لامبورگینی

پشت فرمان لامبورگینی اوراکان اوو RWD مدل 2020

دو کلمه این محصول لامبورگینی را توصیف می‌کنند: دیفرانسیل عقب. خب واضح است که این خودرو متمرکزترین نسخه از سوپرکار پایه لامبورگینی یعنی اوراکان برای راننده است. در واقع قدرت پیشرانه بجای چهار چرخ همیشگی تنها به دو چرخ عقب فرستاده می‌شود.

لامبورگینی اوراکان اوو

قدرت زیادی هم وجود دارد: ۶۰۲ اسب بخار به علاوه ۵۶۰ نیوتون متر گشتاور که اگرچه نسبت به نسخه استاندارد اوراکان اوو کاهش قدرت و گشتاور ۳۰ اسبی و ۴۰ نیوتون متری مشاهده می‌شود اما خب قیمت خودرو نیز به همان نسبت کاهش یافته است. اگرچه ما هرگز مبلغ ۱۶۴,۴۰۰ پوند را پول کمی نمی‌دانیم اما خب این خودرو حدود ۳۴ هزار پوند ارزان‌تر از برادر چهار چرخ محرکش می‌باشد.

لامبورگینی اوراکان اوو

از طرف دیگر اگرچه نسخه دیفرانسیل عقب اوراکان اوو چهار دهم ثانیه دیرتر از برادر خود به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد اما شتاب ۳.۳ ثانیه‌ای آن هرگز نشانی از کمبود پرفورمنس ندارد؛ اما مهم‌تر اینکه اوراکان اوو RWD کاملاً مختص راننده ساخته و پرداخته شده است.

لامبورگینی اوراکان اوو

عدم فرستادن نیرو به چرخ های جلو باعث شده این هیولا ۳۳ کیلوگرم سبک‌تر باشد و فرمان پذیری بهتری را نیز نشان دهد. کشش خودرو نیز حداقل در مسیرهای خشک فوق‌العاده خوب است. چندین حالت رانندگی وجود دارد که شامل استرادا، اسپورت و کورسا می‌باشد.

لامبورگینی اوراکان اوو

اما خب باید به یکی از نقاط ضعف لامبورگینی در اینجا اشاره کنیم. در حالت کورسا که با استفاده از دکمه‌های روی فرمان انتخاب می‌شود دامپرها سفت تر شده و فرمان نیز سفت تر می‌شود اما این سفتی سیستم تعلیق به حدی می‌رسد که مناسب جاده‌های بریتانیا نیست. همچنین فرمان خودرو نیز حس طبیعی سنگین شدن را ندارد.

لامبورگینی اوراکان اوو

فرمان خودرو فوق‌العاده هوشیار بوده و پاسخ‌های آنی باعث می‌شود اوراکان گاهی اوقات ناهنجار و عصبی حس شود؛ اما خب چسبندگی زیادی وجود داشته و شاسی می‌تواند تمامی دستورات شما را به خوبی اجرا کند؛ بنابراین فرمان بازخورد مناسبی را ارائه می‌کند.

لامبورگینی اوراکان اوو

قطعاً اوراکان اوو دیفرانسیل عقب نیازمند تنظیمات شخصی راننده هم هست که با آن می‌توان به دلخواه حالت‌های مدنظر برای سیستم تعلیق، فرمان و سایر بخش‌ها را ایجاد کرد. البته وقتی در حالت کورسا دور پیشرانه‌ی ۵.۲ لیتری به ۸۵۰۰ برسد چنین چیزهایی را فراموش خواهید کرد. سیستم اگزوز در این بخش نقشی اساسی ایفا می‌کند. با وجود دو سوپاپ پروانه‌ای می‌توانید صدای تولیدی را تنظیم کنید.

لامبورگینی اوراکان اوو

با حجم ۵.۲ لیتری پیشرانه نیازی به توربو وجود ندارد. حجم بالا همان گشتاور مدنظر لامبورگینی را ایجاد کرده است. در دورهای پایین گشتاور زیادی وجود داشته و همین روند در دورهای بالا نیز به زیبایی ادامه می‌یابد و این در حالی است که بخشی از رقبای توربو منحنی گشتاور متفاوتی داشته و در ابتدا نیز تأخیر توربو را نشان می‌دهند.

لامبورگینی اوراکان اوو

همین پیشرانه دلربا باعث شده صدای تولیدی اوراکان اوو RWD شبیه یک خودروی مسابقه‌ای GT باشد. در دنیایی که رقبایی مشهور همچون مک لارن، فراری و پورشه به استفاده از توربو روی آورده‌اند، وجود یک پیشرانه ۱۰ سیلندر تنفس طبیعی دلیلی کافی برای خرید یک خودرو خواهد بود.

لامبورگینی اوراکان اوو

اگرچه نقاط ضعفی در فرمان و کیفیت سواری اوراکان وجود دارد اما وضعیت خودرو در حالت اسپورت بهتر شده و به لطف تنظیمات ESC توازن بهتری وجود دارد. در اینجاست که اوراکان اوو RWD کمی خالص‌تر از مدل چهار چرخ محرک حس می‌شود.

لامبورگینی اوراکان اوو

در حالت استرادا نیز خودرو به‌طور سورپرایز کننده‌ای راحت بوده و به حد کافی با دست‌اندازها و چاله‌ها مدارا می‌کند. شاسی کربن آلومینیومی بسیار مستحکم لامبورگینی نیز در حالت استرادا تعامل بسیار خوبی با سیستم تعلیق دارد.

لامبورگینی اوراکان اوو

اما برسیم به طراحی ظاهری خودرو که به ویژه با رنگ بنفش مات کاملاً مشابه محصولات برجسته لامبورگینی بوده است. البته در بحث کابین مشکلاتی وجود دارد. برای مثال سیستم اطلاعات سرگرمی را در نظر بگیرید که خود صفحه‌نمایش روشن، تیز و پاسخگو بوده اما به حدی در ارتفاع پایین داشبورد قرار گرفته که در زمان حرکت باید کاملاً چشم‌های خود را از جاده برداشته و به آن نگاه کنید.

لامبورگینی اوراکان اوو

حداقل فضای بار اوراکان بهتر از آن چیزی است که تصور می‌کنید و می‌توان دو کیف بزرگ را در آن جای داد.

لامبورگینی اوراکان اوو

مصرف سوخت خودرو هم ۱۳.۸ لیتر در هر صد کیلومتر است هرچند برای خریداران لامبورگینی دانستن این موضوع اصلاً اهمیتی ندارد.

لامبورگینی اوراکان اوو

اوو RWD بهترین اوراکانی است که تاکنون تولید شده و دلیل آن نیز قیمت بسیار ارزان‌تر و تفاوت حداقلی در بحث پرفورمنس است. این خودرو سواری خوبی داشته و پیشرانه ۱۰ سیلندر نیز جزو نمادین‌ترین بخش‌های این خودرو می‌باشد. برخی نقاط ضعف وجود دارد اما این یک محصول عالی و سنتی از لامبورگینی است که لذت و صدا را باهم داشته و آن را با میزان کافی از مهندسی و تکنولوژی مخلوط کرده است.

مشخصات لامبورگینی اوراکان اوو RWD

  • قیمت: 164400 پوند
  • پیشرانه: 10 سیلندر ۵.۲ لیتری بنزینی
  • قدرت/گشتاور: 602 اسب بخار/۵۶۰ نیوتون متر
  • گیربکس: 7 سرعته دوکلاچه اتوماتیک، دیفرانسیل عقب
  • شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: 3.۳ ثانیه
  • حداکثر سرعت: 325 کیلومتر در ساعت
  • مصرف سوخت: 13.۸ لیتر در هر صد کیلومتر

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای
منبع
autoexpress

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۱ دیدگاه‌ها

  1. Ferrari Fxx K Evo

    ۲۶ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (919 ديدگاه)

    اقا چرا لامبورگینی ها از نظر طراحی تکرار نمیشن ؟ 😂😂😂

    1. سورنا

      ۲۷ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (1055 ديدگاه)

      جوابش خیلی سادست :
      چون “لامبورگینی” هستن ??

  2. Moein

    ۲۶ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (913 ديدگاه)

    لامبورگینی گنده لات دنیای خودرو?⁦??⁩

    موافقم 1
    مخالفم 1
    1. Reza

      ۲۶ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (5360 ديدگاه)

      وای خدای من چقدر این رنگ بهش میاد ، چقدر خوشگله

  3. sina7

    ۲۶ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (436 ديدگاه)

    رنگشو!
    واقعا فوق العادست
    ۶۰۰ اسب بخار چرخای عقبو از جا میکنه
    صداشم که حرفی واسه گفتن نمیذاره

  4. Enzo

    ۲۶ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (319 ديدگاه)

    این ماشین اصلا احتیاجی به تعریف و تمجید نداره .یکسری از برندا کلا اثبات شده آن.فقط جیب پر پول میخواد و سلیقه شخصی که از کدوم برند ماشینتون انتخاب کنی

  5. ارشیاsvj

    ۲۶ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (1750 ديدگاه)

    قشنگترین حرفو درباره لامبورگینی تو یه کتاب دیدم که نوشته بود
    یکه تاز سوپر اسپرت سازان جهان?????

    1. ایمان جباری

      ۲۶ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (4062 ديدگاه)

      کتاب تخیلی زیاد میخونی
      فراری بزرگ با اون تاریخچه و افتخارات یکه تازه دوست عزیز

      1. ارشیاsvj

        ۲۶ تیر ۱۳۹۹
        سوابق: (1750 ديدگاه)

        به قول خودت دعوا راه ننداز دوست عزیز بزار از دیدن این ماشین لذت ببریم.????

      2. akrh78

        ۲۹ تیر ۱۳۹۹
        سوابق: (1359 ديدگاه)

        بزرگی به سن نیست

  6. Abbas.Lambo

    ۲۶ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (875 ديدگاه)

    فقط میتونم بگم عشق خالص به همین میگن،به قول دوستان نیازی به تعریف و تمجید نداره،فقط کافیه نگاش کنی تا به عمقش برسی
    ??❤

  7. محمد

    ۲۶ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (615 ديدگاه)

    تکرار نشدنی

  8. OMID-LAMBO

    ۲۶ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (424 ديدگاه)

    مصرف سوخت رو شما داشته باش فقط !! فرغونای ایرانی ام نزدیک این عدد میسوزونن ولی این کجا و ان کجا !!!
    :|

  9. Farzad

    ۲۶ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (2568 ديدگاه)

    ای چشم تو دلفریب و جادو
    در چشم تو خیره چشم آهو

  10. Hadi

    ۲۶ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (2200 ديدگاه)

    اوج لذت رانندگی…
    گیربکس دستی اگه روش بود که دیگه…

  11. Sajjad

    ۲۶ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (1868 ديدگاه)

    یه موتور ده سیلندر
    تنفس طبیعی
    دیفرانسیل عقب
    از همه جذاب تر این ویژگی که متن اشاره کرده:
    ((و همین روند در دورهای بالا نیز به زیبایی ادامه می‌یابد.))
    به والله کفره پولشو داشته باشی و نخری

  12. امین قلی پور

    ۲۶ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (5 ديدگاه)

    خیلی خوب حالا تو هم ??نه دیگه اونقدر دقیقا هیچکدوم از سوپر اسپورت ساز ها نمیتونن چنین ادعای بزرگی کنن

  13. Ali Keyhani

    ۲۷ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (657 ديدگاه)

    صفرتاصد 3.3؟

  14. U.N.C.L.E

    ۲۷ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (58 ديدگاه)

    فرزند کوچولو و زیبای لامبورگینی که متاسفانه تو خیابونا هم نمی‌تونیم ببینیمش

  15. حسین

    ۲۷ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (259 ديدگاه)

    مصرفش اندازه ی پژو ۴۰۵ هست.
    عجب رنگ بنفش ماتی????

  16. Mahdi

    ۲۷ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (163 ديدگاه)

    ببین رانندگی با این ماشین چه لذتی داره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا