چشم اندازدانگ فنگلاماری

لاماری اکو ECHO مشخصات و قیمت سدان دانگ فنگ مونتاژ ایران

امروز در نمایشگاه خودروی تهران ۱۴۰۳ محصول جدید لاماری با نام اکو رونمایی شد. این سدان از محصولات دانگ فنگ چین، توسط شرکت زیرمجموعه‌ی آرین پارس موتور در ایران مونتاژ می‌شود.
لاماری اکو ECHO

بهمن‌ماه سال ۱۴۰۰ در نمایشگاه خودروی تهران، اولین مدل لاماری ایما رونمایی شد. این محصول حالا یکی از کراس‌اورهای مهم بازار ایران در گروه خودروهای چینی است و رقیب انواع چری مونتاژ مدیران خودرو محسوب می‌شود. حالا پس از سه سال، آرین پارس موتور یک سدان اسپرت به نام اکو / ECHO را به سبد محصولات لاماری اضافه کرده است.

بیشتر بخوانید:

دانگ فنگ یکی از خودروسازان مهم چین محسوب می‌شود که البته کیفیت و گستردگی صادرات مشابه بی‌وای‌دی ندارد؛ اما مشابه چری و چانگان با سرعت بالا درحال پیشرفت است. این مجموعه در سال ۱۹۶۸ شروع به کار کرد و خیلی زود با تولید ماشین‌الات سنگین در گروه کامیون و اتوبوس، بازار چین را در اختیار گرفت. تا سال ۲۰۱۰ غالب خودروهای دانگ فنگ، ضمن همکاری با برندهای مطرح ژاپنی، خصوصا نیسان و پژو تولید می‌شد اما مدیران چینی توانستند داخلی‌سازی محصولات را با استخدام مهندسان خارجی، به سرعت توسعه دهند. جالب‌تر اینکه غالب سهام دانگ فنگ موتور، همچنان در اختیار دولت چین است و شرکت کاملا خصوصی محسوب نمی‌شود.

خودرویی که در ایران به نام لاماری سدان یا لاماری اکو رونمایی شده، در واقع محصولی از آئولوس به نام Yixuan  است. شاین مکس ایران خودرو هم از محصولات برند آئولوس زیرمجموعه‌ی دانگ فنگ محسوب می‌شود. لاماری سدان، از پلتفرمی استفاده می‌کند که در خودروهای گروه پژو –سیتروئن برای DS  و پژو ۲۰۸ نیز وجود دارد. این خودروی چینی، سال ۲۰۱۹ معرفی شده و همراه فناوری‌های مختلف، شامل پیشرانه‌های بنزینی، هیبرید و تمام برقی در چین موجود است.

طراحی بدنه و نمای بیرونی لاماری اکو ECHO سدان

شباهت‌هایی میان لاماری سدان و لاماری شاسی‌بلند وجود دارد؛ اما باید اعتراف کرد اکو به اندازه‌ی ایما، متمایز از دیگر خودروهای چینی بازار ایران نیست. در لاماری ایما، الگوربرداری از شاسی‌بلندهای اروپایی خصوصا لوتوس دیده می‌شد اما لاماری اکوسبک طراحی ژاپنی، مشابه محصولات هوندا و نیسان را ادامه داده است.

حس اسپرت و جوان‌پسند در لاماری اکو کاملا به چشم می‌آید. چراغ‌های تهاجمی با گوشه‌های تیز، این سدان چینی را آماده‌ی نبرد نشان می‌دهد؛ ضمن اینکه حجم‌دهی بدنه نیز خطوط عمیق و واضح دارد. از نکات مثبت در طراحی لاماری اکو می‌توان به زه‌وار زیگزاگ طرفین بدنه اشاره کرد که همراه مه‌شکن‌های کوچک، جذابیت این خودرو را با هزینه‌ی ناچیز، ارتقا می‌دهد.

در نمای جانبی، لاماری اکو به شاین مکس ایران خودرو شباهت زیادی دارد. البته این سبک، نه‌تنها در سدان‌های دانگ فنگ دیده می‌شود؛ برای چری آریزو ۶ و جک  j7 KMC هم صادق است. حالت کوپه با شیب سقف در انتهای بدنه، مشهود است و خطوط حجم‌دهنده در امتداد دستگیره‌ها، گلگیرها و پایین درهای ورود به کابین، جلب توجه می‌کنند.

لاماری اکو ECHO

در نمای پشت لاماری اکو، زیاده‌روی در خطوط و زاویه‌سازی‌ها توی ذوق می‌زند. حالت زیگزاگ مشابه بخش جلوی ماشین در عقب تکرار شده اما چراغ‌های پیوسته، عملا تفاوتی با دیگر سدان‌های چینی ایجاد نمی‌کنند. پرهیز از ادوات سیاه پلاستیکی و خروجی‌های نمایشی با حفره‌های بزرگ و قاب کروم، دیگر المان‌های لاماری اکو هستند. نسخه‌ی مونتاژ ایران همراه بالچه روی صندوق ارایه می‌شود.

ابعاد لاماری سدان با طول۴,۶۶۰  و عرض ۱,۸۱۲ و ارتفاع ۱,۴۹۰  و فاصله محوری ۲,۶۸۰  میلی‌متر تعریف می‌شوند. این خودرو در عمل، برادر کوچک‌تر شاین مکس ایران خودرو است و اندازه نزدیک به چری آریزو ۶ دارد.

طراحی داخلی و نمای کابین لاماری اکو ECHO سدان

لاماری اکو ECHO

حس یک خودروی چینی به وضوح در اتاق لاماری سدان دیده می‌شود. المان‌های مختلف، شامل نمایشگر بزرگ با ساختار عمودی شبیه مرسدس بنز، خروجی هوای طرح لامبورگینی، فرمان بیضی شکل با دو نقطه اتصال، به تنهایی جذاب به نظر  می‌رسند اما در کنار هم، ترکیبی ناهماهنگ را تشکیل داده‌اند.

لاماری اکو ECHO

پشت فرمان، پنل دیجیتال باکیفیت در اندازه ۷ اینچ نصب شده و در وسط، نمایشگر لمسی ۱۰ اینچ وجود دارد. بخش‌های مختلف کابین، ادوات پلاستکی با طرح فیبرکربن ارایه می‌کنند که همراه جزئیات زردرنگ، جوان‌پسند هستند. از سویی دیگر، دسته‌دنده‌ی بزرگ و خلبانی در لاماری اکو، شدیدا توی ذوق می‌زند و نکته منفی محسوب می‌شود.

لاماری اکو رونمایی شده در ایران، صندلی‌های بسیار راحت با چرم مرغوب و دوخت عالی ارایه کرده است تا حس اسپرت خودرو تقویت شود. این خودرو به خوبی ۴ سرنشین بلند قد را جای می‌دهد و مناسب سفرهای بین شهری است.

پیشرانه و تجهیزات فنی لاماری اکو ECHO سدان

نسخه‌ی آرین پارس موتور، طبق آنچه انتظار می‌رفت با پیشرانه‌ی ۱/۵ لیتر توربو و فناوری TGDi  مشابه لاماری ایما ارایه می‌شود. قدرت ۱۹۵ اسب بخار و گشتاور ۳۰۰ نیوتن‌متر، همراه گیربکس ۶ سرعته با سیستم دبل کلاچ تَر، مهم‌ترین اطلاعات فنی لاماری سدان هستند. میانگین مصرف سوخت ۶ تا ۷  لیتر در صد کیلومتر، با سرعت‌گیری صفر تا صد کیلومتر برساعت ۸ ثانیه، لاماری اکو را به رقیبی مهم برای آریزو ۶ مدیران خودرو تبدیل می‌کند.

نسخه‌ی تمام برقی در چین، ممکن است سال آینده وارد ایران شود. این مدل ۱۶۰  اسب بخار قدرت و ۲۶۰ نیوتن‌متر گشتاور دارد. توان پیمایش ۴۰۰ کیلومتر و سرعت‌گیری صفر تا صد کیلومتر برساعت ۱۰ ثانیه، آمار فنی Yixuan EV هستند.

قیمت ایشوئان در چین و پیش‌بینی لاماری اکو ECHO سدان

ایشوئان سدان با موتور ۱/۵ لیتر توربو در چین، ۱۴ هزار دلار قیمت دارد و می‌تواند برای خریدار ایرانی به قیمت ۱/۵ تا ۱/۸ میلیارد تومان عرضه شود. مدل برقی ایشوئان نیز برای مردم چین، ۲۲ هزار دلار هزینه حرید دارد که احتمالا در نسخه‌ی مونتاژ ایران به دلیل تخفیف‌های مربوط به خودروهای الکتریکی، ۲ تا ۲/۲ میلیارد تومان خواهد بود.

برای اطلاع از قیمت روز انواع خودرو در کارخانه و بازار این صفحه از پدال را دنبال کنید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۸۴ رای

مطالب مشابه

‫۲۲ دیدگاه‌ها

  1. اوسا

    ۸ بهمن ۱۴۰۳
    سوابق: (40 ديدگاه)

    دوست دارم به خاطر موتور 1.5TGDI مثل یک سامورایی به زندگی خودم پایان بدم.

    موافقم 89
    مخالفم 15
    1. صامورایی

      ۸ بهمن ۱۴۰۳
      سوابق: (240 ديدگاه)

      تنها نرو بقیه ژاپنی فناهم ببر باهم هاراگیری کنین. واکیزاشی هم من براتون میارم. شمشیر مخصوص

      موافقم 37
      مخالفم 16
    2. mahan

      ۸ بهمن ۱۴۰۳
      سوابق: (155 ديدگاه)

      حاجی اتاق بدنه این ماشین که کپیه kmc j7 هست !

      موافقم 50
      مخالفم 9
    3. محمد

      ۹ بهمن ۱۴۰۳
      سوابق: (1 ديدگاه)

      بده

      موافقم 10
      مخالفم 1
  2. صامورایی

    ۸ بهمن ۱۴۰۳
    سوابق: (240 ديدگاه)

    مشخصاتش رقابت نزدیکی با اریزو ۶ جی تی داره
    هردو توربو GDI هر دو حدود ۱۹۰ اسب بخار ادعایی و حدود ۳۰۰ نیوتون متر گشتاور دارن. گیربکس هم ۶ و ۷سرعته دوکلاچه تر .فقط در متن نوع تعلیق مشخص نشده بود شایدم من ندیدم . گاریزو ۶ جی تی تعلیق عقب میل پیچشی داره اما این احتماالا مولتی لینکه. از لحاظ قیمتی هم فکر کنم نزدیک باشن،،.

    موافقم 21
    مخالفم 6
    1. رامتین

      ۹ بهمن ۱۴۰۳
      سوابق: (3286 ديدگاه)

      اینم تورشن بیم هست. مولتی لینک روی سدانهای میان سایز هزینه برداره و فقط امپو که ده سر و گردن از این خودرو و اریزو6 جی تی بهتره، مولتی لینکه.

      موافقم 11
      مخالفم 3
  3. froG-driVer

    ۸ بهمن ۱۴۰۳
    سوابق: (1106 ديدگاه)

    eima hybrid+Honda civic+DF shinemax+farda 511+kmc j7+arizo 6+arizo 8
    مخلوط ناهمگون

    موافقم 27
    مخالفم 10
    1. ۹ بهمن ۱۴۰۳
      سوابق: (5640 ديدگاه)

      اومدم همین رو بگم دیدم گفتی

      موافقم 12
      مخالفم 3
    2. Mani

      ۹ بهمن ۱۴۰۳
      سوابق: (1 ديدگاه)

      چراغ عقباش یه نمه مث دیگنتیه

      موافقم 12
      مخالفم 2
  4. ۹ بهمن ۱۴۰۳
    سوابق: (5640 ديدگاه)

    زیاد خوشگل نیست ترکیبی هست میرم همون جی هفت میخرم یه لول بالاتر از اینه

    موافقم 23
    مخالفم 14
  5. Ali.d

    ۹ بهمن ۱۴۰۳
    سوابق: (112 ديدگاه)

    Kmc j7 خودش موفق نبود حالا دوباره مارکشو عوض کردن اوردن بچپونن به ما دربه درا

    هر چی رودستوشن مونده و حتی خود چینیا به جا گاری هم نمیخرن میفروشن به ما تازه با لاتاری و ۵ برابر قیمت

    موافقم 27
    مخالفم 11
  6. Dariush

    ۹ بهمن ۱۴۰۳
    سوابق: (183 ديدگاه)

    این چه طراحی مضخرفیه
    هم داخل ماشین هم بیرونش

    موافقم 17
    مخالفم 7
  7. علی

    ۹ بهمن ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    اصل،موتورگیربکسش که برای شرکت میتسوبیشی ژاپنه

    موافقم 8
    مخالفم 12
  8. علیرضا سلطانمحمدی

    ۹ بهمن ۱۴۰۳
    سوابق: (8 ديدگاه)

    چین یعنی قفل قدیمی.سوزن قفلی.دوچرخه۲۸.نخ وسوزن…ودیگرهیچ

    موافقم 16
    مخالفم 5
  9. Sd

    ۹ بهمن ۱۴۰۳
    سوابق: (2 ديدگاه)

    والا با این پول آریزو ۶ جی تی به صرفه‌تر

    موافقم 12
    مخالفم 5
  10. Saleen

    ۹ بهمن ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    امروز تو نمایشگاه خودرو از نزدیک دیدمش و داخلش نشستم . طراحی ظاهری جذاب و جسور .فقط یکم داخلش زیادی از پلاستیک هارد متریال استفاده شده بود . سایر جزییات قابل قبول و خوب بود . قیمتش هم بچه های تیم فروش حدود ۱/۵ میلیارد گفتن که عالیه . مهتر از همه موتور و گیربکسش هست . ۱۹۷ اسب بخار واقعا عالیه توی این بازه قیمتی با این ظاهر خفن .

    موافقم 6
    مخالفم 3
  11. Sohrab

    ۱۰ بهمن ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    این قیمت برای سری اکو واقعا بالاست فناوری روز دنیا در هیچ جای این ماشین بکار گرفته نشده ،1/5میلیارد با دلار 84تومن هم نمیشه گفت اکو
    ،البته تا وقتی بازار رقابتی نشده قیمت ها به نفع کمپانی ها و به ضرر مردم

  12. arash

    ۱۰ بهمن ۱۴۰۳
    سوابق: (130 ديدگاه)

    خیلی دور نیست زمانی که جوانان ناامید سرخورده افسرده و بی انگیزه ایرانی سوار می شدند بر کادیلاک ایران ، شورولت نوا ، بلیزر ، فورد کاپری ، شورولت کامارو و … آنهم با بنزین معمولی 10 ریال و سوپر 12 ریال خوب همه چیز را زیر و رو کردند و الان نتیجه هیجانات کاذب آنها شده است که یک جوانان سرخورده ایرانی در دوران فعلی آرزوی سوار شدن بر لاماری هایما و تیگو آنهم نه در واقعیت که شاید در خواب و خیال و رویا ببیند با کارت سوخت 60 لیتری 1500 تومانی … به قول دایی جان ناپلئون از قدرت خدا فرق روزگار را ببین و حیرت کن …

    موافقم 8
    مخالفم 2
    1. خلیل

      ۱۳ بهمن ۱۴۰۳
      سوابق: (6 ديدگاه)

      من تو اربیل هستم بنزین اینجا ۴۵۰۰۰ تومانه .به نظر من ما باید به صنعت کشور مون افتخار کنیم اون روزایی که شما میگید خط تولید ژیان و پیکان بود الان انواع اقسام خودرو

  13. میلاد

    ۱۰ بهمن ۱۴۰۳
    سوابق: (2 ديدگاه)

    اگر حتی یه آدم عاقل تو اون گروه وارد کننده بی در و پیکر باشه از وارد کردن یه همچین طرح زشت احمقانه ای با همچین قیمتی جلوگیری می‌کنه البته احتمالا این اتفاق نیفته چون متاسفانه در همه جا و در همه زمینه ها. و در همه جاها از انسانهای درست و باهوش تهی شدیم.

    موافقم 1
    مخالفم 1
  14. هنر

    ۱۳ بهمن ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    رفتم نمایشگاه توش نشستم بنظرم خوبه

  15. حسین

    ۲۵ بهمن ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    ایم همون نسخه کوچکتر و کم آپشن تر شاین مکس ایرانخودرو هست مال شرکت دانگ فنگه بجای این آدم ۳۰۰ میزاره روش همون شاین را می گیره که صد پله بهتره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا