امید پورسعیدی: لامبورگینی با تولید اوراکان و قبلتر از آن گالاردو خودرویی را به جهانیان معرفی کرد که هر تیونری مشتاق به افزایش قدرت موتور آن بود بهگونهای که میتوان موتور انعطافپذیر آن را با نصب توربو شارژر یا سوپر شارژر و دستکاری در قسمتهای مختلف به قدرت ۲۰۰۰ اسب بخار رساند! حال یک شرکت تیونر نروژی بنام زایروس در اولین پروژه خود با اعمال تغییراتی بنیادین در ظاهر و پیشرانه اوراکان GT3 ، آن را به یک سوپرکار وحشی ویژه پیست تبدیل کرده است.
در نگاه اول به ظاهر خودرو میتوان پی برد که LP 1200 بر پایه ماشینهای سری سوپر تروفئو بنا نهاده شده است و میتوان در قسمتهایی از این ماشین DNA بکار رفته در این سری را مشاهده کرد ولی طبق ادعاهایشان این وحشی زیبا بهطور قابلملاحظهای تفاوت دارد.
هیچ اوراکان توئین توربوی بالای هزار اسب بخاری توان مقاومت ۱۰ دور در جهنم سبز را ندارد، ما اوراکان های تیونینگ شده شرکت Heffner و یا underground racing را دوست داریم ولی اوراکان زایروس تمامی معادلهها را بههمریخته است.
تمام بدنه این ماشین از فیبرکربن فشرده شده و مقاوم در گاراژ کنار خانهشان تولید شده است! سیستم آئرودینامیکی پیشرفته و پویای این ماشین بسیار پیچیده بوده بهطوریکه ۱۲۰۰ کیلوگرم نیروی داون فورس تولید میکند و اگر آن را در کنار اعدادی مانند ۱۲۰۰ که قدرت و وزن ماشین را نیز شامل میشود بگذاریم به نسبت شگفتانگیز ۱:۱:۱ میرسیم که نشان دهنده نسبت قدرت به وزن به نیروی داون فورس میرسیم که گویای این است که در پیستهای اتومبیلرانی با هیچکسی شوخی ندارد!
قطعاً برای مهار اینهمه قدرت نیازمند قدرتمندترین دیسکهای ترمز هستیم که آنها هم باز از جنس فیبر کربن هستند و بهینه گشتهاند. بهطورکلی میتوان گفت که بیش از ۵۲۷ قطعه این ماشین دوباره طراحی و ساخته شدهاند.
در نسخه مخصوص پیست، تمامی قسمتهای داخل ماشین ازجمله صندلیها و غربیلک فرمان و داشبورد با فیبر کربن فشرده ساخته شدهاند که از کیفیت بالایی برخوردار بوده و غربیلک فرمان بهوسیله دستگاههای CNC و دقت بسیار بالا ساخته شده که دکمههای رادیو، چراغ، برفپاککن، بوست، پیت لین و تغییرکنترل کشش و ABS قرار دارند و شبیه فرمان خودروهای فرمول یک هستند.
یک ویژگی خاص که این اوراکان را با دیگر اوراکان های مخصوص پیست متمایز میکند سیستم راهاندازی هوشمند موبایلی آن بنام داشبورد هوشمند است. از طریق این سیستم میتوانید تمام تنظیمات خودروی خود را شخصیسازی کنید و حتی رمز و نام کاربری داشته باشید تا فرد دیگری اجازه سواری با آن را نداشته باشد.
این سیستم میتواند تمام مؤلفههای مهم منجمله میزان فشار روغن موتور یا میزان سلامتی موتور یا کارکرد سیستم توربو شارژر یا قسمتهای الکتریکی خودرو را در اختیار کاربر قرار داده و با بررسی میزان سرعت و نیروی جانبی جی در پیچها و آنالیز کردن از طریق ماهوارههای مسیریابی و نقشهخوانی و ارسال اطلاعات از طریق اپراتور نسل چهارم (4g) راننده را در هرچه سریعتر راندن در مسیر مسابقه کمک کند بهنوعی میتوان گفت با یک شبیهساز رانندگی متحرک ۱۲۰۰ اسب بخاری طرف هستیم!
این ماشین برای کسانی طراحی شده که میخواهند لذت کامل یک رانندگی پر هیجان و لذتبخش در پیست را تجربه کنند و به کیفیت سواری ماشینشان توجه میکنند.
ساسان
۲ دی ۱۳۹۸چه هیولایی ساخته…
خود شرت لامبورگینی سال بعد یک نسخه مخصوص پیست از 12سیلندر بیرون خواهد داد.برای به اوج رسوندن لذت رانندگی خالص
Saeed
۲ دی ۱۳۹۸بیشتر دلم میخواد اونتادور Evo بده بیرون
(برای آخرین مدل اونتادور واقعا حیفه Evo نیاد و با SVJ دنیا رو ترک کنه ??)
Reza
۳ دی ۱۳۹۸نه جناب سعید قراره آخرین نسخه اسمش SVR باشه
شاهین
۲ دی ۱۳۹۸به این میگن تیونر
صفر تا صدشو ریخته پایین دوباره جمع کرده، اونم با کلی تغیرات
مهراد
۲ دی ۱۳۹۸تیونینگ فوق حرفه ای برای ماشینی فوق حرفه ای
Khosrow
۲ دی ۱۳۹۸برگای دنیای خودرو ..
سورنا
۲ دی ۱۳۹۸لامبورگینی و دیگر هیچ …
محمدهادی
۲ دی ۱۳۹۸از بچگی ماشین فضایی و رویاییمون همیشه پوسترای لامبو بود،اینم از آخرین نسلش و آخرین ارتقای شخصی سازی شدش
بفرما…
حسن
۶ دی ۱۳۹۸نه ساخت توسط یه ایرانی در خارج افتخاره، نه تیونینگ ماشین افتخاره. یه شغله. عادت کردید تا مثل خودتون رو دیدید افتخار کنید.
Farzad
۳ دی ۱۳۹۸منتظر رکوردات تو پیست هستیم زیبای وحشی .
Abbas.Lambo
۳ دی ۱۳۹۸فقط باید سکوت اختیار کرد،خلاص
کریم
۳ دی ۱۳۹۸قابل توجه همگی و پدال عزیزم
این ماشین توسط رادین الهام پور ، ایرانی تابعه نروژ ساخته شده که واقعا جای تقدیر و افتخاره، پدال لطفا قیدش کن