هرگز آونتادور سوپرولوچه را دستکم نگیرید!!
بهتازگی ویدئویی از نوپاترین فرزند لامبورگینی در پیست نوربرگرینگ آلمان منتشرشده که با دیدن آن اولین مفهومی که به ذهنتان خطور خواهد کرد همین جمله است. آونتادور اِسوی با ثبت یک دور پیست در زمان ۶ دقیقه و ۵۹ ثانیه و ۷۳ صدم ثانیه جنجال جدیدی به پا کرده است. با این رکورد، سوپرولوچهی جوانِ لامبورگینی به جمع قلیلِ هایپرکارهایی میپیوندد که توانستهاند یک دور نوربرگرینگ را در کمتر از ۷ دقیقه طی کند.
بهعنوان یک نکتهی بسیار مهم دقت کنید که این دو خودرو دارای قوای محرکه هایبریدی باتری–درونسوز هستند و به پیشرانههای قدرتمندِ حدود ۹۰۰ اسب بخاری تکیهدارند؛ اما آونتادور اِسوی تنها با بهرهگیری از یک قلب پرقدرت V12 تنفس طبیعی ۷۴۰ اسب بخاری و بدون جعبهدنده دوکلاچه این رکورد را ثبت کرده و از این نظر در جایگاه چشمگیرتری نسبت به بقیه قرار میگیرد.
البته فراموش نکنید که نمونهی مورد استفاده برای ثبت زمان، لاستیکهای حرفهای PZero Corsa ساخت پیرلی (Pirelli) را نیز به پا داشته است.
غلی هف
۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۴به نظر من ماشین وقتی دست آلمانیا ساخته بشه همین میشه
arman
۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۴توی فیلم تو بعضی پیچها شتاب جانبی به 1.6 یا 1.7 جی هم میرسه !!! اگه عددش درست باشه واقعا دمش گرم !!! کلا لامبو ها مشکل اضافع وزن دارن خیلیه این 1.7 جی براش
مصطفی
۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۴بنظرم زمانش می تونست بهتر هم بشه.
فرهاد
۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۴نه بابا چه حرفیه این ؟؟
تویوتا کرولا خیلی از این بهتره چون خرجش کمتره :))))
لامبو استهلاکش بالاست توی لیست با کیفیت ها هم نیست بنابراین به درد نمیخوره
:)))))))
منتظر این جور کامنتا از دوستان باش
amir
۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۴جدیدا خیلی گیر میدید به این جور نظرات من خودم سمند دارم طرفدار برندی هم نیستم قبول کن طرف ماشین میخره برای این که مشکلات نداشته باشه نه این که هر روز بره نمایندگی همه قبول دارن تویوتا اگه درست رانندگی بشه تا 7 یا شاید 8 سال فقط باید روغن و لنت عوض کنی خب طرف چرا باید ماشین بخره که خرجش به درامدش نخوره چرا به ریال کار کنه و به دلار خرج کنه .چند درصد مردم توانایی نگه داری ماشین های پر خرج رو دارن همیشه باید شرایط مردم رو درک کنیم
kurdishlambo
۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۴عزیز دل عمو هیچ لامبورو برا انجام کارهای شخصی نمیخره برا مسافرکشی هم نیس این هیولا فقط برا غروباییه که بخوایی شماره بدی!! هرکیم اینو میخره مطمئن باش ماشین دیگه داره
جی تی ار
۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۴خیلی خوبه. با این هیکلش زمانش بالاتر از اسطوره هایی مانند GT-R نیسمو قرار گرفت. اما انتظار داشتم قدرتش و به تبع آن شتاب اولیه اش بالاتر باشه. نمی دونم شاید انتظار من بالا بود…
BMW4ever
۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۴جدا تو نوربرگ رینگ پدر ماشین ها در میاد رد شدن سریع از اون پیچ ها و دست انداز ها کار هر ماشینی نیست
احسان
۱۲ خرداد ۱۳۹۴جیگرم حال اومد.
arman
۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۴ای کاش فراری هم کمی از طراحی های زیبای لامبو ها یاد بگیره ماشیناش واقعا زشت هستن بجز اف12
بقول معروف
لامبور گینی رو کسی میخره ک کسی هست
فراری رو کسی میخره ک میخواد کسی بشه!
Mamas
۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۴جفتشون خوبن خدایییش ، هرکی یه عشقی داره دیگه :)
علی
۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۴فکر کنم برعکس باشه. یه نگاه به سابقه فراری بندازی متوجه میشی.
