لامبورگینی یک شاسیبلند جدید ساخته و ادعا میکند اوروس عضلانی یک سر و گردن بالاتر از دیگران است. ما پشت فرمان این خودرو نشستهایم تا…!
لامبورگینی عمده محبوبیت و اعتبار خود را مدیون ساخت اولین سوپرکارها در دهه ۶۰ میلادی و با مدل افسانهای میورا میشناسد و هماکنون تلاش دارد با عرضه اوروس جدید بازار ویژهای برای خود دست و پا کند. این برند ایتالیایی میگوید اوروس اولین سوپر شاسیبلند دنیاست…
اوروس بر پایه همان شاسی پورشه کاین و آئودی SQ7 ساخته شده و همانند کاین توربو از پیشرانه ۸ سیلندر ۴ لیتری توئین توربو سود میبرد. البته لامبورگینی اصلاحات زیادی در این قلب آهنین، از توربوها گرفته تا سیستم خنککنندگی انجام داده و از دل آن قدرت عظیم ۶۴۱ اسب بخاری و گشتاور ۸۵۰ نیوتون متری را استخراج کرده است؛ بنابراین این هیولای ۲.۲ تنی میتواند تنها در ۳.۶ ثانیه از سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت شلیک شود و مرز سرعت ۳۰۴ کیلومتر در ساعت را درنوردد. این یکی واقعاً سریع است!
هدف لامبورگینی ترکیب کاربردی بودن روزمره یک شاسیبلند با پرفورمنس سوپرکارها بوده است. به منظور دستیابی به چنین عملکردی در یک خودرو با تواناییهای آفرود و همچنین فضای کافی برای پذیرایی از ۵ سرنشین، اوروس دارای همه نوع تکنولوژی برای گول زدن قوانین فیزیک است. یک سیستم فرمان پذیری چهار چرخ، میلههای ضد لغزش فعال، سیستم چهار چرخ محرک و… در شاسیبلند محشر لامبورگینی بکار رفتهاند. چرخهای عقب این خودرو میتوانند به منظور افزایش چابکی اوروس در خلاف جهت چرخهای جلو بچرخند.
کنترل این تکنولوژی و تکنولوژیهای بیشتر کار تامبورو است، دستهای از سوئیچها و اهرمها در پایه کنسول مرکزی! این خودرو حالتهای رانندگی استرادا (جادهای)، اسپورت و کورسا را بهصورت استاندارد داشته و بهصورت سفارشی هم میتواند حالتهای نیو (برف)، ترا (شن و سنگریزه) و سابیا (ماسه) را داشته باشد. علاوه بر تمامی موارد خود راننده هم میتواند بر پایه علائق شخصی پاسخهای پیشرانه گیربکس و سیستم تعلیق را تنظیم نماید. این سیستم پیچیده به نظر میرسد اما در عمل کامل خوب بوده و به زودی مناسبترین تنظیمات را خواهید یافت.
اوروس یک خودروی بزرگ و ترسناک است. با طول بیش از ۵ متر و پهنای ۲ متر، جدیدترین محصول لامبورگینی ابعادی در حد کاین داشته هرچند ارتفاع کمتری دارد. این ارتفاع کمتر در زمان ورود به خودرو مشهود بوده زیرا اگرچه راننده اوروس در جایگاهی بالاتر از اکثر خودروهای سواری قرار میگیرد اما حضور در صندلی راننده شبیه نشستن پشت فرمان یک رنجروور نیست. به این ترتیب میدان دید اوروس به خوبی بهترینهای کلاس نبوده اما موضوع مثبت اینکه محیط رانندگی اوروس بسیار اسپورت تر بوده و فضای کلی این خودرو کاملاً خوشایند است. چرم، آلکانترا و دیگر متریال بکار رفته به خوبی با یکدیگر چفت شده و بخش مرکزی نیز دارای جدیدترین ویژگیها میباشد.
کابین اوروس فضای راحتی داشته و همین موضوع درباره صندلیهای عقب نیز صادق است. البته این در صورتی است که قدبلندتر از حد عادی نداشته باشید. در این صورت است که خط سقف خمیده اوروس کمی باعث ناراحتی و محدودیت فضای سر خواهد شد. در این خودرو میتوانید از صندلی نیمکتی مرسوم سهنفره در عقب یا صندلیهای دوتایی انفرادی با تنظیمات برقی به منظور ایجاد تجربهای لیموزین مانند سود ببرید. این مورد آخری با صفحات نمایشی سفارشی در پشت صندلیهای جلو تکمیل میشود. فضای بار اوروس نیز معقولانه و برابر با ۶۱۶ لیتر بوده که با خواباندن صندلیها به ۱۵۹۶ لیتر افزایش مییابد. لامبورگینی انتظار دارد اکثر خریداران اوروس از این خودرو به عنوان محصولی همهروزه استفاده کنند و جدای از ابعاد بزرگ بدنه، این موضوع نمیتواند یک مشکل باشد.
به لطف فرمانی که توازن وزنی مناسب و دقت بالا دارد اوروس را به راحتی میتوان راند و هیچ تکان یا ناهنجاری متداول مشهود در شاسی بلندها را نمیتوان در این گاو ایتالیایی مشاهده کرد. شما اوروس را همانند یک خودروی پرفورمنس عادی میرانید و توانایی آن در عبور از پیچ و تغییر ناگهانی جهتها واقعاً احساسبرانگیز است. شما انتظار دارید ترمزها سریعاً پس از پیچ اول با کاهش عملکرد مواجه شوند اما خب این اتفاق نمیافتد.
اما جایی که اوروس به تقلا میافتد به برخورد سیستم تعلیق با مسیرهای ناهموار و اذیت شدن آن مربوط است. باید به این نکته اشاره کرد که مسیر مورد آزمایش دارای برخی دست اندازهای شدید بود و مدل حاضر در تست نیز از بزرگترین رینگهای در دسترس یعنی نمونههای ۲۳ اینچی استفاده میکرد. رینگهای استاندارد ۲۱ اینچی با دیوارههای بزرگتر لاستیک شاید در این بخش عملکرد بهتری داشته باشند. اگرچه اوروس در سنگفرشهای خیابانی نرم و آرام بود اما در جادههای ناهموار سر و صدا و لرزش بیشتری را به کابین منتقل میکند. این موضوع راننده را عصبی میکند اما اثر آن روی سرنشینان عقب بیشتر میباشد.
اوروس هرگز باب میل همه افراد نخواهد بود اما با توجه به سابقه سازنده باید اذعان کرد با محصول بسیار قابلتوجهی روبرو هستیم. این نوع خودروها دقیقاً همانهایی هستند که مشتریان لامبورگینی میخواهند و جدای از کیفیت سواری، اوروس امیدهای زیادی را زنده کرده است…
مشخصات لامبورگینی اوروس
- قیمت: 165 هزار پوند
- پیشرانه: 8 سیلندر ۴ لیتری توئین توربو
- قدرت/گشتاور: 641 اسب بخار/۸۵۰ نیوتون متر
- گیربکس: 8 سرعته اتوماتیک، چهار چرخ محرک
- شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: 3.۶ ثانیه
- حداکثر سرعت: 304 کیلومتر در ساعت
- مصرف سوخت: 12.۸ لیتر در هر صد کیلومتر
منبع: autoexpress
فرهاد كرمستجی
۲ خرداد ۱۳۹۷واقعا متحیر کنندست طراحیش، فکر کنم با توجه به جمله ی اخر متن اوروس امیدهای خیلی از ماشین دوست هارو در تقابل با پدیده ی کراس اور پرستی زندده نگه داشته، یه جورایی ثابت کرده میشه رو 200 هزار دلار یه ماشین لوکس پرفورمنس از نوع اس یو وی یا کراس اور رو خرید و ازش لذت برد.
Amirferrari
۲ خرداد ۱۳۹۷واااای از لامبورگینی،آخه چرا باید اینقدر یه ماشین خوب باشه،من هیچ رقیبی براش نمیبینم،رنجروور و بنتلی شاید تو لاکچری بودن رقیبش محسوب بشن اما نمیتونن مثه اوورس هم لوکس باشن و هم یه سوپراسپرت سریع،تو نسخه فول آپشن هم ۲۳۰ هزار دلار قیمت داره که از نسخه فول آپشن بنتیاگا با قیمت ۲۹۰ هزار دلاری ۶۰ هزار تا ارزونتره! فعلا تو شایی بلندا نه تو ظاهر رقیب داره نه تو پرفورمنس،شتاب ۳ ثانیه هم ثبت کرده که حالا حالاها رکورد داره! لامبو با سودی که از فروش ۳۵۰۰ دستگاهی اوورس در سال در میاره هم تاسیساتشو به روز میکنه و کلی هم اشتغال زایی میکنه،هم اینکه زودتر میتونه نسل بعدی اونتادور و هوراکان رو توسعه بده،این یعنی سیاست خودروسازی
ساسان
۲ خرداد ۱۳۹۷بعد از مدتها منشر شد. ممنون.
زیباترین و پرفورمنسترین شاسی بلندجهان…قبل اوروس هیچوقت تصور نمیکردم یه شاسی بلند اینقدر بتونه یه لامبورگینی باشه!
بیصبرانه منتظر اونتادورsvjو شنیدن خبر رکورد شکنیش هستم.
net
۲ خرداد ۱۳۹۷طراحی داخلی و بیرونی این ماشین دوست ندارم
امیر
۲ خرداد ۱۳۹۷در اینکه موتورش شاهکاره و لذت رانندگی بی نظیری ارائه می کنه حرفی نیست اما بیش از حد خمیده بودنش واقعا اذیت کننده است و برای یک SUV فضای کم در بخش عقب قابل قبول نیست واقعا
من خودم کاین توربو رو انتخاب می کنم به نظرم واقعا بی رقیبه،راحتی و لوکس بودن در حد اعلا و پرفورمنس و قدرت وحشتناک زیاد
net
۲ خرداد ۱۳۹۷امیر به نکته جالبی اشاره کردی عقبش خیلی خمیده و کوچیک هست.چجوری میتونم باهات در ارتباط باشم؟
امیر
۲ خرداد ۱۳۹۷ممنون دوست عزیز
همینجا اگر نکته ای چیزی هست بفرمایید
ساسان
۲ خرداد ۱۳۹۷http://uupload.ir/files/yvd1_4.jpg
http://uupload.ir/files/ra10_6.jpg
http://uupload.ir/files/orb7_5.jpg
عقبش یکمقدار کوچیک هست ولی نه در اونحدی که شما میگی ازیت کنندست..لنگ طرفو ببین قدش 190 داره ازنظر من…برای یه سوپر اسیوویSSUV;خیلی مناسبه .
اینجا با یکSSUVطفرفیم.اورگونومی کابینو ببین.ماهیتا”با خودروهایی که نام بردی تفاوت داره.
http://uupload.ir/files/b0db_1.jpg
در ضمن.در اونSUVها از همچین ظاهر هیجان انگیزو خفن خبری نیست(بی انصافیه بین اینهمه کاراکتر مثبت به شیب عقب سقف گیر بدین !!)
http://uupload.ir/files/4cs1_2.jpg
امیر
۳ خرداد ۱۳۹۷بله باهاتون موافقم اما خودم شخصا پورشه رو بیشتر دوست دارم و ترجیح میدم در کنار اسپرت بودن و هیجان، راحتی و فضای هرچه بیشتر هم موجود باشه
ولی صد درصد اوروس جذاب و بسیار خواستنیه و هیجان انگیز تر از بقیه رقباش هست
R
۶ خرداد ۱۳۹۷یه جوری حرف میزنی انگار چند تا ماشین لوکس داری اینم میخوای بخری
فتنه گوساله سامری
۲ خرداد ۱۳۹۷بدون شک بی نظیره.ولی پورشه کاین توربو وbmwX5mقطعا انتخاب بهتری هستن واسه کسی که یه شاسی بلند لوکس.اسپرت وجذاب وکاربردی میخواد.همونطور کهbmwX5Mبه عنوان بهترین suvاسپرت کاربردی دنیاانتخاب شد.مگه اینکه یه یه خودروی متمایزبخواد
Carbonado Aventador
۲ خرداد ۱۳۹۷اسم لامبورگینی فقط کافیه واسه اینکه x5 و کاین و… به حاشیه برن!!!
و اینکه از لحاظ پرفومنس یه سر و گردن بالاتره…
وقتی لامبو میگه شتاب ۳.۶ یعنی باید یه شتاب در حد ۳ ثانیه انتظار داشته باشیم..
همونطور که هوراکان رو گفت ۳.۲ ولی همه باهاش ۲.۶ میزدن!!!!
Bilbo
۳ خرداد ۱۳۹۷😮😮😮
واقعا؟ یعنی رقم معرفی شده شرکت واسه شتاب، ۰.۶ ثانیه بیشتر از مقدار واقعیه؟
من نمیفهمم چرا باید یه شرکت تو این رقابت پر رقیب شتاب ها که هر صدم ثانیهش میتونه حکم به برتری یه مدل بده، لامبو بیاد ۰.۶ ثانیه رقم اعلامیش رو بیشتر بگه؟ لامبو هم شرکت خیلی متواضعی هم نیست که بذاریم پای تواضعش. منطقی نیست اصلا.
Carbonado Aventador
۳ خرداد ۱۳۹۷اره تمام خودرو ساز های درست حسابی یکم عدد و ارقامشون رو بیشترمیگن…
چطور میگن اونتادور ۳۵۰ مسره ولی تو اکثر تستا ۳۷۰ تا باهاش رفتن..
یا هوراکان گفتن ۳۳۰ ولی ۳۶۰ تا باهاش میرن..
.
.
یه مثال دیگه اینکه مکلارن ۷۲۰ رو اعلامکردن ۷۱۰ اسب بخارهولی رو داینو ۷۸۰ تا دیده شده…
.
لامبو همیشه ماشیناشو یه مقدار ضعیفتر از چیزی که هست معرفی میکنه
ساسان
۳ خرداد ۱۳۹۷کسی که لامبورگینی میخره قطعا” یه خودرو متمایز میخواد.
لامبورگینی اگر بخواد آمبولانسم تولید کنه مطمعا” باش بخشهاییش با عقل جور درنمیاد و متمایز از تمام آمبولانسهای تولیدی درجهانه.وقطعا” سریعترین آمبولانس جهانه!!به عنوان مثال شاید ازماسک هوای شش ضلعی فیبر کربنی استفاده کنه!!!!
Bilbo
۲ خرداد ۱۳۹۷قبلا هم گفته بودم، من حقیقتا با طراحی های سوپر اسپورت های لامبو خیلی ارتباط برقرار نمیکردم و نمیکنم، اما این سوپر شاسی بلند خیلی دلبری میکنه، هم طراحی داخلی و هم طراحی خارجیش. در تعجبم که چطور اینقدر خواستنی هست و شتابشم برای یه شاسی بلند خیلی س….یه!
ساسان
۲ خرداد ۱۳۹۷عکسهای تست سایت motor1 رو هم ببینید..زیباست
http://uupload.ir/files/5kyf_rosso-anteros-road-dynamic-06-1.jpg
http://uupload.ir/files/gs8c_rosso-anteros-road-dynamic-01-1.jpg
http://uupload.ir/files/hyri_rosso-anteros-road-dynamic-02-1.jpg
http://uupload.ir/files/leok_rosso-anteros-track-static-02-1.jpg
http://uupload.ir/files/3lph_blu-eleos-off-road-dynamic-06-1.jpg
http://uupload.ir/files/fxcr_blu-eleos-off-road-dynamic-21-1.jpg
http://uupload.ir/files/p9it_blu-eleos-off-road-dynamic-34-1.jpg
ایمان
۲ خرداد ۱۳۹۷سقف شیب دار ابداع BMW بود که بعداً تو بعضی از شاسی بلندهای خاص تو طراحیشون به کار گرفته شد
البته به این شاسی بلند لامبورگینی خیلی میاد ؛ شیک شده
امیر
۲ خرداد ۱۳۹۷زیباترین ومتحیر کننده شاسی بلندتا حالا ساخته شده
کلیپشو دیدم واقعا شاهکاره
Saied
۳ خرداد ۱۳۹۷شاه کار کرده. به نظر من فقط رقیبش کاین هست در حال حاضر.
مهدی
۳ خرداد ۱۳۹۷تو ریویو هایی که در مورد سیستم تعلیق لامبوها میگن همیشه از خشکی بیش از حد حرف میزدن اما واسه سوپراسپرت توجیح پذیر بود اما اس یو وی باید کارا باشه یکی از شاخصه هاش هم سیستم تعلیق هست جایی که ظاهرا لامبو بازم نتونسته از پسش بر بیاد
ساسان
۳ خرداد ۱۳۹۷برای سوپر اس یووی توجیح پذیره. Ssuv
با تغیر حالتهای رانندگی ارتفاع خودرو و میزان خشکی ونرمیش تغییرمیکنه..کاملا” بدیهیه وقتی با شاسی بلند ازنوع لامبورگینی طرفیم عمده تمرکزاوروس روی پرفورمنس هست تا آفرود.که هدف گذاری شدست نه از روی عدم توانایی درایجاد نرمی کمک فنر!!!
.اون آسایش و نرمی مربوط به بنتیگا و کاینه نه یک سوپر اس یو وی که دور تمرینیش تو نور برینگ رکوردsuv آلفارمئو رو میشکنه!! … یک کلاس جدید به وجود میاره اوروس.
مهدی
۳ خرداد ۱۳۹۷بلاخره در اخر قراره انسان سوار این ماشینها بشه نه گوسفند! لابد سیستم تعلیق ایراد داشته که نویسنده ازش به عنوان مشکل یاد کرده
ساسان
۳ خرداد ۱۳۹۷تو30خط مقاله صاف رفتی رویه نقطه دست گذاشتی.1نکته مثبتم نگفتی صاف رفتی رو یه نکته…علت خشکی کمک فنرو دارم توضیح میدم ازنظر خودم برات رو اینحساب که آدم منطقی هستی.رواینحساب که میفهمی اگر فراری شاسی بلند زد نباید ریلکس بودن شاسی بلند رولز رویس رو ازش انتظار داشت و مثل لامبو یه سوپرشاسی بلندمیسازه که عمده عملکردش تو پیسته.مثل اینکه اشتباه میکردم.باشه سیستم تعلیق مشکل داره و مهندسینی که ماشینی مثل پرفورمانته با اونهمه تکنولوژی میسازن نمیتونستن یا نمیدونستن باید کمک فنر نرم تولید کنن وبعد تولید بهم نگاه کردن گفتن دیدی نتونستیم از پسش بربیایم!!!
درضمن درکمک فنرهای خشک سوپراسپرتها هم انسانها سوارمیشن نه گوسفندها..متاسفم بابت اینوع ادبیات مشمئز کنندت
doubt
۳ خرداد ۱۳۹۷این ماشین انصافا خارق العادست. بی نظیره. یه دلخوشی بزرگه.
آخه چرا باید اینجوری باشه ؟
فول اپشنش 230.000 دلاره و با احتساب دلار 1000تومنی (که خیلیم مدت زیادی ازش نمیگذره و تازه همون 1000 تومنم خیلی فاجعه هست) و با یه سیاستگذاری ساده باید بشه با 300 میلیون اینو سوار شد.
واقعا جز یه مشت برده چی هستیم؟ پای چی سوخته و همچنان میسوزیم؟
Mehdi
۳ خرداد ۱۳۹۷جدی با دلار هزار که خیلی وقت پیشم نیست ۴ یا ۵ سال پیش میشد ۲۳۰ میلیون !!!! یعنی ی لامبورگینی اوروس !!!! احتمالن باهمون دلار این کره ایا میشد حدود ۴۰ میلیون تازه درامدای اونا خیلی بالاتر از ماهاست،اگه اینجا جهنم نیست جهنم کجاست ؟؟؟ ای ایران ای مرز پر …