برند لاماری و شرکت آرین پارس موتور طی مراسمی نسخه فول آپشن لاماری ایما را با نام لاماری ایما ایکس (X) به بازار معرفی کرد. لاماری ایما ایکس به عنوان نمونه آپشنال مدل ایما با همان ظاهر و مشخصات فنی قبلی در زمستان ۱۴۰۲ به فروش میرسد.
تماشا کنید: بررسی لاماری ایما در پدال
به گزارش پدال، لاماری ایما نخستین کراساوور مونتاژی شرکت آرین پارس موتور (با نام اصلی Forthing T5 EVO) و محصول شرکت چینی دانگفنگ در مدت عرضه به بازار کشورمان با استقبال چشمگیری روبهرو شد. به واسطه طراحی بروز و اسپرت، این خودرو توانست طرفداران متعصبی را برای خود دست و پا کند. برند لاماری نخستین محصول مونتاژی خود را با امکانات پایه به بازار عرضه کرد و در ادامه وعده داد تا نمونه فول آپشن این خودرو نیز به بازار عرضه شود.
حال وعده لاماری محقق شده و نمونه آپشنال محصول ایما با نام جدید ایکس مونتاژ و وارد جادههای کشور میشود. لاماری ایما ایکس بدون تغییر در مشخصات فنی و ظاهری، تنها با تعدادی آپشن ایمنی و رفاهی اضافه نسبت به خودروی ایما عرضه میشود. البته بنابر اعلام مدیران لاماری مشتریان محصول ایما ایکس میتوانند خودروی خود را با کیت بدنه اسپرت سفارش دهند.
در بخش آپشن های ایمنی و رفاهی، سیستم هشدار خروج از خط، سیستم هشدار برخورد از جلو، رادار نقطه کور، دوربین ۳۶۰ درجه، چراغ های LED جلو، صندلی های برقی جلو، گرمکن صندلی های جلو، صندلی راننده مجهز به سردکن و ماساژور، صندوق عقب برقی، سنسور پارک جلو، کلاستر با قابلیت شخصیسازی، نورپردازی داخلی کابین، قابلیت تیپترونیک گیربکس و تنظیمات صندلی شاگرد از عقب به لاماری ایما X افزوده شده است.
در لاماری ایما هیچ یک از امکانات فوق وجود نداشت و این خودرو تنها یک ظاهر جذاب داشت. از امکانات پایه محصول لاماری ایما و ایکس میتوان به کروزکنترل، کنترل حرکت در سربالایی و سرپایینی، سیستم کنترل پایداری و کنترل کشش، سنسور پارک عقب، ترمزهای کمکی و ضد قفل، ترمز پارک برقی، اتولایت، دی لایت، کلاستر دیجیتال و مانیتور یکپارچه، سنسور باران، دوربین عقب، ۶ کیسه های ایمنی هوا، سیستم ورود و استارت بدون کلید، تهویه اتوماتیک تک کاناله، صندلی برقی راننده، آینه های تاشو برقی و سقف پانوراما اشاره کرد.
لاماری ایما ایکس X در بخش فنی همچنان به پیشرانه ۱.۵ لیتری توربو GDI با حداکثر قدرت ۱۹۵ اسب بخار و بیشینه گشتاور ۲۸۵ نیوتن متر مجهز است. گیربکس ۷ سرعته اتوماتیک دو کلاچه تَرِ این خودرو اکنون به حالت تیپ ترونیک مجهز شده است؛ این قابلیت پیش تر در نسخه ایما وجود نداشت. شتاب صفر تا صد این خودرو توسط کمپانی ۹.۵ ثانیه اعلام شده است.
قیمت لاماری ایما ایکس X در حدود ۲۰۰-۳۰۰ میلیون تومان گرانتر از لاماری ایما خواهد بود. در ادامه نیز تیپ جدیدتری از این خانواده خودرو با نام لاماری ایما (هیبریدی) HEV عرضه میشود؛ این مدل فیس لیفت ۲۰۲۳ و تیپ هیبریدی Forthing T5 EVO است.
علی جردن
۲۳ تیر ۱۴۰۲وقتی حالت AWD & 4WD نداره هیچ فرقی با کوییک محور جلو نداره جفتش شاسی بلند الکی فقط گول ظاهر رو می خورن
Bagher
۲۳ تیر ۱۴۰۲مگه کسی با این قراره بره کوه؟
PRPR
۲۳ تیر ۱۴۰۲شما نسبتی با میرسلیم نداری؟
فقط چین
۲۳ تیر ۱۴۰۲شما کوییکت رو سوار شو
مهدی
۲۳ تیر ۱۴۰۲بیشتر کراس اوورهای دنیا همینن و منطقی هم هست چون ۹۵ درصد استفاده تو شهر دارن و صرفا موجب هزینه و پیچیدگی و وزن بیشتر میشه
علی جردن
۲۳ تیر ۱۴۰۲اگه دو دف بود چرا نرم کوه؟ کوه هم نشد تو زمستان موقع برف کولاک حداقل تو خیابون با اعتماد بنفس بیشتری رانندگی می کنی و تو شمال رفتنی یکم بیراهه نوردی و لابلای جنگل و دشت و باتلاق هم می شه که با لاماری نمی شه رفت
کرگدن باواریا
۲۳ تیر ۱۴۰۲داداش مثل اینکه تو عمرت اصلا سوار ماشین دو دف نشدی این حرفو میزنی !
کوه؟؟ کراس اوور غلط کنه کوه بره ! هرکی هم برده ماشین ندیده و ندید بدیده
یه بار میبری بالا میره ؛ دفه بعد همون سربالایی خاکی رو زور میزنه
هر چی پشتش زده 4wd لزوما معنیش این نیست که میتونی جای لندکروز و لندرور و تراکتور ازش استفاده کنی !
M/D
۲۴ تیر ۱۴۰۲سوال دارم:
تو با پورشه ماکان به جنگ لندکروزر میری؟
لاماری از زمین تا آسمون با کوییک فرق داره
به قول یکی از دوستان که گفته بود هرچی که پشتش 4wd و awd زده که نمیشه آفرود رفت مثلا بی ام و m4 نسخه xdrive داره تو باهاش میری آفرود؟
من یه مدت ولوو v70 مدل ۲۰۱۳ دستم بود که سیستم 4wd داره هیچ وقت باهاش آفرود نرفتم تو برف عملکرد خوبی داشت ولی وقتی برف سنگین اومد من یک ساعت تو برف باهاش گیر افتاده بودم.
محمد
۲۶ مرداد ۱۴۰۲همهچی که فقط یک نوشته 4wd یا awd نیستش، مثلا لاستیکهایی که روی این ماشینها هست که مخصوص رانندگی در شهر هستند را روی خود لندکروز و لندرور هم ببندی توی برف نمیتوانند تکان بخورند.
حالا مسالهای که هست اینه که روی این ماشین چینیها حتی لاستیک مخصوص زمستان یا آفرود هم ببندی باز کم بودهای دیگری دارند و اصلا اینطور نیست که بگی مثلا سانتافه awd هست پس دیگه میشه باهاش هرجا رفت.
هرجا پراید بره سانتافه و این چینیها هم میروند.
هرجا هم که لندکروز و … بروند انها هیچ کدام نمیتوانند بروند.
مهردادکمال
۲۶ تیر ۱۴۰۲فرمایش شما درسته کلا تمام کراس اورها همینن که حتی پلتفرم مشترک با سدان ها دارن.بیشتر بخاطر رخ اشون و وضعیت سرنشینانشونه که طرفدار پیدا کردن والی هیچ خاصیت افرود خاصی ندارن و اتفاقا نسبت به سدان ها حتی برتری در ایمنی ندارن و بدتر اینکه اصلا هندلینگ و مصرف و شتاب جانبی سدان ها خیلی برتره… مثلا بی ام و M5به شدت برتر از X5M هست… بنظرم بجای کوییک بهتره اونو با سدان چینی مقایسه کنین چون کوییک در برابرش حکم فرغون دسته شکسته رو داره
Gtc فقط ایتالیایی آلمانی انگلیسی شعبه ۲
۲۶ مرداد ۱۴۰۲دوست عزییییییز کجا باین عجله؟ وایسا باهم با کوئیک بریم کوه :) دوست عزیز وقتی از زاویه ورود و خروج هیچی نمیدونی دف لاک چیزی نمیدونی ارتفاع لاماری رو ببین! یک خورده منطقی صحبت کن جایی بهت نخندن تو حتی رده بندی کلاس خودرویی هم زیر سوال بردی! (
اگه دو دف بود چرا نرم کوه؟ کوه هم نشد تو زمستان موقع برف کولاک حداقل تو خیابون با اعتماد بنفس بیشتری رانندگی می کنی و تو شمال رفتنی یکم بیراهه نوردی و لابلای جنگل و دشت و باتلاق هم می شه که با لاماری نمی شه رفت) یک سوال تا حالا کسی رو هم دیدی با ماکان بره کوه با سانتافه چی؟ باید به این کامنت تو زرشک طلایی هدیه بدن و جالب تر از اون ۹۵ لایک هم گرفتی!!!!
