چندی پیش لامبورگینی در خبری شوکه کننده اعلام نمود که نام افسانهای کانتاش را با سوپراسپرت جدیدی احیا خواهد کرد. این شرکت بدون اشاره به هیچ مشخصات یا جزئیاتی و صرفاً با انتشار چند تیزر مبهم این خبر را اعلام کرد اما حالا چند تصویر رسمی و باکیفیت از کانتاش جدید افشا شده که طراحی آنرا کاملاً نشان میدهد. با توجه به این تصاویر، کانتاش جدید بهوضوح از طراحی «مارچلو گاندینی» در کانتاش اولیه الهام گرفته است و در این نسخهٔ جدید هم شاهد همان فرم گوهای شکل با خطوط تیز و شارپ هستیم.
در جلوی خودرو، فرم نسبتاً سادهٔ دماغه و چراغها، کاملاً مشابه کانتاش قدیمی است و هرچند شکل چراغهای عقب شباهت زیادی به سیان دارند ولی الهام گیری از کانتاش در فرم کلی این قسمت هم بهوضوح مشخص است. حتی ورودی هوای طرفین خودرو نیز مثل کانتاش قدیمی، مثلثی شکل است اما حالا در این نسخهٔ جدید بسیار بزرگتر شده است. کانتاش جدید یکی از دو محصول V12 جدیدی است که اوایل امسال مدیرعامل لامبورگینی «استفان وینکلمن» وعدهٔ معرفی آنها در سال ۲۰۲۱ را داد. مدل دیگر از این دو هم اونتادور اولتیمائه بود که چندی پیش معرفی شد.
کانتاش جدید از همان قوای محرکهٔ سیان استفاده میکند و بنابراین در این سوپرکار جدید هم شاهد همان نیروگاه ۶.۵ لیتری V12 تنفس طبیعی به همراه سیستم هیبریدی ابرخازنی خواهیم بود. کل خروجی سیستم در اینجا ۸۰۰ اسب بخار خواهد بود که این یعنی کانتاش در پرفورمنس هم مشابه سیان عمل خواهد کرد. به گفتهٔ وینکلمن، کانتاش جدید آخرین محصول لامبورگینی خواهد بود که از تکنولوژی ابرخازن استفاده میکند و پسازآن جانشین اونتادور با قوای محرکهٔ V12 پلاگینهیبریدی به بازار خواهد آمد. لامبورگینی فعلاً زمان معرفی رسمی کانتاش را اعلام نکرده اما در آیندهٔ نزدیک شاهد دو رویداد خودرویی مهم یعنی نمایشگاه مونیخ و هفتهٔ اتومبیل مونتری خواهیم بود که هردو مکان مناسبی برای رونمایی از این سوپرکار منحصربهفرد محسوب میشوند.
A.....She only reminds Me of love.....A
۲۲ مرداد ۱۴۰۰زیبایی محض
Ninja
۲۲ مرداد ۱۴۰۰یه چیزی دارم احساس میکنم اینه که این ماشین مثل بقیه لامبو ها نیست که همه دوسش داشته باشند مثل کانتاش اصلی هرچند خیلی ها این طراحی دوست دارن مثل من که عاشقش شدم ولی بعضیا تکرار میکنم بعضیا تعدادشکن خیلی کمه عقبش رو دوست ندارن و این منو نگران میکنه که شاید جانشین اونتادور مثل خودش کاملا بی نقص نباشه ولی لامبورگینی هایی هستند که عامه پسند نباشند ولی از نظر من خیلیم قشنگه عقبش از جلوش قشنگ تره
ولی اینارو ولش این ماشین یه چیزی خیلی کم داره
یه اسپیلر خیلی کم داره هرچند الان ماشینا جوری ساخته میشن که خیلیا نیاز به اسپیلر ندارند مثل این
ولی وقتی که لامبو قبلا کانتاش هارو میبرد توی یه پارکینگ قبل از فروش و یجورایی غیر قانونی اسپیلر نصب میکرده چون مثل فراری پول تونل باد نداشته و این کارش خیلی جالبه و شاید الکی وزن رو زیاد کرده باشه ولی تو این نسخه جدیدش هم حتی اگه تاثیر منفی رو هندلینگ داشته باشه که نداره هم باید یه اسپیلر میداشته مثل اون دریچه های هوایی که گذاشته اینم خیلی لازم بود و باعث زیبایی عقبش که ازش انتقاد میکنند میشد
Carbonado Aventador
۲۲ مرداد ۱۴۰۰سانت به سانت این ماشین به طرز وحشتناکی زیباست و من هیچ ایرادی تو این ماشین نمیبینم.
.
الهه ی زیبایی دیگه ای از سوی لامبو متولد شد و خب من به نظر و سلیقه ی بقیه ی دوستان احترام میزارم.
.
ولی این ماشین وحشتناک زیباست بزارید رونمایی شه و عکس های واقعیش بیاد بیرون متوجه عظمت و زیبایی این ماشین میشید.
Ninja
۲۲ مرداد ۱۴۰۰دقیقا همینه
صحیح میفرمایید 👍👍
از زمان معرفیش تا آلن دو برابر بیشتر دوسش دارم چه جادویی داری این لامبو
سهند
۲۲ مرداد ۱۴۰۰به نظر من هم خیلی زیباست.
ممد ژانگولر
۲۲ مرداد ۱۴۰۰به نظرم زوده قضاوت کنیم. کلا طراحی های جدید بر عکس قدیم دیر باهاشون مچ میشی. قدیما لامصب بخاطر شکستگیهای زیاد ماشینو جذاب میکرد ولی الانیا خیلی صاف و صیغلی شدن و آدم احساس میکنه به بن بست رسیده. ولی عقب ماشین فوق العاده زیباست و جلوش ساده و نوستالوژی تره .
ای کاش چراغهای جلوشومخفی در میاورد مثل کانتاش قدیم . در کل طراحهای ایتالیایی عالین مثل خودم.😁😉
Reza Waffen SS
۲۳ مرداد ۱۴۰۰خیلی خیلی زیباست
A.....She only reminds Me of love.....A
۲۲ مرداد ۱۴۰۰فقط به قسمت جلو دقت کنید که چه قدر ساده طراحی شده مثلا فرم چراغ ها که یه چهار گوش ساده است ولی واقعا بسیار زیبا جلوه میکند و اصلا متوجه سادگی اش نمیشویم .
نیازی به شلوغ بازی بی حد و مرز نیست!!!.!!…!!!!!
Mf1
۲۲ مرداد ۱۴۰۰اره چون طراحی جلو لامبو ساده شاهکاره وای اگه بقیه خودروسازها طراحی جلو خودروشون یا طراحی داخلی ماشین ساده بود شما میگفتین زیباه یا شاهکاره
طراحی جلو ماشین ساده زیباست برعکس پشتش
Amin
۲۲ مرداد ۱۴۰۰با اینکه بعضی ها نظر مثبت نداشتن اما از نظر من همونطور که فرمودین عالی هست ، مخصوصآ بخش جلو اش ، حرف نداره ، عقبش هم خوبه و دقیقا مثل کانتاش هست 💪💪💪
SS
۲۲ مرداد ۱۴۰۰واقعا ترکیب کلاسیک و مدرن رو بسیار زیبا انجام دادن… نمیتونم بگم مدرن هست یا کلاسیک، انگار یه نفر یه ویژن از 2020 دیده و در دهه 70 میلادی طراحیش کرده ولی جالب شده.
…
Mf1 بله اگه کمپانی تازه کار چنین خودرویی طراحی کنه ممکنه زیبا به نظر نیاد چون اون کمپانی 40 سال قبل مدلی به نام کونتاش نداشته. فرق هریتج داشتن و نداشتن هم در همین هست.
Amard
۲۲ مرداد ۱۴۰۰جلوش جالب نیست یه جور عقبگرد وقتی از مورسیه به اونتادور هورکان و سیان رسیدیم دیگه این طراحی خوب نمیشه دید
A.....She only reminds Me of love.....A
۲۲ مرداد ۱۴۰۰اتفاقا برعکس شما جلو اش واقعا زیبا طراحی شده حتی از اونتادور هم جلوی ماشین زیباتر طراحی شده..در مورد عقب هم عالی هستش چیزی کم نداره از اونتادور .
