظر جانشین سری آگرا باید باشیم اینه که یه ویدئو دیدم که توش کریستین فن کونیکزگ گفته بود آر اس آخرین سری از سری آگرا هست و با افتخار میگفت ما الان خط تولیدمون رو جوری کردیم که علاوه به مدل رگرا همزمان بتونیم یه سری دیگه (الان آگرا و در آینده جانشین اون) رو تولید کنیم.
اینی هم که از رگرا قراره ۸۰ تا بسازن به خاطر افزایش ظرفیت خط تولید کونیکزگه که اشاره کردم وگرنه بارها گفته شده که رگرا جانشین آگرا نیست.
VIPER ACR
۱۶ اسفند ۱۳۹۵جالب گفتی
من نمیدونستم.
در مورد حرف موسس این شرکت حدود 3 ماه پیش تو اینترنت خوندم ، لینک و سایتش یادم نیست.
محسن.د
۱۵ اسفند ۱۳۹۵بهبود دادن یک تکنولوژی دیگه نوآوری محسوب نمیشه.(دعوایی که خیلی تو صنعت گوشی موبایل هم شاهدش هستیم)
918 اولین بار به صورت کانسپت تو سال 2010 معرفی شد! 7 سال پیش! اگه الان شرکتی بتونه شکستش بده(که هنوزم نتونستن!) اصلا چیز عجیبی نیست و تعبیر پیشرفته تر بودن چندان معنی نداره. این فرق بین شرکتهای پایونیر و فالووره! البته سوءتفاهم نشه، بنده نمیخوام بگم کوئینگزگ فالوور هست! اتفاقا دوستان میدونن به شدت به این شرکت علاقه دارم و همیشه اونو جلوتر از بوگاتی میدونستم و میدونم! بحثای زیادی هم راجع به اثباتش داشتم اینجا منتها حدود 5-6 سال پیش :-)
VIPER ACR
۱۵ اسفند ۱۳۹۵.
تکنولوژی هیبرید فقط منظورم نیست .
حذف گیربکس در این ماشین یک شاهکاره که تا الان در هیچ هایپرکاری دیده نشده.
عطا
۱۵ اسفند ۱۳۹۵اخر سر ندونستم صفر تا صدش چنده
Mahdi DODGE
۱۶ اسفند ۱۳۹۵صفر تا صد برای این معنا نداره برای این صفر تا 200 و صفر تا 300 و 400 اندازه گیری میشه
اگه صفر تا صد میخوای بدون شک زیر 2.5 هست
مجید.بهترین یا هیچ.
۱۶ اسفند ۱۳۹۵تو سایت نوشته 2.7
فرزاد
۱۵ اسفند ۱۳۹۵امسال سال هایپر کاراست…..
سوپر اسپرتا تو افق محو میشن….
ELEMENTO
۱۵ اسفند ۱۳۹۵.
رفیق این هایپر کار ها همشون به معنای واقعی کلمه اسباب بازین. منتهی اسباب بازی مرد ها و زن هتی گنده و صد البته ثروتمند.
ماشینی که بیشتر از نیم میلیون دلار قیمت داشته باشه دیگه ماشین نیست. یک کالای لوکس و تجملی هست که اسم ماشین رو نمیشه روش گذاشت.
من هیچ وقت نمیتونم تصور کنم بتونم از سواری ماشینی که ۱۲ میلیارد تومن قیمت داره لذت ببرم. مگر اینکه پیست اختصاصی خودم رو داشته باشم .
حالا خودت بگو وسیله ای که فقط آخر هفته ها ببریش پیست و باهاش تفریح کنی بیشتر شبیه اسباب بازیه یا ماشین ؟
آیا هدف ساخت اتومبیل یعنی تردد از نقطه ی « الف » به « ب » در بوگاتی شیرون یا رگرا وجود داره ؟ آیا لذت رانندگی ناب وخالص با این قیمت هنگفت وجود داره ؟
سوپراسپرت هایی مثل نیسان جی تی آر ، پورشه ۹۱۱ توربو ، ب ام و سری M ، آئودی آر۸ ، شورلت کوروت ، و … برای همیشه بهترین ماشین های اسپورت باقی خواهند موند. این کلاس هیچ وقت از بین نمیره وکم اهمیت نمیشه . چون هدف از ساخت ماشین های این کلاس لذت بردن از رانندگی و سرعته، نه تجمل ، نه فخر فروشی ، و نه تجارت.
فرزاد
۱۵ اسفند ۱۳۹۵منکه نمیگم اینا برای استفاده روزانه هستن یا دیگه از اسمی از سوپرکارا نیست
من میگم امسال سال هایپر کاره چون شرکتا یا تولید کردن یا وسطای پروژه هستن …..هایپر کار که مثل ماشینای سوپر اسپرت نیست که هر سال هر شرکت ی دونه بده بیرون …..هر چندسال ی بار معرفی میشه …..من که خودم اگه دوتا خبر تو سایت باشه یکی درباره سوپرکار یکی هایپر کار اول میرم هاپیر کار میخونم ….بعدش اینکه من که هیچوقت تو عمرم نمیتونم ی سوپر کار بخرم چه برسه به هایپر کار….. دیگه محدوده حرکتیش مهم نیست که جایی باشه برونمش یا نه …..من میگم امسال سال هایپر کاراست چون هم خبرش داغ تره …هم علاقمندان بیشتری داره….
