لامبورگینی به خاطر تاریخچهی درخشان خود در ساخت برخی از نمادینترین و جذابترین خودروها شناخته میشود. میورا، کانتاش و مورسیه لگو از جمله خودروهایی هستند که در زمان خود روی دیوار اتاق افراد بسیاری نقش بسته بودند. این سوپرکارهای فوقالعاده از پیشرانههای ۱۲ سیلندر حجیم و طراحیهایی مثالزدنی سود میبردند.
اما این موضوع درباره شاسیبلند جدید اوروس خیلی مصداق ندارد. دومین شاسیبلند لامبورگینی که پس از مدل نسبتاً ناموفق LM002 وارد بازار شده سر و صدای زیادی به پا کرده است. اوروس در مقایسه با رامبو لامبو که خودرویی برای ارتش بود کاملاً متفاوت بوده و میخواهد فروش لامبورگینی را دو برابر نماید، نه کمتر و نه بیشتر!
علاقهی شدید خریداران به شاسیبلند و حاشیهی سود زیاد این خودروها باعث شده لامبورگینی دیگر توان غلبه بر وسوسهی ساخت خودرویی قدبلند را نداشته باشد. این برند ایتالیایی انتظار دارد در بریتانیا فروش سالانهی ۳۰۰ تا ۴۰۰ دستگاهی داشته باشد.
لامبورگینی با تولید اوروس جایگاه مناسبی در گروه فولکسواگن پیدا کرده است. این شاسیبلند بر پایهی شاسی بکار رفته در آئودی Q7 ساخته شده و پیشرانهی ۸ سیلندر ۴ لیتری توئین توربوی آن نیز از پورشه پانامرا گرفته شده است. گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک نیز در فولکسواگن توارگ دیده میشود.
اما کابین اوروس وابستگیهای بیشتر این خودرو به فولکسواگن را نشان میدهد. پشت آمپرها، نشان دهندهی سوخت، دستهراهنما و کلیدها از چندین محصول آئودی گرفته شدهاند. البته نوشتهی کرومی لامبورگینی در داشبورد به شما یادآوری میکند که داخل محصولی از سنت آگاتا نشستهاید نه چیزی دیگر! این موضوع کاملاً واضح و پیشپاافتاده است اما گاهی اوقات ناخودآگاه به یاد محصولات آلمانی هم میافتید.
اولین چیزی که در زمان حرکت و مخصوصاً در جادههای شلوغ و تنگ بریتانیا به چشم میآید احساس سواری اوروس است. این خودرو طویلتر و پهنتر از رنجروور میباشد. دومین نکته نیز که کمی هم سورپرایز کننده است میزان راحتی این شاسیبلند میباشد.
این خودرو ۷ حالت رانندگی داشته و در نرمترین حالت که استرادا (در زبان ایتالیایی به معنی خیابان میباشد) نام دارد اوروس از نظر کیفیت سواری هیچگونه شباهتی به محصولات پیشین این خودروساز نشان نمیدهد. البته بخش اعظم راحتی اوروس به زیرساخت بکار رفته در آن که محصول آئودی است مربوط میشود. خودروی حاضر در تست از رینگهای بزرگ ۲۲ اینچی استفاده میکند که افتادن خودرو در دستاندازها را مشهود میسازد اما در کل اوروس یک شاسیبلند بزرگ و راحت است.
اکثر اوروس ها وارد فضاهای خارج از جادهای نخواهند شد اما سه حالت آفرود نیو (برف)، ترا (شن) و سابیا (ماسه) آمادگی این خودرو برای هر وضعیتی را تضمین میکنند.
با قرار دادن حالت رانندگی در گیراترین وضعیت یعنی کورسا شاهد پوست انداختن اوروس خواهید بود. اینجاست که سیستم تعلیق بادی سفتتر شده و صدای اگزوز نیز پرطنینتر میشود و کل قوای محرکه حالتی همچون یک سوپرکار را به خود میگیرند.
شلیک شدن یک خودروی سنگین و بزرگ ۲.۲ تنی به سرعت ۱۰۰ کیلومتر کاملاً احساسبرانگیز است. این خودرو تنها در ۳.۶ ثانیه شتاب خود را ثبت کرده و حتی کمی سریعتر هم احساس میشود.
لامبورگینی اوروس با تکنولوژیهای زیادی عرضه میشود تا همانند یک سوپرکار احساس شود. فرمان پذیری فعال چرخهای عقب، رول بارهای فعال، سیستم چهار چرخ محرک تطبیقی و ترمزهای کربن سرامیکی با ابعاد بسیار بزرگ باعث میشوند این شاسیبلند همانند یک سوپرکار رفتار کند.
زمانی که بحث شاسی بلندهای بزرگ پیش میآید اوروس امتیازات خوبی میگیرد. محفظه بار ۶۱۶ لیتری این خودرو کاملاً مناسب بوده و پاسخگوی نیازهای خانوادهها میباشد. اگرچه اوروس ابعاد بزرگی دارد اما در بخش عقب فضایی برای دو سرنشین بزرگسال تدارک دیده شده زیرا خط سقف خمیدهی آن فضای سر را تحت تأثیر قرار داده است.
با توجه به قیمت ۱۶۵ هزار پوندی شما هیچ کمبودی از نظر لوکس بودن احساس نخواهید کرد. چرم و آلکانترا به همراه صندلیهای اسپورت، سیستم ناوبری، کروز کنترل و دوربین پشتی بهصورت استاندارد در این شاسیبلند وجود دارند. دید در شب، سقف پانورامیک و سیستم صوتی سهبعدی بنگ اند اولوفسن نیز بهصورت آپشن در دسترس میباشند.
مشخصات لامبورگینی اوروس
- قیمت: 165 هزار پوند
- پیشرانه: 8 سیلندر ۴ لیتری توئین توربو
- گیربکس: 8 سرعته اتوماتیک، چهار چرخ محرک
- قدرت/گشتاور: 641 اسب بخار/۸۵۰ نیوتون متر
- شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: 3.۶ ثانیه
- حداکثر سرعت: 304 کیلومتر در ساعت
- مصرف سوخت: 12.۶ لیتر در هر صد کیلومتر
منبع: autoexpress
mahdy
۲۴ مهر ۱۳۹۷باورش سخته که لامبورگینی SUV ساز شده
این خیلی بده
شایدم خیلی خوبه
آخه SUV لامبو خیلی بده ولی اوروس خیلی خوب شده
هه صندلی عقب لامبو !!!
میگن آدم نمیره همه چی میبینه
Vahid evo
۲۵ مهر ۱۳۹۷اقا من هرکاری کردم نتونستم با این جلوپنجره ی شلوغش ارتباط برقرار کنم بنظرم رنگ تمام مشکیش بهتره چون جلوپنجره رو میپوشونه به هرحال امیدوارم تو فیس لیفتش یکاری برا این قسمت بکنه اما در بقیه موارد عالیه.
Amir
۲۴ مهر ۱۳۹۷به جرات میشه گفت هیچ شاسی بلندی این جذابیت و کاراکتر اوروس نداره از همه نظر عالیه اما به نظرم در کل توی شاسی بلند ها اول بنتایگا بعد این.
(Ali (Chevy nova
۲۵ مهر ۱۳۹۷قطعى نمىشه گفت
Amir
۲۵ مهر ۱۳۹۷از اونجایی که در سگمنت SUV های لوکس قرار داره و در این بازه ی قیمتی یجورایی میشه گفت.
Mohammad
۲۴ مهر ۱۳۹۷هدف از تولید suv چی بود ؟
افرود و جادار بودن برای خانواده
الان این ماشین هیچ کدوم از مشخصات suv رو نداره
فقط سریع هستش و برای فخر فروشی و کلکسیون
واقعا مکلارن رو درک میکنم که گفت قرار نیست suv بسازه
(Ali (Chevy nova
۲۴ مهر ۱۳۹۷بىشتر جنبه لوکسى داره
Ferrari
۲۴ مهر ۱۳۹۷تا منظور شما از خانواده چی باشه.قطعا تمام اعضای خانواده که قد۱٫۹۰ ندارن که این ماشین مناسب خانواده هایی با دو تا سه بچه کودک یا نوجوان هستش که به راحتی تا چندسال نیازشون رو براورده میکنه ضمنا این ماشین دست کم حداقل های افرود رو داره بنابراین از این لحاظ هم خیال مشتریان راحته.به نظر من تو کلاس خودش ماشین. بسیار خوبیه من اینو به رقباش ترجیح میدم
مزدا
۲۵ مهر ۱۳۹۷اقا محمد دقیقا میتونید بگید مشخصات ماشین های suv چیه!؟ هیچ الزامی نیست هر suv افرود هم باشه.اوروس یه شاسی بلند اسپورت و جاده ای برای عشق و حاله .
Mohammad
۲۵ مهر ۱۳۹۷داداش برو معنی مخفف suv رو بخون بیا بعد بگو هیچ الزامی نیست
sina7
۲۴ مهر ۱۳۹۷در حال حاضر بهترینه ولی چون لامبورگینیه بازم باید بهتر بشه
omid622
۲۴ مهر ۱۳۹۷اولاش مخالف بودم لامبو رو چه به suv اما بعد رونمایی با دیدنش میخکوب شدم واقعا چیز عالی درومده
ارش
۲۴ مهر ۱۳۹۷دیگه بهتر از این چی می خواین؟
ساسان
۲۴ مهر ۱۳۹۷اوروس واقعا”شاسی بلند جذابیه و امیدوارم فروشش طبق برنامه شرکت پیش بره تا با سود بیشتر تحقیقو توسعه سوپرکارهاکاملترو زمانش کوتاه تر بشه و برای دیدن جانشین 12سیلندرهاش 10سال منتظر نمونیم.هرچندسوپراسپرتهای لامبورگینی جوری طراحی و آپگریت میشن که پتانسیل این زمان طولانیو دارن.
سورنا
۲۴ مهر ۱۳۹۷هرچند اوروس بهترین شده و بی نقص ولی من هیچوخ دوس ندارم لامبورگینی رو این مدلی ببینم
از نظر من لامبورگینی باید بخوابه رو زمین هرچی بیشتر بهتر
مسعود
۲۵ مهر ۱۳۹۷“لامبورگینی با تولید اوروس جایگاه مناسبی در گروه فولکسواگن پیدا کرده است. این شاسیبلند بر پایهی شاسی بکار رفته در آئودی Q7 ساخته شده و پیشرانهی 8 سیلندر 4 لیتری توئین توربوی آن نیز از پورشه پانامرا گرفته شده است. گیربکس 8 سرعته اتوماتیک نیز در فولکسواگن توارگ دیده میشود.”
تو را به خدا متن بالا را دوباره بخوانید! شیاد ترین و متقلب ترین کمپانی خودرو سازی جهان همین فولکس واگن است! با یکسری پلتفرم و پیشرانه دهها مدل خودرو با برندهای گوناگون بیرون می دهد که همگی در اصل یکی هستند! فولکس، آئودی، سیات، اشکودا، لامبورگینی، پورشه،…
سود وحشتناکی از این مسخره بازی می برد که نگو و نپرس! واقعا” بی ام دبلیو و مرسدس بنز اصالت دارند!
یاس ی
۲۵ مهر ۱۳۹۷آخه این کجاش تجربه رانندگی بود !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
فقط مشخصات فنی و داشته ها و نداشته های اوروس را نوشته بود، تجربه رانندگی یعنی حداقل نویسنده ی مسافتی را باهاش راننگی کرده و تجربه خودش را نوشته، این فقط مشخصات بود.
Khosrow
۲۵ مهر ۱۳۹۷هرچی بیشتر میبینمت بیشتر بدم میاد ازت اوروس ..
Khosrow
۲۵ مهر ۱۳۹۷یه کم جدی تر به اون عکس بزرگ بالای صفحه نگاه کنید / یا خدا این چیه اخه ..
mohammad ata
۸ آبان ۱۳۹۷طراحیش جوزیه هنوز باورم نمیشه ساخته شده
چقدر فاصلس بین ما و اونا !