از زمان معرفی مدل تولید محدود لامبورگینی سیان که بر اساس اونتادور ساخته شده است، سیستم هیبریدی ابرخازنی آن موردتوجه قرار گرفته است اما درواقع، این سیستم کمی ناامیدکننده بوده و مطابق انتظارات نیست زیرا هرچند سیان تجربهٔ خالص و واقعی یک سوپرکار را فراهم میکند اما در مورد نحوهٔ عملکرد یا احساس سیستم هیبریدی آن هیچچیز غیرمعمول و قابلتوجهی وجود ندارد. هرچند تکنولوژی هیبریدی لامبورگینی هم هوشمندانه و هم پیشگامانه است اما خیلی قدرتمند نیست. این سیستم جمعوجور که فقط ۳۴ کیلوگرم به وزن خودرو اضافه میکند، شامل یک موتور الکتریکی یکپارچه درون گیربکس میشود.
برق موردنیاز این موتور در یک ابرخازن ذخیره میشود که در عقب خودرو نصب شده است. لامبورگینی ادعا میکند که ابرخازن سه برابر سبکتر از باطری لیتیوم یون با ظرفیت انرژی یکسان است. البته ظرفیت ذخیرهٔ انرژی واقعی ابرخازن سیان اعلام نشده است. قابلیت ابرخازنها از نام آنها مشخص است زیرا بهطور چشمگیری انرژی بیشتری نسبت به خازنهای معمولی ذخیره میکنند. علاوه بر این، در هنگام شارژ یا تخلیه نیز هیچ واکنش شیمیایی رخ نمیدهد و به همین دلیل ابرخازنها بسیار کارآمد بوده و میتوانند بهسرعت شارژ و تخلیه شوند.
سیان نمیتواند صرفاً با نیروی الکتریسیته حرکت کند اما ابرخازن مقدار کمی گشتاور آنی را برای کمک به درگیری روان کلاچ در هنگام رانندگیهای سرعتپایین اضافه میکند. موتور الکتریکی نیز برای آرامتر کردن تعویض دندههای وحشیانهٔ گیربکس هفت سرعتهٔ تک کلاچهٔ AMT قدیمی، کمی نیروی کمکی بین تعویض دندهها اضافه میکند. اعداد خالص اما بهخوبی نقش سیستم هیبریدی را در قوای محرکهٔ سیان نشان میدهند زیرا این سیستم تنها ۳۴ اسب بخار قدرت دارد که در برابر قدرت ۷۸۵ اسب بخاری موتور ۶.۵ لیتری V12 ناچیز است. مجموع خروجی این سیستم هم ۸۱۹ اسب بخار قدرت.
بنابراین بعید به نظر میرسد که هیچکدام از ۶۳ خریدار سیان از سوپرکار هیبریدی عجیبوغریب خود انتظار کارهایی که تویوتا پریوس انجام میدهد و یا حتی تواناییهای قوای محرکهٔ پلاگینهیبریدی سوپرکارهایی مثل فراری SF90 و مکلارن آرتورا را داشته باشند. علاوه بر این، خریداران باید بدانند که این سیستم هیبریدی هیچ تأثیری در کاهش مصرف سوخت سیان ندارد، حتی یکذره زیرا مصرف سیان با ۲۹.۴ لیتر در هر صد کیلومتر در شهر، ۱۶.۷ لیتر در بزرگراه و ۲۳.۵ لیتر بهصورت ترکیبی، حتی از اونتادور هم کمی پرمصرفتر است.
برخلاف اکثر لامبورگینیها، نام سیان از یک گاو نر مشهور گرفته نشده بلکه این به معنای رعدوبرق در گویش بولونیایی است. به نام این ماشین همچنین عبارت FKP 37 هم ضمیمه شده که ادای احترامی به «فردیناند کارل پیچ» و سال تولد او یعنی ۱۹۳۷ است. وی که مدیر اجرایی گروه فولکسواگن بود، لامبورگینی را وارد این گروه کرد و درست پیش از معرفی سیان در سال ۲۰۱۹ از دنیا رفت.
حتی با توجه استانداردهای لامبورگینی، طراحی بیرونی سیان بسیار پرخاشگرانه و تهاجمی است. فرم اصلی این خودرو با اونتادور که بر اساس آن ساخته شده مشترک است و هردو از ساختار فیبر کربنی مرکزی یکسانی استفاده میکنند؛ اما بااینحال در سیان قسمتهای زیادی مثل دیلایتهای Y شکل در جلو، ورودیهای هوا، کاور کرکرهای پیشرانه و چراغهای عقب با خروجی هوایی بین آنها تغییر کردهاند. به این تغییرات، سیان نمای یک سوپراسپرت مدرن را پیدا کرده و خیره نشدن به آن دشوار است.
پس از روشن کردن پیشرانه نیز دیگر ار گوش دادن به سمفونی آن سیر نخواهید شد. سیان احتمالاً به عصبانیترین نسخه از پیشرانهٔ V12 لامبورگینی مجهز شده است. در سرعتهای پایین، پیشرانه غرغر میکند و کابین را میلرزاند اما با افزایش دور، شخصیت آن با سختتر شدن صدای اگزوز تغییر میکند. با نزدیک شدن پیشرانه به محدودهٔ ۸۵۰۰ rpm نیز قسمتهای مختلف این ارکستر سمفونیک به جذابترین هماهنگی خود میرسند.
محدودیتهای سفر به اروپا به خاطر بیماری کرونا موجب شد آزمایش رانندگی ما با سیان بجای ایتالیا در پیست آزمایشی میلبروک در انگلستان انجام شود. البته انگلستان را همه میشناسیم و میدانیم که اکثراً آسمان در آنجا در حال باریدن است اما در پیست بیضیشکل سرعتبالای ۳.۲ کیلومتری میلبروک، سیان توانست شتاب کمنظیر خود را به نمایش بگذارد. گیربکس این سوپرکار تولید محدود که حالا از کمک سیستم هیبریدی برخوردار است نیز با بیرحمی کمتری نسبت به اونتادور دندهها را تعویض میکند اما که هنوز هم تعویض دندهها بیشتر از یک گیربکس دوکلاچه تکان دارد. همچنین هرچند پاسخ پدال گاز خودرو بینقص است اما V12 تنفس طبیعی فاقد گشتاور دور پایینی است که اکثر پیشرانههای توربوشارژ مدرن ارائه میکنند.
در مسیرهای پیچدرپیچ و شیبدار میلبروک که میتواند یک جادهٔ کوهستانی باریک را شبیهسازی کند، اندازه و وزن سیان بیشتر خود را نشان دادند. عرض ۲,۱۰۰ میلیمتری این خودرو حتی با استاندارد هایپراسپرتها هم قابلتوجه است و ترکیبی از موقعیت پایین راننده و خط کمر بالا، سنجیدن جایی که خودرو به پایان میرسد را دشوار میکند. همچنین کاور کرکرهای پیشرانه نیز حال و هوای زندان به کابین خودرو داده است. به گفتهٔ لامبورگینی، وزن خشک سیان ۱۶۰۰ کیلوگرم است که این یعنی زمانی که خودرو با سوخت و مایعات پُر میشود، وزن آن به حدود ۱۸۰۰ کیلوگرم میرسد.
سیان در بسیاری از پیچهای کُندتر میلبروک کمفرمانی مشهودی دارد و حتی سیستم فرمان گیری چرخهای عقب هم نمیتواند بر تایرهای جلو که در چسبندگی از تایرهای عقبی ضعیفتر هستند غلبه کند؛ اما پیچهای سریعتر میلبروک برای سیان بسیار مناسبتر بودند. با افزایش بار شاسی، نیروی کمکی سبک فرمان کمی بیشتر میشود و سامانهٔ چهارچرخ محرک نیز با توانایی خود در یافتن چسبندگی در مسیرهای خیس، راننده را تحت تأثیر قرار میدهد. کنترل بدنه نیز در گردنههای مسیر انضباط خود را حفظ میکند اما سواری در همهٔ حالات رانندگی کاملاً سفت است.
کابین سیان نسبت به اونتادور بهتر است اما فضای سر کمی دارد. در اینجا یک صفحهنمایش لمسی سیستم اطلاعاتی-سرگرمی عمودی جای نمایشگر کوچکتر اونتادور را گرفته و پانل شیشهای الکتروکرومیک سقف را میتوان با فشردن یک دکمه روشن یا تیره کرد؛ اما با همهٔ اینها، بدیهی است که معماری اصلی کابین سیان با اونتادور سالخورده مشترک است. البته بخش خدمات سفارشی Ad Personam لامبورگینی مطمئناً میتواند با هزینهای اضافی بسیاری از این شباهتها را کاهش دهد.
در پایان باید گفت سیان یک پیروزی فنی یا یک شاهکار رادیکال نیست اما واقعاً نیازی هم نیست که چنین باشد زیرا ما میدانیم که جایگزین اونتادور از یک سیستم هیبریدی قویتر در کنار نسخهٔ بازتنطیم شدهٔ پیشرانهٔ بزرگ V12 استفاده خواهد کرد. سیان در انجام کارهایی که لامبورگینیها به بهترین وجه انجام میدهند یعنی خودنمایی و جلبتوجه بسیار عالی است و درعینحال نمایی اجمالی از آنچه که در آینده از این برند ایتالیایی خواهیم دید نشان میدهد.
مشخصات فنی
Lamborghini Sian 2021 | |
پیشرانه | ۶.۵ لیتری V12 هیبریدی |
قدرت موتور بنزینی | ۷۸۵ اسب بخار |
قدرت موتور الکتریکی | ۳۴ اسب بخار |
مجموع قدرت | ۸۱۹ اسب بخار |
مجموع گشتاور | ۷۵۸ نیوتن متر |
گیربکس | ۷ سرعته AMT |
محور محرک | چهارچرخ |
شتاب صفر تا ۹۶ | ۲.۵ ثانیه |
مسافت ۴۰۰ متر | ۱۰.۳ ثانیه |
حداکثر سرعت | ۳۵۵ کیلومتر بر ساعت |
مصرف سوخت | ۲۳.۵ لیتر ترکیبی |
فاصلهٔ محوری | ۲,۷۰۰ میلیمتر |
طول | ۴,۹۸۰ میلیمتر |
عرض | ۲,۱۰۰ میلیمتر |
ارتقاع | ۱,۱۳۲ میلیمتر |
وزن | ۱۷۹۰ کیلوگرم |
حجم صندوق بار | ۱۴۰ لیتر |
قیمت | ۳ میلیون دلار |
ساسان
۱۸ اسفند ۱۳۹۹چقدر زیبا وخشن طراحی شده…
ترکیب این طرح و ترزو میلنیو میتونه یه ترکیب فوقلاده برای جانشین اونتادور باشه
پدر خودرو سازی جهان
۱۸ اسفند ۱۳۹۹پشتش خیلی زشته
MahyarMAR
۱۸ اسفند ۱۳۹۹و یه زره چاشنی المنتو
Regra loaded
۱۸ اسفند ۱۳۹۹با ۳میل میشه کوین اگزگ خرید
NAVID۰۰۹۸
۱۸ اسفند ۱۳۹۹آخه اصلاً کسی این خودرو را نمیخره واسه رقابت و رانندگی ، این خودرو برای شوآف و کلکسیون هست و اگر نه که با قیمتی چند برابر کمتر یه اونتادور sv میخرند و میگازونند !
Hadi
۱۸ اسفند ۱۳۹۹طراحی خیلی خوب و ایتالیایی فوق العاده ای داره ?…
عقبش میتونست بهتر از این باشه ولی همینم بدک نی…
مشخصات فنی فوق العاده ای داره…
ولی 3 میلیون دیگه زیادی گرونه نهایت دیگه 2 میلیون…
قیمتش بیشتر از 2 تا اسپیدتیل عه…
که اونم مثل این خاص و تولید محدوده…
من که اگه 3 میلیون داشتم اسپیدتیل رو به علاوه 1.8 میلیون پول اضافی ترجیح میدادم…
Mf1
۱۸ اسفند ۱۳۹۹قرار نیست همیشه شوآفی انجام بدی بهاش یه موقعی هم از لاکت بایستی بیای بیرون قدرتتو نشون بدی
جناب ایکس
۱۸ اسفند ۱۳۹۹با سنتناریو رفتن به اوج اسمون. با سیان رفتن به قعر زمین
T.C.B.K
۱۸ اسفند ۱۳۹۹3 میلیون دلار…
???
وایسید یه دقیقه…
3 میلیون دلار = 819 اسب بخار /// 758 گشتاور
شتاب 0تا 100= 2.5
درگ 400 متر = 10.3
حداکثر سرعت = 355 کیلومتر.
والا سواریش هم این طور که پدال نوشته معمولی هست.
3 میلیون دلار…. ?????
3 میلیون ؟؟؟؟؟
به عبارتی میکنه 280 ماه حقوق یه دکترا مغز و اعصاب تو آمریکا.
3 میلیون…. واقعا بدم به این؟
Farzad
۱۸ اسفند ۱۳۹۹رامین ماشین حسابت هنگ نکنه ?
۶۳ نفری که شانس اینو داشتن که این اثر هنری رو بخرن یه معامله دو سر برد کردن چون در آینده ارزش کلکسیونیه بالایی پیدا میکنه .
NAVID۰۰۹۸
۱۸ اسفند ۱۳۹۹فرزاد جان
به نظر من در تمام لامبورگینیها ، ارزش سستوالمنتو بالاتره چون بسسسسسیار مشخصات خاصی داره از وزنش گرفته تا تریم ساخت و متریال خاصش و ظاهرش !!!
از همه مهمتر قیمتش هنوز نکشیده بالا و مطمئناً در آینده نجومی و دست نیافتنیتر میشه و تولید بسیار محدودتری داشت !
رِوِنتون را یادتون میاد زمانی رونماییش جهان را منفجر کرد ، بینظیر بود !
توجه کردید رامین عشق چانگان آخر کامنتهایش منویسه : پدال لطفاً منتشر کن … ممنون !!! .حالا من هم باید تو هر کامنت واسه اهل دلاش بزنم ((( نظر شخصی ، یادت بگیرید ، ممنون ))) ??♂️ !
Farzad
۱۸ اسفند ۱۳۹۹نوید جان بله
و همونطور که میدونی سستوالمنتو ها فقط به مشتری های قدیمی و وفادار لامبورگینی فروخته شدن ، چون کمپانی وسواس زیادی داشت که این شاهکار دست چه کسانی میفته .
Amir
۱۸ اسفند ۱۳۹۹آقا رامین ، شما همونی نبودی که توی مقاله مقایسه موستانگ و ام ۸ و پولستار ، به پولستار رای دادی و گفتی شتاب و سرعت ملاک نیست ؟
“اما واقعا پولستار ۱ ، یه چیز دیگس. پولستار ۱ از همه گرونتره. از همه کند تره.
اما همیشه سرعت و قدرت حرف اولو نمیزنه. این جا هست که پولستار با روح و روان آدم بازی میکنه. پولستار ۱ یه خودرو ساده هست. قدرت زیادی داره اما شتاب نداره.“ اکانت: .T.C.B.K
“انتخاب من اینجا پولستار هست. واقعا جذابه. شاید گرون باشه و خیلی کند باشه
اما واقعا جذابه.“ اکانت: Ramin
مولتی اکانتی ، گفتم هر دوتا رو بیارم ?
چطور پولستار جذابه و مشخصات فنی زیاد مهم نیس ، اما این سفینه فضایی کلکسیونی لامبو که فقط جذابیته ، باید فقط از نظر فنی تخریبش کرد ؟
آها ، بذار دلیلشو بگم ، پولستار چون مونتاژ چین هست ، جذابه و فنی مهم نیس اما لامبو چون چینی نیست دیگه باید خودتو به هر آب و آتیشی بزنی تا بگی این بده ، واقعا جبهه گیرانه تر از این ؟ تعصبی تر از این داریم ؟ چانگان ماهی چند یوآن دستمزد زحمات جنابعالی میده ؟ بگو ما هم بهره ای ببریم
حسن
۱۸ اسفند ۱۳۹۹حقوق دکترا مغز و اعصاب در آمریکا رو چطوری حساب کردی؟ لطفا و خواهشن از موضوعاتی که اطلاع ندارید برای تایید حرفاتون استفاده نکنید! یا حداقل به هرچی که از هر جا میخونین اعتماد نکنین. (یه متخصص اینجا چیزی در حدود 150 دلار در ساعت حقوقش هست اونم در حالت آنکال، یعنی وقتی تو خونش نشسته و اگه مشکلی پیش بیاد بهش زنگ بزنن بره ببینه چی شده)
T.C.B.K
۱۸ اسفند ۱۳۹۹اقای حسن متخصص جراح مغز سالی بین 250 الی 300 هزار دلار در آمدش هست.
خب این عدد رو تقسیم بر 12 ماه کنی میشه بین 20 الی 25 هزار دلار در ماه د
میانگین بگیری و تقسیم کنی. حدودا میشه 140 ماه. معادل حقوق 140 ماه یه دکترا مغز و اعصاب. دکتر که نمیتونه هیچی نخوره.
نصف پولشم بتونه پس انداز کنه بعد 280 ماه میتونه اینو بخره.
تازه هرچند به کارش هم نمیاد.
حسن
۱۸ اسفند ۱۳۹۹این مبلغ تقریبا مینیمم حقوق هست (حالت آنکال، در صورت فعال بودن به راحتی از نیم میلیون دلار هم میگذره). اگر هم منظورتون بعد از کم کردن هزینه ها باشه بهتره در نوع نوشتارتون دقت کنید. چون مجدد کامنتتون رو خوندم و مشخصا برداشت از کامنت شما این هست که 3 میلیون رو معادل حقوق 280 ماه دونستید! نه معادل 280 ماه پس انداز بر اساس حقوق!
من کلا خیلی کامنت کم میزارم، ولی بیش از 10 سال هست هر روز تقریبا این سایت رو مطالعه می کنم. متاسفانه چندین ماه (شاید یک سال) هست که کیفیت کامنتها بشدت پایین اومده. می دونم هم کار اشتباهی کردم که پاسخت رو دادم، چون اصولا هدف یکسری کامنت ها (اکانت ها) همین مباحث حاشیه ای هست.
R
۱۹ اسفند ۱۳۹۹به مغزت فشار نیار رامین سه میلیون دلارتو نگه دار باهاش سیصد تا تسلا بخر کسی مجبورت نکرده پولتو به این بدی!
Mahdi
۱۸ اسفند ۱۳۹۹آدم کیف می کنه طراحی ماشین رو می بینه از نظر قدرت هم لامبورگینی سنگ تمام گذاشته برای این ماشین آدم عکس های ماشین رو می بینه حالش خوب میشه
Muty
۱۸ اسفند ۱۳۹۹3 میلیون دالر ؟!!
اوه مای گاد
پدال
۱۸ اسفند ۱۳۹۹اووووووف
اولین باره دلار رو یکی درست نوشته.
دلار اشتباهه.
اگه دقت کنین دالر خونده میشه نه دلار.
Farzad
۱۸ اسفند ۱۳۹۹پس اینم مثل قضیه داج و دوجه ?♂️?
mahan
۱۸ اسفند ۱۳۹۹درسته ولی فارسیش میگیم دلار درسته دالر خوانده میشه ولی اون تو ال ای هستش نه تو ایران بری فردوسی بگی دالر عواقبش با خودته ???
R@m!n
۱۸ اسفند ۱۳۹۹راستش طراحی عقبشو دوست ندارم. چرخای بزرگ ماشین خیلی تو چشمه و رو زیبایی تاثیر گذاشته و عقب ماشین خیلی بالاس. بیشتر حس ماشینای اخرالزمانی میده تا یه سوپراسپرت لاکچری. چیزی ک از متنم میشه نتیجه گرفت سیستم ابرخازنی ک برای تقویت گیربکس قدیمی ماشین درست شده کارامد نبوده، شاید بهتر بود یه گیربکس مدرن میزاشتن ک البته نمیشه به لامبو خرده گرفت چون این ماشین اخرین مدلی هست ک رو پلتفرم اونتادور توسعه داده شده پس برای تغییرات بنیادی باید منتظر نسل بعد باشیم.
MahyarMAR
۱۸ اسفند ۱۳۹۹بر خلاف تصورم فضایی نیست و عقب ماشین هم به شدت دل رباست
Amin
۱۸ اسفند ۱۳۹۹انتظار من به عنوان یه طرفدار لامبو
جانشین اونتادور 2022 معرفی بشه با موتور 12 سیلندر و ابر خازن حداقل900 اسب قدرت
جانشین هوراکان 2023 با موتور 10 سیلندر و ابر خازن و وزن زیر 1300 کیلوگرم
محصول چهارم لامبورگینی یک کوپه لوکس هشت سیلندر یا ده سیلندر هیبرید مثل آستریون با 750 اسب قدرت
اوروس پلاگین هیبرید با 800 اسب قدرت و وزن کمتر
خودرو های تولید محدود چشمگیر تر نه صرفا طراحی خفن
نظر شخصی…
Farzad
۱۸ اسفند ۱۳۹۹قدرت زیاد باعث میشه سر پیچ ها عملکرد خوبی نداشته باشه ، شما SVJ رو نگاه چه رکورد فوق العاده ای داره در نوبرگرینگ .
MahyarMAR
۱۸ اسفند ۱۳۹۹ولی سه میلیون زیاده
ارزشش هم یه خورده داره ولی با این پول میتونم بوگاتی سوپر اسپرت و سستو المنتو بگیرم هنسی ونوم اف 5 و ……..
Farzad
۱۸ اسفند ۱۳۹۹سستو المنتو ؟
۲۰ نفری که تو دنیا دارنش اگه یه کدوم بخوان بفروشن که احتمالش خیلی پایینه قیمتش کاملا فضایی خواهد بود .
۵ سال پیش یه دونش رو گزاشتن برای فروش ، ۳ میلیون یورو .
Farzad
۱۸ اسفند ۱۳۹۹اونجا که گفته : سواری در همه حالات رانندگی کاملا سفت است نکته منفی نیست بررسی تمام لامبورگینی هارو بخونید همینه واین جز DNA و ذات گاوهای خشمگین به حساب میاد و یه نکته مثبته .
در طراحیش هم همونطور که میدونید از سفینه ای فرا زمینی به نام کانتاش الهام گرفتن که هم اصالت حفظ شده و هم کاملا به آینده تعلق داره . رخ ماشین به طور وحشتناکی خشن طراحی شده که خیلی عالیه .
کسی که سیان رو از نزدیک ببینه قطعا هیپنوتیزم میشه !
به نظرم این تیتر اصلا درست نیست !
Farzad
۱۸ اسفند ۱۳۹۹https://m.youtube.com/watch?v=EIun0PaxvIs
Sina10
۱۸ اسفند ۱۳۹۹ماشین خیلی خوبیه
طراحیش هم خیلی خشن و زیباست
اما یه نکته وجود داره و اینکه برای جانشین اونتادور یا تسل بعدش به هیچ وجه نباید اینقدر طراحی بیش از اندازه خشن و پر از اغراقی استفاده کنن
طراحیش باید ماندگار باشه و زود گذر نباشه
مثلا وننو که طراحی خیلی خشن و هیجان انیگزی داشت یا همین سیان ماشینای بی نظیری هستن ولی برای جانشین اونتادور که طرح ملایم تر نیازه
Porsche
۱۸ اسفند ۱۳۹۹خیلی خوبه لامبورگینی با مدیریت عالی برو جلو
واقعا هر عشق ماشینی علاقه ای به این سه جانور وحشی دارن
لامبورگینی فراری پورشه
اونم
لامبورگینی سیان
فراری SF90
پورشه ۹۱۸
محمد رستمی نژاد
۱۸ اسفند ۱۳۹۹از برسی اش اصلا خوشم نیومد
چرا.؟؟؟؟؟
مدام در حال ایراد گرفتن از یه اثر هنری است
شما وقتی تابلویی از داوینچی میبینی
که نمیآیی ایراد بگیری
بگی من از این واقعی تر میکشم
رنگ هایم هم بهتر است
این تابلو یک اثر هنری است
قابل ایراد گرفتن نیست
من نمیدونم چرا پدال تمام برسی های خودرویش از انگلستان هست
یا از یک مجله انگلستان
در تمام برسی های پدال ،ماشین ها فرمان راست هستند
حتی سوپر اسپرت ها
بابا انگلیسی ها لوکسی را دوست دارند
این یارو تو سیان به دنبال راحتی هست
به دنبال مصرف کم هست ?????
معلومه که اصلا این یارو برسی سوپر اسپرت بلد نیست
هی میگه پر مصرف هست
کمبود فضای سر داره
سواری خشک است
مگه سوار رولز رویس شدی دیوانه
پدال لطفا از این مجله یا سایت یا هر چیز خودرویی انگلیسی هست که ماشین هارو تست میکنه دست بردار
از مجلات امریکایی یا اروپایی بزار
اعصاب آدم خورد میشه وقتی میگه سواری خشک است یا پر مصرف
کسی از ستون های تخت جمشید ایراد نمیگیره که چرا فولادی نیستند
یا نمیگه چرا اهرم ثلاثه مصر آجری هست
از یک اثر هنری با ارزش که نمیشه ایراد گرفت
امیر دهقان
۱۸ اسفند ۱۳۹۹همونطور که انتهای مطلب ذکر شده، منبع این مطلب سایت آمریکایی Car&Driver هست
Mf1
۱۸ اسفند ۱۳۹۹خوبی این مجلات اینه که خوبی ها و مشکلات خودروها بررسی میکنن تا بینننده که داخل خونش نشسته متوجه بشه وگرنه میشه تعریف تمجید الکی کرد
NAVID۰۰۹۸
۱۸ اسفند ۱۳۹۹آقا محمد رستمی نژاد
چند دلیل داره
۱- احتمالاً فرد تستکننده این خودرو را نسبت به شرایط و قیمتش با رقبا و ارزش بقیه رقبا مقایسه و بررسی کرده !
۲- رسانههای انگلیسی تبار از قدیم تا به امروز قدرتمندترین و ثروتمندترین رسانهها را داشتهاند که همیشه در تولید مُحتوا اول بودهاند !
۳- بریتانیا تقریباً چرخ دنیا دستشه و همیشه تائینکنندهی اتفاقات جهانی بوده و افراد پرنفوذ و ثروتمند همیشه وابسته به این کشور و سیاستهاشون بودهاند !
بنده خدا
۱۹ اسفند ۱۳۹۹خوشم میاد تا یه چیزی میشه حمله میکنین به انگلیس???
نصف بیشتر مجلات و سایت ها و کانال های معتبر خودرویی متعلق به انگلیسه حالا چون نقطه ضعفی هم هر خودرویی داره سریعا حمله ور میشین به انگلیس
خب طبیعیه هیچ خودرویی کامل کامل نیس یکی از سیاست های خوده شرکت تولید کنندس که نمیاد تمام فاکتورهای مثبت رو قرار بده تو یک خودرو.
حمید
۱۸ اسفند ۱۳۹۹یادش بخیر ، نمایشگاه فرانکفورت 2019 از نزدیک دیدمش ، واقعا تا چنروز خواب و خوراک و ازم گرفته بود
Moein
۱۸ اسفند ۱۳۹۹اونجا که نوشتین “اونتادور سالخورده” رو لطفا عوض کنین
آخه کجای اونتادور قدیمی و سالخورده به نظر میرسه؟!؟
من که هنوزم ازش خسته نشدم
Hamid
۱۸ اسفند ۱۳۹۹دوست عزیز
حدود 10 سال در صنعت خودرو
چیز کمیه؟!
Moein
۱۹ اسفند ۱۳۹۹منظورم اینه که 10 سال واسه اونتادور زیاد نیست و صفت سالخورده بهش نمیچسبه
محمد رستمی نژاد
۱۸ اسفند ۱۳۹۹من از آقای امیر دهقان بابت اشتباه هم عذر خواهی میکنم
??????????????????
SF90 STRADALE
۱۸ اسفند ۱۳۹۹ذات لامبورگینی خشن بودنه و هیچ برندی نمی تونه خشونت این گاو وحشیِ ایتالیایی رو داشته باشه
.
.
اسم آونتادور خودش یک دنیاست و جانشین این اسطوره باید خیلی خیلی خفن باشه
R
۱۹ اسفند ۱۳۹۹?
پدالی
۱۸ اسفند ۱۳۹۹کسی میدونه یکی با ماشین بیاد ایران چطوریه؟ قدم به قدم بگه. یا یه لینکی جایی معرفی کنه.
واقعا باید اندازه قیمت ماشین برا دوکارنت گرو بزاری؟خیلی میشه خب.
Aref.Genial
۱۸ اسفند ۱۳۹۹از مدیران سایت پدال درخواست می کنم در مورد اتوبوس ها و کامیون ها بیشتر مطلب بگذارید. سپاس
Mf1
۱۸ اسفند ۱۳۹۹طراحی زیبایی داره ولی عقبش چندان زیبانیست ودر حد لامبورگینی چند سال اخیر یا مورسه لاگو نیست فکرنکنم با وزن ۱۸۰۰ کیلوگرم چندان سریع باشه توی پیست
Ali Keyhani
۱۸ اسفند ۱۳۹۹با 3 میلیون دلار کلی انتخاب بهتر میشه داشت
به نظرم سیان خودرویی نیست که 6 برابر SVJ ارزش خرید داشته باشه به جز سیستم هیبرید که تنها 34 اسب بخار بهش اضاف میکنه از نظر فنی چیز زیادی نسبت به SVJ نداره
همونطور که وننو و چنتناریو از نظر فنی با اونتادور یکی بودن ولی خب واسه میلیونرهای عشق لامبویی که دیگه زیاد هوراکان و اونتادور به چشمشون نمیاد میتونه انتخاب خوبی باشه
راجب طراحیش هم از نمایی جلو چیزی کم نداره واقعا خشن و در حین حال زیباست اما نمای عقب رو زیاد خوشم نیومد
پدالی
۱۹ اسفند ۱۳۹۹درسته همرده نیستن.
اما هیچوقت ۳ میلیون خرج لامبو نمیکنم. کوئنیگزگ بود بله. اما لامبو نه. فراری نه.
به جاش یه lc lexus میخریدم.
با ۱ میلیونش یه مزرعه تو نیوزلند. گوسفند پرورش میدادم. با این پول میتونین اقامت بگیرین بعد ۵ سال هم سیتیزنی.
با باقی پول یه خونه قشنگ رو مزرعه میساختم
Ali Keyhani
۱۹ اسفند ۱۳۹۹3 میلیون دلار که هیچ
بعضی از خودروهای فراری رو با 30 میلیون دلار هم نمیشه صاحبش شد.
ツSAMURAIツ
۱۸ اسفند ۱۳۹۹طراحیش جلوتر از زمان خودشه
انگار ماشین از آینده اومده ?
Hamid
۱۸ اسفند ۱۳۹۹طراحی داخلی آونتادور خیلی جذابه … اما نیاز بع تغییرات اساسی داره … در کل این ماشین 3 میلیون دلار که چه عرض کنم … بیشتر میارزه!
فوق العاده خاصه …
اما متاسفانه توی شبکه های مجازی شاهد ترکیب رنگ های مسخره و زشت این ماشین هستیم که یعنی نسخه های زیبای کمتری ازش تولید میشه …
زیزیگولو
۱۸ اسفند ۱۳۹۹واسه خریدن یه ماشین لوکس باید بودجه زیادی رو در نظر بگیریم و از طرف دیگه اینجور ماشینا خیلی حساس هستنو باید ازشون خوب نگهداری کنیمو هزینه زیادی رو صرف سرویسو تعمیرشون کنیم ولی با همه ی اینا ماشینای لوکس ماشینای متمایزی هستنو تجهیزات جالبو حیرت انگیزی دارن
مهدی
۱۸ اسفند ۱۳۹۹جلوش خیلی خوشگله ولی عقبش خیلی زشته قیمتش خیلی بالاس ولی باز ارزششو داره چون یه لامبورگینیه ولی واقعا قیمتش خیلی بالاس
حسین دهمرد
۱۸ اسفند ۱۳۹۹میگه پیشرانه تو دور پایین اتاقو میلرزونه؟ ریلی؟ تمام تصوراتم نسبت به v12 دود شد رفت هوا.مگر موتور های v12 به نرمی و رفتار خطی معروف نیستن؟
Farzad
۱۸ اسفند ۱۳۹۹نوشته : در سرعتهای پایین، پیشرانه غرغر میکند و کابین را میلرزاند اما با افزایش دور، شخصیت آن با سختتر شدن صدای اگزوز تغییر میکند .
فکر میکنم منظورش از لرزش کابین صدای بلند پیشرانه باشه نه اینکه واقعا کابین بلرزه .
حسین دهمرد
۱۸ اسفند ۱۳۹۹به احتمال 99 درصد منظور نویسنده همین بوده. موتور v12 جزو بالانس ترین موتورهاییه که میشه ساخت.
محمد رستمی نژاد
۱۸ اسفند ۱۳۹۹والا ما یه هشت سیلندر آمریکایی سوارشدیم
آنچنان تو دور کاملا پایین تمام کابین میلرزید که نگو و نپرس
حسین دهمرد
۱۹ اسفند ۱۳۹۹هشت سیلندر های آمریکایی معمولا میل لنگ فلت پلین دارن و برای کم کردن لرزش از وزنه های تعادل تو دو سر میل لنگ استفاده میکنن. یه چیز عادیه. در عوض گشتاور بالایی میده و ساخت راحت تری هم داره. اگه پوشراد باشه هم که دیگه بدتر. سر و صداشم زیاد میشه. ولی نعره میزنه ها. اصلا ادم دلش میخواد همش گاز بده. شخصیت آمریکایی همینه.با کمترین هزینه بیشترین قدرت رو تحویل میده.
Porsche
۱۸ اسفند ۱۳۹۹نه منظورش اینه از بسکه این انجین خشن هست که توی دوز های پایین تقلا میکنه و میخواد زودتر دور بگیره
اصلا نمیلرزه
Mercedes-AMG
۱۸ اسفند ۱۳۹۹عجب چیزی شده
طراحی جلو عالیه مثل تمام لامبورگینی ها ولی عقب میتونست بهتر باشه
دویپنگ خوبی بود
فقط فکرشو بکنین
انجین V12 6.5 لیتری مهندسی ناب ایتالیایی-آلمانی
تکنولوژی هیبریدی
قدرت فراتر از ۸۰۰ اسب بخار
تاپ اسپید ۳۵۵
و شتاب ۲.۵ که قطعا میتونه بهتر ثبت کنه
عالی
به تمام معنا بی نظیر.
taha malek
۱۸ اسفند ۱۳۹۹طراحیش واقعا زشت وشلوغه ولی از پشتش قسمتی که چرخا بیرونه خیلی خوشم میاد تو بوگاتی بولید هم میشه دید واقعا خیلی شاخه
Namvar
۱۹ اسفند ۱۳۹۹دوران لامبورگینی بعد اونتادور تموم شد رفت الان 10 ساله درجا میزنه. یه حرکت اساسی نزنه به تاریخ میپیونده.
سرزمین آفتاب
۱۹ اسفند ۱۳۹۹انگار طراحیش از آینده آمده بسیار زیبا شاید به دل بعضی ها نشینه ولی بعدن می فهمن این چی بوده
به نسبت ماشین هایی که ساخته شده انگار بیشتر این مال آینده است با وجود این که برقی نیست و یه موتور v12 سنتی روشه و ترکیبی از سنت و مدرنیته شده که عالی در آمده من که کاری ندارم اگه هیبریدش حتی از پریوس گرفته شده باشه
مهم بقیه ماشینه که روح داره