چندی قبل فرایند عجیبوغریب و سخت تعویض روغن بوگاتی ویرون را خدمت شما عزیزان تقدیم کردیم و این بار هم میخواهیم اطلاعات جالبی را درباره یک خودروی محبوب دیگر منتشر کنیم و آن خودرو چهار چرخی نیست جز لامبورگینی اوراکان.
مدیران Royalty Exotic Cars پله به پله فرایند تعویض روغن لامبورگینی اوراکان اسپایدر ۲۰۱۸ را برای یک درصد ثروتمند جامعه شرح دادهاند.
همانگونه که انتظار داریم تعویض روغن این سوپر اسپورت ایتالیایی هم آسان نبوده اما اکثر کارهای آن مشابه همان چیزی است که در خودروهای دیگر میبینیم. شما باید خودرو را بالا برده و تمامی پانلهای محافظتی زیر پیشرانه و گیربکس را باز کنید. برای این کار حدود ۵۰ پیچ باز میشود. سپس نوبت به ۸ پیچ تخلیه در جایگاههای گوناگون میرسد که باعث میشوند روغن پیشرانه از همه جای پیشرانه تخلیه شود. زمانی که پیچها دوباره به بلوک پیشرانه بسته شوند باید از نوار آببندی و مهروموم جدیدی استفاده شود.
یکی از مهمترین فاکتورها در این میان میزان روغن پیشرانه میباشد. این یک قانون رسمی نیست اما معمولاً پیشنهادهای خوبی برای هر خودرو وجود دارد. شما با کنترل میزان روغن پیشرانه میتوانید روغنسوزی خودرو را تشخیص دهید.
بسته به نوع پیشرانه و آب و هوا، خودروهای مختلف از روغنهای متفاوتی استفاده میکنند. در این مورد باید گفت اوراکان در لاسوگاس از روغن 5W40 استفاده خواهد کرد. روغن جدید را در پیشرانه بریزید، دو بار سطح آن را کنترل کنید و سپس با تست خودرو از عملکرد صحیح پیشرانه مطمئن شوید. اگر هشدار قرمزرنگ روغن در داشبورد روشن نشد کار تعویض روغن به خوبی انجام شده است.
ا.سد.مرتضی
۱۶ مرداد ۱۳۹۷انگار همه زیر شاخه های فولکس واگن اینطوریند
ولی نه احتمالا کل هایپر کار ها باید این طوری باشند !! چون موتور های بزرگی دارند که تو محفظه کوچکی قرار گرفته و مثل ماشینای معمولی 2000 و 1600 سی سی نیست که تو یه دریا جا باشه مثلا عین پژو یا 206 و ….. حتی خارجی های 2400
ولی بازم از موتور بوگاتی راحت تر بود ( به قول بچه ها گنده الکی )
ساسان
۱۶ مرداد ۱۳۹۷چقد پیچیده و عجیب بود?
اون الان مکانیکی بود؟مکانیکیشون شبیه لابلاتوار بیمارستان میمونه از بس تمیزه?
Amirferrari
۱۶ مرداد ۱۳۹۷بعضیها خودشون رو کشتن از بس گیر دادن به تعویض روغن بوگاتی ویرون،حالا دیدید هیچ سوپرکاری نیست تعویض روغنش عادی باشه ویرون که دیگه جای خود داره،بعضی ها فقط قصدشون توهین به کمپانی بوگاتی و طرفداراشه،نیگا به موتور پراید میندازن توقع دارن ماشینی با هشت هزار سی سی حجم موتور و شونزده تا سیلندر بشکن سه روغنش تعویض بشه،یه سریام قربونشون برم کم نمیارن،الان دیدن لامبورگینی هم تعویض روغنش سخته شروع میکنن به نظرات فوق کارشناسی که هر کمپانی زیر پرچم فولکس واگن هست تعویض روغنش سخته و بدردنخور! اینا مشکلشون فقط با بوگاتیه و بس،من موندم با این همه کارشناس و مهندس که تو حوزه خودرو داریم نظیر دوستانی که اسم بردم،چرا این همه ساله داریم درجا میزنیم…