واقعا دیگه نمیدونم چی بگم
aliHOZA
۲۶ مرداد ۱۴۰۲شما وقتی با مزدا ۳ یا حتی سراتو با چند سرنشین مسافرت کرده باشی و کف ماشینت هی اینجا و آنجا گیر کرده باشه متوجه میشی ارتفاع بیشتر شاسی برای خیابانا و جادههای ایران چه نعمتیه.
مزدا
۲۶ مرداد ۱۴۰۲در ایران به درد نخور ترین آپشن همین گرمکن صندلی هست!!
ایران بیشتر مناطق 5 و6 ماه هواش گرم هست بنابرین کاربردیترین آپشن سردکن صندلی هست که بهتر بود هر دو صندلی رانند و شاگرد سردکن داشته باش
همایون
۲۸ مرداد ۱۴۰۲چه ربطی داره برادر من مدلهای ۲۰۲۳ مزدا3 و رنو مگان تروفیrs و گلف Gti و هوندا سیویک تایپr همشون هاچ بک دف جلو هستن پژو ۲۰۶و تیبا ۲ هم هاچ بک هستش حالا اینا دوتارو اصلا روت میشه با اونا مقایسه کنی؟! اگه انشالله یه روزی گلف GTiخریدی بیار بده به من من جاش یه ۲۰۶ یا تیبا۲ بهت میدم چون فرقی باهم ندارن دیگه.
البته این انتقاد به لاماری ایما وارده که تمام تیپهای این کراس اور حتی مدل هیبرید و برقی هم دف جلو هستن که بهتر بود مثل رقبای هموطنش تو تیپهای فول مدل چهارچرخ محرکم داشت ولی باور کن لاماری هیچ ربطی به کوئیک نداره
mercedes.benz.sl300 ( mercedes.benz سابق )
۲۹ مرداد ۱۴۰۲چرا بعضیا یه چی تو اینستا و یل جا دیگه میبینن همونو برا خودشون فکت میکنن ، چه ربطی داره . هزارتا ماشین معمولی و چه بسا لوکس محرک جلو از لکسوس و دی اس و تویوتا و بقیه خودروسازها داریم ، شباهتی بین اینو پرادو میبینی که به نظرت چهار دف محرک براش الزامیه؟ بله اگر باشه خیلی خوبه هم از لحاظ هندلینگ و هم توزیع وزن ، ولی نبودش وحشتناک نیست ، اگرم نگران اون یذره گل و لای جنگلای شمالی که حتی پراید هم ازشون رد میشه ، نگران نباش اینم رد میشه ، بعدشم دو دف بودن به خودی قرار نیست که لاماری رو بکنه ویلیز ، اگر اینطور بود که با ۹۱۱ هم میرفتن افرود ، این ماشین چه با awd و چه بدون اون حرفی برای زدن تو بحث افرود نداره
امیرحسین
۲۳ تیر ۱۴۰۲میدونستید ایما ی شبکه اجتماعی بوده الان دیگه نیست ؟
R/T
۲۳ تیر ۱۴۰۲دیروز یه ویدئو دیدم مربوط به این ماشین بود که مثل اینکه تو چراغ عقب خودرو آب رفته بود و خیلی ها هم براشون این مشکل پیش اومده خلاصه نمایندگی هم بهشون گفت قطعه شو ندارن و باید ۶ ماه صبر کنن
اینم از ماشینی که ۲ میلیارد قیمت داره
محمدرضا
۲۸ مرداد ۱۴۰۲حالا این چیز بزرگی نیست، بی ام دبلیوها هم با این مسئله درگیرند و برای خیلی از ماشینها ممکنه پیش بیاد، چه آب رفتن و چه تقطیر. مسئله اینه که ماشین در بلند مدت از نظر فنی سرپا بمونه.