فرزاد
۱۵ اسفند ۱۳۹۵بعد اینکه از نظر تو اینا از نظر تو اسب بازین من کاملا مخالفم به چند دلیل…..
1..صاحب این ماشینا تعداد زیادی ماشین دارن و هروز میتونن با هر ماشینی دوس دارن تاب بخورن…مثل منو تو نیست که فقط ی ماشین داشته باشن برای چند سال ….
۲.. صاحب اینجور ماشینا بیشتر اوغات راننده دارن و سوار ماشینی مثل لیموزین و اینچیزا میشن ….
۳..صاحب این ماشینا اصن وقت ماشین سواری ندارن چون همه چیز براشون ردیف و هی اینور اونور نمیرن ….
پس در نتیجه از این ماشینا زیاد استفاده نمیشه
VIPER ACR
۱۵ اسفند ۱۳۹۵.
همون ۳ تا دلیلی روکه نوشتی یه بار دیگه بخون.
داری حرف من رو ثابت میکنی و خودت نمیدونی
من فصدم مخالفت با تو نبود.
این ماشین ها اسباب بازین. خودتم واسش ۳ تا دلیل آوردی !!!
Khan
۱۵ اسفند ۱۳۹۵گریفون کلا سه دونه ساخته میشه، یکیش رو مانی خوشبین خریده.
Kamran
۱۵ اسفند ۱۳۹۵Mercedes Benz Project One
اشکان
۱۵ اسفند ۱۳۹۵اون رگرا سبزه رو دیروز داشتم میروندم….خدایی شتابش وحشتناکه،گاز که میدادم سرم میخورد به پاتختی! خواستم مسافت ترمزش رو از سرعت 200 آزمایش کنم که متاسفانه ساعت اجازه نداد.صب شده بود.ایشالا امشب….!
OMID-LAMBO
۱۵ اسفند ۱۳۹۵صاحب gryphon منوچهر خوشبین مولتی میلیاردر ایرانی ساکن آمریکاست و اونایی که آشنایی دارن باهاش میدونن کلکسیونش بی نظیره با این کونیخ زگ بی نظیرترم شد و باید سال بعد بوگاتی شیرونم اضافه کنیم به این مجموعه
چه شود !!!!!
Saied
۱۵ اسفند ۱۳۹۵چی بگم والا. خیلی شلوغ شده دنیایه هایپر کار ها. ولی هایپر کار هارو به این دلیل دوست دارم که بعد از چند سال تکنولوژی هاشون ارزون سازی شده و به قیمت به مراتب ارزان تر به مردم ارزان میشود.
همان طور که تکنولوژی هایه ۹۱۸ به پانامرای جدید منتقل شده.
سیاوش
۱۵ اسفند ۱۳۹۵ادمین چرا پیج این قدر بهم ریخته کی درست می خوای بکنی سایت داغون شده رفته هیچی دیده نمیشه !!!!!
shirko
۱۵ اسفند ۱۳۹۵بالاتر از لافراری ، پی وان و ۹۱۸ ولی شکست خورده از شیرون
حميد
۱۵ اسفند ۱۳۹۵این ماشین اخری مال مانی خوشبین هست یکی از بهترین کلکسیون های ماشین رو داره و تو امریکا زندگی می کنه خوش به حالش
پهلوان مک لارن
۱۵ اسفند ۱۳۹۵بالا برید پایین بیاید من شرکت کوئنیگ زگ و موسسشو قلبا دوست دارم.یعنی فکر کنم همه ی ما دوست داریم.
فقط ای کاش این شرکت یه سرمایه گذار حسابی براش پیدا میشد و تنوع محصولاتش بالا میرفت.مثلا یه رقیب برای مک لارن 720s یا 911 توربو اس و… تولید میکرد و ماشین هایی با قیمت مثلا 150 هزارتا هم تولید میکرد.و سیاستشو کلا تغییر میداد.
dice
۱۵ اسفند ۱۳۹۵داداش عکس پروفایلت عالیه……
فک کنم به حرف بعضیا که به هایپر کار استون یه چیزی گفته بودن بر میگرده اره ؟
ASA
۱۵ اسفند ۱۳۹۵سکوت میکنم که این سکوت منطقی تره!
sajjad
۱۶ اسفند ۱۳۹۵دوستان، مدل Gryphon شخصا به سفارش آقای مانی خوشبین ساخته شده و ایشون قراره این ماشینو به کلکسیون زیباشون اضافه کنن که خب سریعترین ماشین توی گاژ ایشون میشه :)