پروفایل جانبی هم باز هم بی عیب و نقص هستش
جناب ایکس
۲۳ مرداد ۱۴۰۰ازاونتادور نوتالژی تر هست ولی بنظرم زیبا تر نیست. چون زمانی که اومد زیباترین نبود با اینکه عالی بود. به نظرم زیبا ترین های زمان خودش فراری ها بودن ولی اونتادور برعکس کونتاش (با احترام به طراحی خفنش) جزو بهترین ها بود. شروع طراحی ها تیز لامبو از کانتاش بود ولی تکاملش و بی نقص شدن با اونتادور بود و به شخصه اونتادور رو از هر لامبویی به غیر از سستو المنتو بیشنر دوست دارم. ولی طراحی این کانتاش جدید واقعا فوق العاده هست و مدل هایی مث سیان و SVJ و حتی اولتیمائه بهتره ولی اصلا از اونتادور اوریجینال بهتر نیست اون اعجوبه ی طراحی سوپر کار دهه 2010 بود. وقتی اومد پشمای همه ریخت از طراحیش همون اتفاقی که برای مورچیه لاگو هم افتاد (مخصوصا نسخه اس وی که حتی عکسش پایین سایت پدال هم هست و رخی داره که هیچ ماشینی نداره (رخ خاص خودشو داره به ویژه عقبش))
Philipp
۲۲ مرداد ۱۴۰۰اتفاقا برعکس جلوش خیلی خوبه
عقبش توسط چراغاش له شده
Ninja
۲۲ مرداد ۱۴۰۰عقبش هم خیلی قشنگه جلوش هم عالی
ولی تو مثلا به کامنتاش تو پروفایل من نگاه کن
عقبش خیلی زیباست ولی این
Philipp
۲۲ مرداد ۱۴۰۰حرف من اینه که وقتی قراره یک ابر محصول باز طراحی بشه باید تا جای امکان از نمونه اول زیباتر باشه (که خب خیلی سخته چون فقط ماشینایی ابر محصول میشن که واقعا زیبان)
جلوی این زیباتر نیست ولی زشت تر هم نیست فقط مدرنیزه شده و خوبه
ولی عقبش زشت تره و خب وقتی که اسمش کنتاش باشه باید حداقل مثل اون باشه نباید بدتر بشه
احتمال زیاد اگه اولتیمائه این شکلی بود کسی اصلا بهش ایراد نمیگرفت و همه به به و چه چه می کردن
درواقع می تونم بگم که طراحی عقبش از پس اسمش بر نیومده
ارشیاsvj
۲۲ مرداد ۱۴۰۰منم باهات موافقم جلوش خوب نیست.
مشکل اصلی اینه که من کلا با طراحی کونتاش حال نمیکردم و اینم تقریبا همونه.
کلا نمیشه طراحی یه ماشین قدیمی رو تو این سالا باز طراحی کرد چون هرقدرم مدرنش کنی باز مجبوری قواعد کلی رو حفظ کنی و من اصلا از این کار خوشم نمیاد که دوتا ال ای دی بزارن جلوش و یکم رو شکستگی هاش سمباده بکشن
چون ماشین قدیمی نیست ولی خب جدیدم نیست و من این بحران هویت رو دوس ندارم.
RezaRs
۲۲ مرداد ۱۴۰۰باید کانتاش باشع
یوسف
۲۲ مرداد ۱۴۰۰درسته که جلوش خوب نیست…. اما این طرح نهایی نیست مطمئن باشید
Philipp
۲۲ مرداد ۱۴۰۰جلوش: 👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍
عقبش: 🤢🤢
دیدید دیروز نگران چی بودم؟
مشکل عقبشم فقط چراغاشه وگرنه فرم عقب رو کاملا از مدل قدیمی بازطراحی کردن
کاش درمورد چراغ ها هم همین کارو میکردن
جناب ایکس
۲۳ مرداد ۱۴۰۰بنظرم مقدار خیلی زیادی شبیه سنتناریو شده چیزی که بهش اشاره نکردن دوستان. واقعا خیلی خیلی جلوش شبیه سنتناریو هست.
