کونیگ‌زگ

تشریف‌فرمایی کونیگ‌زِگ آگرا RS گریفون در نمایشگاه ژنو!

غرفه کونیگ‌زگ در نمایشگاه ژنو امسال، علاوه بر چند دستگاه از مدل تولیدیِ رِگرا (Regera) یک میهمان ویژه هم دارد: نسخه‌ای خاص و تَک از سری آگرا RS با نام گریفون (Gryphon) که بدنه آن تماماً با طلا و فیبر کربن کار شده است!

koenigsegg-agera-rs-gryphon-02
گریفون در اصل نامی یونانی متعلق به یک حیوان اسطوره‌ای با بدن و پاهای شیر و سر، بال‌ها و چنگال عقاب می‌باشد. در افسانه‌ها آمده که این موجود قدرت و توانایی‌های خارق‌العاده داشته و در بسیاری از موارد آن را خدای مخلوقات می‌دانستند.

koenigsegg-agera-rs-gryphon-04
فیبر کربن بی‌رنگ تمام سطح بدنه را پوشانده است. نشان‌ها و نوشته‌ها، خطوط مختلف، لبه ورودی هوای جلویی و جانبی، لبه اسپویلر عقب و انتهای رکاب، بخش‌هایی از سپرها و قسمتی از روکش پیشرانه نیز از جنس طلای واقعی ۲۴ عیار هستند.

koenigsegg-agera-rs-gryphon-08
داخل کابین همه‌چیز بوی آلکانتارای مشکی‌رنگ، طلای ۲۴ عیار، فیبر کربن پولیش شده و آلومینیوم تیره آنودیزه می‌دهد. صندلی‌ها و داشبورد هم به عبارت گریفون مزین شده‌اند.

koenigsegg-agera-rs-gryphon-09
زیر کاپوت، بلوک هشت سیلندر V شکل توربو دوقلو مرسوم البته با خروجی مهیب ۱۳۶۰ اسب بخار آرمیده که با توجه به وزن ۱.۳۹۵ کیلوگرمی (با احتساب مایعات خودرو)، فاصله بسیار ناچیزی با نسبت قدرت به وزن ۱:۱ دارد و تقریباً دوشادوش مدل افسانه‌ای One:1 جای می‌گیرد.

koenigsegg-agera-rs-gryphon-06

koenigsegg-agera-rs-gryphon-07
بد نیست اشاره کنم که کونیگ‌زگ آگرا RS گریفون پس از ترک نمایشگاه ژنو، راهی گاراژ شخصی مانی خوش‌بین، تاجر ایرانی سرشناس ساکن آمریکا خواهد شد و در کلکسیون خودروهای خاص وی آرام خواهد گرفت.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

امین قوام‌

گزارشگر و راننده آزمایش وبسایت پدال

مطالب مشابه

‫۱۲ دیدگاه‌ها

  1. AK_007

    ۲۲ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (562 ديدگاه)

    پدال چرا سایت فیلتر شد?!

    1. Parvaz

      ۲۲ اسفند ۱۳۹۵
      سوابق: (407 ديدگاه)

      واقعا چرا این مطلب پدال فیلتر شده :|||| خدایی رگرا یه شاهکاره تو سوپر اسپرت هاااا

      1. "Amir"

        ۲۲ اسفند ۱۳۹۵
        سوابق: (728 ديدگاه)

        به نظرم بخاطر اینه که چون یه ایرانی توی خارج از کشور باعث غرور جامعه ماشین باز شده ، میدونی که ، غرورم خوب نیست ?

  2. OMID-LAMBO

    ۲۲ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (424 ديدگاه)

    تبریک به مانی خوشبین برای این سلیقه و کلکسیون بی نظیرش !

  3. فرشاد سجادیان

    ۲۲ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (3019 ديدگاه)

    یه مدت زدی تو کار فیلتر‌کامنت‌ها، حالا صفحه این مطلب فیلتر شد! چوب فیلترچی صدا نداره!
    کلید اسرار
    این داستان: فیلتر ناحق کامنت

  4. خسرو

    ۲۲ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (2293 ديدگاه)

    دوستان کسی میدونه چرا تو ماشینهای اتومات وقتی از (P) در میاری چرا اول دنده عقب (R) هست؟ چرا( D ) رو اول نگذاشتن که دنده عقب بی دلیل در گیر نشه؟ ..

    D

    1. AK_007

      ۲۳ اسفند ۱۳۹۵
      سوابق: (562 ديدگاه)

      فکر میکنم این بیشتر به مکانیسم گیربکس مرتبط باشه

    2. Hamid

      ۲۳ اسفند ۱۳۹۵
      سوابق: (1198 ديدگاه)

      بعضیا میگن ترتیب PRND دلیل مزیت خاصی نداره و روالی هست که تبدیل به قانون شده. البته بعضی از ماشینها مثل ساب متفاوت هستند.
      اما به دلیل اینکه:
      ۱. احتمال اینکه دنده رو بجای حالت حرکت (جلو یا عقب)، روی حالت کناریش بذاریم زیاده. بنابراین بهتره حالتهای حرکت (D وR) و سکون (NوP) یکی در میان کنار هم باشند تا در صورت اشتباه ماشین بجای حرکت در جهت خلاف ، در جای خود ثابت بماند.
      ۲. به جهت کاهش احتمال بروز خطا، حالت D و P بیشترین فاصله از همدیگر را داشته باشند.
      ۳.چون معمولا در زمان خروج از پارکینگ کنار خیابان اول دنده عقب میگیریم، بعد از حالت P حالت R قرار داشته باشد.
      و تنها حالتی که هر سه شرط بالا برقرار باشد
      ترتیب PRND است.

      1. خسرو

        ۲۳ اسفند ۱۳۹۵
        سوابق: (2293 ديدگاه)

        مرسی حمید جان/ استفاده کردم/ چند وقت بود ذهنم درگیرش بود ..

  5. Saied

    ۲۳ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (1262 ديدگاه)

    واسه اینا چطوری لامبو جون خط و نشون میکشه نمیدونم. تو جهنم سبز اوراکانو قورت میده

  6. Mahdi DODGE

    ۲۳ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (1478 ديدگاه)

    خوش به حال ایرانیان مقیم امریکا که تا اینجا پیشرفت کردند و ما
    بهتره ادامه ندم تا کامنتم فیلتر نشده

  7. shirko

    ۲۳ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (200 ديدگاه)

    من نمی دونم اون حداکثر سرعتی که کارخونه اعلام کرده رو کسی نمی تونه امتحانش کنه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا