محصول جدید شرکت آرین موتور، یک کراساوور اسپرت و اندازه متوسط از برند دانگ فنگ است که در ایران با نام لاماری ایما مونتاژ خواهد شد.
حدود یک هفته پیش، اوایل بهمنماه سال ۱۴۰۰، دانگ فنگ T۵ توسط شرکت خودروسازی فردا در ایران رونمایی شد. این محصول برای بازار کشورمان FMC T۵ نام دارد. حال نسخهای دیگر از T۵ دانگ فنگ برای عرضهی در ایران آماده میشود و اینبار، آرین موتور به عنوان مونتاژکار دانگ فنگ، فعالیت خواهد کرد. این مجموعه، با عرضهی خودروهای میتسوبیشی و DS در ایران شهرت دارد.
ظاهرا، برند لاماری مخصوص بازار ایران و محصولات دانگ فنگ خواهد بود. اولین مدل از این سری با نام ایما ، نسخهای از T۵ EVO است که سال ۲۰۲۰ معرفی شده بود. حتی در کشور چین هم، T۵ EVO با برند فورتینگ از زیرمجموعههای دانگ فنگ، عرضه میشود.
مشابه بسیاری دیگر خودروهای چینی بازار ایران، لاماری ایما هم مجهز به موتور ۱/۵ لیتر توربوشارژ است. این مدل، ۱۹۵ اسب بخار قدرت و ۲۸۵ نیوتنمتر گشتاور دارد. دانگ فنگ T۵ EVO مجهز به گیربکس اتوماتیک ۷ سرعته و دبل کلاچ است. با این تجهیزات، احتمالا ایما در زمانی حدود ۱۰ ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت میرسد و میانگین مصرف سوخت ۷ لیتر بنزین در صد کیلومتر دارد.
هنوز اطلاعات دقیقی از امکانات و قیمت نهایی لاماری ایما توسط آرین موتور منتشر نشده است. این شرکت برای مونتاژ سه هزار دستگاه دانگ فنگ T۵ EVO در سال ۱۴۰۱ آماده میشود و برنامه دارد تا تیراژ نهایی را طی سالهای بعد به پنج هزار دستگاه در سال برساند.
نسخههای کامل از دانگ فنگ T۵ EVO در بازار چین، مجهز به تهویه مطبوع اتوماتیک، کروز کنترل با قابلیت کاهش و افزایش سرعت در ترافیک، ورود و استارت بدون کلید، صندوق برقی، حسگر جلو و عقب، دوربین ۳۶۰ درجه، نمایش فشار باد تایرها، فناوری کنترل کشش و پایداری، ترمز کمکی، حفظ خودرو در سربالایی و سرازیری، چراغهای LED، نورپردازی داخلی با ۶۴ رنگ، شش کیسه هوا، سانروف، سیستم صوتی مجهز به ناوبری ماهوارهای، نمایشگر ۱۰/۲۵ اینچ و پنل پشت فرمان دیجیتال است.
دانگ فنگ T۵ EVO در کلاس خودروهای چینی، یک مدل پیشرفته با طراحی مدرن و مجهز به فناوریهایی نزدیک به مدلهای روز دنیا است. این کراساوور در بازار خارج از کشور سازنده مثل روسیه، آستانه قیمت ۱۶ هزار دلار دارد و همراه امکانات کامل به قیمت ۲۱ هزار دلار فروخته میشود.
باتوجه به اینکه شرکت آرین موتور، مونتاژ لاماری ایما با نسخهای در حد فول آپشن را وعده داده است؛ میتوان قیمت نهایی خودرو برای بازار ایران را در حدود یک میلیارد تومان پیشبینی کرد.
Hamid
۱۵ بهمن ۱۴۰۰انصافا خوشگله
فقط ای کاش با همین رنگ های زیبا تولید بشه که یکم تنوع توی خیابون دیده بشه …
ولی خب گویا اینا چیزی براشون بجز سیاه و سفید تعریف نشده!!!
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۱۵ بهمن ۱۴۰۰رنگ های شاد و متنوع در ایران خریدار نداره
کسی که رنگ شاد و مورد علاقه اش رو میخره، موقع فروش، به دردسر میافته و شدیدا ضرر می کنه
Nima RST
۱۵ بهمن ۱۴۰۰دقیقا، ماشین تو ایران حکم پول نقد داره برای اکثریت
NAVID۰۰۹۸
۱۶ بهمن ۱۴۰۰جناب اشتری عزیز
مقولهی انتخاب رنگ خودروها در ایران ، جدا از وضع بازار ، به گذشته هم بر میگردد و در زمانی که جنگ به اتمام رسیده بود و صنعت خودرو چیزی نداشت جز خودروهایی از رده گذشته که فقط سفید تولید میشدند مثل پیکان و گذشت تا به امروز که مسئله در تصادفات و ارزانتر تمام شدن هست که یک ایرانی همیشه قبل از خرید به فکر اتفاقات بد هست و نه لذتی که از خودرو میبرد !