مازیار
۲۲ مرداد ۱۴۰۰زنده کردن مجدد یک مدل کلاسیک مسوولیتی بسیار بزرگ و سنگین هست و اگه نتونی نصف اون هیجانی که مدل اولیه ایجاد کرد رو ایجاد کنی یعنی عدم موفقیت . یعنی اگه نمی ساختی بهتر بود و در این زمینه برانکو مثال خوبی هست که بازخورد خیلی خوبی داشته
شخصا گمون نمیکنم ده درصد اون هیجان هم ایجاد شده باشه خصوصا که با نیروی محرکه تکراری هم عرضه میشه و هنوز هم رونتون رو خیلی جذاب تر از این میبینم
R@m!n
۲۲ مرداد ۱۴۰۰کاملا موافقم با حرفت مازیار جان احیای یه مدل کلاسیک واقعا هنره و ریسک بزرگی هم هست.
Farzad
۲۲ مرداد ۱۴۰۰به نظرم این حرکتی که بعضی کمپانی ها انجام میدن کاملا اشتباهه و فقط نام های افسانه ای خودشون رو خدشه دار میکنن .
از لامبورگینی انتظار نمیرفت اشتباه بقیه رو تکرار کنه .
Philipp
۲۲ مرداد ۱۴۰۰بحث دیروز منم همین بود
الانم اگه از چراغ عقبای سیان استفاده نمیکردن یه وضعیتی مثل معرفی SLS براشون پیش میومد
البته همه هم نام ها افسانه ای خودشون رو خدشه دار نمی کنن
مثلا SLR Mclaren که بازطراحی 300SLR سال 1954 بود که باهاش لمانز بردن
یا Z8 ادای دینی بود به 507 که از خود 507 موفقتر شد
ولی کلا حرکت خیلی خطرناکیه
Ninja
۲۲ مرداد ۱۴۰۰یا زد ۴۰۰ که ادای احترام به زد های قدیمه که قراره محبوب تر از اونا باشه
ولی الان برای داج چلنجر برقی نگران شدم چون اونم قراره خیلی شبیه نسل های قبلی باشه
درکل این یه اسپیلر کم داره 😁
R@m!n
۲۲ مرداد ۱۴۰۰البته که برگردوندن مدلای قدیمی اصلا اشتباه نیست، اشتباه اینه که از یه اسم قدیمی استفاده کنی برای جلب مشتری اما عملا فقط یه چراغ جلو شبیه مدل 50 ساله پیش بدی.
Alireza
۲۲ مرداد ۱۴۰۰جلوش زشته مخصوصا اون خطوط روی کاپوت
ساسان
۲۲ مرداد ۱۴۰۰خیلی فوقلاده شده…
میتجا برگرت معجزه میکنه با قلمش…
دانیال
۲۲ مرداد ۱۴۰۰اون قدیمیه ش قشنگ تره که
حداقل حس و حال گذشته ها رو داره
شایدم من فازم داره به کلاسیک تغییر پیدا میکنه
یه مدته از ماشینهای قدیمی بیشتر خوشم میاد
Ninja
۲۲ مرداد ۱۴۰۰صد درصد قدیمیش زیاد تره خیلی ماشینا یجورایی ادای احترام به نسل قبلا ولی خراب میکنن خیلیا موفق میشن مثل این و تعداد کمی از قبلیا هم بهتر میشن
Beetle
۲۲ مرداد ۱۴۰۰برخلاف بعضی از دوستان بنظرم بسیار عالی شده
باحذف برخی از خطوط تیز توی طراحی یه چیزی بین مرسیه لاگو و کونتاش شده (مخصوصا جلوش)
همچینین مدرن تر
عالی
بایدبعداز رونماییش ببینیم که چقدر میتونه موفق باشه…
یادمه زمان معرفی سیان و اوراکان هم تقریبا همینطور بود وبعضیا میگفتن سیان طراحی خیلی فضایی و… و اوراکان هم حس یک لامبو رو نداره…
Philipp
۲۲ مرداد ۱۴۰۰فقط یک مشکل داره
چراغ عقباش
که همون یه مشکل به قدری بزرگه که کل ارزش طراحو داره میاره پایین
R@m!n
۲۲ مرداد ۱۴۰۰همون سیان با چراغهای جلوی متفاوت. اسم کانتاش
خیلی بزرگتر از ایناس واقعا ناامید کننده بود.
AMG GT R
۲۲ مرداد ۱۴۰۰با احترام به سلایق همه بنظرم عقبش جا داشت که زیباتر بشه جلوش هم زیباست
Hamid
۲۲ مرداد ۱۴۰۰شاید من بد سلیقه هستم …
اما واقعا از طراحی عقبش خوشم اومد!
طراحی جلوش هم دوست داشتم شبیه مورچیه لاگو بود چراغش … درسته شبیه کانتاش نمیشد ولی خب به هر حال جذاب تر بود …
ارشیاsvj
۲۳ مرداد ۱۴۰۰منم عاشق بخش عقب شدم.
🇩🇪👑SL300👑🇩🇪
۲۲ مرداد ۱۴۰۰ایکاش عقبش یه شکل دیگه ای داشت پیشرانه هم کمی تغییرات داشت .
🇩🇪👑SL300👑🇩🇪
۲۲ مرداد ۱۴۰۰*چراغ های
محمدهادی
۲۲ مرداد ۱۴۰۰اما من بیشتر ازینکه به چراغاش توجه کرده باشم که چجورین،فرم و استایل کلی بدنه خودرو منو تحت تاثیر قرار داد،یه شیب مایم و فوق العاده لامبویی…
من عاااشق این شیب آئرو دینامیکیم
فوق العاده زیباست
داخلش ببینیم چه شکلی شده
Amin
۲۲ مرداد ۱۴۰۰به بهترین شکل طراحی کانتاش رو مدرنیته کردن و مشکلی درش نیست شاید خیلی جزئی
و از نظر فنی به نظرم میتونست قوی تر باشه اما ۸۰۰ اسب کافیه
Ninja
۲۲ مرداد ۱۴۰۰همه جا عالی ساده کلاسیک و مدرن (هرچند در تضاد هست این دوکلمه) و زیبا خیلی عالیه
مهدی
۲۲ مرداد ۱۴۰۰اگر گرافیک چراغ های عقب عوض بشه در کل ظاهر کلاسیکش رو بسیار میپسندم
Reza A
۲۲ مرداد ۱۴۰۰انتظارم خیلی بیشتر بود
یه جورایی خورد تو ذوقم،هرچند خود کانتاش قدیمی آنچنان زیبا نیس
" Swedish Arrogant Tiger "
۲۲ مرداد ۱۴۰۰واقعا زیباست، به ویژه طراحی جلوی خودرو ساده و دوست داشتنی، البته گرافیک چراغ های عقب میتونست بهتر باشه تا حس کلاسیک بیشتری منتقل کنه.
( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪
۲۲ مرداد ۱۴۰۰واقعا قشنگ و اصیله ، واقعا عاشقشم ، خداکنه از نظر فنی هم لایق اسم کونتاش باشه
Sina10
۲۲ مرداد ۱۴۰۰قیافش خیلی خوبه
یخورده میشه بهترش کرد ولی همینم عالیه
هر وقت ماشینی که توقع ازش زیاده معرفی میشه ، هر چقدر هم که زیبا باشه اولش زشت دیده میشه ولی کم کم زیباییش به چشم میاد ، من که خوشم اومده ازش
البته متاسفانه این درباره همه ماشینا صدق نمیکنه ولی خب درباره این کانتاش واقعا کاربرد داشته
علی
۲۳ مرداد ۱۴۰۰قشنگ هست ولی خدا کنه چراغ های عقب رو اصلاح و از تی زرو الهام بگیرن ولی جلوش عالی هست با اون چراغ های لیزری و اخمو دلربایی میکنه لامصب