R/T
۲۳ تیر ۱۴۰۲این تو بازار راحت بالای ۱ میلیارد اختلاف قیمت میگیره با نسخه عادی
Amiro
۲۳ تیر ۱۴۰۲به غیر از سقف باقی آپشن ها رو تعمیرگاه آشنا با ۵۰تومن مینده 😂😂😂
صندلی لکسوسی با ماساژور و سردکن و گرم کن هم دونه ای ۳۰تومن ناقابل
۲۰۰الی۳۰۰ گرانتر😂😂😂
🤌🙂🧡
مانی
۲۳ تیر ۱۴۰۲قیمت صفر لاماری الان تو بازار چنده؟
حسین
۲۳ تیر ۱۴۰۲نزدیک به ۲ میلیارد.
genius
۲۳ تیر ۱۴۰۲بنده به شخصه بجز محصولات جیلی ، چانگان و BYD و البته برند اصالتا بریتانیایی MG حتی 100 میلیون به بنجل چینی بی نام و نشانی که جز در ایران و مصر و ونزوئلا و گاها روسیه جای دیگه ای فروش نمیره بدلیل عدم رعایت استانداردهای مهم بین المللی پول نخواهم داد
M.L.D
۲۴ تیر ۱۴۰۲پس پراید بخر
خیلی هم خوب و عالی هست با تمام اپشن ها
Genius
۲۴ تیر ۱۴۰۲یه هیوندای i20 مدل ۲۰۱۸ رو که موفق شده استانداردهای آمریکا و اروپا رو پاس کنه میخرم و به ریش شما چینی فن ها میخندم فقط
M/D
۲۴ تیر ۱۴۰۲منم یه فونیکس fx(چری اومودا ۵)که موفق شده استاندارد های اروپا رو پاس کنه و به بازار انگلیس راه پیدا کنه میخرم و به ریش شما آقای نابغه می خندم.
https://www.pedal.ir/chinese/chery/chery-omoda-5-suv-uk/
https://www.pedal.ir/chinese/chery/chery-omoda-5-donix-fx-crash-test/
M/D
۲۴ تیر ۱۴۰۲حتما ماشینت ایرانیه و خیلی هم کیفیت داره؟اگه اینا استاندارد های بین المللی نداشتن پس چرا دارن تو کشور های آسیایی که واردات خودرو از همه جای دنیا آزاد هست، حضور دارن،با شرکت های معروف رقابت میکنن و فروش خوبی رو هم دارن؟
من خودم تو یکی از کشور های آسیایی تعداد تیگو ۷ پرو که می دیدم برابر با تعداد توسان بود(ژاپن هم که تو اون بازار تعطیل بجز لندکروزر)
مجتبی .
۲۴ تیر ۱۴۰۲آقایm/dماشینیکه استانداردهای اروپا روپاس میکنه به ایران وارد نمیشه بلکه فقط یک کپی ازاون که دریک کشور ضعیفتر مونتاز شده واصلا وعبدا کیفیت ودقت اونو نداره وارد ایران میشه.
M/D
۲۴ تیر ۱۴۰۲من یه جک s3 مونتاژ کرمان موتور مدل ۲۰۱۹ تو ایران دارم یه مدت اونور آب سوار شوی ترکس ۲۰۱۹ و لادا ایکس ری ۲۰۲۱میشدم.
از نظر من:
کیفیت و امکانات جک اس۳=کیفیت و امکانات شوی ترکس=کیفیت و امکانات لادا ایکس ری
ا
۲۴ تیر ۱۴۰۲گاها” غلطه ، گاهی درسته .
آرش
۲۴ تیر ۱۴۰۲داداش میشه حالا این یکبار رو حال بدی و بخری؟ تورو خدا. نزار شرکت های چینی دلشون بشکنه
ایرانیم
۲۵ تیر ۱۴۰۲تیپ و ظاهر لاماری خیلی شبیه به پورشه کاین ولی در ابعاد کوچیک ساختن..حتی لوگوی جلوش هم مثل لوگوی پورشه س ..هم از جلو و هم بغل..فقط ظاهرش شبیه..
SadjadArt
۲۵ تیر ۱۴۰۲جلوبندی ضعیفی داره، متریال کابین معمولی رو به پایینه، نقطه قوتش استفاده کردن از موتور میتسوبیشیه (4a9) که اونم بعید میدونم چینیا درست مونتاژ یا تولیدش کرده باشن. الان یه سری چینی سوار میان بد وبیراه میگن، عیب نداره منم ماشینی که کلا 1 تومن نمی ارزه رو دو تومن میخریدم همینجوری طرفداری میکردم. نسخه هاییم که الان هست تیپ ترونیک نداره رسما ماشین معلوله، اونم با این قدرت کمش. به درد یه خانوم میخوره که آروم راهشو بره و بیاد