یک مقولهی دیگر هم ، حال روحی مردم ایران هست که خاکستری به نظر میرسد یا به نوعی دو قطبی هستند و هستیم که همه چیز را یا سیاه میبینیم یا سفید و خودرو هم در مرحلهی اول حکم سرمایه و داشتن را دارد و در مرحلهی دوم حکم حملونقل و در مرحلهی سوم که برای ثروتمندان هست حکم یک وسیلهی تفریحی و لذتبخش که رنگ آن هرچه جیقتر باشد یعنی طرف خفن و خاصتر هست !
البته در خارج از کشور هم برای اکثر خودروهای معمول ، رنگها سفید سیاه نقرهای هستند و البته در جایی مثل اروپا بیشتر سیاه میبینید و در کشورهای عربی سفید میبینید .
alida
۱۶ بهمن ۱۴۰۰بله بله کاملا حق با اقای اشتریه من یه ماشین قهوه ای متالیک داشتم که تازگیا با هزار جور بدبختی و زیر قیمت تونستم بفروشم ولی خب وقتی نور بهش میخورد خیلی خیلی شیک دیده میشد ولی حیف!
Hamid
۱۶ بهمن ۱۴۰۰حرفتون درسته …
متاسفانه وضع بازار خودروی ایران اینطوریه …
ولی آدم این ماشینای رنگی رو میبینه واقعا لذت میبره …
هر چند خسته شدیم از بس سفید و مشکی و نقره ای دیدیم!
Avan
۱۶ بهمن ۱۴۰۰رنگ مشکل از ملته.به جز سفید چیزی نمی خرند و اگر رنگی خریدی موقع فروش ضرر می کنی.البته اگر کسی سراغ اینجور ماشینهای گران میره دیگر نگران این نباید باشه
تحت پیگرد
۱۵ بهمن ۱۴۰۰طراحیش کپی کاری زیاد داره ولی قشنگه. یه رنگ طوسی سفارش بدی 😍😍😍😍
مردیم از خوشی
۱۵ بهمن ۱۴۰۰زیبا و ارزنده ولی نه زمانی که قرار چندبرابر قیمت بهمون بفروشند ، هم قیمت به آکورا
مردیم از خوشی
۱۵ بهمن ۱۴۰۰اونایی که دیس میدید نظرتون چیه قراره باقیمت واقعی حدود ۵۰۰ بهتون بفروشند ؟
NAVID۰۰۹۸
۱۶ بهمن ۱۴۰۰تا ۲۵ سال آینده در ایران فقط چینی چینی چینی میبینید رونمایی میشود و فرقی هم ندارد که چه قیمتی بیندازند به خلق ایرانی !
مهم اینه که دیگر خودرویی با پلاک ملی از شرکتهای نامدار نمیبینیم ، بدبختیم !
فرقی نمیکنه بفروشند یک میلیارد یا ۵۰۰ میلیون ، مطمئن باشید اونی که خودرو میشناسه سمت این لگنهای آرایشکرده نمیره و حاضره خودروی قدیمی خودش را سوار بشه اما چنین لگنهایی را نَخره و سوار هم نَشه !
یه جوری یک میلیارد را بیارزش جلوه دادهاند با خودروهای مضخرفشان که گویی هر روز یک نونوایی سنگگ در محلهها باز میشود و ما یک میلیارد میدهیم و یک نان سنگگ سنتی دِبش به خانه میبریم !
جمعش کنید که بوی گند همه جا را فرا گرفته !
تا هزار سال آینده ، چینی نه میخرم نه سوار میشوم و شما هم گول نخورید که یه رنو ساندرو پکیده هم شرف دارد به این عجق وَجقها !
TOM KRISTENSEN
۱۶ بهمن ۱۴۰۰درود بر شرفت
علی جردن
۱۵ بهمن ۱۴۰۰بجا اینکه خودروهای آلمانی مثل فولکس واگن یا مدل های ایتالیایی مثل فیات مونتاژ کنیم که محصولات با کیفیت و اقتصادی هستن بکنیم خودمون رو مسخره کردیم از چینی های کپی های غیر اصولی شده مونتاژ می کنیم و قیمتش هم بجا اینکه چینی باشه همه بتونن بخرن قیمت های فضایی گذاشتن رو این قیافه های فضایی¡ فقط در صورتی می شه توجیه مونتاژ خودروهای تازه به دوران رسیده چینی رو بکنیم که به قیمت پراید ۱۸۰ ملیون تومان برسه به دست مردم و جایگزین پراید و پژوهای احد بوق بشه
Mohsen.g
۱۶ بهمن ۱۴۰۰مثل اینکه مقوله تحریم واسه بچه های این سایت تعریف نشده است، اگه می دونستید چه آدمهای زرنگی تو واردات خودرو دست دارند و با چه ترفندهایی همین خودرو ها رو میتونن به اسم تولید داخل و با دور زدن قوانین وارد کنند، دیگه این اظهار فضلها رو نمی کردید
Khosrow
۱۵ بهمن ۱۴۰۰چیز خوبیه / چیز نرمیه ..
میثم
۱۵ بهمن ۱۴۰۰طراحی جلو بیش از حد شلوغ و اخمو و یه چیز من درآوردی بیخود
ولی امکانات خوبی داره
میثم
۱۵ بهمن ۱۴۰۰قیمت ها رو هم که میبینی به این نتیجه میرسی کلا مسئولین قشر متوسط به پایین رو کلا یا نمیبینن یا جزو آدمیزاد حساب نمیکنن
با این وضعیت معیشتی این حدود قیمت ها که هیچ، همون پرشیا و سمند هم برای یه عده دست نیافتنی شده
درد مملکت این ماشینا با این قیمت نیست
یه چیزی وارد کنن یا مونتاژ کنن که مردم بتونن بخرن و کیفیت حداقلی هم داشته باشه
مردیم از خوشی
۱۵ بهمن ۱۴۰۰Mvm x22 plus با قیمت 10 هزار دلار که میشه 280 میلیون هست اونم نه مدل های قدیمی مدل 2021 ! جایگزین خوبیه
ولی دوبرابر میدند تا از خودشون فروش بره
خیلی بهتر از پژو های ایران هست که امکانات نه دارند و نه کیفیت ( قبلا داشتند و الان دیگه کیفیت هم ندارند )
همش به خودمون بستگی داره ، مردم یه حرکتی بزنند خدا هم کمک کنه انشالله بتونیم حداقل مدل سال توسان بخریم یا نیسان روگ
فرهاد
۱۶ بهمن ۱۴۰۰کسی بفکر من و شما نیست همه فقط بفکر جیب خودشون هستند حالا حالاها از این توقعات نداشته باشیم!!!
Nima
۱۵ بهمن ۱۴۰۰شبیه مازراتى لاوانته هست ولى براى بازار ایران واقعا خوبه
ehsan fa
۱۶ بهمن ۱۴۰۰منظورت از بازار ایران رو درک نمیکنم ، اینو تو خوزستان سوار بشی تو دوسال به روغن سوزی میوفته با اون موتورک کوچیکش ، من پرشیا ۱.۶ و پرشیا elx ۱.۸ داشتم اون ۲۰۰ سی سی خیلی فرق داشت خیلی خیلی ، اینکه ۱۶ سوپاپ و ۸ سوپاپ بودن هم تفاوت داشت ولی بیشتر بخاطر حجمش بود.
Nima
۱۶ بهمن ۱۴۰۰یعنى شما فکر میکنى این از خودرو هاى داخلى ضعیفتره چون حجم موتور کمترى داره؟
این ماشین تقریبا ٢ برابر اونا توان داره ! جداى از اون موتور توربو با توجه به شرایط آب و هواى جنوب فکر میکنم از تنفس طبیعى بهتر باشه.
یعنى واقعا اینو بدتر از ۴٠۵ و خانوادش میدونین؟
منظورم از این که بدرد ایران میخوره اینه:
تهویه مطبوع اتوماتیک، کروز کنترل با قابلیت کاهش و افزایش سرعت در ترافیک، ورود و استارت بدون کلید، صندوق برقی، حسگر جلو و عقب، دوربین ۳۶۰ درجه، نمایش فشار باد تایرها، فناوری کنترل کشش و پایداری، ترمز کمکی، حفظ خودرو در سربالایی و سرازیری، چراغهای LED، نورپردازی داخلی با ۶۴ رنگ، شش کیسه هوا، سانروف، سیستم صوتی مجهز به ناوبری ماهوارهای، نمایشگر ۱۰/۲۵ اینچ و پنل پشت فرمان دیجیتال است.
شما کدوم خودرو با ١ تومن رو با این توان موتور و امکانات میشناسى که گیربکس ٧ سرعته دوکلاچه داشته باشه!
درباره کیفیت بله میدونم از کره هم پایینتره و .. ولى آیا از ایرانى هایى که دارن بدون هیچ امکاناتى ۴٠٠ میلیون فروش میرن بهتر نیس؟
بدرد بازار ایران میخوره یعنى این . یعنى با ٢ برابر پول یه خودرویى که عقبش برمیگرده به ٣٠ سال قبل! میتونى یه خودرو حداقل با امکانات ایمنى!!! و رفاهى روز سوار بشى !
NAVID۰۰۹۸
۱۶ بهمن ۱۴۰۰کاربر نیما
شما از آپشن و قدرت صحبت میکنید و اتفاقاً با شما موافقم ، اما بحث کیفیت هستش و ایشون از شرایط خوزستان میگویند که فشار زیاد به خودرو میاره و اینجاست که قدرت و آپشن ارزش خود را در برابر کیفیت متریال و آلیاژ و مهندسی از دست میدهند !!!!!
ایشون درست میگویند ، خودروهای چینی نه در خود چین و نه در کشورهای سطح اول فروش و خریدار ندارند مگر استثنا باشند مثل جیلی یا هاوال !
طلا و آهن هر دو فلز هستند اما ارزشمندی طلا کجا ! آهن کجا !
خودروهای ایرانی حداقل اگر خراب هم شوند ، قطعاتشون گیر میاد و تعمیراتشون ساده و ارزان تمام میشود و البته اگر قطعهی اورجینال ببندید خیالتان تا سالها راحت هست ! چینیها چطور ؟! پوست از دمار آدم میکنند تازه اگر شرکت بتواند قطعه را هم تامین کند ( که عمراً بتواند ) باید با سلام و صلوات سوار شد مگر تصادف نکند یا خراب نشود ( که میشود ، مطمئن باشید ) !
ehsan fa
۱۶ بهمن ۱۴۰۰دوست عزیز نیما همه ی ما میدونیم که نصب امکانات روی خودرو هزینه بردار هست ، با توجه به وضعیت دلار و گمرگ اینکه خودرویی با قیمت یک میلیارد گیربکس دو کلاچه داشته باشه و کروز تطبیقی و شش کیسه هوا و … که خود شما فرمودین تنها سه حالت میتونه داشته باشه.
یک : این امکانات بی کیفیت باشه و نمایشی مثل مانیتور دنا ی بابام که تو ۱۱ ماه سه بار تعویض شد قبلا هم گفته بودم.
دو : کارخانه سازنده یا وارد کننده روی خودرو ضرر بده بخاطر رو کم کنی بقیه مثل بوگاتی.
سه : دولت این مدل رو کاملا از عوارض و مالیات ها معاف کرده باشه .
اگه نظرتون روی گزینه یک هست بدونید که قراره کلی اذیت بشین در آینده ،چون مثلا صندلی راننده دنا بابام فقط عقب و جلو میره و بالا پایینش خراب شده اونم فقط تو ۵ سال هزینه تعمیرش هم میلیونی هست
Nima
۱۶ بهمن ۱۴۰۰شما که میگى اون ٢٠٠ سى سى فرق داشت!
درواقع ٢٠٠ سى سى فرقى نداشته !
اون ١۶ سوپاپ بودن براى فراید بهینه تر موتور و اون ٢٠-٣٠ اسب بوده که فرق رو ایجاد میکرده!
دوره حجم گذشته!!
ehsan fa
۱۶ بهمن ۱۴۰۰نوید با اینکه اکثرا باهات مخالفم جز تو این مورد، ولی فکر کنم بعضی از دوستان یا تجربه مالکیت خودرو نداشتند یا بلانسبت ما رو چی فرض کردند. کاش پدال و آقای اشتری یه مقاله بزارند در مورد قیمت قطعات خودروی چینی اینکه قیمت قطعات سمت چپ از سمت راست گرونتره و حتی تا دوبرابر هست یعنی چراغ چپ دوبرابر چراغ راست قیمت داره اینکه قیمت قطعات مصرفی براحتی همرده آلمانی ها و کره ای هاس
عاشق پدال
۱۵ بهمن ۱۴۰۰اگه ۱ میلیارد تومن فروخته بشه، یکی بیاد بگه ۵۵۲ میلیون تومنش تو جیب کی میره.؟
۱۶ هزار دلار تو روسیه قیمت فروش نهاییه. همه چی حساب شده منجمله عوارض مالیات و وغیره که شده ۱۶ هزار دلار
ماکسیمیلیان
۱۵ بهمن ۱۴۰۰سلام و درود.
من خبر را از خبرگزاری دیگری دریافت کرده و ابتدا گمان میکردم چندین روز قبل رونمایی شده است!
چند دقیقه ی قبل ، با فردی از آشنایان در مورد این خودرو مباحثه ای داشتیم ؛ بنده عرض کردم این خودرو تنها در صوتی موفق خواهد شد که کیفیت و قیمت مناسب را یکجا با هم داشته باشد.
با توجه با سابقه های پیشین از ایران بعید است که خودروی درجه ۲ ی چینی را به مردم بفروشد ، احتمالاً به همین منظور شاهد کیفیت نزولی آن باشیم.
از لحاظ کلی ، برای بازار ایران خودروی خوبی است ، گرچه حق ما بیش از این است اما جای شکرش باقیاست که پیکان را با پوستینی جدید به مردم قالب نکرده اند.
یا علی🌷
جناب ایکس
۱۵ بهمن ۱۴۰۰جلوش با اون رنگ نارنجی، عین کوروت سی۸ شده😂😂😂😂
Hamid
۱۵ بهمن ۱۴۰۰طراحش خیلی مطرح نیست ولی تو مرسدس سابقه داره فکر کنم آمریکایی باشه
ولی به هر حال قیافه خوبی داره توان موتور هم با توجه به ۱۵۰۰ خوبه میگند طراح موتور میتسوبیشی هست
به هر حال ۸۰۰ بفروشند استقبال میشه
F.A
۱۶ بهمن ۱۴۰۰زیبایی بیرونی و داخلی خیلی خوبی داره.
مهندسی موتورش را میتسوبیشی انجام داده که این نقطه قوت خواهد بود
اما ای کاش مهندسی گیربکس آن را هم ژاپنی های باوجدان انجام می دادند.
ماکسیمیلیان
۱۶ بهمن ۱۴۰۰سلام و درود!
بی ارتباط اما به نوعی سلیقه سنج!
بزرگواران ، شما به کدام خودرو ساز بیش از خودروسازان دیگر علاقهمند هستید؟
خودروساز محبوب خود را در هریک از بخش های سوپر اسپورت ، هایپر کار ،SVU و… مشخص کنید.
بابت اینکه این حقیر در قالب دیدگاه نظرسنجی برگزار کردم ، از دبیران و مدیر وبگاه پدال طلب بخشش دارم.
یاعلی 🌷
TOM KRISTENSEN
۱۶ بهمن ۱۴۰۰سلام
سوپر اسپرت:آئودی r8
هایپر کار:کررا جیتی
suv:کاین جیتی
کافر مقدس
۱۶ بهمن ۱۴۰۰همه رو پیش بینی میکنن حدود 1 میلیارد ولی تو بازار میشه 1600
اینا رو تو استان های جنوبی سوار بشی به وضعیت مابقی چینی ها میرسه . یه نگاهی به خودروهای چینی که در استان های جنوبی کار کردن بندازید
این همه رپورتاژ میکنن سایت های داخل برای ماشین چینی ولی یک خط از ایمنی ش تایپ نمیکنن . استاندارد اروپا آمریکا که ندارن یدونه cncap هست که خوده چینی ها برای خودشون استاندارد ساختن یه چیزی تو مایه های استاندارد سازی خودمونه
اغراق هم زیاد میکنن و از تصاویر رندر هم خیلی استفاده میکنن در این نوع خودرو ها
* مجهز به فناوریهایی نزدیک به مدلهای روز دنیا است*
والا این چیزایی که اینجا لیست شده استاندارد های عادی روز دنیاست که تو همه خودروهای بازار اروپا و آمریکا هست
چیزی که به اسم کروز کنترول امثال اعهم اینجا تایپ میشه باید بررسی بشه دقیقا کدوم کروز کنترل و کدوم نسل از کروز کنترل ساخت کدام کمپانی
غ
۱۶ بهمن ۱۴۰۰با سلام خدمت خوانندگان گرامی
ظاهرش و رنگها ۲۰ است قیمتش میشه نجومی درست مثل اسباب بازی کودکان قشنگه اما موتور و قطعات داخلی چینیه و تضمینی نداره
دوسال بعد دونه دونه باید عوض کنی
زیزیگولو
۱۶ بهمن ۱۴۰۰اصلاً هیچوقت اسمای این ماشین چینیا رو یاد نگرفتم و هر وقت تو خیابون میبینمشون اصلاً نمیدونم چی هستن !!! علاقه ای هم ندارم در موردشون چیزی یاد بگیرم و بدونم حتی اسمشون چیه
پارسا
۱۶ بهمن ۱۴۰۰اگر با رنگ صورتی و سبزآبی بیاد خیلی خوبه شهر زیبا میشه
محمد امین اسکندری
۱۶ بهمن ۱۴۰۰قیمت این خودرو طبق متن فوق در بالاترین نمونه ۲۱۰۰۰ دلار هستش اما بنابر گفته های خود کارخانه مونتاژ کار داخلی قیمت این خودرو برای فروش در کشور نزدیک به ۴۰۰۰۰ دلار خواهد بود که این قیمت ی کم بی انصافی هست
فرزاد
۱۶ بهمن ۱۴۰۰از نظر قیمتی مثلا رقیب تارآ و شاهینه ولی از نظر امکانات و طراحی و ایمنی هیچی نیست نمونهاش طراحی داخلی همین محصولات دو غول از بس خوب و کامله که انگار یه داشبورد رو گذاشتن تو دوتا خودرو
MOHAMMAD.n.r
۱۶ بهمن ۱۴۰۰اگه تحریم نمیشدیم به جای این میتسوبیشی اکلیپس مونتاژ میشد.
Genius
۱۶ بهمن ۱۴۰۰جگر آدم آتیش میگیره که آرین موتور از شراکت با میتسوبیشی و دی اس رسیده به همکاری با دنگ و فنگ و لاماری :((
محمد
۱۶ بهمن ۱۴۰۰یعنی هر چی کامنت گذاشتید یک نفر به انجین توربو جی دی آی این خودرو و کلا اکثر خودروهای جدید چینی توجهی نکرد و فقط در مورد ظاهر خودرو و نظر دادن،دوستان بنزین ایران کیفیتش افتضاحه، این مدل خودروها به هیچ وجه مناسب بازار ایران نیستند چون به شدت به کیفیت بنزین حساس هستن،بنده خودم یه ام جی GS داشتم که اون هم موتورش توربو جی دی آی بود و بخاطر چند تا باک بنزین معمولی قبل از چهل هزارتا موتورش باز شد!!!! توجه کنید قبل از چهل هزارتا!!!!!
کوروش
۱۷ بهمن ۱۴۰۰سلام علیکم ،
شرکت آرین موتور بعنوان نماینده انحصاری ابرشرکت میتسوبیشی موتورز کورپریشن ژاپن که قرار بود مدل ASX
میتسوبیشی ژاپن را در کارخانه میتسوبیشی موتورز ایران واقع در شهر خمین استان مرکزی تولید و داخلی
ساز ی با سیصد فرصت شغلی کند ، حالا کارش رسیده به مونتاژ برند درجه دوم دانگ فانگ ساخت چین ، با عنوان لاماری !!! ( حیف از گروه سرمایه گذاری آرین )
حیف که ، مافیای خودروسازی ایران ، با سرمایه گذاری خط تولید ۱۴۰۰ میلیارد تومانی میتسوبیشی موتورز ژاپن و خرید سیصد هکتار ، شرکت سایپای خمین سابق به ارزش ۲۳۰ میلیارد ریالی در سال ۱۳۹۵ ، مخالفت کردند.
با کارشکنی های مافیای خودروسازی ایران ، از تولید خودروی روز جهان توسط شرکت میتسوبیشی ژاپن از سال ۱۳۹۶ در ایران ، خودرو تولید کند ، خودداری کردند .
شاهرخ
۱۷ بهمن ۱۴۰۰نسخه فولش ۲۱۰۰۰دلارقیمت داره باتوجه به تولیداین نسخه فول آپشن درایران قاعدتاباتوجه به این که قیمت تولیددرکشورنسبت به نمونه وارداتیش کمترباشداین خودرودرایران قیمتی معادل۱۹۰۰۰دلاربه دسته مصرف کننده برسدنه قیمت۳۷۰۰۰دلار(بااحتساب دلار۲۷۵۰۰تومان)
Mahdi
۲۱ بهمن ۱۴۰۰تلفیق جگوار ،کوروت c8و پورشه ماکانه
ولی خوبه