لامبورگینی

همراه با گاو دوست‌داشتنی لامبورگینی: اوراکان اوو 2019

لامبورگینی اوایل سال جاری و در پیست بین‌المللی بحرین از اصحاب رسانه برای بررسی اولیه‌ی اوراکان اوو دعوت کرده بود. تنها با تجربه‌ی چند پیچ در پیست بود که مشخص شد تغییرات اعمال شده در این خودرو تنها به سیستم اطلاعات سرگرمی و برخی قطعات بدنه ختم نمی‌شود.


این خودرو باعث می‌شود لامبورگینی با قدرت بیشتری به جنگ مک لارن برود. تکنولوژی‌های بیشتر اوراکان اوو هم باعث شده‌اند سرانجام ایتالیایی‌ها در این بخش هم چالش‌برانگیز ظاهر شوند.


علاوه بر پیشرانه‌ای جدید، اوراکان اوو دارای سوپاپ‌های ورودی تیتانیومی و سیستم اگزوز سبک‌وزن است. البته که صدای تولیدی پیشرانه انسان را مجذوب خود کرده و کاملاً ضد اجتماع است. درست همان‌گونه که یک لامبورگینی باید باشد…


همچون همیشه این پیشرانه است که تجربه‌ی رانندگی را تحت تأثیر خود قرار می‌دهد. هرچقدر که دور پیشرانه بالاتر می‌رود واکنش هیجان‌انگیزتری را تجربه می‌کنید و تا پیش از اینکه نیروگاه خودرو گرم شود غرشی ترسناک را خواهید شنید. سه حالت رانندگی وجود دارد که اگرچه قابل پیکربندی نیست اما هریک باعث ایجاد شخصیت متمایزی در اوراکان اوو می‌شوند.


حالت استارادا یا همان خیابان باعث می‌شود راحت‌ترین و آرام ترین حالت را تجربه کنید. گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه ی لامبورگینی در این حالت تعویض‌های نرمی دارد. البته گیربکس در سرعت‌های زیر ۱۰۰ کیلومتر در ساعت کمی بی‌میل بوده ولی شما می‌توانید با استفاده از پدال‌های فلزی پشت فرمان کنترل اوضاع را در دست بگیرید.


و این همان چیزی است که اوراکان اووی جدید شما را تشویق می‌کند تا انجام دهید. در حالت اسپورت یا کورسا است که خودرو به‌طور باورنکردنی هیجان‌انگیز بوده و فقط می‌خواهید با آن برانید. شتاب گیری را می‌توان با واژه‌ی وحشیانه توصیف کرد و هرگز از رساندن دور پیشرانه به ۸۵۰۰ خسته نخواهید شد. این خودرو به اندازه‌ی مک لارن 600LT کلینیکی یا همه‌کاره نیست ولی بی‌شک حس ناب محصولات لامبورگینی را دارد.


دیگر بخشی که اوراکان توانایی برابری با مک لارن را ندارد راحتی سواری است. دامپرها به اندازه‌ی کافی رضایت‌بخش هستند و اوراکان اوو اصلاً خودروی ناراحتی نیست اما از نظر سواری راحت در جاده‌های پر از دست‌انداز بریتانیا نمی‌تواند با مک لارن 570S رقابت کند.


البته لامبورگینی خودرویی چابک و فرز است. سیستم‌های فرمان پذیری چهار چرخ و هدایت گشتاوری به همراه سیستم LDVI باعث شده‌اند اوراکان بر پاشنه‌ی خودش بچرخد و با حسی باورنکردنی که پر از سبکی و هیجان است به سمت پیچ‌ها حمله‌ور شود. فرمان خودرو خیلی سنگین نیست اما دقیق و گیرا بوده و اعتمادبه‌نفس زیادی در راننده ایجاد می‌کند.

سیستم LDVI به‌صورت بی‌وقفه کار کرده و تنظیمات شاسی را کنترل کرده و پردازش داده‌های دریافتی تنها ۲۰ میلی‌ثانیه طول می‌کشد. لامبورگینی ادعا می‌کند این سیستم می‌تواند حرکت بعدی راننده را درک کرده تا دینامیک سواری فوق‌العاده‌ای ایجاد شود. اگرچه قضاوت دراین‌باره سخت است اما قطعاً اوراکان اوو کامل‌تر از قبل حس می‌شود.


تمامی مدل‌های این خودرو دارای سیستم اطلاعات سرگرمی با صفحه‌نمایش جدید ۸.۴ اینچی هستند که با پشت آمپرهای دیجیتالی مشابه محصولات آئودی همراه می‌شود. اگرچه این سیستم یک سر و گردن بالاتر از مک لارن قرار می‌گیرد اما ضعف‌های خاص خود را دارد. طراحی منوها منطقی نبوده و خبری از دکمه نیست و این امر کم یا زیاد کردن صدا را عجیب و سخت می‌کند. این سیستم به‌صورت استاندارد دارای اپل کارپلی بوده و گرافیک آن نیز خوب است.

البته از نظر میدان دید هم وضعیت خیلی خوبی وجود دارد اما خب این یک سوپرکار گران‌قیمت است که واقعاً برای استفاده‌ی روزمره طراحی نشده ولی خب برخی مدل‌های دیگر در این بخش برتر هستند. برای مثال آئودی R8 به درد سواری‌های روزمره هم می‌خورد و از میدان دید عالی و ارگونومی بهتر کابین سود می‌برد. جدای از ارگونومی مسئله‌دار لامبورگینی، ما با صندلی‌های خودروی حاضر در تست هم به مشکل برخوردیم. اگرچه صندلی‌ها قابلیت تنظیم دارند اما خیلی نمی‌توان روی آن‌ها راحت بود. لامبورگینی با استفاده از تکنولوژی‌های بیشتر و پیشرانه‌ی ۱۰ سیلندر اوراکان پرفورمنته توانسته سوپرکار کوچک خود را به محصولی جذاب بدل کند. مدل اوو شاید به اندازه‌ی مک لارن 570S کلینیکی و همه‌کاره نباشد اما تیزتر و دسترس پذیرتر بوده و حتی جذاب‌تر از قبل است. همچنین به هیچ عنوان نمی‌توان چشم روی جذابیت‌های ذاتی این خودرو بست…

مشخصات لامبورگینی اوراکان اوو

  • قیمت: 206 هزار پوند
  • پیشرانه: 10 سیلندر ۵.۲ لیتری تنفس طبیعی
  • قدرت/گشتاور: 631 اسب بخار/۶۰۰ نیوتون متر
  • گیربکس: 7 سرعته دوکلاچه، چهار چرخ محرک
  • شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: 2.۹ ثانیه
  • حداکثر سرعت: 325 کیلومتر در ساعت
  • مصرف سوخت: 13.۷ لیتر در هر صد کیلومتر

منبع: autoexpress

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۹ دیدگاه‌ها

  1. ساسان

    ۷ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (1047 ديدگاه)

    کاملترین محصول لامبورگینیه…چه تغیرات ظاهری و چه تغییرات فنی خودرو برای یک جانشین میانرده فوقلادست…اماو اگرهایی که نویسنده آورده از نظر من با خصلتو خوی لامبورگینی سازگاره و کسی که سراغ این برند میاد همینقدر انتظار واکنش وحشی و محکمو از ماشین داره.اصلا نقطه ی تفاوت محصولات لامبو همون اما اگرها و مقایسه های مسخره ای بود که نویسنده کرد…باید منتظر مدل پیست محور ایوو باشیم .که احتمال زیاد سوپرلگرا خواهد بود!

    1. NAVID۰۰۹۸

      ۷ شهریور ۱۳۹۸
      سوابق: (10474 ديدگاه)

      از بند زندان پدال آزاد شدم ?
      به خودم تبریک میگم .
      با وثیقه یک میلیاردی جناب نجفی آزاد شدم تا اطلاع ثانوی .

    2. Reza

      ۸ شهریور ۱۳۹۸
      سوابق: (5359 ديدگاه)

      فکر کنم این گاو دوست داشتنی که دل هممونو برده یکی از خودرو های انتخابی برای درگ امسال موتور ترند باشه.

