لامبورگینی

انتشار تیزر لامبورگینی اوراکان پرفورمنس

چند وقتی است که خبرهایی مبنی به ساخت نسخه‌ای ویژه از لامبورگینی اوراکان منتشر شده که پسوند پرفورمنس را در انتهای نام خود خواهد داشت. حالا سازندهٔ ایتالیایی تیزری از این گاو وحشی را پیش از رونمایی رسمی در نمایشگاه ژنو منتشر کرده است. یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین مسائلی که لامبورگینی در اوراکان پرفورمنس بر روی آن تمرکز داشته است، کاهش وزن بوده است.

lamborghini-forged-composites-for-huracan-performante-teaser4

البته اوراکان LP610-4 کوپهٔ استاندارد را با ۱۴۲۲ کیلوگرم وزن را نمی‌توان کاملاً خودروی سنگینی تلقی کرد اما همهٔ ما میدانیم که وزن دشمن عملکرد است. به همین دلیل مهندسین مجرب سنت آگاتا رژیم غذایی سختی را برای اوراکان پرفورمنس در نظر گرفته‌اند که تا جای ممکن وزنش کاهش یابد. بدین منظور سازندهٔ ایتالیایی مواد کامپوزیتی جدیدی را در اوراکان بکار برده است که فناوری ساخت آن‌ها به‌طور مشترک توسط لامبورگینی و شرکت Callaway Golf توسعه پیدا کرده است.

lamborghini-forged-composites-for-huracan-performante-teaser

این مواد فیبر کربنی و کامپوزیتی برای اولین بار در سال ۲۰۱۰ در مدل سستو المنتو بکار رفتند و حالا نسخهٔ متمرکز بر پیست اوراکان نیز با هدف کاهش وزن جهت افزایش عملکرد، از تکنولوژی مشابهی استفاده کرده است. در این تیزری که لامبورگینی از اوراکان پرفورمنس منتشر نموده است، نگاهی اجمالی از قطعه‌هایی ارائه کرده که در آن‌ها از مواد سبک‌وزن استفاده شده است. به‌عنوان‌مثال اوراکان پرفورمنس مجهز به بال عقبی شده که به‌طور کامل از مواد سبک‌وزن ساخته شده است.

lamborghini-forged-composites-for-huracan-performante-teaser5

بنابراین حالا اورکان پرفورمنس پس از رفتن به ورزشگاه حدود ۴۱ کیلوگرم از وزن خود را نسبت به نسخهٔ استاندارد کم کرده است. همچنین در سوی دیگر، لامبورگینی برای اولین بار در این گاو خشمگین نسل جدیدی از سیستم آئرودینامیک فعال را با کنترل الکترونیکی توسط موتورهایی بکار گرفته است. این سیستم آئرودینامیکی پیشرفته «Aerodynamica Lamborghini Attiva» نام دارد.

lamborghini-forged-composites-for-huracan-performante-teaser3

اما در کنار این تغییرات، پیشرانهٔ آشنای ۵.۲ لیتری V10 مشترک با آئودی R8 نیز ارتقاء پیدا کرده است؛ بنابراین این موتور ده سیلندر تنفس طبیعی بین ۲۵ تا ۴۰ اسب بخار قدرت و ۴۱ نیوتن متر گشتاور بیشتری از ۶۱۰ اسب بخار قدرت و ۵۶۰ نیوتن متر گشتاور نسخهٔ استاندارد اوراکان خواهد داشت. همچنین جهت تعویض دنده‌هایی سریع‌تر، بهینه‌سازی‌هایی هم در گیربکس هفت سرعتهٔ دوکلاچهٔ اوراکان صورت گرفته است.

lamborghini-forged-composites-for-huracan-performante-teaser2

با ایجاد این حد از تغییرات، بهسازی‌ها و اصلاحات در لامبورگینی اوراکان، انتظار می‌رود این خودرو بتواند عنوان سریع‌ترین خودروی تولیدی پیست نوربرگ‌رینگ را بنام خود ثبت کند. گفته شده اوراکان پرفورمنس با پیمودن یک دور پیست نوربرگ‌رینگ در زمانی کمتر از ۶ دقیقه و ۵۷ ثانیه خواهد توانست پورشه ۹۱۸ را به‌عنوان سریع‌ترین خودروی تولیدی حال حاضر نوربرگ‌رینگ، از مقام خود خلع کند. هم‌اکنون لامبورگینی اونتادور سوپر ولوچه با زمان ۶ دقیقه و ۵۹ ثانیه و نیسان GT-R نیسمو با زمان هفت دقیقه و ۸ ثانیه پس از پورشه ۹۱۸ به ترتیب در رتبهٔ دوم و سوم سریع‌ترین خودروهای تولیدی نوربرگ‌رینگ قرار دارند.

lamborghini-forged-composites-for-huracan-performante-teaser6

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۸ دیدگاه‌ها

  1. رامکال

    ۳۰ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (594 ديدگاه)

    از حالا به هواداران لامبورگینی به ویژه مجید تبریک میگم.
    خیلی دوست دارم رکوردو بشکونه.
    واقعا لیاقتشو دارد.
    خوشحالم که این لامبورگینیه که دارد رکورد 918 رو میشکوند نه خودرویی دیگه.

    1. Ace

      ۳۰ بهمن ۱۳۹۵
      سوابق: (11565 ديدگاه)

      .
      ممنون رامکال جان، دوست خوب من که همیشه هستی. مرسی که هستی.

      لامبورگینی برای من یادآور همه ی رویاهای نوجوانی و کودکی هست . برای همین دوستش دارم.
      ماشین ها رو با لامبورگینی شناختم. برای چندین سال همه ی معیار من برای مقایسه ی خودروها دیابلو VT و مورسیه لاگو بود. از گشتاور و اسب بخار و این چیزا که سر در نمی آوردم. ( الان هم در مقابل بعضی دوستان ، چیزی نمیدونم.) فقط اعداد رو مقایسه می کردم و به حساب خودم ماشین ها رو ارزش گذاری میکردم !!
      وگرنه از پورشه بگیر تا مزدا عاشق همه ی ماشین ها بودم و هستم.

      راستی آهنگ هایی که ‌گفتی هم جالب بودن. واقعا خوش سلیقه ای. ??

      موفق باشی.

      1. رامکال

        ۳۰ بهمن ۱۳۹۵
        سوابق: (594 ديدگاه)

        همچنین مجید جان.
        منم از حضور تو خوشحالم.
        البته اون ها نام گروهها بودند من میتونم خیلی مفصل درباره آهنگ های معروفشون و همچنین دیگر گروههای جالب بنویسم اما به دو دلیل:
        حساس شدن پدال روی نظراتم و درج نکردنشون در اینجور مواقع.
        حال و حوصله نداشتن به دلیل گرت و خاک در اهواز.
        این کار رو در حال حاضر نمیکنم.

  2. رامکال

    ۳۰ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (594 ديدگاه)

    راستی فکر کنم که از مقام خود خلع کند درسته نه خلق کند.

  3. خسرو

    ۳۰ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (2293 ديدگاه)

    فقط بری گوشه دفتر طراحی اینا بشینی نگاه کنی / چند میلیارد نفر انرژی داره هدر میره رو زمین ..

  4. shirko

    ۳۰ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (200 ديدگاه)

    واقعا شاهکاره که تونسته ۹۱۸ رو مغلوب کنه با قدرت کمترش

    1. ahmad m

      ۳۰ بهمن ۱۳۹۵
      سوابق: (63 ديدگاه)

      سلام و درود
      هنوز نتونسته رکورد 918 بزنه ، با توجه به مشخصاتش گفتن احتمالا این رکورد رو خواهد زد . البته اگه قرار باشه خودرویی رکورد پورشه رو ارتقاء بده دوست دارم بنز یا لامبورگینی باشه

  5. Ace

    ۳۰ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (11565 ديدگاه)

    درود
    √ 1400 کیلوگرم وزن
    √ 650 اسب بخار
    √ 600 نیوتن مترگشتاور
    √ رکورد جهنم سبز زیر 6:57
    √ موتور خوش صدا و افسانه ای V10 تنفس طبیعی.
    عشقست لامبورگینی ، عشقست تنفس طبیعی.

    1. رامکال

      ۳۰ بهمن ۱۳۹۵
      سوابق: (594 ديدگاه)

      مجید گفتی تنفس طبیعی یاد هوای اهواز افتادم.
      بخدا داریم زورکی نفس میکشیم.
      کم کم ما هم باید بریم زیر تنفس مصنوعی چونکه طبیعیش فایده ایی ندارد.

    2. اعتمادیان

      ۳۰ بهمن ۱۳۹۵
      سوابق: (261 ديدگاه)

      سلام آقا مجید
      ببخشید من تازه فهمیدم شما همان آقا مجیدی هستس که دنبالش میگشتم .
      در یک پستی یک سوال تخصصی پرسیدم ولی فکر کنم چون دیر نوشتم و کامنت آخر بودم شما متوجه نشدید .
      همین جا باید سوال بپرسم یا بصورت خصوصی ؟؟؟

      1. Madjid

        ۱ اسفند ۱۳۹۵
        سوابق: (11565 ديدگاه)

        دوست عزیز ، خوشحال میشم بتونم کمکی بکنم، شما همیشه سعی کن در جدیدترین مقالات پدال فرمایشی داشتی مطرح کنی.
        چون معمولا من هر مقاله ی پدال رو یک یا دو بار در روز نگاه میکنم
        اسم همون مقاله ای که توش سوالتون رو مطرح کردید به من بگید.

        1. Madjid

          ۱ اسفند ۱۳۹۵
          سوابق: (11565 ديدگاه)

          در همین صفحه اسم مقاله رو بنویسید.
          دوباره به این صفحه سر میزنم.

  6. sasan

    ۳۰ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (1047 ديدگاه)

    تو چند پست قبل اشاره کردم که این ماشین رکورد شکنه…چون DNAسستو المتو روش بکاررفته….بی صبرانه منتظرم

  7. Omid.BM

    ۳۰ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (27 ديدگاه)

    در حالی رکورد میزنه که بعد از تصادفای نوربرگ تصمیم گرفتن محدودیت سرع تو بعضی جاها تعیین کنن برا همین نتونستن رکورد پورشه رو بزنن . البته پورشه رو زیرسوال نمیبرم ولی لامبورگینیه دیگه

  8. kurdishlambo

    ۱ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (68 ديدگاه)

    همین امروز هم دوتا تصویر جاسوسی ازش پخش شد که هیچگونه استتاری نداشت.در موتور و نمای عقبی کاملا تغییر کرده و ظاهرا آیرودینامیکش خیلی بهتر شده.جای اگزوز ها هم اومده بالا که معلوم بود هنوز طراحی نهاییش رو نداشت.واقعا بی نظیره لامبو و در کل ایتالیا این اواخر حرفی واسه گفتن نذاشتن.باز هم دم انزو گرم که فروچیو عصبی کرد(راستی امروز تولد انزو بود!)

  9. carbonado aventador

    ۱ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (16 ديدگاه)

    پیشرفته ترین پورشه تاریخ داره از پایین رده لامبو شکست میخوره اگه gt2 rs زیر 6.50 بزنه دوباره میتونه مهندسیشو به رخ بکشه

  10. amir

    ۱۲ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (171 ديدگاه)

    رکوردش تو ﻧﻮﺭﺑﺮﮒﺭﯾﻨﮓ 6:52 حدود 5 ثانیه سریعتر از پورشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا