نسخهٔ جدید لادا نیوا اسپرت به پیشرانهٔ ۱.۶ لیتری ۱۶ سوپاپ جدیدی مجهز شده و تغییراتی را در تعلیق، ترمزها و تریم داخلی تجربه کرده است.
لادا نیوا از سال ۱۹۷۷ تاکنون در حال تولید است و به نظر میرسد به این زودیها قصد خداحافظی با خط تولید را ندارد زیرا حالا آوتوواز نسخه جدیدی از این پیرمرد روسی را با پسوند اسپرت معرفی کرده است! خبر مهم در این نسخه جدید، ارائه یک پیشرانه جدید ۱.۶ لیتری چهار سیلندر ۱۶ سوپاپ است که ۱۲۲ اسب بخار قدرت و ۱۵۱ نیوتن متر گشتاور دارد. مطمئناً این اعداد پیست نوربرگرینگ را به آتش نمیکشند ولی در قیاس با موتور ۱.۷ لیتری نسخهٔ معمولی نیوا که تنها ۸۲ اسب بخار قدرت و ۱۲۹ نیوتن متر گشتاور دارد، افزایش قابلتوجهی را نشان میدهد.
برای انتقال این نیرو نیز گیربکس پنج سرعتهٔ دستی نیوا با تقویت دنده پنج، کلاچ قویتر و گیربکس کمکی تک لیوری، ارتقاء پیدا کرده است. این گیربکس قدرت را بهصورت استاندارد به هر چهارچرخ میرساند. علاوه بر این، لادا تنظیمات تعلیق و ترمز اسپرتی را برای این نسخهٔ جدید در نظر گرفته است که گفته شده دینامیک رانندگی نیوا اسپرت را نسبت به نسخههای معمولی بهتر خواهد کرد.
نیوا اسپرت در ظاهر نیز با نشان قرمزرنگی روی جلوپنجره، رینگهای ۱۶ اینچی آلیاژی جدید، فلاپهای دور گلگیر، چراغهای LED اضافی بالای سپر جلو و دریچهٔ روی کاپوت از نسخههای معمولی متمایز شده است ولی لادا میتوانست با استفاده از سپرهای همرنگ بدنه که در نسخههای اوربان و بلک ارائه میشود، ظاهر این مدل را اسپرتتر جلوه دهد. در داخل نیوا اسپرت هم شاهد تریم قرمزرنگ روی صندلیها هستیم که با دوخت قرمز روی فرمان، جعبهداشبورد، دستهدندهها و قاب صفحه آمپر همره است و با تودوزی مشکی خودرو کنتراست جالبی را ایجاد کرده است. سیستم تهویه و آینهها و شیشههای برقی هم ازجمله امکانات این خودرو هستند.
به گفتهٔ لادا، این نسخهٔ اسپرت از نیوای مخصوص رالی الهام گرفته است یعنی خودرویی که اخیراً ماراتن رالی راه ابریشم ۲۰۲۴ برنده شد. هرچند عرضهٔ نیوا اسپرت طی چند سال گذشته چند بار به تعویق افتاد ولی حالا لادا رسماً آغاز تواید آن را اعلام کرده است. این شرکت فعلاً قیمت عضو جدید خانوادهٔ نیوا را اعلام نکرده است ولی طبق تخمین رسانههای روسی، قیمت این مدل میتواند از مرز ۲ میلیون روبل معادل ۲۰ هزار دلار عبور کند که آن را به گرانترین نسخهٔ نیوا تبدیل خواهد کرد. در حال حاضر، قیمت نیوا در تیپ پایه از ۹,۸۰۰ دلار آغاز میشود و در نسخهٔ آفرودی برانتو پرستیژ به ۱۴,۸۰۰ دلار میرسد.
.
۴ دی ۱۴۰۳روسیه پوسیده و آشغالاش….
نفرت انگیز به تمام معنا
هعی
۴ دی ۱۴۰۳همون اولش که گفتیو فقط قبول دارم
تا همون روسیه پوسیـ … بقیه ش دیگه نخوندم
یعنی نتونستم که بخونم
ALI A
۴ دی ۱۴۰۳غیر از روسا اونم شاید از روی اجبار هیچ خریداری نداره…روسیه غیر از صنایع نظامی تو هیچ صنعتی حرفی واسه گفتن نداره… در طول تاریخ هم بیشترین سو استفاده رو از ایران کرده…
علی Shelby
۴ دی ۱۴۰۳خدارو شکر این یه تغییر کرد پراید اونم نکرد
M
۴ دی ۱۴۰۳تبلیغاتشو از سایپا احتمالا الگو برداری کردن.
لادا ,مطمئن
Taha shahbeiki
۵ دی ۱۴۰۳دقیقا آدمو یاد نیسان آبی و نسخه های جدیدش میندازه
محمد
۵ دی ۱۴۰۳غرب فقط خوبه.
مردم ایران خیلی احساساتی هستند.
بی خود و بی جهت دشمن تراشی می کنند.
قطعاً این منزوی بودن ایران ریشه در تفکرات مردم “هم” دارد.
یه زمانی به آمریکا و غرب و یک زمانی به روسیه و بقیه ملل لعن و نفرین می فرستند.
کجای دنیا همچین افرادی را می بینید؟
saeedfarshchian
۴ دی ۱۴۰۳چرا چرخاش انقدر بزرگه؟
JJ
۴ دی ۱۴۰۳ماشین کوچیکه
هعی
۴ دی ۱۴۰۳کاش میشد اینو بیارن با یه داشبورد جدید مجهز به نمایشگر و سه چارتا آپشن بیشتر بفروشن . والا موتور تنفس طبیعی ۱۶ سولاخ دو دف چیز بدی نیست . لادا نیوا هم به دوام معروفه چون هیچی نداره و نماد فقر و فلاکته اما در آب و هوای مزخرف روسیه بخوبی کار میکنه . والا همه جوره از داخلیا سره که میان موتور ۸ سوپاپ عهد بوقی میزارن رو ماشین جدید
اگه جهت تبادل فرهنگی با همراهی بانوان روسی وارد کشور بشه که عالیهههه
B
۴ دی ۱۴۰۳لادا تیپ عشق حال
آپشن :
رو صندلی شاگرد یه خانم روس
۴ دی ۱۴۰۳ایشالا قسمت شما و خودم ♥️
گاس فرینگ
۴ دی ۱۴۰۳لادا نیوا دوتا تیپ لجند و تراول داره که تراول در نمای بیرون دقیقا چیزیه که توصیف کردین ولی در داخل از مدل لجند مدرن تره ولی بازم کابین قدیمی داره
هعی
۴ دی ۱۴۰۳اون راهنمای مزخرفشو برداریم یه آفرودر جعبه ای بدست میاد سرسخت و مقاوم . شبیه برانکوی خدازدهست اما خوبه
دوستان شما سوار نیوا نشدید نمیدونید چیه . این ماشین مرگ نداره . حالا خودمم سوار نشدم . بعدا میگم بقیهشو
𝐀𝐥𝐢
۴ دی ۱۴۰۳به نظر من بیخود
من
۴ دی ۱۴۰۳اتفاقا برای کشوری مثل ایران که حالا حالاها اوضاع اقتصادی بهتر نمیشه (به شرط واردات ازاد) جای ماشین افرودی ارزون قیمت برای مناطق دور دست و طبیعت گردی ارزون تر خالیه
nima.jdm
۴ دی ۱۴۰۳تنها ماشین روسی که ازش خوشم میاد آئوروس سنات هست
البته یواز پاتریوت هم خوبه من بهش میگم جوجه پاجرو
۴ دی ۱۴۰۳من از اون لادا وستا چی بود اسمش یادم نیست همچین چیزی بود استیشنش
وای حاجی رو صفحه کیلومترش نقشه داره به همه ماشینای چینی جز هایما ترجیحش میدم
خوشگل هم هست
گاس فرینگ
۵ دی ۱۴۰۳اون ماشین پلتفرمش مشترک با رنو نیسانه حتی قبل از تحریم های روسیه یه مدتی با موتورهای نیسان عرضه میشد
Aref
۴ دی ۱۴۰۳چرا ایران یه همچین چیزی نمیسازه؟ ماشین اوکی و خوبیه
در حد تکنولوژی ایران و روسیه است و نباید با برند های معتبر مقایسه بشه
گاس فرینگ
۴ دی ۱۴۰۳گاری سازا روی پلتفرم نیسان آبی میتونن همچین چیزی توسعه بدن قبلا هم ون کاروان رو روی شاسی نیسان ساخته بودن (که اون سبک محصولات ون هفت نفره بیشتر باب طبع بازارهای شرق آسیاست تا غرب آسیا مثلا تویوتا همچین کاری رو با هایلوکس کرد و مدل اینووا رو ساخت)
shetab-car
۴ دی ۱۴۰۳رینگ ها چقدر به ماشین نمیاد