      1. sina7

        ۸ شهریور ۱۳۹۸
        سوابق: (436 ديدگاه)

        این انگلیسی های لعنتی =)))
        معلوم نیس بررسی لامبورگینیه یا تبلیغ مکلارن
        خودشونم تو دلشون لامبورگینی و فراری و فورد و … دوس دارنا
        ولی غرورشون نمیذاره اعتراف کنن
        هرچند آمار فروش و محبوبیت معلوم میکنه حقیقتو
        مثل استقبال از موستانگ فرمون راست

        1. مانی

          ۸ شهریور ۱۳۹۸
          سوابق: (2486 ديدگاه)

          دقیقا
          آدم فکر میکنه نویسنده هر لحظه پیشه خودش میگه
          ای بابا موتور این چرا از مکلارن بهتره،ای خدا اینفوتینمنتش هم که بهتره و …

        2. ساسان

          ۸ شهریور ۱۳۹۸
          سوابق: (1047 ديدگاه)

          نویسنده تلاش داشت 600ltرو سنگ محک جلوه بده.یه خودرو پیست محورو باجانشین یک خودرو میانرده مقایسه میکنه و مدام به سنگ محک ساختگیش لایک میده…این نوع مقالات خودبخود درذهن مخاطب رده بدی به وجود میاره که محصولات فلان شرکت دنباله رو ودرحال تلاش برای رسیدن به کیفیت برند مد نظر نوسندست…ولی ازنظر من فقط یک شیطنت رسانه ایه..ایوو باید بافراری F8 Tributo مقایسه بشه..تازه اگرF8رو فیسلفت میانرده درنظر بگیریم نه یک فیس آف

    3. مزدا

      ۸ شهریور ۱۳۹۸
      سوابق: (2099 ديدگاه)

      کلمه بی نظیر و بی نقص هم براش کمه

  2. Alireza

    ۷ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (639 ديدگاه)

    جلوش خعلی خوبه

  3. حسن

    ۷ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (195 ديدگاه)

    واقعا این ماشین به دل میشینه، من که دیوانه طراحی و فنیش هستم. واقعا لامبورگینی برای نسل بعدی کار سختی داره که از خودش بهتر باشه!!!

  4. فرید

    ۷ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من طرفدار فوق العاده لامبورگینی ام ولی چن وقت پیش یه مطلبی خوندم درباره مدریت لامبورگینی توسط ولکس واگون و اینکه به لامبورگینی احمیت کامل نمیدن و نمیخوان لامبورگینی بازار خودرو های المانی خودشونو خراب کنه واسه همین هر وخ درباره لامبورگینی میخونم حس بدی بهم دست میده چون میدونم لامبورگینی میتونست ازین حیلی بهتر باشه اگه دست خود ایتالیایی ها بود

  5. Behrouz. anzali

    ۷ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (372 ديدگاه)

    صدای نابی داره که کمتر سوپر کاری پیدا میشه باهاش رقابت بکنه

  6. مهدی ۹۱۱

    ۷ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (459 ديدگاه)

    سلام در مسابقه ای که ۹۱۱توبو اس و پرفور مانته انجام شد در رولینگ لامبو و در درگ پورشه برنده شد دریوتوب هست جالبه

  7. علی

    ۷ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (239 ديدگاه)

    چرا کمپانی میگه 640 اسب ولی در بررسی ها 10 اسب کمتر میگن؟

    1. شاهین

      ۷ شهریور ۱۳۹۸
      سوابق: (4698 ديدگاه)

      سلام
      این به تفاوت بین واحدها مربوط میشه.

  8. حسین دهمرد

    ۷ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (2647 ديدگاه)

    معرفی لامبو بود یا تبلیغ مکلارن؟

  9. ali a

    ۸ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (776 ديدگاه)

    خیلی دلرباست…

  10. سورنا

    ۸ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (1055 ديدگاه)

    جایی که لامبورگینی باشه دیگه هیچ ماشین دیگه ای دیده نمیشه

    لامبورگینی خدای ماشیناس

    تونستی یه ایراد پیدا کنی ازش جایزه داری تو همه چی عالیه قدرت زیبایی خاص بودن و …

    همش گفتید مک لارن و … ولی یه تار موی لامبو میرزه به کل شرکت مک لارن

  11. Khosrow

    ۸ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (2293 ديدگاه)

    بهترین مقاله و زیباترین عکس ها از اوراکان / اونجا پاییزه ..

  12. رامتین

    ۸ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (3264 ديدگاه)

    فوق العاده هست با موتور 5.2 لیتری تنفس طبیعی و 630 اسب. یعنی به ازای هر لیتر 121 اسب که عدد فوق العاده ای هست. البته یجا دیدم از همین موتور 666 اسب هم گرفتند. در کل بهترین سوپر اسپورت دنیاست و نظرسنجی سایت پدال هم همینو نشون داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا