لامبورگینی مورسیه لاگو محصولی مهم برای این خودروساز ایتالیایی بوده است. مورسیه لاگو به عنوان پرچمدار ۱۲ سیلندر لامبورگینی جایگزین مدل دیابلو شد. این خودرو توسط لوک دانکر ولکه که اخیراً از سمت مدیر طراحی هیوندای استعفا داد طراحی شده بود و در بحث طراحی و پرفورمنس به ویژه دربهای قیچی شکل خود بسیار میدرخشید.
نسخههای اولیه این خودرو به نیروگاه ۱۲ سیلندر ۶.۲ لیتری تنفس طبیعی با قدرت ۵۷۲ اسب بخار و گشتاور ۶۵۰ نیوتون متر مجهز بودهاند.
همین قدرت باعث شده مورسیه لاگو در عرض ۳.۸ ثانیه از سکون به سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت برسد و سقف سرعت رسمی ۳۳۲ کیلومتر در ساعتی داشته باشد.
کانال AutoTopNL اخیراً این خودرو را در تست سرعت شرکت داده و خب مورسیه لاگو تقریباً به هدف دست یافته هرچند این هدف بسته به زاویه دید شما دارد. در سرعت شمار میتوانید سرعت حدود ۳۲۰ کیلومتر در ساعت را تشخیص دهید که به حداکثر سرعت اعلامی کارخانه نزدیک است. البته جیپیاس عدد متفاوت و بسیار فاصلهدار ۲۸۴ کیلومتر در ساعت را نشان میدهد.
باور ندارید؟ میتوانید ویدئو را تماشا کنید. این فاصله بسیار زیاد است اما فاکتورهای زیادی وجود دارد که چنین چیزی را باعث میشوند. اول اینکه مورسیه لاگو حدود ۲۰ سال سن دارد و بنابراین وجود اشکال در پشت آمپرهای آن قابلفهم است.
اما برای وجود اختلاف در حداکثر سرعت خودرو باید شرایط جادهای را نیز در نظر گرفت. از طرف دیگر چند خودروی ۲۰ ساله در دنیا وجود دارند که میتوانند اینچنین سریع عمل کنند؟!
[دانلود ویدئو]
ایمان جباری
۷ تیر ۱۳۹۹۲۰ سال که هیچ ۱۰۰ ساله هم بشه عشقه
گالاردو هم مثل این دوست داشتنیه
Reza
۸ تیر ۱۳۹۹همه نسخه های لامبورگینی عشقن ❤️❤️❤️
Moein
۷ تیر ۱۳۹۹هنوز که هوزه میگم رو دست لامبورگینی مورسیه لگو SV نیست
چقدر این ماشین خوفناک و عصبیه??
محمدهادی
۷ تیر ۱۳۹۹هنوزم چهره ماشین یادآور دوران باشکوه نوجوانی منه،یادش بخیر اون زمان این طرح فوق العاده جدید و مدرن بود و پاسخ لامبو به خروج از پلتفرم ۱۵ ساله ولی اسطوره ایه دیابلو بود
نسبت به دیابلو این مدل طرح پویا تر و سیال تری داشت که با زاویه های حجیم شده همراه شده بود
درکل من عاشق اتاق مورسیه لاگوم،حتی همین حالا
کاملا پیری بر چهره ماشین مشخصه،ولی چقد تمیزه
حسین
۷ تیر ۱۳۹۹جی پس خیلی خطا داره . باید با دسگاه های سنجش سرعت سرعتش اندازه گیری بشه
آرمان
۷ تیر ۱۳۹۹برا یه ثانیه خطا داره نه 5 ثانیه با سرعت ثابت
مهرداد كمال
۷ تیر ۱۳۹۹میدونم که زیبایی خیلی سلیقه ایه
بنظرم از ۹۹٪ تمام ماشینای ساخته شده زیباتره و بنظرم میورا زیباترین لامبورگینی تاریخه
آرمان
۷ تیر ۱۳۹۹بنظرر من زیبا ترین لامبورگینی ساخته شده آونتادور Sv هستش
آرمان
۷ تیر ۱۳۹۹و بعدش مورسیه لگو SV هستش بنظرم
NAVID۰۰۹۸
۷ تیر ۱۳۹۹اما به نظرم
خاصترین و زیباترین لامبورگینی ، تمام لامبورگینیها هستند ، البته کمی سِستواِلِمنتو را زیباتر از بقیه لامبوها میبینم . .
آرمان
۷ تیر ۱۳۹۹ماشین 20 سال پیش با 100 هزار کیلومتر کارکرد ازین چیزا ازش بعید نیست!! برای یه سوپر اسپورت 100 هزار تا خیلی زیاده
AMIR-REZA
۷ تیر ۱۳۹۹اصلا قدیمی نشده و واقعا هنوز خیلی جذابه.
چند سال پیش یه ایرانی تو تبریز یدونه ازشو ساخت با موتور جنسیس که دیگه ازش خبری نشد ….
Joker
۷ تیر ۱۳۹۹هیچ وقت با جی پی اس تاپ اسپید اندازه گیری نمیکنن،یاد بگیرید اون جی پی اسی که روی ماشینه واسه اندازه گیری شتاب ماشینه نه تاپ اسپید و واسه تاپ اسپید باید از سرعت سنج استفاده کرد،خیلی از خودروهای جدید هم که این کانال به تاپ اسپید رسونده بود همین مشکل رو داشتن یعنی یه اختلاف فاهش بین کیلومتر خودرو و جی پی اس بود تو سرعت های بالای ۳۰۰ کیلومتر!!! اگه اینجوره باید بگیم همه ماشینای دنیا چه قدیم چه جدید سرعت سنج خراب دارن!!! جالبتر اینکه خود همین چنل چند باری راجب این موضوع توضیح داده بود که سرعتی که روی کیلومتر مشاهده میکنید سرعت واقعیه نه سرعت نمایش داده شده روی جی پی اس…
رضا
۷ تیر ۱۳۹۹شرم برکسی که بخواد به این ماشین با اون رخ و صدا و پهنای لاستیکش و خاطره ای که ازش داریم بخواد چنین انگی بزنه.شرم بر تو..
امیر.عارف
۷ تیر ۱۳۹۹منم هر وقت با جی پی اس کار میکنم 10 تا کمتر نشون میده
آرمان
۷ تیر ۱۳۹۹کلا کیلومتر شمار ماشین های معمولی 3 تا 10 کیلومتر سریع تر نشون میدن یعنی شما 123 کیلومتر برین دوربین جریمه نمی کنه و همه ی ماشین های اینطور هستن
بچه مشهد
۷ تیر ۱۳۹۹کوروت جدید با هشت سیلندر و حجم پیشرانه 6200 و 495 اسب بخار شتاب خیلی بهتری ثبت کرده
آرمان
۷ تیر ۱۳۹۹حالت خوبه؟؟ این ماشین برا 20 سال پیشه
sina7
۷ تیر ۱۳۹۹پسر خوب دقت کردی که شتاب ۰ تا ۱۰۰ رو ۸ ثانیه ثبت کرد؟
اصن تست شتاب نبودا
داشت با ۲۰ تا میرفت که یهو پاشو گذاشت رو گاز
بچه مشهد
۷ تیر ۱۳۹۹آقایون بله حق با شماست من داخل یه کنال تلگرامی مربوط به ماشین بازها داشتم با کس دیگه ای چت میکردم نمیدونم چرا این جله اینجا کپی پیست شده!!!؟؟؟ وگرنه انقدرها هم بی اطلاع نیستم که بیام همچین حرفی بزنم و من فکر میکنم برای خودتون هم پیش اومده باشه که یه عکسی یا جمله ای چیزی رو میخواستید با واتساپ یا تلگرام برای کسی یا گروهی بفرستید ولی اشتباهی برای کس دیگه یا گروه دیگه ای فرستادین به هر حال باید ببخشید
مانی
۸ تیر ۱۳۹۹خیلیها اینجوری مردن
بیشتر دقت کن
mohammad
۷ تیر ۱۳۹۹مورسیه لگو واقعا بینظیر بود و هست این نسل از ماشینا واقعا تکرار نشدنی بودن مورسیه لگو و گالاردو و پورشه کررا جی تی واقعا اینا تکرار نمیشن ماشینای جدید مطمعنا پرفورمنس بهتر و بالاتری دارن ولی پشت این نسل از ماشینا عشقی خوابیده که اصلا قابل بیان نیست . مورسیه لگو هم واقعا در نوع خودش بی نطریه برای دهه قبل شتاب 3 ثانیه واقعا خیلی خوب بوده و یک نکته ای که هست تعلیق این ماشینا و گیربکسشون واقعا عملکرد خاص خودش رو داره که نه شبیه المانی ها هست و نه امریکایی ها .
Hadi
۸ تیر ۱۳۹۹محشره…
هیچوقت قدیمی نمیشه…
محمدهادی
۸ تیر ۱۳۹۹اصن اسمو نگا تورو قران…
مورسیه لگو…
چند هزار متر فاصله داره با اسم ماشینای ما؟؟؟!!
Mahmood
۸ تیر ۱۳۹۹دوستان تعصبی نظر ندید لطفا
R
۱۰ تیر ۱۳۹۹Gps اشتباس داده های زیرشو نگا کنید صفرتا صد رو نوشته 9.8 ثانیه صفرتا دویست 19.38 !! یعنی هیچکدومتون متوجه نشدید؟
آریا ماشین
۱۲ تیر ۱۳۹۹از لذت های این دنیا دیدن شتاب گیری لامبورگینی آونتادور s و چند دقیقه بعد دیدن شتاب گیری مورسیه لاگو هست?