P.G
۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۴چقدر خوب میشد اگه بعضى از دوستان این جمله ى کلیشه اى “کسایى فلانو میخرن که میخان فلان بشن،اما کسایى بهمان میخرن که در حال حاضر فلان هستن!!!” رو کنار میذاشتن،باور کنید این مورد از موضوع پراید و ایران خودرو و سایپا هم لوس تر شده!طرف حالا چهل سال پیش عشقش کشیده یه جمله اى بگه،دیگه اون جمله یواش یواش داره میشه یکى از آیه هاى قرآن!
حالا خیلى جالبه که سابقه ى لامبو خیلى کمتر از فرارى و فرارى واقعاً چهره ى کاریزماتیک ترى داره در ذهن علاقه مندان به خودرو تا لامبو و اگه یکى واقعاً بخواد با این معیارها ماشین بخره برعکس حرف شما صدق میکنه!
یکى از بزرگترین آرزوهام اینه که یعنى میشه قبل از مرگم یه روز از خواب بلند شم و این جمله رو نشنوم؟!:)
Amin.
۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۴آخه این چه حرفیه!!
خیلی از کسایی که واقعاً کسی هستن هم نمیتونن فِراری داشته باشن، چون به هرکسی که فِراری نمیدن :D
Archi Khan
۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۴دوست عزیز ، طراحی لامبو اصلا ربطی به طراحی های فراری نداره !
حالا شما اگه دیدنشون حتما یادآوری کنین که از اونا یه ایده ایی چیزی بگیرن و یاد بگیرن
که دیگه ماشینهای واقعا زشت تولید نکنن.
راستی یادت باشه بهشون بگی که دست به ترکیب طراحی f12 نزنن هااااا
جی تی ار
۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۴لامبو رو از فراری بیشتر دوست داشتم. ولی از مورسیه لگو sv به بعد پیشرفت این برند خیلی نسبت به رقبا کند شد. مخصوصا با تولید آونتادور که با اینکه کلی سرمایه گذاری روش شد, عملکردش در پیست جالب نبود. اما باتولید اوراکان دوباره لامبو رو فرماومد و امید وارم به دوران اوج گذشتش برگرده; مخصوصا با تولید یه هایپر کار.
اما طراحی این برند فوق العاده ست. من که عاشق و شیفته ی این آونتادرم, شاید جزو ده ماشین برتر مورد علاقه ام باشه…
احسان آرسنالی
۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۴با اینکه عاشق لامبورگینی هستم و فراری واسم فقط حکم ماشین رو داره(یعنی حسی بهش ندارم) رسما …. زدی
Ahmad..F12
۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۴هه……..
میزارم رو حساب آگاهی نداشتنت دوست عزیز :)
چه نظرات گهرباری میشنویم درباره فراری…
عجب……
SAEED
۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۴:|
آخه چی بگم …؟!؟!
برای درک فراری چشم بصیرت لازمه نه ظاهر
حالا بماند که فراری از ظاهر هم فوق العاده چشم نوازه .
P.G
۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۴یکى از آرزوهام اینه که در دوران حیاتم یه روز بیام تو پدال و این جمله ى مسخره ى کلیشه اى “اونایى که میخوان فلان باشن میرن فلان سوار میشن،اما اونایى بهمان سوار میشن که در حال حاضر فلان هستن!!!” رو دیگه تو سایت نبینم،هرچند شک دارم به آرزوم برسم:)
خواهشاً دیگه یواش یواش از این جمله بکشید بیرون،دیگه از پراید و ایرانخودرو و نیسان گاوى هم لوس تر شده!طرف چهل سال پیش عشقش کشیده یه جمله اى واسه خودش بگه،دیگه کاربراى پدال اون جمله رو به عنوان آیه ازش استفاده میکنن!
حالا خوبه در واقع چون فرارى سابقه ى خیلى بیشترى نسبت به لامبو داره و در دنیاى خودرو هم وجهه ى کاریزماتیک ترى داره و سوپرکارهاى خیلى خاصترى هم نسبت به لامبو تولید کرده عکس این جمله بیشتر صادقه تا خودش!
Archi Khan
۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۴والا همینو بگو
فردین بهادری نژاد
۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۴از 2011 که اونتادور تولید شد عاشقش شدم
این ماشین معرکس
چهره ی خشن و عالی
صدایه فوق العاده
موتور 740 اسبی با تنفس طبیعی :| :| :| :|
حرفی واسه گفتن نمیزاره
.GSM.
۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۴به نظر من کاش ماشین های ما هم مدل LTE داشت.
خخخخ
امیرحسین (Lion26)
۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۴هنر کردن با این قدرت زیر 7 دقیقه دور زدن.
مگان ترفی با موتور 2.0 لیتری ،275 اسب بخارتولید می کنه و زمانش 7 دقیقه و 54.36 ثانیهای هستش.
اختلاف زیادی هم با 7 دقیقه نداره!!!!!
http://www.pedal.ir/%D8%B1%D9%86%D9%88/%D8%B1%DA%A9%D9%88%D8%B1%D8%AF-%D9%85%DA%AF%D8%A7%D9%86-%D9%86%DB%8C%D9%88%D8%A8%D9%88%D8%B1%DA%AF%E2%80%8C%D8%B1%DB%8C%D9%86%DA%AF/
Just France.
سعید
۱ خرداد ۱۳۹۴شاید در ظاهر،55 ثانیه کم باشه ولی تو این پیست،صدم ثانیه ها مهمه نه دقیقه! این لامبو رتبه 4 رکوردهای نوربرگ رینگ رو داره اما مگان شما رتبه 81 !!! پس میبینی که این اختلاف خیلی هم زیاده!!!
BEHDAD
۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۴دییییواااانه واررر دیوانشم
سعید
۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۴عجب پیستی،چقدر پیچ داره،بیخود نیست بهش میگن جهنم سبز،رکورد زدن تو اینجا خیلی سخته.
رکورد فوق العاده ای زد،حتی میتونست بهتر هم باشه.
فقط یه سوال برام پیش اومد:چرا اول پیست رو در حال حرکت شروع کرد؟مگه برای رکوردزنی نباید از حالت سکون شروع کنن؟!
رضا
۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۴حالا حساب کنین اگه یه سیستم هیبریدی داشت یا از توربو استفاده میکرد چه رکوردی رو میزد…
تازه قیمتش رو هم حساب کنین که خیلی از هایپرکار ها ارزون تره
چاپلو
۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۴دقیقا .
احمد باقری
۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۴در یک کلام، یک شاهکار دیگه از لامبورگینی.
lmbx
۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۴درود
عالی بود .نشون میده ماشین واقعا هندلینگ بالایی داره.
خداییش ماشینی به ابهت و صدای اونتادور تولید نشده.با این که خودم عاشق فراری هستم ولی این مدل انگاری یه روح دیگه ای داره
سجاد
۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۴مکلارن اگه ارداه کنه ، کُل نوربرگ رینگ رو جارو می کنه ..
عالی بود عزیز .. مرسی آقا امین
Danial
۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۴ویدیو بسیار زیبا و هیجان انگیزی بود…
رانندش خیلی …. داشت :)
kurdishlambo
۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۴با این که هنوز ویدیوهای زیادی ازش منتشر نشده اما من فک میکنم مورسه سوپر ولوچه باحالتره
خداییش اونجاهایی که برن اوت میده وقتی صدای جیغ وحشیانه لاستیکاش با اون غرشهاش قاطی میشه اصلا یه آدرنالینی می گیرم که نگو
اما باید منتظر این یکی م بود ببینیم چی داره…
enzo
۱ خرداد ۱۳۹۴دستاورد خوبیه برای لامبو
ولی فراموش نشه تایمی که 918 زده با تایر stock بوده و تایم SV با نسل جدید تایرای PZero Corsa
تفاوت بین تایرا اونم تو این پیست طولانی رو دست کم نگیرید
BMW7
۲ خرداد ۱۳۹۴افرین و احسنت به لامبوگینی گ با موتوری با توان اسب بخار کمتر رکوردی بهتر از خیلی رقبا کسب کرد و در اینده بهتر از این هم از این گاو وحشی شاهدیم.بعد باواریایها فقط گاو وحشی
.GSM.
۲ خرداد ۱۳۹۴فراری dislike لامبورگینی like
محمد
۳ خرداد ۱۳۹۴error 404
reza918
۱۱ آبان ۱۳۹۴اولا وزن 918 رو هم در نظر بگیرید(1690 کیلوگرم در برابر 1525 کیلوگرم)165 کیلو سنگینتر از اونتادور.دوما 918 با تایر های استوک این تایمو زده.