لامبورگینی همانند هر خودروساز سطح بالای دیگری در سالهای اخیر با رشد فروش روبرو بوده است. این موفقیت فقط منحصر به خودروهایی همچون اوروس نبوده است. سوپرکار پرچمدار و مشهور لامبورگینی نیز از نظر فروش عملکرد قابلتوجهی داشته است.
از آنجایی که لامبورگینی آونتادور راهی موزه میشود بنابراین میتوانیم نگاهی به تاریخچه غنی این خودرو داشته باشیم. آونتادور پرفروشترین لامبورگینی ۱۲ سیلندر تاریخ بوده است. در واقع ایتالیاییها میگویند آمار فروش این خودرو بیشتر از آمار فروش تمامی محصولات ۱۲ سیلندرش بوده است.
تنها ۵ سال پس از تولید بود که آونتادور توانست مورسیه لگو را از نظر فروش پشت سر بگذارد، خودرویی که ۹ سال در خط تولید بود. تا سپتامبر ۲۰۲۰ نیز ۱۰ هزار دستگاه آونتادور به مشتریان تحویل داده شد. فروش تمامی محصولات ۱۲ سیلندر دیگر لامبورگینی (شامل LM002 و اسپادا) تنها ۷ هزار دستگاه بوده است.
یافتن فروش کلی دومین نسل آکورا NSX (سال ۲۰۱۶ تا ۲۰۲۱) کار سختی است اما باور بر این است هوندا زیر ۷ هزار دستگاه از این سوپرکار پیشرانه وسط را طی این سالها به فروش رسانده و با توجه به قیمت آونتادور بیشتر میتوان به ارزشهای این خودرو پی برد.
آونتادور یکقدم روبهجلوی بزرگ برای لامبورگینی بوده است چراکه اولین بار شاهد معرفی حالتهای مختلف رانندگی در محصولی از این برند بودهایم. آونتادور اولین سوپرکار لامبورگینی است که از سیستم تعلیق تطبیقی MagneRide سود برده و از فرمان پذیری چرخ های عقب برخوردار بوده است.
با اینکه آونتادور به پایان راه رسیده اما آخرین محصول ۱۲ سیلندر لامبورگینی نخواهد بود. استفان وینکلمن مدیرعامل این برند اخیراً تائید کرده جایگزین آونتادور هم محصولی ۱۲ سیلندر خواهد بود. البته آونتادور آخرین ۱۲ سیلندر تنفس طبیعی این شرکت بوده و پیشرانه ۱۲ سیلندر جدید لامبورگینی دارای دستیار هیبریدی خواهد بود.
وینکلمن گفته است:
تکنولوژی بکار رفته در پیشرانه جدید شرکت متفاوت خواهد بود. جانشین آونتادور از قوای محرکه و باتری کاملاً جدید استفاده کرده و همهچیز کاملاً متفاوت خواهد بود. در پرچمدار بعدی چیزی از سیان یا آونتادور دیده نخواهد شد.
خودروی جدید لامبورگینی همچون آونتادور دارای سیستم چهار چرخ محرک و فرمان پذیری چرخ های عقب خواهد بود اما قرار است از فیبر کربن بیشتری در آن استفاده شود تا وزن بیشتر باتریها جبران گردد.
اگرچه هنوز تاریخ تولید جانشین آونتادور مشخص نیست اما اخیراً شاهد معرفی نسخه اولتیمائه از آونتادور بودهایم. با سقف تولید ۶۰۰ دستگاهی به زودی شاهد خداحافظی جهان با این سوپرکار دوستداشتنی خواهیم بود…
Amin
۱۷ مرداد ۱۴۰۰اونتادور به دیوانگی مورچیلاگو نبود و لی قطعا جزو بهترین سوپر کار های v12 خواهد بود و ساخت جانشین برای این ماشین قطعا کار سختی هست ، فقط نکته ی اساسی ، دوستانی که میگن لامبو پیشرو تر از فراری هست ، اولین فراری باحالت های مختلف رانندگی فراری انزو بود سال ۲۰۰۲ و لامبو ده سال بعد این تکنولوژی رو در خودرو ی اونتادور به کار برد ، حتی پورشه هم خیلی بعد تر این تکنولوژی رو به کار برد ، در کل انزو پدر صنعت هایپر کار های امروزی هست
Shirko
۱۷ مرداد ۱۴۰۰این و از کجا در اوردی مورسیه لگو وحشی تره ، مورسیه لگو با توجه به شتابش در حد هوراکانم به زور می تونه باشه . اینم بگم فراری فقط قدمتش از لامبورگینی زیادتره ولی تاریخ این و ثابت کرد که فرجیو لامبورگینی نه تنها برای انزو فراری سر شاخ شد بلکه ماشین های وحشی و زیبا تری هم تحویل مردم داد .
Amin
۱۷ مرداد ۱۴۰۰وحشی تر بودن به معنای قوی تر بودن نیست ، مورسیلاگو تهاجمی تر و اصیلی تره و همچنین پر صر صدا تر ، تازه با گیربکس دستی که دیگه حرف نداره، اونتادور عالی هست و هیچ حرف هدیسی پشتش نیست ، اما نمیتونه ابهت مورسیلاگو دوست داشته باشه ، و اینم بگم همیشه اگر فن یه برند هستید فقط فن ماشین های جدید نباشید و شاهکار رو چه قدیمی چه جدید باید دریافت
Shirko
۱۷ مرداد ۱۴۰۰دوست عزیز بله شما درست می گی ، ولی وقتی اونتادور هم از لحاظ زیبایی . هم از لحاظ دینامیک رانندگی و هم امار فروش از مورسیه لگو بهتر باشه دیگه چی باقی می مونه جز نظر شخصی شما ؟؟؟؟ بعضی مواقع هم هست می تونه ماشین نسل قدیم از نسل جدید خیلی بهتر باشه مانند بنز slr ، که هیچ وقت sls وamg gt نتونستن مثل اون باشن !!
اوس پوری
۱۸ دی ۱۴۰۰یعنی طلا واقعا طلا 👏👏👏👏
Reza Waffen SS
۱۷ مرداد ۱۴۰۰یکی از تاثیرگذارترین اتفاقات دهه پیش رونمایی از همین اونتادور جاودانه بود.
تاریخ هیچوقت فراموش نخواهد کرد
امین
۱۷ مرداد ۱۴۰۰واقعا هایپرکاری به زیبایی آونتادور ندیدم.بینهایت زیبا هست.
new RAMIN
۱۷ مرداد ۱۴۰۰((واقعا هایپرکاری به زیبایی آونتادور ندیدم.بینهایت زیبا هست))
چه جالب. ولی من دیدم!!
https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2019/03/1.Lamborghini-Centenario.jpg
https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2019/03/3.Lamborghini-Centenario.jpg
https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2019/03/2.Lamborghini-Centenario.jpg
https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2019/03/4.Lamborghini-Centenario.jpg
لامبورگینی سنتناریو…
Reza Waffen SS
۱۷ مرداد ۱۴۰۰وننو و سستوالمنتو و رونتون چی؟؟؟
امین
۱۷ مرداد ۱۴۰۰خودمو گفتم.شما واسه من مهم نیست دیده باشی ،یا نه
اوس پوری
۱۸ دی ۱۴۰۰داداش وقتی عالشق لامبورگینی باشی دیگه همهشو دوس داری واقعا این هم یه الماسه 😃🤩
محمدهادی
۱۷ مرداد ۱۴۰۰صفحه یی دیگر از این کتاب ورق زده شد و به تاریخ محصولات موفق لامبورگینی اضافه شد
در زمان معرفیش بحق تمام فامت با پرچمدار فراری ظاعر شد
فقط امیدوارم تو طرح بعدی تمام عیار این شرکت همین استایل لامبورگینی که از زمان معرفی دیابلو بوجود اومد و به اونتادور رسید،رعایت بشه
مهدی موتور
۱۷ مرداد ۱۴۰۰یک سوال میگه فرمان پذیری چرخ عقب
پس چرا تاحالا من جایی ندیدم
مگه منظورش چرخش چپ و راست چرخ عقب نیست؟
Reza Waffen SS
۱۷ مرداد ۱۴۰۰بلی ، نسخه های S و SVJ و اولتیما دارای این قابلیت هستن یعنی مثل مرسدس S کلاس جدید چرخ های عقب قابلیت فرمان پذیری دارند.
فراری ۸۱۲ هم بعد از اونتادور از این قابلیت استفاده کرد.
محمدهادی
۱۷ مرداد ۱۴۰۰صفحه یی دیگر از این کتاب ورق زده شد و به تاریخ محصولات موفق لامبورگینی اضافه شد
در زمان معرفیش بحق تمام قامت با پرچمدار فراری ظاهر شد
فقط امیدوارم تو طرح بعدی تمام عیار این شرکت همین استایل لامبورگینی که از زمان معرفی دیابلو بوجود اومد و به اونتادور رسید،رعایت بشه
( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪
۱۷ مرداد ۱۴۰۰خدایی اونتادور هایپر نیست ، یه سوپر اسپورت سطح بالاس
( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪
۱۷ مرداد ۱۴۰۰وننو هایپرکاره
جناب ایکس
۱۷ مرداد ۱۴۰۰کامل موافقم. بنظرم خاص ترین و همچنین بهترین طراحی های تاریخ:
اونتادور
پی وان و اف وان
فراری انزو
458
اس ال آر مک لارن
250 جی تی او
کونتاش (شروع طراحی های تیز لامبو بوده)
استون مارتین والکری والهالا و ونکویش 2022 (که تقریبا شبیه هم هستن)
لامبو اگویستا ترزو و ویژن جی تی (کانسپت های لامبو که طراحی های محشری دارن و بنظرم بهترین کانسپت های جهانن)
.
اگه ماشینایی مث سستو (مورد علاقه ترین لامبوی منه) بخاطر اینکه شبیه به مدلای دیگه هست مثلا یا دلیلای دیگه نگفتمشون
در کل بنظرم لامبو های جدید طراحی بهتری نسبت به همه خودرو های جهان دارن ولی بهترین طراحی های قبل از 2010 مال فراری بوده با اخلاف.
Mf1
۱۸ مرداد ۱۴۰۰اگه به پاگانی زوندا اف یا زوندا آر یا بقیه خودرهای پاگانی نگاه کنیم اونموقع میفهمیم که لافراری و لامبو چنتارنیو درمقابل پاگانی چیزی نیستن
طراحی پاگانی وقتی میبینم فکر نمیکنم این ماشین طراحیش مال ۱۰ سال پیشه بلکه میگم مال ۵۰سال جلوتره اینقدر زیباه شاهکار خاصه حالا کدوم طراحی خودرو لامبو یا فراری از زمان خودشون جلوتره
لافراری در مقابل پاگانی یه شوخیه
GT
۱۷ مرداد ۱۴۰۰❤️
امیر
۱۷ مرداد ۱۴۰۰آونتادور اسطوره تکرار نشدنی ، کلا محصولات لامبورگینی رو دوست دارم.
مخصوصا دیابلو و اسپادا
Audi e_tron gt
۱۷ مرداد ۱۴۰۰دوستان هرچند از اولش عاشق این ماشین شدم و خیلی جذاب بود
اما خبر رفتن این سوپرکار را شنیدم خیلی ناراحت نشدم!
از یه طرف گفتم اونتادر خیلی وقت است که دارد تولید می شود دیگر تا کی قرار بود تولید بشود بالخره یک روز این ماشین قدیمی می شود
اما کلا از نظر بنده اونتادر چیز عجیبی است
خیلی دوستش دارم
اما خب دیگر کمی قدیمی شده
AMG GT R
۱۷ مرداد ۱۴۰۰خداحافظ اسطوره ی تکرار نشدنی
Regra.loaded
۱۷ مرداد ۱۴۰۰از میان اونتادور ها بدون شک این نسخه التیمت رو می پسنوم بقیه اشون بنظرم برای یه سوپر کار زیادی تولید شدن
Reza Waffen SS
۱۷ مرداد ۱۴۰۰نسخه SV زیباترین نسخه اونتادور بود
Hamid
۱۷ مرداد ۱۴۰۰دقیقا!
بی نظیره!
خصوصا طراحی عقبش …
آونتادور J هم بینهایت زیباست …
اولتیمائه مثل آونتادور اس برام میمونه خیلی جذاب نیس (برای من البته)
جناب ایکس
۱۷ مرداد ۱۴۰۰فوق العاده. زیبا ترین لامبورگینی تاریخه بنظرم بعدش موچیه لاگو اس وی. کلا نسخه های اس وی محشرن.
یادمه اولین ماشینی که تو بچگی به طور خاص عاشقش شدم و اسمش رو یاد گرفتم فراری انزو بود و کلا عاشق فراری بودم که هنوزم عاشقشم. ولی چند سال بعد یه بار تو مسافرت از یه اسباب بازی فروشی یه ماشین فلزی بابام برام خرید (که با جزئیات طراحی بالا بود و با نسبت 1/30 ساخته شده بود و اون لامبورگینی مورسیه لاگو اس وی بود که از اون بعد فهمیدم که لامبورگینی چیه!!!!!!!!!!! هنوزم دارمش و عاشقشم)
ارشیاsvj
۱۷ مرداد ۱۴۰۰فقط و فقط SVJ
محمد مختاری آذر
۱۷ مرداد ۱۴۰۰واقعا انقلابی در محصولات لامبورگینی بوده
🇩🇪👑SL300👑🇩🇪
۱۷ مرداد ۱۴۰۰خداحافظ اونتادور 😔
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۱۷ مرداد ۱۴۰۰اسطورهای بود واسه خودش، اگه تا ۱۰سال دیگه هم تولید میشد بازم برام قدیمی نمیشد، خصوصا نسخه sv که بهترین نسخه اش بود و زیباتر از قبل هم شده بود، امیدوارم سیان یا جایگزین آونتادور بتونه راه موفقیت همین نسلو ادامه بده، امیدوارم 😢…
ارشیاsvj
۱۷ مرداد ۱۴۰۰چرا به جای جایگزینی نسل جدید نمیزنی اخه؟!
همین اونتادور اگه یه گیربکس درست و حسابی داشت خیلی هم عالی بود.
آریا ماشین
۱۷ مرداد ۱۴۰۰اسطوره تکرار نشدنی رو خوب اومد
همه ۱۲ سیلندر های لامبورگینی تاریخی بودن و همه فکر میکردن بهتر از این نداریم ولی نسل بعد دوباره همه شوکه میشدن
امیدوارم جانشین آونتادور هم اینجوری باشه
الانم با خودم میگم یعنی میشه چیزی بهتر از SV بیاد؟
❤LAMBORGHINI AVENTADOR SV❤
پارسا
۱۷ مرداد ۱۴۰۰اولین ماشینی که عاشقش شدم ، و شاید آخرین
مهدی
۱۸ مرداد ۱۴۰۰هنوز هم نفس یک گرگ پیر می ارزد به صد شغال امروزی
خدایی مجموعه عکس سوم رو ببینید ؛ هیچ چیزی نمیشه برای این عکس گفت
اونتادور اخه برای چی می خوای بری
تا حالا عاشق هیچ ماشینی نشده بودم اما اونتادور کاری کرد که عاشقش بشم
و تا الانم عاشق هیچ ماشینی نشدم جز اونتادور
چجوری اخه با تو خداحافظی کنم
هیچ کس نمیتونه
هیچ کس
مهدی
۱۸ مرداد ۱۴۰۰ببینید جانشینش قراره چی بشه که یه موتور V12 تازه دستیار موتور برقیه !
یعنی ببینید جانشینش چی می خواد بشه
فکر کنم تبدیل به یه هایپر کار میشه و قدرتش فراتر از 1000 اسب بخار میره